quote:hoezo niet? als het niet lukt en niet te eten is zal je waarschijnlijk thuis nooit meer hoeven te koken..
Op vrijdag 23 januari 2004 21:00 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Hmz, ok. I will try. Ik hoop maar dat het echt te eten is. Alleen even kijken wanneer een geschikt moment is (lees: alleen thuis) om te koken. Ik wil de familie niet opschepen met mijn creaties
quote:Juist wel doen, is extra stimulans...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:00 schreef Anthraxx het volgende:
Hmz, ok. I will try. Ik hoop maar dat het echt te eten is. Alleen even kijken wanneer een geschikt moment is (lees: alleen thuis) om te koken. Ik wil de familie niet opschepen met mijn creaties
quote:Uiteraard ben ik dan ook zo'n zeikerd dat ik het lekker wil hebben. Baktijden zijn makkelijk, maar qua smaak e.d., wat zijn do's en dont's om te gebruiken bij het koken (qua kruiden e.d.)?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:59 schreef Len het volgende:
Koken is een makkie, het is gewoon een kwestie van timinggroenten: 15 - 20 mins koken
Aardappels 20 - 25 mins koken (snufjes zout erbij)
Vlees - 5 (biefstuk) 10 (kip) 15 (varken) mins bakken.Gewoon op tijd alles erin gooien.
PS. als je potjes / blikkies groente hebt.. dat alleen opwarmen, dat hoeft niet eens te koken.
HF
Of is dat gewoon een kwestie van proberen, in de hoop dat je niet ziek wordt ervan
quote:Volgens mij wel ja.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ah, daar is dat vakje voor. Ik vermoedde al zoiets, maar zag weinig gebeuren. Dat betekent dat ik langer had moeten wachten?
quote:Ja, de Culinesse a gogo meeting voor beginners!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef Lucille het volgende:
Misschien is het een idee om met een groepje mensen te gaan leren koken. Niet door achter de PC tips van anderen te lezen, maar door gewoon bij elkaar te komen en dan uitleg te krijgen. Samen koken. En dan alles opeten natuurlijk.
Het beste is om te beginnen met wat basisgedachten, die je zelf ook wel hebt kunnen leren door even na te gaan wat je altijd bij je ouders eet. Voorbeelden:
- Aardappels, vlees en groenten
- Pasta met groenten
- Rijst met groenten
Dat zijn toch wel de meest voorkomende (studenten)maaltijden. Verder is het een kwestie van zelf invullen en door te proberen erachter te komen hoelang alles moet enz. en wat smaakt. Een kookboek helpt naar mijn mening niet echt, omdat je je dan al toespitst op bepaalde gerechten (kookboek is echter wel perfect voor dates )
Verder is het gewoon een kwestie van proberen (wat zou daar nog bij kunnen, of zal ik eens dit erin doen ipv...?). Dan zul je zelf merken dat je er wat handigheid in begint te krijgen en gaat alles makkelijker.
Mijn tip is dus: denk steeds vanuit (bovenstaande) standaardgerechten en ga dan zelf het een en ander proberen. Bij mij heeft dat zeker gewerkt!
(en anders kunnen de kant-en-klare poedertjes en zakjes ook uitkomst bieden )
quote:Ok, zal er volgende keer eens op letten.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef Lucille het volgende:[..]
Volgens mij wel ja.
quote:Count me in.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:03 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, de Culinesse a gogo meeting voor beginners!
quote:Ook een goeie tip! Ik zal eens kijken wanneer ik het eens kan gaan proberen
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef Zemla het volgende:
Allemaal leuk die tips hier, maar daar help je TS niet mee.Het beste is om te beginnen met wat basisgedachten, die je zelf ook wel hebt kunnen leren door even na te gaan wat je altijd bij je ouders eet. Voorbeelden:
- Aardappels, vlees en groenten
- Pasta met groenten
- Rijst met groentenDat zijn toch wel de meest voorkomende (studenten)maaltijden. Verder is het een kwestie van zelf invullen en door te proberen erachter te komen hoelang alles moet enz. en wat smaakt. Een kookboek helpt naar mijn mening niet echt, omdat je je dan al toespitst op bepaalde gerechten (kookboek is echter wel perfect voor dates
)
Verder is het gewoon een kwestie van proberen (wat zou daar nog bij kunnen, of zal ik eens dit erin doen ipv...?). Dan zul je zelf merken dat je er wat handigheid in begint te krijgen en gaat alles makkelijker.
Mijn tip is dus: denk steeds vanuit (bovenstaande) standaardgerechten en ga dan zelf het een en ander proberen. Bij mij heeft dat zeker gewerkt!
![]()
(en anders kunnen de kant-en-klare poedertjes en zakjes ook uitkomst bieden)
En het resultaat posten uiteraard
Maar kan niet koken, dus doe wel even alsof.
quote:En dan de volgende dag lezen op fok! hoe ziek men allemaal geworden is
Op vrijdag 23 januari 2004 21:03 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Ja, de Culinesse a gogo meeting voor beginners!
Deal?
Italiaans appelgebak
Kalkoentournedos met appel en gembersaus
Romige salade met kip en Wilde & Witte rijst
gemaakt met kerst... zo moeilijk is het niet, gewoon proberen en die bovenstaande sites gebruiken, lukt het je vanzelf een keer
quote:Deal!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:08 schreef shmoopy het volgende:
Annie, als jij nou een keer wil koken binnenkort, zeg je wat voor gerecht je ongeveer wil proberen, dan vertel ik je wel hoe.Deal?
Ik voorzie nu al communicatie in de vorm van: "Er komt allemaal zwarte rook uit de pan. Wat nu?"
quote:Komt die uitleg, en de reactie erop, hier te staan? Dan doe ik mee, en kunnen we zelfs achteraf tips uitwisselen (en kijken wie beter kan koken
Op vrijdag 23 januari 2004 21:10 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Deal!
Ik voorzie nu al communicatie in de vorm van: "Er komt allemaal zwarte rook uit de pan. Wat nu?"
quote:Ja, misschien wel leuk
Op vrijdag 23 januari 2004 21:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Komt die uitleg, en de reactie erop, hier te staan? Dan doe ik mee, en kunnen we zelfs achteraf tips uitwisselen (en kijken wie beter kan koken
).
quote:Lijkt me een goed plan.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Komt die uitleg, en de reactie erop, hier te staan? Dan doe ik mee, en kunnen we zelfs achteraf tips uitwisselen (en kijken wie beter kan koken
).
Ik kan nou al spaghetti, rijst, noodles en vlees maken
quote:Alleen lijst?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:21 schreef ChrisJX het volgende:
Begin zoals ik!
Stap 1: Koop een pak rijst bij uw lokale supermarkt
Stap 2: Lees de verpakking
Stap 3: Volg de aanwijzingen op
Stap 4: En eten maar!Ik kan nou al spaghetti, rijst, noodles en vlees maken
quote:Om mee te beginnen
Op vrijdag 23 januari 2004 21:22 schreef Twisted_TpaU het volgende:Alleen lijst?
Hu...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |