abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 12:55:48 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16593143
4 koffielepels kashmiri massala pasta,
4 koffielepels tomatensaus of ketchup,
1 koffielepel Worcestershire Sauce,
1 koffielepel 5-kruidenpoeder (curry),
zout om op smaak te brengen,
1 koffielepel suiker,
8 kippenbillen (ontveld maar niet ontbeend),
3 koffielepels plantaardige olie,
1 stuk verse gember van 5 cm. die je in jullienne snijdt,
4 teentjes look mooi fijngestampt,
het sap van 1 citroen,
enkele blaadjes koriander.

dan wordt ie echt mooi rood

pi_16593333
Thanks SHE!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16594171
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:50 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Niet dus... Blijft altijd een beetje rozig...

Wel eens Tandoori Chicken bij een Indiaas restaurant gegeten?

Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_16595391
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:30 schreef Rudedadude het volgende:
Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Zegt hier niemand toch

Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?

maandag 26 januari 2004 @ 14:22:22 #30
136 V.
Like tears in rain...
pi_16595531
Patak's schopt kont.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_16595595
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:22 schreef Verbal het volgende:
Patak's schopt kont.

V.

Patak beter mijn kont niet schoppen.

Maar staat een mooie tip hierboven. Met citroensap en kleurstof van de toko krijg je 'm aardig rood.

Gebruiken de patak mensen (ik ook hoor ) ook basterd suiker erdoor heen?

pi_16595622
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:16 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Zegt hier niemand toch

Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?

Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_16595746
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:26 schreef Rudedadude het volgende:

Hapje vindaloo sauce?
pi_16595914
Nee, doe maar Tindaloo
pi_16597230
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:36 schreef Rudedadude het volgende:
Nee, doe maar Tindaloo
HEY! That's not funny...
quote:
Death By Curry - Harsha Tindaloo
Verkapte doodverwensing!!!

Shoot weer wat geleerd, nog heter...

quote:
Notes This is not some mad creation of a chilli head chef trying to frighten away lager louts, but a very authentic traditional Bangladeshi speciality.
The use of the legendary Naga Jolokia chilli,which the Indian equivalent of the F.D.A. rate at a staggering 885,000
Scovilles,plus the searing Bird chillies makes this the hottest authentic curry I have ever found,and I have been collecting books on the subject for years.
pi_16598647
Ja, in de Taj-Mahal in Rotterdam (India's restaurant) stond er op de kaart bij dat dit gerecht op eigen risico geserveerd werd. Toch maar voor de Jalfrezi gegaan
pi_16603402
Ik vind Indiaas ook heel lekker, maar ik ben wat dat betreft heel makkelijk. Ik vind eten in een echt Indiaas restaurant heerlijk, maar ik kan ook genieten van curry uit de supermarkt. Kip Tandoori van Knorr lijkt totaal niet op echte Kip Tandoori, toch vind ik het ook lekker smaken (Kip Madras van Knorr wat minder overigens).

Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 26 januari 2004 @ 18:18:04 #38
19105 Noayla_
Love me tender
pi_16603553
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.

Ik zal me ook nog wel 's met wat recepten melden

Ik om dezelfde reden als jullie (vegetariėr)!
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  maandag 26 januari 2004 @ 23:31:34 #39
521 ruby
Hell yeah!
pi_16613387
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:12 schreef Angeles het volgende:
Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.
Ik vind de Korma (uit zo'n zakje, niet uit een pot) erg lekker. Als extraatje voeg ik gepelde tomaten toe. Zeer smakelijk hoor.

Hoewel ik Indiaas erg lekker vind, kook ik het eigenlijk nooit (behalve m'n Patak Korma dan). Ik ben meer aan het experimenteren met de Surinaamse keuken.

Maar als ik dit topic lees, dan moet ik maar gauw weer eens Indiaas kokkerellen.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_17957661
Gister dus Indiaas gegeten, maar heb het weer gehaald.
Wel heb ik de rode kleurstof in huis gehaald, die ik ga uitproberen.
Dat post ik dan wel even.

Verder nog iemand met leuke recepten?
pi_18059135
Nee, ken geen recepten, maar wel een lekkere tip:

gugri/ channa, zijn kikkererwtjes en je moet ze heel pikant eten. In de toko kan je ze kant en klaar kopen en dan zelf peper en zout toevoegen. Echt lekker!!!

Verder heb ik sinds zaterdag roti en kerriekip gegeten, echt een van mijn favo gerechten. Mijn vriendinnen waren er ook, moest echt lachen hoe ze het aten! Net een wrap!
pi_18104969
Hier nog een India-freak (in alle opzichten)

Recept voor murgh tikka (kipspiesjes)

Ingrediėnten:
- krap 400 ml uitgelekte yoghurt
- 1,5 theelepel uitgeperste knoflook
- 1 theelepel geplette gember
- 2 theelepels chilipasta
- 1,5 eetlepel olie
- 2 theelepels citroensap
- 1 theelepel garam masala
- 2 tot 4 druppels rode of gele voedselkleurstof
- 600 gram kipfilets, in blokjes van 3 centimeter

Bereiding:
Vermeng alle ingrediėnten van de marinade en schep de kip erdoor.
Laat de kip 2 tot 3 uur marineren in de koelkast.
Rijg de blokjes aan spiesjes en bestrijk ze met extra olie.
Rooster ze 6 tot 8 minuten boven houtskool of onder een zeer hete grill tot de kip gaar en goudbruin is.
Keer ze eenmaal. Serveer ze met chutney, uiringen, raļta en Indiaas brood (naan)

Yoghurt laat men vaak uitlekken tot een dikke hangop. In India gebeurt dit in een kaasdoek, zelf gebruik ik een schone theedoek over een zeef en in een pan hangen voor een nachtje. De hangop verdient de voorkeur bij het koken, omdat de textuur niet verandert. Maar met dikke yoghurt lukt het ook.
pi_18111330
Lijkt me een lekker recept, ga dat eens snel proberen!

Chillipasta? Te verkrijgen bij? Toko?
Poeder kleurstof is dat ook okay?
Geplette gember schrijf je, maar mag je dat ook raspen? Of maakt dat niks uit?

Vragen vragen vragen....
pi_18127531
Hoi Oblivion,

Gember kun je raspen of pletten in de knoflookpers net als een teentje knoflook.
Poeder kleurstof is okay, het gaat niet om de smaak enkel om de kleur.
Chilipasta is een soort Indiase sambal en is te koop van Patak's. Maar deze is nogal prijzig, daarom kun je ook een vers rood pepertje nemen. Als je niet zo pittig wilt, haal je zaadjes eruit (deze zijn het heetst).

Ik zal zo meteen nog een recept opsnorren.
pi_18128288
Hey Bhodisatva,

Patak's ken ik wel...
Lekker spul. Alleen vond ik de kip niet rood genoeg (tandoori) vandaar de kleurstof.

Ik zou zo graag een recept willen hebben van masala saus. En eigenlijk de oranje/roze saus.
En van de madras saus en van de vindaloo saus.
pi_18132652
Hi,

Ik heb een hier een recept voor eieren-masala. Je kunt het natuurlijk ook gebruiken voor bijv. garnalen, stukje vis, kip.
Hoe ze de kleur roze of oranje krijgen weet ik niet maar ik denk ook met kleurstof, want welke andere natuurlijke ingrediėnten hebben deze kleur. Ja, wortelen maar ik denk niet dat ze gepureerde wortelen erin doen. Deze masala is rood van kleur, maar je kunt 'em wat roze en milder maken door dikke yohgurt toe te voegen. Is sowieso wel lekker, denk ik. Ik verzin veel dingen zelf en ben altijd wel aan het experimenteren.

Masala van eieren
- 6 eieren
- paar teentjes knoflook (naar smaak)
- stukje verse gember, geplet
- 1 of 2 groene pepertjes in reepjes
- 2 el olie
- 2 grote uien gesnipperd
- 2 eetlepels tomatenpuree
- 1 tl korianderpoeder
- 1 tl komijnpoeder
- 1/2 tl chilipoeder
- 1/2 tl karwijpoeder
water
zout
verse korianderblaadjes fijn gesneden

De eieren hard koken en pellen. Olie verwarmen en uien fruiten, pepertje, gember en knoflook toevoegen. Daarna de kruiden erbij en alles goed doorroeren. De tomatenpuree toevoegen en net zo veel water dat het een smeuļge massa wordt. Dan de eieren inprikken en erbij doen en alles een kwartiertje op laag vuur laten sudderen. Op het laatst zout naar smaak en gesnipperde koriander erover strooien.

eet smakelijk!
pi_18137334
Er zijn hier wat lekkere recepten langsgekomen, maar waarom die kleurstoffen toevoegen? Wat boeit de kleur van je gerecht nou, als het maar lekker is. Presentatie is wel belangrijk, maar kleurstoffen toevoegen is voor mij echt taboe.
pi_19300134
speciaal voor Obli

Raita:

1 halve liter Biogarde Stand in een kom losroeren met 1 theelepel zout, 1 theelepel suiker en een halve theelepel cayennepeper

Rasp op een bord 1 komkommer en knijp wat van het overtollige vocht uit de komkommerrasp voor je het in de kom bij de biogarde kiept. Mengen.

In een koekepan 2 eetlepels olie verhitten en daarin 1 theelepel komijnzaad en 2 theelepels bruin mosterdzaad bakken tot het begint te "ploppen" (wat behoorlijk snel is als je pan en olie goed heet is dus niet weglopen want dan rot het aan). Bij de biogarde kiepen, goed doorroeren en in koelkast bewaren tot je het serveert bij bergen en bergen Pappadums

Lekker met mint en verse koriander naar smaak evt.....
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_19300530
Is trouwens recept van Spindizzy die ik ook hier in dit topic zie rondhangen...

hoe kan het ook anders bij een Indiaas topic
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_19300930
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:

Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.

Ik zal me ook nog wel 's met wat recepten melden
Ja, Lula, maar ze heeft het topic niet meer bezocht...

Hint!!! Hint!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')