Ik wist dat er 1 bestond, maar kon 'm zelf ook niet meer vinden met de search.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:55 schreef Dr.Death het volgende:
a, nuttig topic. Beantwoord idd redelijk de vraag die ik in mijn topic Sambal maken had gesteld
(was vergeten dat er ook nog zoiets bestond als een zoekfunctie)
*kuch, staat maar 1 recept in...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Ga een merge aanvragen met Sambal! nu deze ook een kick gehad heeft
http://www.tastyweb.nl/recept/belizian/style/habanero/hot/saucequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:16 schreef Thorical het volgende:
Ik wil in het weekend iets gaan doen met mijn jalopena pepers.
Daarnaast ook nog iets met een kg Madame Jeanettes nu hier 3¤ p kg.
Van de rode jalopenas wil ik een saus maken en de groene invriezen. Receptje Mexicaans misschien?
En van de madame Janettes wil ik eigenlijk een sambal maken maar geen Indische en ook een saus ook een alternatief receptje?
ik denk eerder dat het je smaakpapillen aantast, dus dat je steeds pittiger moet gaan eten wil je 't proeven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:38 schreef ABombali het volgende:
Als je gedurende een lange tijd(10jaar lang), ongeveer 200/600ml sambal per week eet(soms paar dagen niet maar wel ongeveer 400ml per week)...
Kan je dan ziek worden ervan? Dus iets met je maag?
Ligt er aan wat voor een sambal je eet. Maar het verschilt per persoon. Ik vind sambal oelek geen echte sambal, maar ik moet echt van de Surinaamse adjooma's hebben. Maar het kan zijn dat jij dat weer te scherp vindt, waardoor je wel last van je maag krijgt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:38 schreef ABombali het volgende:
Als je gedurende een lange tijd(10jaar lang), ongeveer 200/600ml sambal per week eet(soms paar dagen niet maar wel ongeveer 400ml per week)...
Kan je dan ziek worden ervan? Dus iets met je maag?
Niet perse, maar meestal wel. Je kan er je eigen draai aan geven en het helemaal aanpassen aan je eigen smaak.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:53 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb nog nooit zelf sambal gemaakt. Maar is dat nou veel lekkerder dan uit een potje?
Hetzelfde hierquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:42 schreef Budah het volgende:
Ik zweer bij de Sambal Badjak van Koningsvogel:
[ afbeelding ]
Gister een grote pot ingeslagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |