abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16535231
Heb er altijd al last van gehad eigenlijk, met koud weer heb ik snel koude handen en zelfs paars/blauw worden ze..
Als ik dan tijdje binnenzit trekt het naar rood toe, maar ze blijven verder ook rood, ik heb dus nooit echt een huid zoals het hoort.
Zou de oorzaak slechte doorbloeding kunnen zijn?
Of iedergeval.. wat kan ik er tegen doen om dit te verhelpen oid.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:54:41 #2
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_16535589
Handschoenen aandoen...
mijn wereld is jouw wereld
pi_16535620
Wat je er tegen kan doen weet ik (nog) niet maar ik zit met hetzelfde probleem.
我要飞得更高 !
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:59:36 #4
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_16535675
de vraag is: moet het verholpen worden? Heb je er last van?
mijn wereld is jouw wereld
  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:00:27 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_16535686
Roker?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 01:01:28 #6
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_16535710
kan slechte doorbloeding zijn, wat misschien kan helpen is fysiotherapie ofsow,, offuh je aders laten vewijden (als dat kan natuurlijk) hehehe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_16535758
Roken kan ook een oorzaak zijn van koude handen.
Zodra je een sigaret opsteekt, trekt een deel van het bloed zich terug uit je handen. (dat is zelfs via ir camera's te zien)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_16535822
Combinatie van slechte doorbloeding en (vooral) te weinig warmte in je lijf. Op Discovery zag ik namelijk dat wanneer de romp maar warm wordt gehouden (electrisch dekentje op je rug) je handen niet afkoelen zelfs bij lage temperaturen.
Dus: een gedeeltelijke oplossing zou kunnen zijn meer truien etc. en een dikkere jas aan te trekken.

Daarnaast misschien dingen eten/drinken die je warm maken (alles wat warm ís) en je doorbloeding verbeteren door het gebruik van o.a. rode wijn en meer beweging (?).

pi_16537169
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:36 schreef dp81 het volgende:
Heb er altijd al last van gehad eigenlijk, met koud weer heb ik snel koude handen en zelfs paars/blauw worden ze..
Als ik dan tijdje binnenzit trekt het naar rood toe, maar ze blijven verder ook rood, ik heb dus nooit echt een huid zoals het hoort.
Zou de oorzaak slechte doorbloeding kunnen zijn?
Of iedergeval.. wat kan ik er tegen doen om dit te verhelpen oid.
Ja heb ik ook last van.Zo erg dat het pijn gaat doen,maar daarin tegen als ik ze warm heb,zijn me handen zo erg warm dat het gaat jeuken En wat iemand al zei voorheen ja ik rook ook.Zal er ook wel mee te maken hebben,maar ja die koude handen heb ik al zolang als ik me herinner alleen dat warme en jeukende gevoel kan ik niet thuis brengen!!!
pi_16537370
Ik heb een tijdje aan tai chi/ chi quong (schrijf ik dat zo goed) en wat je daar dus van krijgt zijn warme handen en voeten.

Dit heeft onder andere te maken met de doorbloeding en tai chi/ chi quong bevorderen dit dus. Zelfs westerse weterschap bevestigd dit, ze praten er alleen niet zo zweverig bij

pi_16538842
Ik rook zelf niet, maar te weinig kleding aan.. tja dat zou t ook kunnen zijn, alhoewel ik het gevoel heb dat me handen afzonderlijk door de kou gepakt worden, hoeveel kleding ik ook aan heb.
Oren kunnen ook erg steenkoud worden, maar die worden niet paars..,verder heb ik het nergens anders koud, alleen op die plekken dus.
pi_16538874
Ik heb ook gemerkt dat het er ook vanaf hangt wat voor kou het is, kou in de bergen (met weinig luchtvochtigheid) daar heb ik er heel weinig last van.
Hier in Nederland is er een ander soort kou.. met veel luchtvochtigheid, misschien dat het daar iets mee te maken heeft..
Ik trek wel een langer t-shirtje aan zodat ik iedergeval geen blote rug heb, is kijken of dat helpt.
pi_16539244
Tip van een bergbeklimmer: arm strekken en dan heel hard ronddraaien (vanuit de schouder). Door de centrifugaalkracht stroomt veel bloed naar de handen, resulterende in
1. Warme handen
2. Paarse handen
pi_16541702
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:27 schreef Solitarias het volgende:
Tip van een bergbeklimmer: arm strekken en dan heel hard ronddraaien (vanuit de schouder). Door de centrifugaalkracht stroomt veel bloed naar de handen, resulterende in
1. Warme handen
2. Paarse handen
Thnx die ga ik onthouden.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:17:52 #15
81462 Mouw
-Cultfiguur-
pi_16542230
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 12:49 schreef dp81 het volgende:

[..]

Thnx die ga ik onthouden.

Niet té hard, want daar krijg je van die opgezette handen van.
Psychisch gestoord
  zondag 20 juni 2004 @ 16:42:35 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_20042861
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 20 juni 2004 15:53 schreef spiritual het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd al last gehad van koude handen op de gekste momenten. Ook vaak in de zomer. Wanneer ik iemand een hand geef dan heb ik altijd koudere handen dan de persoon die ik een hand geef. Is hier iets aan te doen? Ik vermoed dat het iets met een slechte bloedsomloop heeft te maken...
  zondag 20 juni 2004 @ 16:46:26 #17
83645 Andoire
... .. ...
pi_20042954
Ik heb ook altijd koude handen en voeten..
En meestal zijn mn handen ook nog klam, dus koud én klam... bah.

Heeft met de bloedsomloop te maken geloof ik... dat het bloed niet goed bij je handen en voeten kan komen... wat je er aan kunt doen weet ik niet ( bij dezen dus tvp )

edit : heb dat draaien met mn armen geprobeerd.... alleen het werkt niet
Что было, то прошло..
  zondag 20 juni 2004 @ 16:50:12 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_20043036
quote:
Koude handen / voeten

Het is bekend dat koude handen voorkomen bij een grote groep jonge meisjes en vrouwen. Alleen als het erg warm is, hebben ze er geen last van. De handen en voeten voelen koud aan en zien vaak blauw. Opvallend is dat dit ongemak vooral bij slanke of magere mensen voorkomt. Ook mannen en ouderen kunnen er last van hebben.

Hoe komt het?

Het is niet bekend waardoor dit nu precies komt; het lijkt een familiekwaal. Mogelijk reageren de spiertjes die de bloedvaten verwijden en vernauwen heel erg sterk op de temperatuur van de omgeving. Bij oudere mensen die vroeger geen last hadden van koude handen en/of voeten en nu wèl, komt het meestal door de bloedsomloop of medicijnen.

Wat kun je er zelf aan doen?

Kou geeft een samentrekking van de spiertjes van de bloedvaten. Ze gaan als het ware dicht. Als gevolg daarvan wordt de huid wit. Na enige tijd worden die spiertjes moe en verslappen ze. De bloedvaten gaan dan wijd open staan en de huid wordt blauw, vandaar het gezegde: blauw van de kou zien. Komen de vingers of tenen weer in een warme omgeving, dan trekken de spiertjes zich samen. Het bloed gaat beter stromen en er ontstaat een tintelend gevoel. De huid wordt ook weer rood. Wintervingers en wintertenen zijn te vermijden door vingers en tenen goed warm te houden.
bron
pi_20043402
Volgens m'n huisarts hebben vooral vrouwen last van koude handen door een lage bloeddruk.
...
  zondag 20 juni 2004 @ 18:43:08 #20
89763 spiritual
The ultimate style
pi_20045773
quote:
Op zondag 20 juni 2004 16:46 schreef Andoire het volgende:
Ik heb ook altijd koude handen en voeten..
En meestal zijn mn handen ook nog klam, dus koud én klam... bah.

Heeft met de bloedsomloop te maken geloof ik... dat het bloed niet goed bij je handen en voeten kan komen... wat je er aan kunt doen weet ik niet ( bij dezen dus tvp )

edit : heb dat draaien met mn armen geprobeerd.... alleen het werkt niet
ja precies, ook zweethanden...
Nee ik rook niet...
Ik ben wel mager, zoals eerder aan bod is gekomen
  zondag 20 juni 2004 @ 20:36:22 #21
50150 Pugsley
Mr. Smarty Man
pi_20048489
Ik heb daar ook last van, ziet er echt vreemd uit maar blijkt totaal onschuldig te zijn. 't Blijft wel irritant dat je af en toe met van die natte jatten loopt
Zo gaat dat tegenwoordig...
pi_20048733
Ik heb 't altijd helemaal koud
Behalve als het echt heel erg warm weer is.
Komt dat ook door slechte doorbloeding?
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zondag 20 juni 2004 @ 21:53:46 #23
93574 yF
Yvonneke
pi_20050537
Ik heb ook altijd last van koude handen en voeten, maar ik steek ze gewoon onder een lauwe kraan. Dat scheelt (voor 10 minuten )
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  zondag 20 juni 2004 @ 22:08:57 #24
89763 spiritual
The ultimate style
pi_20050986
hoe zorg je voor een goede doorbloeding, heeft dat met ijzer enzo te maken?
  zondag 20 juni 2004 @ 22:37:18 #25
94715 TimeSplitter
In vino veritas.
pi_20051783

[ Bericht 100% gewijzigd door TimeSplitter op 21-06-2004 20:46:21 ]
Keep high aspirations, modest expectations and small needs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')