abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2004 @ 16:18:34 #53
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16569865
Ik vraag me altijd af hoe die command structuur gaat. Zouden al die schippers opzij kijken en denken "mijn volgende reis is op die boot als captain" ?

Hoeveel trips (van een half jaar normaal) maakt een figuur als baas op zo'n carrier ?

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 25 januari 2004 @ 18:21:49 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16573103
quote:
Op zondag 25 januari 2004 16:18 schreef Furby het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe die command structuur gaat. Zouden al die schippers opzij kijken en denken "mijn volgende reis is op die boot als captain" ?

Hoeveel trips (van een half jaar normaal) maakt een figuur als baas op zo'n carrier ?

[afbeelding]

De commandant van een Carrier is een ex-piloot, meestal een ex-fighter piloot. Een piloot loopt eerst door de rangen tot squadron commandant, daarna wordt hij CAG (Comander Air Group), en daarna (als alles goed gaat) wordt hij Carrier commandant.

Overigens: De USS Ronald Reagan (CVN-76) is op dit moment de laatste Nimitz klasse
De echte laatste is de CVN-77. Beide schepen zijn niet 100% aan de Nimitz (maar dat zijn de anderen ook niet), alhoewel deze wel nog iets meer veranderingen hebben gekregen dan hun voorgangers (zie de link voor details)

Hier kun je zien hoe de verschillende marineschepen (met de carriers en hun air wing apart genoemd) eruitzien, en wat hun capaciteiten zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 25-01-2004 18:30]

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_16622064
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De commandant van een Carrier is een ex-piloot, meestal een ex-fighter piloot. Een piloot loopt eerst door de rangen tot squadron commandant, daarna wordt hij CAG (Comander Air Group), en daarna (als alles goed gaat) wordt hij Carrier commandant.

Overigens: De USS Ronald Reagan (CVN-76) is op dit moment de laatste Nimitz klasse
De echte laatste is de CVN-77. Beide schepen zijn niet 100% aan de Nimitz (maar dat zijn de anderen ook niet), alhoewel deze wel nog iets meer veranderingen hebben gekregen dan hun voorgangers (zie de link voor details)

Hier kun je zien hoe de verschillende marineschepen (met de carriers en hun air wing apart genoemd) eruitzien, en wat hun capaciteiten zijn.

De George Bush dus (z'n papa ).

Formidabel wat die carriers kunnen uitrichten. De luchtmacht aan boord is al sterker dan wat 70% van andere landen in de wereld kunnen opbrengen (en dat is dan 1 carrier).

pi_16695799
Ik zou zo'n ding echt wel eens sky high willen vliegen. Drie dozijn anti-ship raketten tegelijk, daar zie ik zo'n CBG niets tegen doen. Net als in WOII, gewoon met dertig of meer vliegtuigen een carrier aanvallen.

Of nog leuker, ik zag laatst op TV dat de russen torpedo's hebben waarmee je met slechts eentje een hele carrier doet verdampen. En dan hebben we het dus niet over een atoomwapen, maar 'normale' explosieven. Ik zou wel een bak geld neerleggen om zoiets te zien, met één torpedo zo'n gigantisch schip vernietigen. Dus geen lullig gaatje waardoor hij zinkt, maar een hele carrier die het water uit wordt geblazen

Bovendien heb ik mijn twijfels bij die zogenaamde 'ongenaakbaarheid' van zo'n groep, ik denk dat ze veel kwetsbaarder zijn dan men doet geloven. Bij wargames zal het best vaak voorkomen dat een 'vijandelijke' onderzeeer binnen torpedo afstand komt, en dat soort berichten brengen ze natuurlijk niet naar buiten.

Stefan, liefhebber van grote explosies.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 29 januari 2004 @ 21:17:10 #57
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16697627
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:23 schreef StefanP het volgende:
Ik zou zo'n ding echt wel eens sky high willen vliegen. Drie dozijn anti-ship raketten tegelijk, daar zie ik zo'n CBG niets tegen doen. Net als in WOII, gewoon met dertig of meer vliegtuigen een carrier aanvallen.

Of nog leuker, ik zag laatst op TV dat de russen torpedo's hebben waarmee je met slechts eentje een hele carrier doet verdampen. En dan hebben we het dus niet over een atoomwapen, maar 'normale' explosieven. Ik zou wel een bak geld neerleggen om zoiets te zien, met één torpedo zo'n gigantisch schip vernietigen. Dus geen lullig gaatje waardoor hij zinkt, maar een hele carrier die het water uit wordt geblazen

Bovendien heb ik mijn twijfels bij die zogenaamde 'ongenaakbaarheid' van zo'n groep, ik denk dat ze veel kwetsbaarder zijn dan men doet geloven. Bij wargames zal het best vaak voorkomen dat een 'vijandelijke' onderzeeer binnen torpedo afstand komt, en dat soort berichten brengen ze natuurlijk niet naar buiten.

Stefan, liefhebber van grote explosies.

Als ik de verhalen moet geloven die ik over militaire vliegtuigen uit de voorm. Sovjet Unie heb gehord dan vallen ze qua prestaties een beetje tegen, ze zijn iig niet zo gevaarlijk als ooit gedacht werd. Zelfs de doorontwikkelde prototypes zijn (alhoewel geavanceerd) op zijn best gelijkwaardig aan wat er in het Westen is. En dan laat ik training en tactieken nog maar even buiten beschouwing.

Ik heb zo maar het idee dat hetzelfde geldt voor wat de Russische Marine presteert. Dus een russisch gebouwde SS(N) in een CBG lijkt me vrij sterk. Daar staat tegenover dat het de Europese marines regelmatig WEL lukt, met hun fluisterstille electro-dieselsubs.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 29 januari 2004 @ 21:24:06 #58
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16697875
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:23 schreef StefanP het volgende:
De Amerikanen hebben testen gedaan met oude warships waaruit blijkt dat het in de praktijk echt een peuleschilletje is om een schip naar de kelder te krijgen, het is gewoon een kwestie van een explosie onder de romp te creeren, waardoor het schip omhoog word getilt en in tweeen breekt.

Natuurlijk is dit met een Carrier ietsjes lastiger, omdat het scheepje nou eenmaal wat groter is, maar hetzelfde principe zou in ieder geval moeten werken.

Maargoed, een torpedo onder een Carrier krijgen is natuurlijk ook niet zo moeilijk bij een oud, leeg, scheepje dat zich verdedigd....

Ik ga naar huis.
  donderdag 29 januari 2004 @ 21:36:46 #59
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16698292
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als ik de verhalen moet geloven die ik over militaire vliegtuigen uit de voorm. Sovjet Unie heb gehord dan vallen ze qua prestaties een beetje tegen, ze zijn iig niet zo gevaarlijk als ooit gedacht werd. Zelfs de doorontwikkelde prototypes zijn (alhoewel geavanceerd) op zijn best gelijkwaardig aan wat er in het Westen is. En dan laat ik training en tactieken nog maar even buiten beschouwing.

Ik heb zo maar het idee dat hetzelfde geldt voor wat de Russische Marine presteert. Dus een russisch gebouwde SS(N) in een CBG lijkt me vrij sterk. Daar staat tegenover dat het de Europese marines regelmatig WEL lukt, met hun fluisterstille electro-dieselsubs.

De vliegtuigen uit de voormalige USSR kennen een aantal voordelen : ze zijn absoluut superieur in dogfighting vanwege hun zeer goede wendbaarheid, hierbij moet verteld worden dat periodiek onderhoud natuurlijk wel een must is.
Plus : door geldgebrek zit er niet zo veel electronische rotzooi in die gejammed kan worden, een vloek en een zegen.

Edit : die torpedo is de Type 65, 66 centimeter lang en 15 kiloton kracht, iets minder dan Fat Man en Little Boy.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 29 januari 2004 @ 22:19:37 #60
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_16699804
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 12:49 schreef wjschreuder het volgende:
europa heeft totaal maar 2 vliegdekschepen (en allebij kleiner dan degene van de us)...
1* Charles De Gaulle Nuclear Powered Aircraft Carrier, France
2* Invincible Class Aircraft Carriers, United Kingdom
1* Principe de Asturias Aircraft Carrier, Spain

In totaal 4 stuks in de EU.

Het zou me trouwens niks verbazen als de Charles de Gaulle het modernste vliegdekschip ter wereld is.

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_16702644
Dat zijn dus maar 4 stuks. Maar stuk voor stuk zijn ze kleiner dan welke Nimitz-klasse dan ook. Op zich beschamend. Europa is een stuk groter dan Amerika.
pi_16703075
Ja, maar Europa is vele landen en Amerika is er één...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:53:08 #63
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16703321
Ik heb de Truman wel eens gezien voor de kust van Rhodos, tering wat is zo'n groot.

Pas toen ze weg waren hoorde ik dat we een bezoek konnen brengen.

wel tuig aanboord van zo'n schip.. als gaan stappen

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16703553
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:53 schreef GiSH het volgende:
Ik heb de Truman wel eens gezien voor de kust van Rhodos, tering wat is zo'n groot.

Pas toen ze weg waren hoorde ik dat we een bezoek konnen brengen.

wel tuig aanboord van zo'n schip.. als gaan stappen

tja 6000 man aan boord. En veel komen volgens mij weinig aan dek. Dus dan wil je wel.

Join the Navy, it's an adventure

pi_16703579
damm wat een ding , iemand nog mooie wallpapers??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_16703702
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:01 schreef ThaFreak het volgende:
damm wat een ding , iemand nog mooie wallpapers??
Veel van deze platen kun je makkelijk als wallpaper gebruiken

check ook de website van de bijv. de nimitz (zie mijn sig) en je krijgt een photo gallery. De foto's hier zijn van zeer hoge kwaliteit en goed bruikbaar als achtergrond

vrijdag 30 januari 2004 @ 01:14:50 #67
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16705234
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:31 schreef Nimitz het volgende:
Dat zijn dus maar 4 stuks. Maar stuk voor stuk zijn ze kleiner dan welke Nimitz-klasse dan ook. Op zich beschamend. Europa is een stuk groter dan Amerika.
Europa of de EU?
De EU is namelijk kleiner.
En sommige landen hebben geen kustlijn.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 30 januari 2004 @ 12:34:57 #68
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16712310
waarom zie je in films veel de Harry Truman heeft dat een rede?
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16712461
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Europa of de EU?
De EU is namelijk kleiner.
En sommige landen hebben geen kustlijn.

Hehe, IDD. Ach, het varende houden van zo'n enorm schip is gewoon een moeilijke taak en een dure. Kleinere landen vallen sowieso af (wij hebben geloof ik 120 F16's en een Carrier zoals die van de Amerikanen kan 75 vliegtuigen herbergen (diverse typen).
pi_16714386
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 12:49 schreef wjschreuder het volgende:
Europa zou eens de Europese Defensie Unie (of iets ) moeten oprichten, en stuk of 5 van deze dingen aanschaffen.

europa heeft totaal maar 2 vliegdekschepen (en allebij kleiner dan degene van de us)...

Ah, jij hebt toevallig 50 miljard euro in je broekzak? Nee, laat de Amerikanen maar lekker vliegdekschepen bouwen en de supermacht uithangen, dan zijn wij de lachende derde
pi_16714825
Het grootste probleem zou een CBG krijgen met meerdere anti ballistische raketten. Afhankelijk van het type kunnen deze met snelheden tot wel 5000m/s de dampkring in komen boven de CBG. Deze komen dan onder een hoek van tussen de 80 en 90 graden naar beneden en dat is niet de hoek waar normale RADAR systemen heen kijken. Voordat ze worden opgemerkt is er nog zo'n 25 seconden over om maatregelen te treffen. Dit lukt dan ook niet.

Beiden de goalkeeper en de phalanx zijn te langzaam om de rakket kapot te schieten. De goalkeeper (de superieure van de twee ) kan namelijk doelen aan die tot 1300 m/s vliegen. De rakket heeft dan nog minimaal een snelheid van 2000m/s.

Het probleem met anti ballistische rakketten is dat ze niet zo nauwkeurig zijn, en daarom is de CBG niet zo makkelijk te raken.

Nou is het slechts een kwestie van tijd tot de nauwkeurigheid wordt verbeterd en daarom heeft de nederlandse marine ook opdracht gegeven aan Thales Naval Nederland een modus voor het oppermachtige SMART-L (radius 400 km) te ontwikkelen waar deze alleen zoekt tussen de 80 en 90 graden naar inkomende anti ballistische missiles. Met deze modus is het theoretisch mogelijk een anti rakket de anti ballistische rakket op tijd te onderscheppen. Mits natuurlijk de mensen aan boord snel genoeg beslissingen nemen.

De amerikanen zitten nog met een probleem omdat die in principe geen buitenlands spul (bijv nl) willen kopen, maar ja de huidige systemen van Thales zoals de SMART-L en de APAR kunnen ze wel proberen te kopieren maar dat heeft in het verleden ook al tot een aantal pijnlijke ontwerpfouten geleid .

De Amerikanen superieur in materieel? Kijk eens naar Hollandse glorie zoals de LCF De Zeven Provincien. !!!

If it smells it's physics, if it moves it's biology , if it doesn't work its computer science
pi_16715170
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:04 schreef Nimitz het volgende:

[..]

Veel van deze platen kun je makkelijk als wallpaper gebruiken

[afbeelding]

check ook de website van de bijv. de nimitz (zie mijn sig) en je krijgt een photo gallery. De foto's hier zijn van zeer hoge kwaliteit en goed bruikbaar als achtergrond

thanxz, machtig schip en machtige foto's!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:50:27 #73
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16716111
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:08 schreef Fostar82 het volgende:
verhaal
Je maakt alleen een foutje.
Een ABM is een raket die bedoeld is om een IRBM uit te schakelen, wat jij denk ik bedoelt is een MIRV-ICBM
Multiple Indipendantly Targetable (re entry) Vehicles-InterContinental Ballistic Missile
Stel een SS-18 wordt richting een CBG gelanceerd, even wegnemen dat het een kernwapen is, maargoed.
Die draagt aan boord 10 kernkoppen van 10 megaton als ik het goed heb.
Als ie dan op kruissnelheid is dan gaan de MIRVs (kernkoppen) uit de ICBM en zoeken dan ieder hun eigen doeltje, zo is het in principe mogelijk een gebied zo groot als west europa flink radioactief te maken met een kernraket.

Dat je die raket niet zou kunnen onderscheppen heb je deels gelijk in, een goalkeeper kun je namelijk handmatig besturen, en het gebeurt zelden dat een goalkeeper een doel van de zij of achterkant moet tracen, omdat ie op zijn eigen schip afkomt.
Je moet niet vergeten dat de goalkeeper dermate veel kogels uitspuugt dat een raket zich gewoon stuk zal vliegen op de uraniumregen die wordt uitgebraakt door dat ding.

pi_16717384
Bof, Mirv ICBM's zijn niet het wapen dat je tegen een bewegend doel zal inzetten. ook is de 10 megaton Veels te zwaar gekeken voor een Mirv.
10 en 20 megaton waren de Russische citybusters.Per doel hadden ze er 3 voorzien,omdat ze wel eens misten.Met meer dan 30 km.

Een mirv kernkop is op zijn best 200 kiloton.Nog steeds voldoende om een Carrier te doen zinken met een misser van een kilometer of 8. Ver buiten het bruikbare bereik van een Goalkeeper of Falanx.

Stel men lanceerd een Kernkop op ene beschikbaar doel.Een CBG? Pak'm beet 20 minuten na lancering heeft het doel zich al 18 kilometer kunnen verplaatsen. En volgens mij, als een CBG weet dat er een kernraket onderweg is, dan geven ze wat meer gas, steken ze de roeiriemen uit ,en gaat de rest mee duwen.En gaan ze effe niet kijken op motorschade, en kunnen ze tot 20km weg geraken. Dan krijg je die nog niet tot zinken met een 10 megaton kernbom.Ze gaan er niet lekker van zijn, en de 2 begeleidende onderzeers hun overlevingskans is redelijk klein als ze onder water blijven.

Zelfs een Tomahawk kruisraket is bedoeld om statische doelen te grazen te nemen, en alleen de laatste versies met continue update vanuit GPS en satelietcontrole hebben een kans om een eskader op zee terug te vinden.En die zijn dan weer lekker kwetsbaar voor radar en radio jamming.Maar deze zijn weer lekker afknalbaar met een Goalkeeper/Phalanx.

Neen, om op schepen te knallen gebruiken we nog steeds kortere afstandswapens(nou ja, tot een 300 km) zoals de Russische Granit raket.Desnoods met 15 kiloton kernkop met full guidance.Of de torpedotegenhanger, ook gemeen, maar in veel gevallen zelfmoord voor de lancerende onderzeer. De schokgolf van een kernkop op of onder water is 800 keer erger en sneller dan dezelfde kracht aan explosie als luchtexplosie.

Love, nothing more than sugarcoated hate
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:41:21 #75
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16719266
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:40 schreef Blackheart het volgende:
Bof, Mirv ICBM's zijn niet het wapen dat je tegen een bewegend doel zal inzetten. ook is de 10 megaton Veels te zwaar gekeken voor een Mirv.
10 en 20 megaton waren de Russische citybusters.Per doel hadden ze er 3 voorzien,omdat ze wel eens misten.Met meer dan 30 km.

Een mirv kernkop is op zijn best 200 kiloton.Nog steeds voldoende om een Carrier te doen zinken met een misser van een kilometer of 8. Ver buiten het bruikbare bereik van een Goalkeeper of Falanx.

Stel men lanceerd een Kernkop op ene beschikbaar doel.Een CBG? Pak'm beet 20 minuten na lancering heeft het doel zich al 18 kilometer kunnen verplaatsen. En volgens mij, als een CBG weet dat er een kernraket onderweg is, dan geven ze wat meer gas, steken ze de roeiriemen uit ,en gaat de rest mee duwen.En gaan ze effe niet kijken op motorschade, en kunnen ze tot 20km weg geraken. Dan krijg je die nog niet tot zinken met een 10 megaton kernbom.Ze gaan er niet lekker van zijn, en de 2 begeleidende onderzeers hun overlevingskans is redelijk klein als ze onder water blijven.

Zelfs een Tomahawk kruisraket is bedoeld om statische doelen te grazen te nemen, en alleen de laatste versies met continue update vanuit GPS en satelietcontrole hebben een kans om een eskader op zee terug te vinden.En die zijn dan weer lekker kwetsbaar voor radar en radio jamming.Maar deze zijn weer lekker afknalbaar met een Goalkeeper/Phalanx.

Neen, om op schepen te knallen gebruiken we nog steeds kortere afstandswapens(nou ja, tot een 300 km) zoals de Russische Granit raket.Desnoods met 15 kiloton kernkop met full guidance.Of de torpedotegenhanger, ook gemeen, maar in veel gevallen zelfmoord voor de lancerende onderzeer. De schokgolf van een kernkop op of onder water is 800 keer erger en sneller dan dezelfde kracht aan explosie als luchtexplosie.

Een SS-18 is dé zwaarste MIRV die er gebouwd is.
En het hele eieren eten van een mirv is dat de projectielen op elk gewenste moment losgelaten kunnen worden als de geschikte hoogte is bereikt, dus doel is niet relevant, ben het wel met je eens dat je met een kanon op een mug aan het schieten bent als je een CBG met een ICBM bestookt.

Dat van die nucleare torpedo is wel interessant, bron/link?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')