Wat is jullie makkelijke te bereiden, bijna niet te verpesten, studenten maaltijd. En wat doe je om die standaardmaaltijd uit te breiden naar iets lekkerders.
Water vervangen door tomaten prut, massa's uien, varierende groenten, knoflookteentjes, allemaal verschillende kruiden, veel vlees enz
quote:Klinkt lekker!
Op vrijdag 23 januari 2004 20:40 schreef QOnline het volgende:
Mijn (gemakkelijkste) gerecht: ovenschotel met bladerdeeg, spekjes, spinazie, brie gemengd met ei en zure room. Halfuur in de oven, klaar
-pasta
-onsje bacon of ontbijtspek
-bekertje creme fraiche
Bacon in stukjes snijden, bakken, ondertussen pasta koken, creme fraiche bij de bacon in de pan, laag vuur, even opwarmen en dan over de pasta.
quote:ik doe er zelf altijd champions, blauwe kaas en een uitje bij, heerlijk en dan met tagliatelli
Op vrijdag 23 januari 2004 20:43 schreef shmoopy het volgende:
Goedkoopste en makkelijkste recept:-pasta
-onsje bacon of ontbijtspek
-bekertje creme fraicheBacon in stukjes snijden, bakken, ondertussen pasta koken, creme fraiche bij de bacon in de pan, laag vuur, even opwarmen en dan over de pasta.
rijst koken
eitjes erbij bakken (stuk of 4 ofzo)
pakje kerrieroom saus (melk koken, poeder erbij, door laten koken)
kruiden naar smaak toevoegen
evt groente (ui, paprika, tomaat, etc meebakken)
Valt weinig aan te verknallen, is lang houdbaar (op de eieren na) en, hoewel t er totaal niet uitziet is het best goed te eten en het kost bijna niks.
Snij de kipfilet in stukjes en pleur er lukraak wat zou, peper en kerrie over. Gooi em daarna in een pan.
Kook de noodles en volg daarbij de aanwijzingen op het pakje.
Gooi de kip op je bord, noodles erover (verstoppertje spelen is leuk ) en klaaaaaar
quote:jaaa die pakjes! zijn geloof ik wereldgerechten van knorr ofzo? heerlijk kip madras
Op vrijdag 23 januari 2004 20:47 schreef Daborgk het volgende:
Kip tandoori!
uit pakje.. ipv 125 creme fraiche HOPPA 200 ml toevoege!
rijst koken, vlees braden, creme fraiche met water en poedertje derbij en je hebt heerlijke rijst-met-kip-en-veel-saus zooitje!
hmmm
En anders hollandse pot in de wok/ koekepan:
Eerst de aardappelschijfjes derin, dan vuur hoog zetten (wel vaak keren dan he) en vlees(reepjes, blokjes maaknieuit) en weer op laag, op het laatst roerbakgroente derdoorheen!
Je kan ipv gehakt ook shoarma gebruiken, dat geeft net ff een apartere smaak.
Bereidingstijd: 14 minuten
- Pasta (bij voorkeur tortellini of penne)
- Spekjes
- 1 pak diepvriesspinazie à la creme
- 1 doosje champignons
- 1 bressot-kaasje
Champignons in plakjes snijden, spekjes uitbakken. Pasta koken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Ondertussen spinazie opwarmen, zodra deze warm is het kruidenkaasje erdoor doen. Alles op 1 bord gooien en eet smakelijk
Mexicaanse rijst (HEEL gemakkelijk)
- Basmati-rijst
- 1 pot mexicaanse groenten van Hak
- Rundergehakt
Rijst koken, gehakt rullen en mexicaanse groenten bij 't gehakt opwarmen. Lekker met tortillachips
Ik weet er nog wel meer, maar die post ik een volgende keer
quote:Ik doe nooit spekjes, en meestal ook nog blauwe kaas, maar dat is inderdaad dé studentenmaaltijd is mij ook altijd verteld.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pasta met spinazie & roomkaas- Pasta (bij voorkeur tortellini of penne)
- Spekjes
- 1 pak diepvriesspinazie à la creme
- 1 doosje champignons
- 1 bressot-kaasje
Champignons in plakjes snijden, spekjes uitbakken. Pasta koken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Ondertussen spinazie opwarmen, zodra deze warm is het kruidenkaasje erdoor doen. Alles op 1 bord gooien en eet smakelijk
quote:Daarom post ik 'm ook
Op vrijdag 23 januari 2004 22:13 schreef Meiske78 het volgende:[..]
Ik doe nooit spekjes, en meestal ook nog blauwe kaas, maar dat is inderdaad dé studentenmaaltijd is mij ook altijd verteld.
Ook nog een lekkere variatie op de doorsnee lasagne is de spinazie-lasagne ja ik ben een spinazie-fan
Men neme:
- Lasagnabladen
- 1 zakje lasagnemix van Honig (zonder de béchamelsaus)
- 300 gr rundergehakt
- 1 pak diepvries spinazie a la creme
- 1/2 litertje melk
- 1 zakje geraspte kaas
Spinazie ontdooien in een pannetje, gehakt rullen in een wok (of diepe steelpan). Saus bereiden volgens de aanwijzingen op 't pakje, maar let op: er staat dat je 500 ml melk en 500 water moet doen (of iets in die geest) maar ik doe zelf altijd 300 ml melk en 300 ml water omdat de lasagne anders lasagne soep wordt
Enfin, saus bij t gehakt, aan de kook brengen. Nadat ie ingedikt is, spinazie erbij gooien (en ja, dat ziet er idd goor uit!) Ovenschaal invetten en lasagne maken. Eroverheen de kaas strooien, half uurtje in de oven op 200 graden en klaar!
't ziet er niet uit, maar het is superlekker!! Ohja, niet vergeten het gehakt te kruiden met peper en zout!
Dat is gewoon macaroni met een blikje smac erdoor, een krop sla erbij en eventueel ketchup erover heen. Nog een beetje parmezaanse kaas er over heen strooien en smullen maar.
Beetje simpel, maar wel lekker.
Aardappelpuree maken, spruitjes koken, bij elkaar doen, stampen, 1½ ons geitenkaas er doorheen brokkelen. Onsje katenspek uitbakken tot de plakjes krokant zijn. Door de puree brokkelen. Klaar.
Wil je nou echt goed je best doen, dan maak je natuurlijk zelf aardappelpuree ipv van die gore troep uit een pakje. Maar ja, dan duurt het wel ff wat langer.
quote:En ik doe doorgaans weer de variant met spinazie, kruidenkaas en cashewnoten. Smaakt ook prima, sterker nog, ik denk dat ik het vanavond maar weer eens ga maken
Op vrijdag 23 januari 2004 22:13 schreef Meiske78 het volgende:
Ik doe nooit spekjes, en meestal ook nog blauwe kaas, maar dat is inderdaad dé studentenmaaltijd is mij ook altijd verteld.
Prutje á la Biologiestudenten Groningen:
- Varkensvleesblokjes braden (of niet, maar dan later kaasblokjes erover strooien)
- Ui, (prei), groene paprika erdoor doen
- Tomaten of tomatenpuree uit een pakje (geen blikje) erdoor roeren
- Perziken uit blik in stukjes toevoegen
- Sambal naar smaak
Serveren met rijst
quote:Ja, dat maak ik zelfs nu ik allang ben afgestudeerd nog weleens. Makkelijk en lekker. Ik heb standaard een pak Chinese roerbakgroente in de vriezer. Daarvan gooi ik er vaak een handvol van bij.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:23 schreef ChrisJX het volgende:
1 kipfilet
1 pakje noodlesSnij de kipfilet in stukjes en pleur er lukraak wat zou, peper en kerrie over. Gooi em daarna in een pan.
Kook de noodles en volg daarbij de aanwijzingen op het pakje.Gooi de kip op je bord, noodles erover (verstoppertje spelen is leuk
) en klaaaaaar
voor jullie het recept:
Snij de kip fijn
Bak dit op hoog vuur bruin
voeg beetje ketjap en indische kruiden naar keuze toe
Voeg groente naar keuze toe
kook de rijst
Gooi het in 1 pan en roeren maar
erg lekker met pinda saus uiteraard
|
Forum Opties | |
---|---|