abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:46:27 #1
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_16528441
Een vraag die me al langer speelt. Een ei bakken lukt me wel, maar zodra het op het koken van het kreng aankomt dan sta ik al te beven. Immers, op een pan zitten geen verleidelijke knopjes en lampjes maar is het gewoon ouderwetsch, back to the steentijd .

Het punt is dat ik toch wel eens wil leren koken. Gewoon, omdat het wel makkelijk is voor als ik later eens mijn ouderlijk nest verlaat (gut, wat klinkt dat netjes). Hoe hebben jullie leren koken? En hebben jullie tips voor een beginnende nerd?

pi_16528502
tip1.

koop een frituurpan!

vrijdag 23 januari 2004 @ 20:49:23 #3
13783 Anthraxx
pi_16528554
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef jaspah het volgende:
tip1.

koop een frituurpan!

Nee. Ik wil gezond leren koken. Geen gefrituurde troep.
pi_16528567
btw nieuw subforum?!?!
pi_16528577
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee. Ik wil gezond leren koken. Geen gefrituurde troep.

dan moetje een kookboek kopen
pi_16528598
lees de tweakers.net kookcursussen
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_16528600
Meelurkt voor tips
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16528617
www.receptenweb.nl
koken.pagina.nl
www.uithuis.nl
en in het uiterste geval:
www.pizza.nl
'The world is mine'
pi_16528618
Die geile knopjes zitten niet op de pan, maar op het fornuis Annie. High Tech pannen bestaan overigens wel. Een Tefal koekenpan die een mooi vakje in het midden rood laat kleuren als de pan warm is bijvoorbeeld.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16528619
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef jaspah het volgende:
tip1.

koop een frituurpan!

Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_16528622
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef jaspah het volgende:
btw nieuw subforum?!?!
Het CuliForum komt eraan!!!
pi_16528674
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef jaspah het volgende:
dan moetje een kookboek kopen
Klinkt kort door de bocht, maar ja jaspah heeft wel een punt.
Ben zo zelf ook begonnen, een makkelijk kookboek.
Beginnen en pas na een aantal keren zal je zien dat je eens wat anders wil proberen.
En veel kijken op het internet, gewoon een recept eruit pakken, ingredienten kopen, en koken.
Niet bang zijn...

Veel succes! Mij is het ook gelukt, en ik liet bij wijze van spreken water nog aanbranden....
Kan nu heel lekker koken!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:53:33 #13
13783 Anthraxx
pi_16528675
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:51 schreef Lucille het volgende:
Die geile knopjes zitten niet op de pan, maar op het fornuis Annie. High Tech pannen bestaan overigens wel. Een Tefal koekenpan die een mooi vakje in het midden rood laat kleuren als de pan warm is bijvoorbeeld.
Zo'n ding hebben we hier staan en het werkt voor geen meter. Immers, het vakje is altijd rood hier. Zelfs als het vuur nog niet eens aanstaat.
pi_16528730
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:53 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Zo'n ding hebben we hier staan en het werkt voor geen meter. Immers, het vakje is altijd rood hier. Zelfs als het vuur nog niet eens aanstaat.

moet je ff met je vinger voelen....
'The world is mine'
pi_16528737
quote:

[..]

Het zijn ook weg-werp-pannen
pi_16528760
Whehe, gewoon proberen... aardappelen zoveel minuten, vlees zoveel minuten... groenten zoveel. Eerste keer merk je wel hoe het is gelukt en of je het langer/korter had moeten doen En zo wat verder aan modderen, uiteindelijk kan het best...

Ik kan dan ook alleen de basic dingen... aardappeltje, groente en stukje vlees. Standaard gedoe. Gewoon proberen en zien waar je uitkomt. En inderdaad, een boekje om ff na te kijken hoe lang wat ook alweer moest (als het niet op het pak staat).

Catch ya on the flipside...
pi_16528775
Hallo, tips graag.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16528786
quote:

[..]

Ze worden toch helder rood als ze warm worden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16528823
Annie, er staat hier bijv ook een topic van sebobo, met handige tips voor eenvoudige maaltijden.
Verder denk ik dat je eerst gewoon eenvoudig moet beginnen met bijv aardappelen, groente, vlees om een beetje gevoel te krijgen voor het hele kookgebeuren.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:59:05 #21
59009 paullo
vini vidi vici
pi_16528828
uiteten
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_16528841
Koken is een makkie, het is gewoon een kwestie van timing

groenten: 15 - 20 mins koken
Aardappels 20 - 25 mins koken (snufjes zout erbij)
Vlees - 5 (biefstuk) 10 (kip) 15 (varken) mins bakken.

Gewoon op tijd alles erin gooien.

PS. als je potjes / blikkies groente hebt.. dat alleen opwarmen, dat hoeft niet eens te koken.

HF

pi_16528853
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:46 schreef Anthraxx het volgende:
Een vraag die me al langer speelt. Een ei bakken lukt me wel, maar zodra het op het koken van het kreng aankomt dan sta ik al te beven. Immers, op een pan zitten geen verleidelijke knopjes en lampjes maar is het gewoon ouderwetsch, back to the steentijd .

Het punt is dat ik toch wel eens wil leren koken. Gewoon, omdat het wel makkelijk is voor als ik later eens mijn ouderlijk nest verlaat (gut, wat klinkt dat netjes). Hoe hebben jullie leren koken? En hebben jullie tips voor een beginnende nerd?

Koop een kookboek voor studenten (of laat er een voor je kopen), de beter gesorteerde boekhandel heeft ze wel. In dat soort boeken staan veel goedkope, lekkere, eenvoudige en makkelijke gerechten. Wil je een stapje verder kijk dan veel BBC kookprgramma's zoals Jamie Oliver, Ready-Steady-Cook en Nigella. Die laatste is: & .
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:00:43 #24
13783 Anthraxx
pi_16528872
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:58 schreef shmoopy het volgende:
Annie, er staat hier bijv ook een topic van sebobo, met handige tips voor eenvoudige maaltijden.
Verder denk ik dat je eerst gewoon eenvoudig moet beginnen met bijv aardappelen, groente, vlees om een beetje gevoel te krijgen voor het hele kookgebeuren.
Hmz, ok. I will try. Ik hoop maar dat het echt te eten is. Alleen even kijken wanneer een geschikt moment is (lees: alleen thuis) om te koken. Ik wil de familie niet opschepen met mijn creaties
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:01:08 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16528884
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:51 schreef Lucille het volgende:
Ah, daar is dat vakje voor. Ik vermoedde al zoiets, maar zag weinig gebeuren. Dat betekent dat ik langer had moeten wachten?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')