Eén keer gearresteerd en een paar uur in de cel gezeten wegens "het in staat van dronkenschap verstoren van de openbare orde danwel het in gevaar brengen van anderen". M.a.w. ik werd een discotheek uitgeflikkerd, stond voor de deur een vriend te bellen toen er opeens een politiewagen achter me stopte. Ze stapten uit en vroegen wat er aan de hand was. Ik deed m'n beklag (wel een beetje bijdehand) en werd vervolgens in de boeien geslagen en naar 't bureau afgevoerd. 50 euro boete... valt heel erg mee.
De andere keer was daarvóór... een of ander feestje op de bovenste verdieping van een flat aan een gracht (de Peli in Leiden). Op het balkon stonden bierkratten en het leek me wel leuk flesjes in de gracht te smijten. Andere mensen vonden dat ook wel leuk en deden mee.
Word ik een jaar(!) later gebeld door ene agent Al-Khayati of ik een gesprek met hem wilde hebben op 't bureau... 't was vrijwillig maar als ik niet wilde "waren er ook wel andere manieren"
Ik werd toen verhoord als verdachte in een vernielingsmisdrijf. Er waren namelijk een aantal auto's geraakt door flesjes met - naar ik van iemand anders hoorde - tienduizenden euro's schade tot gevolg (lijkt me wat veel, maar het zal wel, anders zou de politie er niet na een jaar nog op terugkomen).
Dus ik werd verhoord, agent probeerde me te intimideren. Bijna schreeuwend zo van "ja we hebben toch wel genoeg bewijs, dus beken maar gewoon!" blablabla... en dat een uur lang. Hij had zelfs een foto van me!
Ik heb niet bekend (en ik heb 't ook echt niet gedaan) en ik mocht weer gaan... verder nooit meer iets over gehoord. Dat was in april van dit jaar. --edit-- april van vórig jaar natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 23-01-2004 21:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Maikuuul op 23-01-2004 21:30]
ben zelf nog nooit met politie in aanraking gekomen (en dat wou ik zo houden) behalve 1x een fout parkeren bon en die zat tussen de ruitenwisser
quote:Maar... vertel? Gearresteerd, verhoord, veroordeeld, vrijgesproken enz. Hoe zat 't?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:28 schreef Frasier het volgende:
Ja, wegens een slopen van een openbare telefooncel. Ik was overigens niet de dader.
Dat was allemaal voor mijn 16de dus heb alleen maar hoeven te werken voor Halt
quote:Om 5 uur s'ochtends een uur lang verhoort. Ze kwamen er achter dat ik het inderdaad niet gedaan had. Maar ze baalde er zo van dat ze niemand ervoor hadden kunnen pakken dat ze me uiteindelijk met 40 euro boete naar huis hebben gestuurt
Op vrijdag 23 januari 2004 21:29 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Maar... vertel? Gearresteerd, verhoord, veroordeeld, vrijgesproken enz. Hoe zat 't?
quote:Ja ik ben als kind ook een keer door een politiewagen aangereden... hersenschudding.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:38 schreef gimme.shelter het volgende:
Ja, ik ben door een politieauto aangereden. Erg fijn, gebroken been en kaak!!
quote:Maar wel een strafblad stoute jongen. Dat is minder.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:33 schreef Frasier het volgende:[..]
Om 5 uur s'ochtends een uur lang verhoort. Ze kwamen er achter dat ik het inderdaad niet gedaan had. Maar ze baalde er zo van dat ze niemand ervoor hadden kunnen pakken dat ze me uiteindelijk met 40 euro boete naar huis hebben gestuurt
Maar de boete nooit gekregen
quote:Nee een strafblad krijg je door strafrechtelijke veroordeling (door een rechter dus).
Op vrijdag 23 januari 2004 21:40 schreef schatje het volgende:[..]
Maar wel een strafblad stoute jongen. Dat is minder.
quote:Leuk he??? Kaak was overigens erger dan been. Heb je je hele leven netjes op je gebit gepast, ben je naar de beugeltandarts geweest en dan BAF!!! Vergeten zwaailichtje en sirene aan te zetten en dan wel doodleuk veel te hard door rood rijden. Jammer!!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:38 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ja ik ben als kind ook een keer door een politiewagen aangereden... hersenschudding.
De tweede keer was omdat een vriend van me boos was dat het feest waar we vandaan kwamen geen ruk aan was, hij rukte een brievenbus uit de tuin bij iemand en wilde die tegen de muur gooien, uiteraard had hij wel wat drank op dus ging zijn richtingsvermogen achteruit, de brievenbus ging door het raam.
quote:Ja, waar anders?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Lifestyle?
quote:Ehm, ik zou eerder aan GC denken, maar dat denken zal ik voorlopig even aan Bluezz en Shmoopy overlaten.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:44 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ja, waar anders?
en 1 keer tijdens het uitgaan....waren vernielingen gepleegd...zagen ze mij lopen en hebben me meteen maar aangehouden....in de cel gezeten en toen weer vrijgelaten ( bleek dat er niets vernield was )
polite---->
Was een jaar of 11, samen met een vriendin "stoer" wat gaan stelen in een winkel(ohhhhh wat voelde we ons stoer ), een lippenstift was het...
Gelijk gepakt dus he, ik mee naar het politieburo, ze waren erg naar tegen me(dik 3 uur in de cel gezeten, doodsbenauwd natuurlijk), ouders gebeld, die moesten daarheen komen,
Gaat mijn moeder helemaal over haar stift tegen de politie, ze hadden me niet zo mogen behandelen vond ze, ik kon wel door de grond zakken van schaamte.....
Dat was de eerste en wat mij betrefd de laatste keer....
quote:Kan je nu wel weer doen, betreft is met een t.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:51 schreef erodome het volgende:
ik kon wel door de grond zakken van schaamte.....Dat was de eerste en wat mij betrefd de laatste keer....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |