Tegenwoordig werkt het nier meer zo. Bij het minst fysieke contact is de leerkracht zelfs strafbaar. Een ontzettend verkeerde ontwikkeling als je het mij vraagt, want kijk wat er van komt. Ontspoorde jeugd, verkeerde verhoudingen tussen leerkracht en leerlingen (wie is nu de baas over wie?), jeugdcriminaliteit, enzovoort. Daar waar de oude onderwijsvorm stond voor orde en discipline, veroorzaakt het tegenwoordige onderwijs chaos en verloedering.
Waar ik voor pleit is een herinvoering van het oude onderwijsregime, waarbij leerlingen klaar gestoomd worden voor de grote mensenwereld. Het gaat tegenwoordig echt te slap en dat moet veranderen. Dus, leerkrachten van de toekomst, neemt Uw lineaal, uw leren riem, of wat dan ook maar weer ter hand en straf zoals weleer!
quote:Define mishandelen
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Met mishandelen schiet je weinig op hoor.
quote:Er is een groot verschil tussen mishandelen en corrigeren. Een klap uitdelen is niet per definitie mishandeling. Veel etterende scholiertjes verdienen een goed pak slaag.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Met mishandelen schiet je weinig op hoor.
quote:Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:48 schreef Poepoog het volgende:[..]
Define mishandelen
mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen
quote:Oh, dus om de criminaliteit tegen te gaan moeten we ze maar weer rammen? Daar kweek je juist vechtersbaasjes mee.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:49 schreef Koolraap het volgende:[..]
Er is een groot verschil tussen mishandelen en corrigeren. Een klap uitdelen is niet per definitie mishandeling. Veel etterende scholiertjes verdienen een goed pak slaag.
quote:Ik ben 22. Fysiek straffen gebeurd nog steeds binnen het gezin hoor en daar is ook helemaal niets mis mee. Het is een groot gemis, dat de leerkrachten niet meer mogen slaan. Je ziet toch wat er van komt. Nee, het is tegenwoordig net een knutselclub zo met die wanorde. Dat moet worden hersteld. Een streng onderwijsregime moet weer ingesteld worden.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe oud ben je dan wel niet? Fysiek straffen is al decennia lang verboden...
quote:Maar dit is toch in bestwil van het kind
Op vrijdag 23 januari 2004 21:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:
mis·han·de·len (ov.ww.)
2 slecht behandelen
quote:Dat kun je dan wel iets subtieler oplossen.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:53 schreef Poepoog het volgende:[..]
Maar dit is toch in bestwil van het kind
quote:Die opvatting stamt nog uit de pedagogiek van de Dolle Mina's, die uiteraard in het geheel niet klopt. Wie heeft het over rammen? Ik heb het over een draai om de oren, of een mep om te corrigeren. Daar is geen kind uit die tijd slechter van geworden hoor.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:52 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Oh, dus om de criminaliteit tegen te gaan moeten we ze maar weer rammen? Daar kweek je juist vechtersbaasjes mee.
quote:Sorry hoor, maar als jij 22 bent zal je moeder echt niet geslagen zijn op school. Zelfs mijn vader is niet meer geslagen op school en die is heel wat ouder dan jouw moeder, vermoed ik zo.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:53 schreef Koolraap het volgende:[..]
Ik ben 22. Fysiek straffen gebeurd nog steeds binnen het gezin hoor en daar is ook helemaal niets mis mee. Het is een groot gemis, dat de leerkrachten niet meer mogen slaan. Je ziet toch wat er van komt. Nee, het is tegenwoordig net een knutselclub zo met die wanorde. Dat moet worden hersteld. Een streng onderwijsregime moet weer ingesteld worden.
Overigens is mijn vader zelf leraar geweest en die heeft nooit de behoefte gehad om een leerling te slaan. Evenmin heeft hij ooit problemen met leerlingen gehad. Het is eerder een kwestie van de lerarenopleiding verbeteren dan van er maar op los meppen. Slaan is in alle gevallen (in en buiten school) de laatste oplossing en dan nog alleen voor slappelingen.
quote:Zowel punt 1 als punt 2 gaan totaal niet op. Ten eerste doe je als leerkracht de leerling geen lichamelijk kwaad. Het is niet kwaad bedoeld, het is juist in het belang van het kind. Corrigeren hoort nu eenmaal bij het klaarstomen van het kind voor de samenleving. Ten tweede is slecht behandelen daarmee ook al van de baan.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Wanneer een leraar een leerling slaat valt dat in mijn ogen onder mishandeling, of zoals de Van Dale nader toelicht:
mis·han·de·len (ov.ww.)
2 slecht behandelen
quote:Er zullen ook heel wat kinderen zijn geweest die daar kleine trauma's aan over hebben gehouden.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:55 schreef Koolraap het volgende:[..]
Die opvatting stamt nog uit de pedagogiek van de Dolle Mina's, die uiteraard in het geheel niet klopt. Wie heeft het over rammen? Ik heb het over een draai om de oren, of een mep om te corrigeren. Daar is geen kind uit die tijd slechter van geworden hoor.
quote:Dát kan. Feit is dat dit ook wel kan.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:54 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat kun je dan wel iets subtieler oplossen.
Mishandeling is het niet.
quote:Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:02 schreef Poepoog het volgende:[..]
Dát kan. Feit is dat dit ook wel kan.
Mishandeling is het niet.
quote:Het gaat niet om iets "oplossen" het gaat om een systeem dat wérkt!
Op vrijdag 23 januari 2004 22:05 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.
SLAAN
http://maddox.xmission.com/beat.html
A FIVE ACROSS THE EYES!
quote:Behalve dat ik van je vreemde verhaal weinig begrijp, heb ik weinig interesse in websites van agressieve Amerikanen.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:15 schreef prodx-whinar- het volgende:[..]
Het gaat niet om iets "oplossen" het gaat om een systeem dat wérkt!
Je kan dat doodknuffelen en "erover praten" wel willen maar het wérkt gewoon niet ffs.SLAAN
http://maddox.xmission.com/
A FIVE ACROSS THE EYES!
quote:Je moet een kind toch niet elke keer een dreun verkopen, maar als er iets mis is mag je een Murat in spe toch wel even achter het schoolbord plakken ja
Op vrijdag 23 januari 2004 22:05 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat kun jij vinden, maar je ziet het dus als normaal om een kind maar een klap te geven of op een andere manier fysiek de les te lezen wanneer het iets niet af heeft of zich niet aan de regels houdt? Zo los je dat niet op hoor.
quote:Je kunt iemand ook duidelijk maken dat iets niet mag zonder daar geweld bij te gebruiken.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:19 schreef Poepoog het volgende:[..]
Je moet een kind toch niet elke keer een dreun verkopen, maar als er iets mis is mag je een Murat in spe toch wel even achter het schoolbord plakken ja
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 23-01-2004 22:31]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |