abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:32:29 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1148594
Bijna 4 weken geleden werd in Alkmaar een 26-jarige Diemenaar door een drietal jongens van een brug afgegooid, het kanaal in. Hij schijnt de weg te hebben gevraagd, en de gozers zouden hem uit baldadigheid in het water hebben gekeild.

Die jongen is dus verzopen, en de daders zijn gepakt. Maar nu zag ik gisteren op het nieuws van TV Noord-Holland, dat de advocaat van die drie jongens aanvoert dat zijn clienten minder schuldig zijn aan de dood van die jongen dan de politie. De politie schijnt namelijk vrij snel ter plaatse te zijn geweest, en in plaats van dat ze die jongen uit het water hebben getrokken zijn ze dus achter de daders aangegaan.

Claim: de politie had die jongen moeten redden, dus mijn clienten zijn onschuldig aan doodslag (wat ze ook ten laste zal worden gelegd, waarschijnlijk).

Afgezien daarvan voerde hij aan dat de verdronken jongen twee zwemdiploma's had (maar hoe zijn clienten dat op dat moment hadden kunnen weten is mij een raadsel).

Ik vind het klinkklare nonsens; die gozer is verzopen. Waarom? Omdat 'ie zonder reden in het water werd gesmeten. Als hij niet in dat water had gelegen was hij ook niet verzopen. Conclusie: doodslag

Wat vinden jullie hiervan?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1148608
Kijk als je onvoorbereid ineens het water in geflikkerd wordt, en je krijgt slokken water in je longen, je raakt in paniek,etcetc. dan kan ik me er iets bij voorstellen. In mijn ogen dus echt wel doodslag. Je moet gewoon van een ander afblijven. En dat ze nou de politie de schuld geven . Als ik politieagent was geweest dan was ik wrs ook eerst achter de verdachten aangegaan, misschien omdat ik er vanuit ga dat iedereen in Nederland kan zwemmen, hoewel je hier zo laat op de avond vraagtekens bij kunt zetten. Maar mijn eerste reactie zou ook zijn erachteraan.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:38:17 #3
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1148610
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:37 schreef Party-pooper het volgende:
mijn eerste reactie zou ook zijn erachteraan.
Moordenaar! .
Haalt gelijk bij rechter.
pi_1148622
Ik vindt dit geen doodslag maar moord! Ze zullen die gozer niet alleen in het water hebben gegooid want met 2 zwemdiploma's redt je het dan wel. Er is meer gebeurt dan dat die advocaat zegt! Vermoedelijk hebben ze hem eerst geslagen of onder water gehouden.

Dit vindt ik 100% moord!

Never Stop Dreaming, Never Stop Creating
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:40:27 #5
136 V.
pi_1148624
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:37 schreef Party-pooper het volgende:
Als ik politieagent was geweest dan was ik wrs ook eerst achter de verdachten aangegaan, misschien omdat ik er vanuit ga dat iedereen in Nederland kan zwemmen
Okee, maar DAT kunnen die drie gozers dus ook aanvoeren, he? 'Ja, je gaat er toch vanuit dat iemand kan zwemmen (en hij HAD twee diploma's).

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:40:47 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1148628
Klinklare onzin ja

Die gasten zijn gewoon schuldig

Wat er daarna is gebeurt doet niet terzake, ze hadden em niet in het water moeten gooien

PS. Het is wel suf natuurlijk, dat niet tenminste 1 wout die jongen hielp...maar dat maakt ze nog niet schuldig aan het feit dat ie verdronken is

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1148635
Ik heb weinig juridische kennis, maar ik gok dan op het lager bestrafte "dood door schuld" .. waarom ?
omdat voor doodslag volgens mij een voorwaarde is dat het de bedoeling was om te doden wat nu niet het geval is.
namelijk een (een domme, compleet misplaatste en verwerpelijke) ongelukkig uitgepakte "grap".

Maar zoals gezegd ik ben geen rechter en ook geen andersoortige jurist

pi_1148653
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:39 schreef Muddy het volgende:
Vermoedelijk hebben ze hem eerst geslagen of onder water gehouden.
Oh, u heeft het allemaal gezien??
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1148654
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Okee, maar DAT kunnen die drie gozers dus ook aanvoeren, he? 'Ja, je gaat er toch vanuit dat iemand kan zwemmen (en hij HAD twee diploma's).

V.

Ja, oke, maar zoals ik al zei, als je onverwacht in het water geflikkerd wordt. En je krijgt water in je longen, je raakt in paniek en door de hoge kademuur kun je er niet 1..2..3 uitkomen dan is het zo gebeurt. Heb zelf ook wel eens beneveld gezwommen en toen werd ik vanaf een vlot ook ineens het water in gegooid. Kreeg toen ook een behoorlije slok water binnen. En toen was ik dus echt blij dat ik meteen weer het vlot opgetrokken werd. Want dan ga je dus wel flippen.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:50:53 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1148677
Slaat nergens op dat ze onschuldig zouden zijn.Wie hebben die man in het water gegooid? Juist,die gozers.Dus het is ook hun schuld.
En dat iedereen kan zwemmen in Nederland kan je wel denken,maar met kleren aan is het al een stuk moeilijker.Zeker als je ook nog eens flink geschrokken bent.
Wel raar dat de politie nix gedaan heeft,maar ik zou ook achter de daders aan gaan.Die kunnen weg rennen dus die moet je ook het eerst pakken.
Ik wil zelf ook bij de politie,dus wie weet kom ik nog wel een keer voor zoiets te staan.Ik ga dan toch achter de daders aan en probeer om hulp te krijgen voor de man in het water.Als dat niet lukt heb je tenminste nog alles gedaan wat je kunt doen.
To infinity…and beyond!
pi_1148684
Doodslag.. Dat die verdronken vent 2 brevetten heeft doet daar niets aan af. Als je in het water ongelukkig terecht komt (op een fiets ofzo) of je bent bezopen, dan doe je er niets tegen.. Dan verzuip je gewoon.

En je moet gewoon zeker weten dat iemand kan zwemmen, en ik ga er niet vanuit dat die 3 heren dat wisten..

donderdag 5 juli 2001 @ 13:58:17 #12
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1148720
quote:
[b]Op donderdag 05 juli 2001 13:52 schreef weerdo het volgende:[/b

En je moet gewoon zeker weten dat iemand kan zwemmen, en ik ga er niet vanuit dat die 3 heren dat wisten..

pardon meneer?
ja?
heeft u een zwemdiploma?
2 zelfs meneer, hoezo?
Dan kunnen we je tenminste in t water mieteren!
*PLONS*
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 5 juli 2001 @ 14:18:16 #13
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_1148876
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:32 schreef Verbal het volgende:
...advocaat van die drie jongens aanvoert...
Die advocaat doet gewoon zijn werk maar soms zou je wensen dat hen zoiets overkomt....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_1149108
Klinkt als dood door schuld, voor alle drie de jongens. Omdat ze in een groepje waren, zijn ze alle drie even schuldig. Als de politie kan bewijzen dat de Diemenaar bewusteloos in de sloot is gegooid, is het doodslag.

Over zwemdiploma's: in sommige gemeenten in Nederland is het schoolzwemmen afgeschaft (bezuinigingen weet u) en het is echt niet zo dat iedere Nederlander kan zwemmen. Uit ervaring weet ik dat er in Leiden een inhaalslag bezig is: de zwemclubs krijgen daar nu steeds meer kinderen die zwemles nemen, omdat dat niet meer via school gaat. Voor autochtone (o shit, daar gaan we weer) kinderen is het heel logisch dat ze leren zwemmen, maar voor Marokkaanse kinderen dus niet. Hun ouders hebben het ook niet geleerd, en als ze het niet via school leren, moet er een stimulans van buitenaf komen om die kinderen naar het zwembad te krijgen. (Ik neem als voorbeeld even Marokkaanse kinderen, omdat er toevallig een redelijk groot aantal van in Leiden woont. De meeste zijn hier wel geboren, en dus Nederlands, maar jullie begrijpen wat ik bedoel. Hoop ik.)

I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 5 juli 2001 @ 14:55:40 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1149195
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 14:45 schreef dwerg het volgende:
-knip-
Over zwemdiploma's: in sommige gemeenten in Nederland is het schoolzwemmen afgeschaft (bezuinigingen weet u) en het is echt niet zo dat iedere Nederlander kan zwemmen. Uit ervaring weet ik dat er in Leiden een inhaalslag bezig is.-knip
Ken wel al de schoolslag, rugslag en de vlinderslag, maar de inhaalslag...:?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1149270
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 14:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Ken wel al de schoolslag, rugslag en de vlinderslag, maar de inhaalslag...:?

DOH!

Dankjewel Golfer! Ik zal op je stemmen.

I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 5 juli 2001 @ 15:11:18 #17
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1149292
Doodslag

Opsluiten die gasten en de sleutel in het water gooien

pi_1149356
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:32 schreef Verbal het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

V.

Die advocaat doet gewoon zijn best voor zijn clienten (en kennelijk is hij niet zo'n goede, want niemand trapt hierin).
pi_1150628
Tja, twee gedachten, het rechtvaardigheidsgevoel zegt dat ze straf verdienen. Maar of ze strikt juridisch ook schuldig zijn ? Als die jongen gewoon naar de kant was gezwommen, dan was het misschien nog niet eens tot een PV gekomen. Dus ECHT voorzien dat hij dood zou gaan door dat geintje konden ze ook niet.
  donderdag 5 juli 2001 @ 18:37:36 #20
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1150680
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 18:28 schreef HiZ het volgende:
Dus ECHT voorzien dat hij dood zou gaan door dat geintje konden ze ook niet.
De daders konden ook NIET voorzien dat het mogelijk wel goed zou aflopen.
Ze zijn dus strafbaar wegens moord.
pi_1150761
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 15:11 schreef marky het volgende:
Doodslag
Voor wie? Voor die agenten?

Gedode Eritreeër slachtoffer racistisch geweld ?

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_1150771
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 18:37 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

Maar dat doet niet terzake want dat is niet gebeurd. De rechter moet vaststellen of ze dit effect hadden kunnen verwachten.
pi_1152932
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 18:37 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

Waar jij op doelt is "voorwaardelijk opzet", namelijk als je weet dat een bepaalde aktie (iemand het water in mieteren) een bepaald gevolg (verdrinken oftewel de dood) tot gevolg kan hebben, en het dan toch doet. Opzet is namelijk een bestanddeel van het delict "doodslag". Dit heeft echter met moord niets te maken. Het verschil tussen doodslag en moord zit 'm nu juist in de zgn. "voorbedachte rade", m.a.w. dat je niet in een opwelling handelde, maar een vantevoren weloverwogen en doorgenomen plan had. (vandaar dat de uitdrukking "moord met voorbedachte rade" als kut op Dirk slaat).
  vrijdag 6 juli 2001 @ 10:16:34 #24
136 V.
pi_1154775
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 00:16 schreef Treinhomo het volgende:
vandaar dat de uitdrukking "moord met voorbedachte rade" als kut op Dirk slaat
Klopt... het is 'met voorbedachten rade'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:07:03 #25
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1155581
Het is naar mijn mening inderdaad gewoon doodslag of wat dan ook. Mensen weten wat er kan gebeuren als je iemand in het water gooit en ook al is het niet de bedoeling dat ie verdrinkt (ik weet niet wat de bedoeling was van deze wederom uiterst zinloze daad) je weet dat het kan gebeuren.
Daarnaast vind ik wel dat de politie toch eerst (al was het maar 1 agent) bij de jongen had kunnen gaan kijken. Een kanaal kan soms wel stromen en zie dan maar eens aan de kant te komen. Daarmnaast van schrik en misschien wel kou (ook met zulk weer) kan het zo zijn dat je niet meer erg snel kunt bewegen en zwemmen erg moeizaam gaat. Ik vind wel dat de jongens de schuldige zijn. Owkee de politie heeft misschien een foute keuze gemaakt, maar op dat moment overzagen ze de situatie misschien niet helemaal goed en hebben ze voor hun, op dat moment de juiste keuze gemaakt. Helaas dat het zo weer moest aflopen.
Ik vraag me af waarom al deze zaken toch moeten gebeuren? Is het zo moeilijk om allemaal met elkaar te leven. Is het zo erg als iemand je even de weg komt vrage????
G'day mates, I'm in Australia!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')