Enorme schepen die uit de tijd van de 2e wereldoorlog en daarvoor stammen. De Iowa-Class zijn de bekendste. Na de 2e wereldoorlog werden er veel in de mottenballen gelegd of gebruikt als museum.
In de Koreaanse Oorlog, Vietnam, Beiroet, 1e golfoorlog zijn ze nog gebruikt.
Na 1984 zijn er verschillende schepen weer in dienst geroepen:
USS Iowa
USS Wisconsin
USS Missouri (op dit schip heeft Japan zich overgegeven)
USS New Jersey
Deze schepen werden gemoderniseerd, ze ontvingen harpoon raketten, tomahawkraketten en dergelijk. Wat maakt ze nu zo enorm afschrikwekkend.
De 16 inch kanonnen natuurlijk! 9 16 inch kanonnen op 3 draaiende schijven. Verder nog 20 5 inch guns! 2600 pond aan explosieven kunnen daardoor worden weggesmeten
Zoals verteld, in de golfoorlog voor het laatst gebruikt. Tomahawks werden afgeschoten en tevens kustbombardementen! Bedenk maar hoe het voelt als zijn granaten op de grond vallen.
Let vooral op de drukgolf in het water.
Meer?
laat het weten
quote:Daar heb je dus weer support schepen voor (torpedojagers, destroyers)
Op zaterdag 24 januari 2004 13:40 schreef LowJoe het volgende:
1 moderne onderzeeboot krijgt ze zo onder water!Ze zijn eigenlijk heel kwetsbaar en daarom worden ze niet meer gebouwd....
Overigens:
DRUKGOLF
quote:ik las net iets van 20 miles. En dat is dan een pakket van bijna 3000 pond
Op zaterdag 24 januari 2004 13:41 schreef Disorder het volgende:
Hoe ver kan zo'n projectiel van boord worden afgeschoten?
quote:De laatste is gebouwd tijdens de 2e wereldoorlog. Daarna zijn er een aantal onderhouden en bewaard gebleven. Sinds 1992 geloof ik vaart er geen een meer.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:40 schreef LowJoe het volgende:
1 moderne onderzeeboot krijgt ze zo onder water!Ze zijn eigenlijk heel kwetsbaar en daarom worden ze niet meer gebouwd....
quote:Yep, dat zou kunnen, maar ze varen niet meer
Daar heb je dus weer support schepen voor (torpedojagers, destroyers)
gelukkig stond ik niet aan de kust toen ...
de granaten!
Kan trouwens iemand mij de foto bezorgen waarop je een Nederlands fregat ziet en een battleship? Echt een enorm verschil
quote:Als dat zo was werden ze nu nog steeds gebouwd!Maar ze zijn gebouwd om met elkaar te vechten zonder rekening te houden met onderzeeboten.....Daar bij kosten ze verschrikkelijk veel geld om te bouwen en te onderhouden zonder echt voordeel te bieden.....Het waren gewoon statussymbolen.....
Op zaterdag 24 januari 2004 13:44 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Daar heb je dus weer support schepen voor (torpedojagers, destroyers)
Overigens:
![]()
DRUKGOLF
![]()
quote:Ehm, ze hebben wel zeker nut gehad hoor. Zeker bij kustbeschietingen en dergelijke. Wel is het zo dat na de 2e wereldoorlog ze niet nuttig werden geacht. Dit kwam door de Aircraft Carriers, daar konden ze veel meer mee. Maar idd, ze worden allang niet meer gebouwd.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:56 schreef LowJoe het volgende:[..]
Als dat zo was werden ze nu nog steeds gebouwd!Maar ze zijn gebouwd om met elkaar te vechten zonder rekening te houden met onderzeeboten.....Daar bij kosten ze verschrikkelijk veel geld om te bouwen en te onderhouden zonder echt voordeel te bieden.....Het waren gewoon statussymbolen.....
quote:Carriers zijn de toekomst..
Op zaterdag 24 januari 2004 13:56 schreef LowJoe het volgende:[..]
Als dat zo was werden ze nu nog steeds gebouwd!Maar ze zijn gebouwd om met elkaar te vechten zonder rekening te houden met onderzeeboten.....Daar bij kosten ze verschrikkelijk veel geld om te bouwen en te onderhouden zonder echt voordeel te bieden.....Het waren gewoon statussymbolen.....
Tegenwoordig heb je niet meer zon enorm groot schip te hebben om wat raketten af te vuren..
Heb je deze slagschepen ook in modelbouwformaat? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je ze op schaal nabouwt als je er zo vol van bent.
quote:Bismarck bedoel je
Op zaterdag 24 januari 2004 14:00 schreef klaasjan24 het volgende:
Nimitz (was toch Duits slagschip dat onverslaanbaar leek maar redelijk kort heeft bestaan...Engelsen hebben het tot zinken gebracht)
quote:Chester W Nimitz... briljant admiraal die feitelijk de battle of midway heeft beslist. Naamgever van de Nimitz-klasse en de USS Nimitz (CVN 68). Dus geen duits slagschip zoals Furby al zei
Nimitz (was toch Duits slagschip dat onverslaanbaar leek maar redelijk kort heeft bestaan...Engelsen hebben het tot zinken gebracht)Heb je deze slagschepen ook in modelbouwformaat? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je ze op schaal nabouwt als je er zo vol van bent.
Ik heb ze niet in modelbouwformaat. Heb me daar feitelijk nooit mee beziggehouden, beetje te ongeduldig voor. Maar wie weet, voor later
en hoe heette de engelse tegenhanger ook alweer? Weliswaar iets minder imponerend maar ook zeer groot.
quote:bij mijn weten niet, slagschepen zijn uit de tijd en ik kan me niet voorstellen dat ze nog gebruikt worden (mogelijk wel in reserve).
Op zaterdag 24 januari 2004 14:08 schreef Georges het volgende:
Zijn er op dit moment slagschepen die groter zijn?
Ze zijn wel erg indrukwekkend trouwens.
quote:Idd.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:03 schreef Furby het volgende:[..]
Bismarck bedoel je
En die was toch echt een heel stukje groter dan de Iowa-speelgoedklasse schepen .
quote:Dat was de Hood, volgens mij
Op zaterdag 24 januari 2004 14:08 schreef klaasjan24 het volgende:Ehh..ja...
en hoe heette de engelse tegenhanger ook alweer? Weliswaar iets minder imponerend maar ook zeer groot.
quote:De Engelsen gingen er met de hele vloot op af, incl onderzeeboten.
Nimitz (was toch Duits slagschip dat onverslaanbaar leek maar redelijk kort heeft bestaan...Engelsen hebben het tot zinken gebracht)Heb je deze slagschepen ook in modelbouwformaat? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je ze op schaal nabouwt als je er zo vol van bent.
In de eerste confrontatie heeft de Bismarck de Hood tot zinken gebracht (een slagschip van vergelijkbare grote) en daarna is de Bismarck door een torpedo geraakt waardoor het roer kapot was en het dus recht op de Engelse vloot afvoer, waarna het tot zinken is gebracht.
Vind het bepaald geen nederlaag...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |