abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:20:31 #151
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_38918095
Tof topic verkapte tvp

Ik zag nog een keer een heel klein stukje over een goalkeeper op Discovery Channel. Het ging over aircraft carriers, en de defence ervan kwam ook aan de orde. Prachtig materiaal
  zondag 18 juni 2006 @ 13:28:46 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38969071
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:27 schreef Hyperdude het volgende:
En maar weer eens plaatjes van een vliegdekschip

Oriskany; artificial Reef

http://www.irishmansoftware.com/Oriskany.htm
euhm, misschien ligt dit aan mijn Nederlandschheid

maar weet je hoeveel dat ijzer/staal nog waard is gek ,
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_38969904
Waarschijnlijk een stuk minder dan dat dit aan toerisme op gaat leveren, duikuitrustingen huren, hotelletjes, hapje eten 's avonds etc. Ik ben op paar van die carriers geweest o.a. voor de kust van Cannes, Marseille en Portsmouth, nucleaire mogen alleen buitengaats, dus ga je er met de speedboot naartoe, kunnen alleen wel 300 man op zo'n speedboat.

Leggen ze een ponton achter de carrier, mag je paar trappen op, en zie daar uw gids. Heel leuk.
Gids is ook altijd blij alssie geen uren hoeft rond te denderen met je, nee vliegtuigen zien, is zo'n man ook na een uur vrij voor die dag.

Bv bij Cannes is het niet normaal, elk hoerenhuis heeft "Lady Charlotte welcomes the USN" vlaggen buitenhangen. Die CBGs liggen bij zo'n bezoek over 500 km verspreid voor anker in havens. Dus bv de carrier ligt in Marseille, dan liggen de destroyers verspreid van Italie tot Spanje en zelfs de UK voor anker. Toegang gaat met kleuren. 6000 man op zo'n schip ieder heeft een 'kleur' welke bepaald op welke verdiepingen je toegang hebt. Bv zelfs de Airboss mag niet op laagste niveaus komen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_38970086
En als ze de Phalanx moeten gebruiken op een Carrier, dan is het wel heeel erg misgegaan qua verdedigingsringen. Paar jaar geleden bij een oefening is een Zweedse onderzeeer er dwars doorheen gekomen en heeft een 'kill' gescoord. Sindsdien wordt de Zweedse Marine elk jaar 1 of 2 keer gevraagt om de USN te trainen.

Overigens al in 1993 ofzo hebben de toenmalige ik meen VF-14 Tomcats tegen Nederlandse F-16s getraind. (Tomcat is trouwens buiten dienst sinds paar maanden, boehoe) op Sigonella, waarbij de eerste dagen de Volkel F-16s ze inmaakten, USN wist niet wat ze overkwam met toen 200 km Phoenix tegen 40 km Sparrow en Sidewinder. Later is er tegenbezoek gebracht op Volkel met 3 Hornets en 3 Tomcats. Grappige offtopic sidenote.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 18 juni 2006 @ 16:42:59 #155
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38974291
quote:
mooie fotos.

http://picserver.student.utwente.nl/i/T2VRX50RTP36/730w
Onze Tjerk Hiddes naast de Nimitz.

Edit: pic fix

[ Bericht 20% gewijzigd door Napalm op 19-06-2006 21:12:55 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39003120
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Om boven een carrier te kunnen komen zul je vanuit de ruimte moeten komen. Een carrier beheerst een gebied met een straal van minstens 250NM om zich heen, vanaf zeeniveau tot aan de rand van de ruimte. Alleen onder water is hij kwetsbaar, NL dieselsubs (veel stiller dan nucleaire boten) bewijzen dat met enige regelmaat.
Was dat niet de hms Bruinvis tijdens een oefening bij de kust van florida?
Heb je mijn minicity al bezocht?
  maandag 19 juni 2006 @ 18:29:16 #157
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_39008842
quote:
wow wat is die Nimitz fucking groot, dat realiseer ik me nu pas nu ik hem ergens mee kan vergelijken, de Tjerk Hiddes is al een boot waar je u tegen zegt.
pi_39028091
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:29 schreef speedrock het volgende:

[..]

wow wat is die Nimitz fucking groot, dat realiseer ik me nu pas nu ik hem ergens mee kan vergelijken, de Tjerk Hiddes is al een boot waar je u tegen zegt.
Jah, zo'n ding is een aardige klont staal. Maar laten we eerlijk wezen, de Ttjerk Hiddes is "nog maar" een fregat, je hebt als tussenmaat ook nog destroyers en kruisers voordat je bij zoiets aankomt. Alleen heeft nederland die laatste 2 ook niet in het arsenaal.
Heb je mijn minicity al bezocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')