Ik heb haar cd Zink gisteren eindelijk gevonden in een tweedehands cd bak. gelijk meegenomen uiteraard. ze heeft voor zover ik weet maar 1 cd (uit 1998). en verder heb ik er nooit meer wat van vernomen..
de muziek is... anders haar stem word veel vergeleken met björk, en dat klopt in zeker zin ook wel. muzikaal is het heel melodieus. viooltjes hier en daar, maar ook soms meer richting triphop, met electronische elementen.
erg mooi gewoon.
bestaan er nog meer bloem fans?
plaatjes
viooltjes, triphop, elctro geluiden helpen ook niet om een "eigen sound" te maken want dat is ook in de style die Björk gebruikt.
quote:maar het is wel allemaal 1 pot nat.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:21 schreef EgoTrippin het volgende:
Bloem wordt heel boos als je haar vergelijkt met Bjork.
maarja, alles wat niet in 1 keer in je hoofd blijft hangen word zowiezo geen hit in nederland.. toch wel jammer, want op deze manier gaat toch veel interessante muziek verloren..
quote:Fuck, zou ze nu boos op me zijn?
quote:ik geef haar ook gelijk..
dus daarom
björk klinkt een beetje als bloem
quote:ohja, want alle top 40 muziek lijkt tenminste niet op elkaar
Op zaterdag 24 januari 2004 14:23 schreef dr.dunno het volgende:[..]
maar het is wel allemaal 1 pot nat.
quote:Ik niet. Het lijkt er nou eenmaal op. Het is niet per definitie negatief bedoeld als iemand je met een andere artiest vergelijkt.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:25 schreef timbob het volgende:[..]
ik geef haar ook gelijk..
quote:maar het word vaak wel gedaan..
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik niet. Het lijkt er nou eenmaal op. Het is niet per definitie negatief bedoeld als iemand je met een andere artiest vergelijkt.
Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
quote:Ok. Of ik heb nu opeens een deja-vu, of het is de tweede keer dat opeens meerder mensen weer aan Bloem denken. Vreemd.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:31 schreef Seborik het volgende:
Bloem De Ligny?Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
quote:Nee, deze vraagt het aan Björk
Op zaterdag 24 januari 2004 15:36 schreef veldmuis het volgende:
Is dat die Bloem van "even aan mijn moeder vragen"?
quote:Dan wordt ze keiboos!
Op zaterdag 24 januari 2004 15:37 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nee, deze vraagt het aan Björk
Schijnt!
[ontopic]Ken eik alleen fringy crookie, en heb toendertijd ooit de cd geluisterd en kwam toen to de conclusie die hierboven al vaak geponeerd is !
De manier waarop ze haar stem gebruikt, de uithaaltjes, het schrille geluid, de manier van kijken; ik vond haar een poseur eerlijk gezegd.
Björk heeft ooit dit wiel uitgevonden en Bloem is er ook mee gaan fietsen. Ze klonk op zich wel grappig, voor een na-aperd.
quote:oh, nieteens gezien
Op zaterdag 24 januari 2004 15:31 schreef Seborik het volgende:
Bloem De Ligny?Toevallig. Daar is pas deze ook al over geopend, maar goed. Het is nu te laat om door te verwijzen en deze openingspost is wel mooier.
nouja, bedankt voor het open laten
Voor zover ik weet heeft Bloem wel een hoop nieuwe nummers geschreven maar heeft ze nog geen nieuw platenlabel..
quote:Nee, dat was van de band van de zoon van Mies Bouwman welke dezelfde naam droeg als de zangeres waar dit topic aan is gewijd. Dat nummer kwam trouwens uit toen deze Bloem een jaar of drie was.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:36 schreef veldmuis het volgende:
Is dat die Bloem van "even aan mijn moeder vragen"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |