Daarnaast misschien dingen eten/drinken die je warm maken (alles wat warm ís) en je doorbloeding verbeteren door het gebruik van o.a. rode wijn en meer beweging (?).
quote:Ja heb ik ook last van.Zo erg dat het pijn gaat doen,maar daarin tegen als ik ze warm heb,zijn me handen zo erg warm dat het gaat jeuken
Op zaterdag 24 januari 2004 00:36 schreef dp81 het volgende:
Heb er altijd al last van gehad eigenlijk, met koud weer heb ik snel koude handen en zelfs paars/blauw worden ze..
Als ik dan tijdje binnenzit trekt het naar rood toe, maar ze blijven verder ook rood, ik heb dus nooit echt een huid zoals het hoort.
Zou de oorzaak slechte doorbloeding kunnen zijn?
Of iedergeval.. wat kan ik er tegen doen om dit te verhelpen oid.
Dit heeft onder andere te maken met de doorbloeding en tai chi/ chi quong bevorderen dit dus. Zelfs westerse weterschap bevestigd dit, ze praten er alleen niet zo zweverig bij
quote:Thnx die ga ik onthouden.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:27 schreef Solitarias het volgende:
Tip van een bergbeklimmer: arm strekken en dan heel hard ronddraaien (vanuit de schouder). Door de centrifugaalkracht stroomt veel bloed naar de handen, resulterende in
1. Warme handen
2. Paarse handen
quote:Niet té hard, want daar krijg je van die opgezette handen van.
Op zaterdag 24 januari 2004 12:49 schreef dp81 het volgende:[..]
Thnx die ga ik onthouden.
quote:Op zondag 20 juni 2004 15:53 schreef spiritual het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd al last gehad van koude handen op de gekste momenten. Ook vaak in de zomer. Wanneer ik iemand een hand geef dan heb ik altijd koudere handen dan de persoon die ik een hand geef. Is hier iets aan te doen? Ik vermoed dat het iets met een slechte bloedsomloop heeft te maken...
bronquote:Koude handen / voeten
Het is bekend dat koude handen voorkomen bij een grote groep jonge meisjes en vrouwen. Alleen als het erg warm is, hebben ze er geen last van. De handen en voeten voelen koud aan en zien vaak blauw. Opvallend is dat dit ongemak vooral bij slanke of magere mensen voorkomt. Ook mannen en ouderen kunnen er last van hebben.
Hoe komt het?
Het is niet bekend waardoor dit nu precies komt; het lijkt een familiekwaal. Mogelijk reageren de spiertjes die de bloedvaten verwijden en vernauwen heel erg sterk op de temperatuur van de omgeving. Bij oudere mensen die vroeger geen last hadden van koude handen en/of voeten en nu wèl, komt het meestal door de bloedsomloop of medicijnen.
Wat kun je er zelf aan doen?
Kou geeft een samentrekking van de spiertjes van de bloedvaten. Ze gaan als het ware dicht. Als gevolg daarvan wordt de huid wit. Na enige tijd worden die spiertjes moe en verslappen ze. De bloedvaten gaan dan wijd open staan en de huid wordt blauw, vandaar het gezegde: blauw van de kou zien. Komen de vingers of tenen weer in een warme omgeving, dan trekken de spiertjes zich samen. Het bloed gaat beter stromen en er ontstaat een tintelend gevoel. De huid wordt ook weer rood. Wintervingers en wintertenen zijn te vermijden door vingers en tenen goed warm te houden.
ja precies, ook zweethanden...quote:Op zondag 20 juni 2004 16:46 schreef Andoire het volgende:
Ik heb ook altijd koude handen en voeten..
En meestal zijn mn handen ook nog klam, dus koud én klam... bah.![]()
Heeft met de bloedsomloop te maken geloof ik... dat het bloed niet goed bij je handen en voeten kan komen... wat je er aan kunt doen weet ik niet ( bij dezen dus tvp)
edit : heb dat draaien met mn armen geprobeerd.... alleen het werkt niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |