Het punt is dat ik toch wel eens wil leren koken. Gewoon, omdat het wel makkelijk is voor als ik later eens mijn ouderlijk nest verlaat (gut, wat klinkt dat netjes). Hoe hebben jullie leren koken? En hebben jullie tips voor een beginnende nerd?
quote:Nee. Ik wil gezond leren koken. Geen gefrituurde troep.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef jaspah het volgende:
tip1.koop een frituurpan!
quote:dan moetje een kookboek kopen
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Nee. Ik wil gezond leren koken. Geen gefrituurde troep.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef jaspah het volgende:
tip1.koop een frituurpan!
quote:Het CuliForum komt eraan!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef jaspah het volgende:
btw nieuw subforum?!?!
quote:Klinkt kort door de bocht, maar ja jaspah heeft wel een punt.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef jaspah het volgende:
dan moetje een kookboek kopen
Veel succes! Mij is het ook gelukt, en ik liet bij wijze van spreken water nog aanbranden....
Kan nu heel lekker koken!
quote:Zo'n ding hebben we hier staan en het werkt voor geen meter. Immers, het vakje is altijd rood hier. Zelfs als het vuur nog niet eens aanstaat.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:51 schreef Lucille het volgende:
Die geile knopjes zitten niet op de pan, maar op het fornuis Annie. High Tech pannen bestaan overigens wel. Een Tefal koekenpan die een mooi vakje in het midden rood laat kleuren als de pan warm is bijvoorbeeld.
quote:moet je ff met je vinger voelen....
Op vrijdag 23 januari 2004 20:53 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Zo'n ding hebben we hier staan en het werkt voor geen meter. Immers, het vakje is altijd rood hier. Zelfs als het vuur nog niet eens aanstaat.
quote:Het zijn ook weg-werp-pannen
Zo'n ding hebben we hier staan en het werkt voor geen meter. Immers, het vakje is altijd rood hier. Zelfs als het vuur nog niet eens aanstaat.
Ik kan dan ook alleen de basic dingen... aardappeltje, groente en stukje vlees. Standaard gedoe. Gewoon proberen en zien waar je uitkomt. En inderdaad, een boekje om ff na te kijken hoe lang wat ook alweer moest (als het niet op het pak staat).
quote:Ze worden toch helder rood als ze warm worden?
groenten: 15 - 20 mins koken
Aardappels 20 - 25 mins koken (snufjes zout erbij)
Vlees - 5 (biefstuk) 10 (kip) 15 (varken) mins bakken.
Gewoon op tijd alles erin gooien.
PS. als je potjes / blikkies groente hebt.. dat alleen opwarmen, dat hoeft niet eens te koken.
HF
quote:Koop een kookboek voor studenten (of laat er een voor je kopen), de beter gesorteerde boekhandel heeft ze wel. In dat soort boeken staan veel goedkope, lekkere, eenvoudige en makkelijke gerechten. Wil je een stapje verder kijk dan veel BBC kookprgramma's zoals Jamie Oliver, Ready-Steady-Cook en Nigella. Die laatste is:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:46 schreef Anthraxx het volgende:
Een vraag die me al langer speelt. Een ei bakken lukt me wel, maar zodra het op het koken van het kreng aankomt dan sta ik al te beven. Immers, op een pan zitten geen verleidelijke knopjes en lampjes maar is het gewoon ouderwetsch, back to the steentijd.
Het punt is dat ik toch wel eens wil leren koken. Gewoon, omdat het wel makkelijk is voor als ik later eens mijn ouderlijk nest verlaat (gut, wat klinkt dat netjes). Hoe hebben jullie leren koken? En hebben jullie tips voor een beginnende nerd?
quote:Hmz, ok. I will try. Ik hoop maar dat het echt te eten is. Alleen even kijken wanneer een geschikt moment is (lees: alleen thuis) om te koken. Ik wil de familie niet opschepen met mijn creaties
Op vrijdag 23 januari 2004 20:58 schreef shmoopy het volgende:
Annie, er staat hier bijv ook een topic van sebobo, met handige tips voor eenvoudige maaltijden.
Verder denk ik dat je eerst gewoon eenvoudig moet beginnen met bijv aardappelen, groente, vlees om een beetje gevoel te krijgen voor het hele kookgebeuren.
quote:Ah, daar is dat vakje voor. Ik vermoedde al zoiets, maar zag weinig gebeuren. Dat betekent dat ik langer had moeten wachten?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:51 schreef Lucille het volgende:
Die geile knopjes zitten niet op de pan, maar op het fornuis Annie. High Tech pannen bestaan overigens wel. Een Tefal koekenpan die een mooi vakje in het midden rood laat kleuren als de pan warm is bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |