abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16532849
Kweetniet waar hij precies in thuishoort, verplaats hem maar waar hij naartoe moet.

het zit zo:

Ik kom net van het snookercentrum in het centrum af.
Ik heb vorige week mijn bromfietscertificaat gehad, en dus mocht ik even rijden op de brommer van een vriend van me. Ik doe netjes mijn helm op, riempje dicht certificaat in mn zak, alles goed. Ik ga rijden, ik rijd netjes een hoekje om, en rijd rechts van de weg. Ik wil links een weg inslaan en sorteer vrij vroeg voor. Huppakee de politie voor me. Ik moest blazen en mn certificaat laten zien. Ze zijden dat ze me aanhielden voor het linksrijden op de weg, terwijl ik gewoon best vroeg voorsorteerde. Gaan ze mijn gegevens opschrijven, gaan ze nog een staan lachen om mijn doopnamen ook ( Piet, kees).

Nouja in ieder geval schrijven ze mijn gegevens op een kladblaadje, en zeggen dat ik een boete uit catagorie 3 krijg ¤40. Ik heb geen briefje of bewijsje gehad, hebben ze me nu zitten dissen of is dit een serieuze bekeuring? Als het echt is, kan ik er protest tegen aantekenen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Trek conclusies, Niet je piemel
pi_16533025
Heb je niet naar hun legitimatiebewijs gevraagd? Kan zijn dat ze nepagenten waren, want normaal zul je toch een kwitantie krijgen. Tenminste: dat neem ik aan, want ik heb nooit een bekeuring gehad.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_16533048
Volgens mij hoef je geen bekeuring te verwachten.

Als je staande wordt gehouden en je krijgt een bekeuring, dan geven ze volgens mij altijd meteen zo`n mooi geel brieffie erbij......

I`m not a complete idiot.... Some parts are missing
pi_16533066
afwachten sommige politieagenten zijn ook mensen!
elkgeval als er een bekeuring zou komen, blijkbaar waren ze me 2 kan je er niks tegen doen volgens mij.
gek eigenlijk dat ze steeds die bromfietsers aanhouden!
Ik rijd al auto 10 jaar en nog nooit aangehouden. [s teveel]
pi_16533123
Als ze me niet bang probeerden te maken, zou ik dan geen bewijsje ofzo moeten krijgen, of een velletje? En weet iemand of het klopt dat het ¤40 kost? Het waren geen nepagenten, ik ken ze en het zijn eikels
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:20:52 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16533150
Sukkel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16533231
Zowiezo altijd serieuze bezwaarschrift aantekenen als je het onterecht vind.

Zet daarbij ook de houding van deze agenten bij, en geef zoveel mogelijk details.

Waarom?

Het behandelen van een bezwaarschrift kost op deze manier het ambtenaren apparataat veel meer tijd en geld dan de boete die ze heben uitgedeeld.

Ten tweede hoef je de boete pas te betalen nadat je bezwaarschrift in behandeling is geweest.

Ten derde als ze er te lang over doen, wordt de boete ongeldig verklaard, weinig kans, maar het zit erin.

Als je bezwaar wordt afgewezen, kun je ook hierop bezwaar maken, hierdoor gaat dit geintje hun nog meer kosten, je moet dan wel je boete vooruit betalen, maar het moet uiteindelijk voor een rechter komen waar jij je verhaal kan opdoen.

Via een kladblaadje is volgens mij zowiezo niet rechtsgeldig.

Maar wacht maar eerst dat je daadwerkelijk een boete binnen krijgt.

pi_16533255
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:20 schreef Megumi het volgende:
Sukkel.

Ga slapen

Milf vrijdag 23 januari 2004 @ 23:24:34 #9
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16533289
je hoort een kopie van je bekeuring te krijgen. en deze is geel.
als je die niet hebt gekregen was het vast om je de stuipen op het lijf te jagen of het waren nepagenten
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 23 januari 2004 @ 23:24:46 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16533299
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:20 schreef Megumi het volgende:
Sukkel.
doe normaal
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16533305
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:23 schreef XTHinkz het volgende:

Zet daarbij ook de houding van deze agenten bij, en geef zoveel mogelijk details.

Waarom?

Het behandelen van een bezwaarschrift kost op deze manier het ambtenaren apparataat veel meer tijd en geld dan de boete die ze heben uitgedeeld.

Ten tweede hoef je de boete pas te betalen nadat je bezwaarschrift in behandeling is geweest.

Ten derde als ze er te lang over doen, wordt de boete ongeldig verklaard, weinig kans, maar het zit erin.

Als je bezwaar wordt afgewezen, kun je ook hierop bezwaar maken, hierdoor gaat dit geintje hun nog meer kosten, je moet dan wel je boete vooruit betalen, maar het moet uiteindelijk voor een rechter komen waar jij je verhaal kan opdoen.

Bedankt voor de reactie, maar zal dit nu een echte bekeuring zijn geweest, of hebben ze me laten schrikken?
pi_16533321
*mag ik ook even kotsen op de politie* terwijl ik dat eigenlijk altijd triest vind van mensen die dat doen, maar zelf wil ik nu ook ff....

reed laatst met de auto langs een kerk, daar was een begravenis gaande, mensen die daar bij aanwezig waren hadden hun auto netjes geparkeerd. Alleen er was niet genoeg ruimte voor alle auto's dus stonden ze ook op parkeerplekken langs de weg waar normaal alleen vrachtauto's staan 's nachts om te parkeren ofzow, maar nu was de politie tijdens die begravenis (wat ze duidelijk zagen) even fijn een stuk of 4 auto's die net verkeerd stonden en niet ergens anders konden staan aan het bekeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker is dat, heb je al verdriet van zo'n begravenis hebbie ook nog een bon als je terug naar je auto loopt, dan kan je zeggen eigen schuld dikke buld, maar ik kan er persoonlijk niet zo goed tegen, tegen dat soort acties van de politie!

Zooooo dat heb ik ook weer van me afgeschreven

pi_16533322
Als de situatie het toelaat moeten ze direct de boete utschrijve en je dat gele doordrukvelletje meegeve. Aan de andere kant mag je wel van geluk spreke want ik neem aan dat je de verzkerings papieren niet bij je had van die brommer en das ook 40 eu.

En megumi, nie zo tof doen he.

pi_16533353
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:23 schreef XTHinkz het volgende:

Waarom?

hoelang duurt het totdat een boete ongeldig verklaard wordt?
pi_16533368
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:12 schreef Psych het volgende:
Nouja in ieder geval schrijven ze mijn gegevens op een kladblaadje, en zeggen dat ik een boete uit catagorie 3 krijg ¤40. Ik heb geen briefje of bewijsje gehad, hebben ze me nu zitten dissen of is dit een serieuze bekeuring? Als het echt is, kan ik er protest tegen aantekenen?

Alvast bedankt voor de reacties!

quote:
OM Boetebase

Verkeer op de weg
Bromfiets
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg
Boete: ¤40

Het bedrag klopt in ieder geval.

Sowieso altijd om een legitimatiebewijs vragen. Zijn ze verplicht om te tonen. Agenten in burger zijn zelf verplicht dit te tonen zonder dat je daar om vraagt.

Kunnen of willen ze geen legitimatiebewijs laten zien? Politie bellen en zeggen dat je mensen hebt aangehouden die zich voordoen als politie.

[Dit bericht is gewijzigd door Fully op 23-01-2004 23:30]

............................................................
pi_16533412
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:25 schreef Riekba het volgende:
Als de situatie het toelaat moeten ze direct de boete utschrijve en je dat gele doordrukvelletje meegeve. Aan de andere kant mag je wel van geluk spreke want ik neem aan dat je de verzkerings papieren niet bij je had van die brommer en das ook 40 eu.

En megumi, nie zo tof doen he.

Mijn maat had ze bij, en heeft ze laten zien, was in orde
pi_16533506
Psych Je Leeft Nog!!!!!!!
Hoe is het afgelopen?? met die crimineel die je wilde afmaken ??
pi_16533573
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:31 schreef yogidrink het volgende:
Psych Je Leeft Nog!!!!!!!
Hoe is het afgelopen?? met die crimineel die je wilde afmaken ??
Ja ik leef nog, unbanned en al.
Nou, die kerel stond vanmiddag aan mn school, heeft me 1 klap gegeven, toen sprong de rest van zijn groepje op me...en toen mijn vrienden op hen. maar is goed afgelopen. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb genoeg politie gezien vandaag
pi_16533710
gezellig
Maar je denkt dat het nu over?
Post anders effe een topic hierover denk wel dat veel mensen benieuwd zijn.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 00:00:41 #20
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_16534385
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:12 schreef Psych het volgende:
.... gaan ze nog een staan lachen om mijn doopnamen ook ( Piet, kees).....
Piet Kees
pi_16534422
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:37 schreef yogidrink het volgende:
gezellig
Maar je denkt dat het nu over?
Post anders effe een topic hierover denk wel dat veel mensen benieuwd zijn.
Had nog een vraagje hoelang is volgens de wet een boete geldig?
[offtopic] welke topic wordt het: ik heb zover een soortgelijke ruzzie gehad!
pi_16540930
Maar wat denken jullie, kan ik een bekeurng verwachten?
Ennuh hoe lang duurt het voordat de bekeuring op de deurmat ligt?
pi_16541826
Eigen schuld hoor. Het staan lachen om je doopnamen is wel erg flauw en onprofessioneel.

Bekeuring is wel terecht. En het noteren op een kladblaadje is gewoon rechtsgeldig. Maken ze later een proces verbaal op. Ze hoeven je geen kopie te geven, hoewel dat meestal wel gedaan wordt.

En die bekeuring krijg je wel binnen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')