FOK!forum / Televisie / Nieuwe Bavaria reclame geniaal
chilipennzaterdag 24 januari 2004 @ 08:38
nieuwe bavaria reclame al gezien? die met de amstel boys? Wist niet wat ik zag, wederom een puntje geniaal (jat)werk vind ik

(te bekijken op www.bavaria.nl )

calvobbeszaterdag 24 januari 2004 @ 08:40
Anders leg je even een beetje uit waar die over gaat voor de mensen die 'm niet gezien hebben
Tiemiezaterdag 24 januari 2004 @ 08:40
ik vind hem matig
XiChicozaterdag 24 januari 2004 @ 08:41
Ik heb hem nog niet gezien, ik wacht even op de reclame op de tv
_van_puffelenzaterdag 24 januari 2004 @ 08:41
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 08:38 schreef chilipenn het volgende:
nieuwe bavaria reclame al gezien? die met de amstel boys? Wist niet wat ik zag, wederom een puntje geniaal (jat)werk vind ik

(te bekijken op www.bavaria.nl )


Wat is hier nou zo geniaal aan ?

heeft drie keer gekeken maar snap niet wat je bedoeld

4]-[ Highlanderzaterdag 24 januari 2004 @ 08:41
Je moet een beetje het idee erachter weten (Ze zijn gestopt met de Amstel-reclames), anders gaat het echt helemaal nergens over.

Wel aardig bedacht van Bavaria

MindlessWankerzaterdag 24 januari 2004 @ 08:42
WTF
Hebben ze bij Amstel de boys niet contractueel vastegbonden?
Dat zou heeel dom zijn.
MindlessWankerzaterdag 24 januari 2004 @ 08:42
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 08:41 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Je moet een beetje het idee erachter weten (Ze zijn gestopt met de Amstel-reclames), anders gaat het echt helemaal nergens over.

Wel aardig bedacht van Bavaria


ah ok
Romekzaterdag 24 januari 2004 @ 08:58
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 08:40 schreef Tiemie het volgende:
ik vind hem matig
Kvind m ook flauw enzo....
Dark_Killahzaterdag 24 januari 2004 @ 09:05
Mwah, niet veel aan. Die met die badkamer ownt..
4]-[ Highlanderzaterdag 24 januari 2004 @ 09:12
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:05 schreef Dark_Killah het volgende:
Mwah, niet veel aan. Die met die badkamer ownt..
Maar dat is dan ook een Amstel-reclame

De Bavaria-reclames vind ik altijd matig en oninterressant, maar deze is op zich wel aardig bedacht alleen moet je hem dus snappen en zien dat het om de 3 gasten van Amstel gaat en weten dat Amstel dus besloten heeft geen reclames met hun meer te doen

SunChaserzaterdag 24 januari 2004 @ 09:14
Volgens mij hebben de drie pas nog een contract ondertekend voor nog drie jaar. Ze wonnen laatst een prijs, ze stoppen heus niet zomaar.

Zijn dit geen look-a-likes?

Bigszaterdag 24 januari 2004 @ 09:14
Volgens mij baalt Amstel wel dat ze dat niet contractueel tegen hebben gehouden ofzo. Zo zie je maar weer dat die jongens alleen voor het geld gaan (moet ook wel, wie is er nou Amstel-aanhanger)

Maarja tis wel komisch.. weg bij Amstel -> nu eerst een bavaria

4]-[ Highlanderzaterdag 24 januari 2004 @ 09:18
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:14 schreef SunChaser het volgende:
Volgens mij hebben de drie pas nog een contract ondertekend voor nog drie jaar. Ze wonnen laatst een prijs, ze stoppen heus niet zomaar.
Volgens mij had Amstel besloten een andere weg in te slaan wbt de reclames. Ik heb ff gezocht, maar ik kan het bericht nergens vinden

Dit bericht op de FP ging over een nieuwe Amstel-reclame.....zonder die 3.

Edit: Toch gevonden: http://www.mediafact.nl/vrienden-van-amstel.php

quote:
De drie Amstel-vrienden, die al eerder een Effie en een ADCN Lamp hadden gewonnen, zijn vanaf 2000 maar liefst 11 keer genomineerd geweest voor een Gouden Loeki.

Saillant detail is dat Heineken (Amstel) onlangs heeft aangekondigd dat het uit ontevredenheid met de resultaten na ruim 6 jaar stopt met de succesvolle vrienden-campagne. Heineken zet daarvoor het grote PMSvW/Y&R aan de kant en gaat vanaf januari 2004 verder met het kleine Doom & Dickson.

Met de keuze voor Doom & Dickson verdwijnen vanaf 1 januari 2004 in ieder geval de drie Amstel-vrienden uit de commercials. Dat was volgens marketingdirecteur Peter Vertregt van Heineken geen makkelijke beslissing. 'De drie vrienden hebben in de loop der jaren veel voor het Amstel-merk betekend. We hebben ervoor gekozen om op het hoogtepunt afscheid te nemen. Op die manier willen we een vernieuwend en verfrissend vervolg aan de invulling van het thema Vriendschap geven', aldus Vertregt.


[Dit bericht is gewijzigd door 4]-[ Highlander op 24-01-2004 09:20]

SunChaserzaterdag 24 januari 2004 @ 09:20
Is Bavaria niet gewoon eigendom van de Heineken-brouwerij? Dat zou de cross-advertising kunnen verklaren.
SunChaserzaterdag 24 januari 2004 @ 09:20
Ow oke, zou best leuk zijn als Bavaria verder gaat met die drie.
BillyOceanzaterdag 24 januari 2004 @ 09:23
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:05 schreef Dark_Killah het volgende:
Mwah, niet veel aan. Die met die badkamer ownt..
Jemig sommige mensen snappen echt de clou niet!!!!

De drie jongens (er komen er maar twee in beeld.. die ander zal wel te druk met zijn ziekehuis serie zijn...) zijn natuurlijk bekend van vele reclames voor het merk Amstel bier... En nu Amstel niet meer met ze verder wil zitten ze ineens bij Bavaria!!! Dat is toch super grappig...! (vooral die kop van die laatste!!, zo van "eindelijk van dat gezeik bij Amstel af dus "nu eerst een bavaria"")

Swetseneggerzaterdag 24 januari 2004 @ 09:25
briljant
SunChaserzaterdag 24 januari 2004 @ 09:25
Ik vind de grap ook geniaal. Mooie lange neus naar Amstel.
calvobbeszaterdag 24 januari 2004 @ 09:26
Ik denk dat dit ook maar een eenmalige reclame is met die 2 (van de drie).
Die dikke lijkt overigens ook meer op Elvis dan op die uit de Amstel reclame heb ik het idee, dus het zou me niets verbazen als het look al like's zijn.
SunChaserzaterdag 24 januari 2004 @ 09:29
Dat dacht ik ook. Alleen die van Volgens Hem/Haar lijkt wel.
chilipennzaterdag 24 januari 2004 @ 09:52
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:20 schreef SunChaser het volgende:
Is Bavaria niet gewoon eigendom van de Heineken-brouwerij? Dat zou de cross-advertising kunnen verklaren.
nee, bavaria is een van de weinige "eigen" brouwerijen in Nederland. Is een familibedrijfje...
idontlikepizzazaterdag 24 januari 2004 @ 09:59
Ik vind em wel leuk
Mister_Slidezaterdag 24 januari 2004 @ 11:11
Hij is wel grappig
Stefkuhzaterdag 24 januari 2004 @ 13:38
Vond hem ook erg grappig Jammer dat ze niet alledrie hebben meegewerkt. Alleen Bart Oomen en Edward Stelder hebben er aan meegewerkt (vandaar ook dat je wel 3 personen ziet, maar van de eerste alleen een arm, zodat de suggestie wordt gewerkt dat ze "gewoon" met zijn drieen zijn).

En JA ze zijn dus per 1 januari gestopt met de Amstel reclames omdat Heineken (huh het was toch Amstel? Ja.. Amstel is van Heineken) niet meer verder gaat met het reclame bureau waar de 3 onder contract stonden en NEE het zijn dus geen look-a-likes.

elcastelzaterdag 24 januari 2004 @ 13:41
Toppertje, ik zag hem in een flits, maar hij zal nog wel vaker langkomen.
Xrenityzaterdag 24 januari 2004 @ 13:55
Briljant ja
hopelijk gaan ze nu met bavaria verder
Heerlijkheidzaterdag 24 januari 2004 @ 13:58
Bijzonder geslaagde grap...
vossszaterdag 24 januari 2004 @ 13:59
welke is het op die site?
Stefkuhzaterdag 24 januari 2004 @ 14:27
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:59 schreef vosss het volgende:
welke is het op die site?

brightonzaterdag 24 januari 2004 @ 18:40
Goed gedaan van Bavaria
Niet dat ik hun bier ga drinken, maar toch
inspiralzaterdag 24 januari 2004 @ 18:49
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:20 schreef SunChaser het volgende:
Is Bavaria niet gewoon eigendom van de Heineken-brouwerij?
En dat moet zo ook maar blijven!
WittE_ReuSzaterdag 24 januari 2004 @ 22:07
GENIAAL !!!!!!!
Sparklingzaterdag 24 januari 2004 @ 22:19
quote:
[..]

nee, bavaria is een van de weinige "eigen" brouwerijen in Nederland. Is een familibedrijfje...


bavaria brouwt pitt-bier
Wer-Al_Zwowezaterdag 24 januari 2004 @ 22:21
Het was me niet eens opgevallen dat ze reclame maakten voor een ander merk. Maar ik let ook niet zo op die reclames.
TC03zondag 25 januari 2004 @ 13:56
Wat is er zo grappig aan die reclame? .
WittE_ReuSzondag 25 januari 2004 @ 14:10
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:56 schreef TC03 het volgende:
Wat is er zo grappig aan die reclame? .
lees de rest van de post is staan veel hints in ?
TC03zondag 25 januari 2004 @ 14:48
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:10 schreef WittE_ReuS het volgende:

[..]

lees de rest van de post is staan veel hints in ?


Toch vind ik hem niet grappig.
MadGuyzondag 25 januari 2004 @ 14:48
Ik vind hem cool zoalng het er maar bij één blijft, als een soort steek onder de gordel die net leuk is, zeg maar...
harryharryzondag 25 januari 2004 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 08:41 schreef _van_puffelen het volgende:

[..]

Wat is hier nou zo geniaal aan ?

heeft drie keer gekeken maar snap niet wat je bedoeld


Omdat ze eerst reclame maakte voor een ander biertje, Amstel is met hun gestopt. Vervolgens zitten ze in een reclame van bavaria " zo nu eerst een bavaria "

Smerig bier trouwens maar de toonzetting is goed.

Bigszondag 25 januari 2004 @ 14:54
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:56 schreef TC03 het volgende:
Wat is er zo grappig aan die reclame? .
Ga es weg
Fixerszondag 25 januari 2004 @ 15:07
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:48 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind hem cool zoalng het er maar bij één blijft, als een soort steek onder de gordel die net leuk is, zeg maar...
Ik denk dat het een wraakactie is naar Heineken toe. Iedereen had het altijd over [i]"Die drie van Amstel"[/]. Ik vindt het de meest geslaagde Nederlandse biercommercials die ik ken. Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.

De commercials van Foster's zijn echt geweldig

WittE_ReuSzondag 25 januari 2004 @ 17:58
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:50 schreef harryharry het volgende:

[..]

Smerig bier trouwens maar de toonzetting is goed.


ik kan wel veel smerige bieren opnoemen ,amstel en oranjeboom bijv.

Bavaria is goed te drinken

calvobbeszondag 25 januari 2004 @ 18:01
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:07 schreef Fixers het volgende:

Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.


Ik hoorde op de uitreiking van de Gouden Loeki die ze gewonnen hebben, dat ze juist op het hoogtepunt wilde stoppen met die drie.

Gewoon weer nieuwe reclames, want ze gaan uiteindelijk vervelen. Die PTT reclames met Rijk de Gooyer en Maarten Spanjer waren in het begin ook erg leuk, maar daar ging de lol ook vanaf. De Gamma gaat ook veel te lang door met zijn "dat zeg ik gamma" commercials.

rooierooiemaandag 26 januari 2004 @ 10:56
Ik vind het een grappige actie. Alleen vind ik die drie jongens vre-se-lijk.
MikeyMomaandag 26 januari 2004 @ 11:39
een van de weinige keren dat ze eigenlijk text hebben... zo niet de eerste keer
Stefkuhmaandag 26 januari 2004 @ 12:52
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
een van de weinige keren dat ze eigenlijk text hebben... zo niet de eerste keer
Wat dacht je van:

"Zo jongens, nog niet begonnen"

offuh..

"een, twee, drie, vier, vijf..entachtig, zesentachtig, zevenentachtig"

offuh..

"Verderrr.. verderr... zie je hem al?? zie je hem al?"

Xannemaandag 26 januari 2004 @ 15:27
Geniaal? lol, natuurlijk, whatever. Dit is juist een stomme slecht gejatte en goedkope klote reclame. Hoe serieus kan je die 2 gasten nou nog nemen dat ze zogenaamd alledrie zo makkelijk van bier switchen? Precies, voor het geld.
rooierooiemaandag 26 januari 2004 @ 16:11
Wat reageren veel mensen hier serieus op deze reclame. Ik vind het een goede grap, hoor. Gewoon met een knipoog je tong uitsteken naar de concurrent. 1 - 0 voor Bavaria.
du_kemaandag 26 januari 2004 @ 16:17
De reclame is wel leuk . Moet het bier niet hebben (maar dat had ik ook bij Amstel ).
Stefkuhmaandag 26 januari 2004 @ 17:36
Kijk ik denk dat Amstel dit helemaaaaaaaaaal NIET erg vind hoor... iedereen heeft het over "He? waren dat nou die gasten van Amstel?" Bavaria dokt, en tegelijk komt Amstel ook weer gratis en voor niets in de picture.
defenderwoensdag 28 januari 2004 @ 02:51
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik denk dat het een wraakactie is naar Heineken toe. Iedereen had het altijd over [i]"Die drie van Amstel"[/]. Ik vindt het de meest geslaagde Nederlandse biercommercials die ik ken. Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.

De commercials van Foster's zijn echt geweldig


Heineken: Bavaria-commercial weinig respectvol

Heineken-directeur marketing Peter Vertregt vindt dat de Bavaria-commercial met de Vrienden van Amstel 'weinig respect toont.' De brouwer van Amstelbier overweegt geen juridische stappen. 'Het sop is de kool niet waard.'
Vertregt onthult overigens waarom er slechts twee vrienden in de, naar verluidt eenmalige, Bavaria-commercial zitten. 'De derde, Romijn Conen, heeft zich van dit initiatief gedistantieerd. Dat hadden meer betrokkenen moeten doen. Er is zolang en zo intensief met de drie samengewerkt.' Dat was de reden dat Conen niet op het afscheidsfeestje van de drie is geweest. We wisten toen niet wat de reden was, anders hadden we het zelf afgezegd.'
De Heineken-directeur kan de grap van collega-brouwer Bavaria wel plaatsen, maar zegt wel: 'De reacties van consumenten die wij krijgen wijzen erop dat de commercial niet goed wordt begrepen, dat kan toch niet bedoeling zijn voor je merk.' Hij vindt, zonder het bureau van Bavaria, S-W-H, met name te noemen, 'dat sommige bureaus kennelijk moeite hebben om creatief te zijn.'
Overigens heeft Heineken destijds bij het opstellen van het contract met de drie acteurs wel overwogen een soort concurrentiebeding te introduceren. 'Maar onze juristen zeiden dat dat in de praktijk moeilijk hard te maken was en dat je daar, als je wilde, altijd wel onderuit kon komen. Zoals nu, bijvoorbeeld, door maar met twee van de drie te komen in de commercial.'

(Bron : Adformatie)

Idd dus

Stefkuhwoensdag 28 januari 2004 @ 10:13
En ik blijf beweren dat Heineken stiekem gewoon in hun vuistje lacht! Dit soort uitlatingen "moeten" natuurlijk wel.. en vestigd alleen maar weer aandacht op de zaak wat dus weer alleen meer reclame is voor Heineken/AMstel.
FreddyJrwoensdag 28 januari 2004 @ 10:26
Amstel-jongens puffen uit bij Bavaria
Door DEBBIE LANGELAAN

Dinsdag 27 januari, LIESHOUT - Tegen de tijd dat er een einde kwam aan zeven jaar reclamespotjes voor Amstel, kregen ze het vaak te horen: zo, nu eerst een Bavaria zeker. Dus ze waren niet verbaasd toen er een telefoontje kwam uit Lieshout. 'Gewoon lachen' was het om ook voor de concurrentie een spotje te maken. Deze week is-ie op tv voor wie goed oplet; het spotje duurt slechts 15 seconden.

* Edward Stelder

In het Amstel-spotje zijn maar twee van de drie Amstel-jongens te zien. De derde, Romijn Conen, achtte het 'niet gepast' mee te werken aan reclame voor de concurrent. De andere twee, Bart Oomen en Edward Stelder hadden er geen moeite mee. Oomen: 'Wij vonden het wel jammer dat Amstel ermee ophield. We konden als acteurs het geld goed gebruiken en het was leuk werk. Maar dit spotje is niet bedoeld om Amstel de ogen uit te steken.'
Ook bij Bavaria hebben ze er lol in. 'Zeker toen bleek dat er geen belemmering zat in het contract met Amstel', zegt directeur marketing en product-ontwikkeling Peer Swinkels. Amstel heeft nooit een clausule opgenomen over werken voor de concurrentie, omdat dat volgens juristen toch zinloos was.
Oomen en Stelder werden in een vliegtuig gezet naar een zonnig oord. Daar aangekomen hoefden ze eigenlijk alleen maar zichzelf te spelen: twee mannen die uitpuffen na een klus. Op een strandstoel trekken ze een Bavaria open, en dat is het.
Wat Bavaria kwijt is aan het spotje, dat volgens Swinkels gegarandeerd niet vervolgd wordt, wordt niet bekend gemaakt. Swinkels: 'De jongens hebben bij Amstel hun geld verdiend, wij hebben ze een leuk pensioentje meegegeven.'

[sub]Bron: http://www.eindhovensdagblad.nl/regioportal/ED/1,3112,1505-Zoeken-Zoeken!!__1981829_,00.html?ArchiefID=1981829[/sub]

Svensationalwoensdag 28 januari 2004 @ 11:38
Hier het topic over het stoppen van "de vrienden":

"Vrienden van Amstel" stoppen ermee.

kamagurkawoensdag 28 januari 2004 @ 11:55
Wat is er sowieso leuk aan die lelijke vette bierklonten met hun zgn. "droge humor", ik heb het nu wel echt gezien hoor met die duffe reclames
rooierooiewoensdag 28 januari 2004 @ 23:06
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:55 schreef kamagurka het volgende:
Wat is er sowieso leuk aan die lelijke vette bierklonten met hun zgn. "droge humor", ik heb het nu wel echt gezien hoor met die duffe reclames
Ik vind die jongens ook NIET leuk.
LordLynxwoensdag 28 januari 2004 @ 23:56
Groot gelijk hebben die jongens, zij worden gedumpt door Amstel, gewoon keihard terugpakken.
rooierooiedonderdag 29 januari 2004 @ 16:58
Ach, 'gedumpt door Amstel', alsof een bedrijf verplicht is voor eeuwig dezelfde soort commercials te maken.
heijxdonderdag 29 januari 2004 @ 17:15
En wat leren we hier uit?


Bier is bier. Zolang het maar het minste kost cq meest opbrengt.

* *zet een Lidl tray koud.

Kiegiedonderdag 29 januari 2004 @ 17:23
Ik vind het absoluut niet geniaal of briljant.
Gewoon, een aardig geslaagde grap.
Meer niet.

Hoe kom je er nou bij om dit briljant te noemen?
Dan ben je niet veel gewend.

InTrePidIvitydonderdag 29 januari 2004 @ 17:42
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:23 schreef Kiegie het volgende:
Ik vind het absoluut niet geniaal of briljant.
Gewoon, een aardig geslaagde grap.
Meer niet.

Hoe kom je er nou bij om dit briljant te noemen?
Dan ben je niet veel gewend.


Ik denk dat dit op reclamegebied wel als een briljante ingeving beschouwd mag worden. Het is natuurlijk niet helemaal gepast (vind ik ook), maar zelfs het reclamebureau dat over de Amstel-campagne ging, heeft zich goedkeurend uitgesproken over deze reclame. Dat neemt niet weg dat het niet helemaal kies is van 'de vrienden' (Romijn Conen uitgezonderd) om hieraan mee te werken. Maargoed, ik vind het een slimme zet van Bavaria, en een beetje een dommigheid van de kant van Heineken/Amstel om geen clausule op te nemen in het contract dat het de drie verbood om reclame te maken voor andere biermerken.