abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 februari 2004 @ 23:05:22 #201
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16833285
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:48 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

Ook bakker toevallig???

En dan nog iets voor de rest.. koop gewoon je brood bij de bakker. Deze machines zijn de ondergang voor veel bakkerijen. De bakkers moeten al opvechten tegen supermarkten en bakker barts enzo.. Dit zou de doodsteek kunnen betekenen voor kleine bakkerijen, en dat betekend voor jullie dat je niet meer even naar de bakker kunt gaan om een lekker vers, op ambachtelijke manier bereid product te halen. Sorry dat ik zo negatief lijk, maar hier in m'n omgeving zie ik verschillende bakkerijen failiet gaan en dat vind ik jammer..

En dan nog iets. Ik vind het kwaliteit van het brood uit de machine zeer slecht. Soms niet gaar en de structuur is gewoon veel te open. De korst is meestal veel te dik en hard en de smaak is gewoon niet wat je van een brood verwacht...

Greetz een bakker

Komkom...het particulier autobezit is ook geen doodssteek geweest voor de taxibranche.

Het brood uit een machine vind ik stukken lekkerder dan dat van welke winkel dan ook. Wil je echter voor een gemiddeld gezin bakken, dan moet je nog aardig aanpoten met die kleine broodjes.

Wij hebben hem ook niet gekocht om de bakker zo snel mogelijk in surseance te krijgen, maar omdat mijn lieve wederhelft op glutenvrij staat. Glutenvrij brood van de bakker is peperduur, smaakt naar niks en heeft geen afmetingen, en is bovendien alleen op speciale bestelling leverbaar. Door de broodbakmasjien hebben we in elk geval voor dat glutenvrij een goeie oplossing verzonnen, en qua smaken en stijlen hebben we nog keuze ook .

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 3 februari 2004 @ 00:35:25 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16836262
quote:

[..]

Ook bakker toevallig???

En dan nog iets voor de rest.. koop gewoon je brood bij de bakker. Deze machines zijn de ondergang voor veel bakkerijen. De bakkers moeten al opvechten tegen supermarkten en bakker barts enzo.. Dit zou de doodsteek kunnen betekenen voor kleine bakkerijen, en dat betekend voor jullie dat je niet meer even naar de bakker kunt gaan om een lekker vers, op ambachtelijke manier bereid product te halen. Sorry dat ik zo negatief lijk, maar hier in m'n omgeving zie ik verschillende bakkerijen failiet gaan en dat vind ik jammer..

En dan nog iets. Ik vind het kwaliteit van het brood uit de machine zeer slecht. Soms niet gaar en de structuur is gewoon veel te open. De korst is meestal veel te dik en hard en de smaak is gewoon niet wat je van een brood verwacht...

Greetz een bakker

Als de bakkers top brood zouden bakken zouden deze dingen niet zo een hit zijn. Met een goeie mix zijn deze broden lekkerder dan het gros van de broden van de bakker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:11:11 #203
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_16842603
Het lijkt me eerder dat de verkoop van broden in supermarktende doodssteek voor bakkers is.
WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:18:42 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16842768
Gisteren een suikerbroodje gebakken, met de all in mix van Soezie voor luzebrood en parelsuiker, nog een beetje kaneel erdoor en bakken maar.
De korst is een beetje aan de donkere kant, maar verder wel aardig...
Eerlijk gezegd vind ik een echt Fries suikerbrood, bij de echte warme friese bakker weg lekkerder, maar dit resultaat is ook prima te nassen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16846027
Wij hebben er vandaag eentje gekocht, het eerste broodje is reeds aan het reizen
is er ergens een verzameling met recepten?
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:26:40 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16847638
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:11 schreef Powder het volgende:
Het lijkt me eerder dat de verkoop van broden in supermarktende doodssteek voor bakkers is.
Omdat er niet duidelijk genoeg een verschil zit tussen brood van een bakker, en van een supermarkt.
Het brood bij de bakkers in nederland is, sorry dat ik het zeggen moet, net ietsje beter als in engeland, maar kan niet in de schaduw staan bij een bakker in Duitsland of frankrijk.
Ook daar wordt brood in de supermarkten verkocht, maar als ik eerlijk ben, het fabrieksbrood is vaak beter als van een bakker hier.
Ik heb in NL een bakker om de hoek, en hij is een van de betere, maar als ik dan eens wat harde bolletjes haal bv, 40 cent (das bijna een gulden) per stuk, ze wegen NIETS, en smaak zit er ook niet veel aan.
En dat terwijl er de laatste 20-30 jaar sprake is van een verbetering in de brood kwaliteit. Toen ik klein was had je bruin, wit, en kingkorn.
Nee, dat was helemaaaaaal niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 03-02-2004 14:27]

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16851509
quote:

[..]

Maak maar een keertje lekker brood en zonder broodverbeteraar.
quote:
Dan heb je ten eerste nog geen goed brood gebakken in een broodbakmachine en ten tweede vind ik 50% brood/50% lucht wat ook nog eens kan stuiteren EN waar je kramp van in je kaken krijgt ook geen brood.
pi_16860674
mn moeder heeft zo'n apparaat, maar t wordt NOOIT zo lekker als zelf bakken, en het is zo weinig werk om het effies zelf te doen. Bonus: je kan dr alles doorgooien wat je maar lekker vindt. echt heel makkelijk, het enige werk is eenbeetje kneden (als je wat spierballetjes hebt kost je dat 10 minuutjes, hooguit)
bloem, instant gist, snufje zout, melk en kneden maar! ik doe m meestal in een cakevorm. uurtje wachten en klaar is kees.
en als je iets van noten in huis hebt: heerlijk erdoor. Rozijnen of halve uienringen zijn ook goed te happen.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:12:19 #209
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16860967
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:28 schreef BazP het volgende:
Wij hebben er vandaag eentje gekocht, het eerste broodje is reeds aan het reizen
is er ergens een verzameling met recepten?
Waar gaat je broodje naar toe?
Het is rijzen...

kijk eens op www.soezie.com of www.broodrecepten.nl/

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16865635
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:12 schreef melonovy het volgende:

[..]

Waar gaat je broodje naar toe?
Het is rijzen...

kijk eens op www.soezie.com of www.broodrecepten.nl/

LOL nou het broodje zit reeds in o.a. mijn spijsverteringskanaal erg lekker, dit gaan we zeker vaker doen..

Dankje voor de links.

pi_16870468
Ok, het heeft ff geduurd maar ik heb wat foto's gemaakt. Het probleem is dat mijn brood na het rijzen altijd in het midden inzakt. Of ik nou all-in-mix gebruik of gewoon meel (boerenbruin, boerengraantje, luxe wit) maakt niet uit. Het resultaat is altijd hetzelfde. Het brood is wel lekker maar ik wil gewoon een brood met een mooie ronde bovenkant! De foto's ter verduidelijking:

-edit- nog 2 foto's extra van het aangesneden brood:

En ik wil dus dat het zoiets wordt:

Nu kan dit plaatje niet echt want als de deksel op de machine zit is de rand van het bakblik misschien anderhalve centimeter verwijderd van de binnenzijde van de deksel. Het brood op dit plaatje is dus veel te hoog maar ik wil wel die vorm! Krijgen jullie wel zo'n mooie vorm of is het zoiets als bij mij? En misschien tips om het beter te krijgen? Ik heb al minder water geprobeerd, meer gist, i.p.v. boter margarine of olijfolie. Ook broodverbeteraar (ook van Soezie, 25 gram erbij doen en 20 ml water extra) helpt niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Flamey op 04-02-2004 06:40]

woensdag 4 februari 2004 @ 07:48:18 #212
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16870927
quote:

[..]

Ook bakker toevallig???

Mee eens. Dat is ook heel jammer. Maar het moet me van het hart: van veel bakkers is het ook hun eigen schuld. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom heel veel nog vasthouden aan de oude tijden en gewoontes. Vroeger was het idd zo dat je 's nachts moest werken zodat om 6:30 de winkel open kon met vers brood omdat moeder de vrouw om 7:00 voor het kinderen naar school brengen brood kan halen. Echter zo werkt het niet meer. Als ik om 15:00 een bakker binnenloop is het gewoon vaak zo dat er geen brood meer is. Bakkers moeten hun werktijden en wijze aanpassen. Dan kan je lullen over die gasten wat je wilt, maar die Turkse bakkers begrijpen dat beter. Die bakken gewoon de hele dag door, kleinbrood is met een kempertje en een verdeelopbollertje makkelijk ter plaatse te maken, of met een remrijkastje gewoon de hele dag brood afbakken. En later opengaan en later dichtgaan. Het heeft geen nut meer om om 7:00 open te gaan en dan om 15:00 uur uitverkocht te zijn. Gewoon om 8:30 opengooien en ga om 19:00 of 20:00 dicht. En bak de HELE dag door. Die lekkere lucht, dat trekt mensen en dat is toch tig keer beter dan dat fabrieksbrook van Bakkersland of zo. Maar de arbo- en hygienedienst moet wel eens kappen met selectief bezig zijn: als je bij een NLe bakker een houten werkblad hebt staan heb je gelijk 2.000 euro boete aan je reet, en bij die Turkse gasten staat gewoon vieze smerige troep uit de jaren '30 zonder dat daar wat van gezegd wordt (want volgende week is neef Hassan opeens weer de eigenaar etc....)
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 4 februari 2004 @ 07:52:39 #213
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16870953
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als de bakkers top brood zouden bakken zouden deze dingen niet zo een hit zijn. Met een goeie mix zijn deze broden lekkerder dan het gros van de broden van de bakker.

Nou die broodbakmachines bakken gewoon kutbrood. Het is slecht gekneed, het is slecht gerezen en slecht gebakken.

Daar hoeft de bakker iig geen concurrentie van te hebben.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 4 februari 2004 @ 07:53:24 #214
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_16870965
Niet om te spammen, maar op www.bakkerswereld.org bij het forum is al heel veel uitgezocht over broodbakmachines. Er staan veel recepten en er is een bakproblemenforum.

Ik heb hier zelf een tijdje aan mee gewerkt om de bakproblemen op te lossen. Maar door gezondheidsredenen gaat dat nu niet meer.

Nogmaals tis geen spam, maar naar mijn idee een waardevolle tip!

That's the way the cookie crumbles
pi_16870970
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 07:53 schreef IJzercookie het volgende:
Niet om te spammen, maar op www.bakkerswereld.org bij het forum is al heel veel uitgezocht over broodbakmachines. Er staan veel recepten en er is een bakproblemenforum.

Ik heb hier zelf een tijdje aan mee gewerkt om de bakproblemen op te lossen. Maar door gezondheidsredenen gaat dat nu niet meer.

Nogmaals tis geen spam, maar naar mijn idee een waardevolle tip!

Bij een hoop links op die site krijg ik dit:
"Sorry, dit ging fout. Als je er niet zeker van bent hoe je een functie moet gebruiken, of je weet niet waarom je deze fout krijgt, kijk dan in de help documentatie."

Waarom staat er eigenlijk maar zo weing op dat forum?

pi_16871277
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 05:54 schreef Flamey het volgende:
Ik heb al minder water geprobeerd, meer gist, i.p.v. boter margarine of olijfolie. Ook broodverbeteraar (ook van Soezie, 25 gram erbij doen en 20 ml water extra) helpt niet.
Het is overrijs, dus al het extra gist en broodverbeteraar die je erin mikt zal dus niet helpen en zelfs tegengesteld werken
pi_16871636
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 08:37 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Het is overrijs, dus al het extra gist en broodverbeteraar die je erin mikt zal dus niet helpen en zelfs tegengesteld werken

En wat helpt dan wel?
pi_16874908
wat waarschijnlijk wel zal helpen is iets minder gist of iets minder water.
pi_16875655
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 07:54 schreef Flamey het volgende:

[..]

"Sorry, dit ging fout. Als je er niet zeker van bent hoe je een functie moet gebruiken, of je weet niet waarom je deze fout krijgt, kijk dan in de help documentatie."

Onder het motto: hoe kom ik snel aan een behoorlijk aantal leden?!
Je moet je dus eerst aanmelden, dan pas kun je alles bekijken.
pi_16875912
Wat betreft de bakresultaten van de Princess bbm..
Mijn eerste brood had dus ook geen mooie korst bovenop. Dit lag waarschijnlijk aan het verkeerd instellen van de machine. Mijn tweede brood was echter weer te veel gerezen en was dus letterlijk 'de pan uitgerezen' Ik had twee eetlepels water extra toegevoegd, met een joekel van een brood als gevolg.

Vanmiddag ga ik het nog maar een keer proberen. Het moet me gewoon lukken om een beetje redelijk brood uit die machine te toveren.

woensdag 4 februari 2004 @ 17:58:43 #221
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_16886832
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 07:54 schreef Flamey het volgende:

[..]

Hmm.. jammer. daar had ik niet bij stil gestaan omdat ik daar automatisch inlog.
Maar er staat wel veel op het forum!
That's the way the cookie crumbles
pi_16886950
Afgelopen zomer heb ik zo'n broodbakker gekocht. Niet iedere keer lukt het en de laatste keer dat ik een brood bakte (ongeveer een maand geleden) was ie dus weer mislukt. Ik baalde zo ontzettend dat ik het brood boos in de vuilnisbak gegooid heb.
Door dit topic kreeg ik weer zin om een brood te bakken, haalde de spullen tevoorschijn, maar kon nergens mijn kneedhaak vinden. Die had ik dus met dat mislukte brood weggegooid!
Gelukkig kon ik online een nieuwe bestellen. Tot die binnen is moet ik dus met de hand kneden.
Maar het rozijnenbrood dat ik vandaag gebakken heb smaakte heerlijk!
Out of my mind, back in five minutes
pi_16897153
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hier staat dus ook een Princess momenteel broodlucht te verspreiden.

Een toepassing die ik hier nog niet heb gezien is glutenvrij brood, en sinds enige tijd is mijn wederhelft glutenvrij verklaard.
Haal je dat glutenvrije brood bij de bakker dan betaal je je scheel voor een minimaal broodje dat nergens naar smaakt .

De oplossing was de Princess waar we na enig experimenteren brood mee bakken uit boekweit, wheatex en rijstmeel. En dat brood wordt wel groot , en dat brood heeft nog wel structuur en dat brood vertoont nog wel smaak .
Meel halen we bij de Wageningse molen:
[afbeelding]

Zo her en der wordt er voor de rest van het gezin ook wel eens een broodje in gebakken

Gaaf, ik zou ook wel eens wat bij een molen willen halen
Wat betaal je nu voor een zak meel, en hoeveel kilo is dat?
Bij de Makro heb je 5 Kilo voor 4,19
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 februari 2004 @ 23:24:40 #224
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16898097
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:57 schreef BazP het volgende:

[..]

Gaaf, ik zou ook wel eens wat bij een molen willen halen
Wat betaal je nu voor een zak meel, en hoeveel kilo is dat?
Bij de Makro heb je 5 Kilo voor 4,19

De prijzen staan er helaas niet bij maar hier is het begin van de assortimentslijst van molen 'De Vlijt' in Wageningen.
Ze hebben zo ongeveer alles wat een molen kan vermalen en nog veel meer.Ik wordt er bijna melig van
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 februari 2004 @ 23:31:51 #225
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16898325
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:07 schreef Flamey het volgende:

[..]

En wat helpt dan wel?

Langzaam de hoeveelheid gist afbouwen. Naarmate het brood meer inzakt doe je er iets minder gist in. De verschillen kunnen minimaal zijn.

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met de glutenvrije baksels van mijn lieve wederhelft. Daarbij hebben we ook geklooid met de samenstelling van de bakmix, in ons geval een mengsel van boekweitmeel, wheatex (=glutenvrij tarwemeel=afvalprodukt=aan de prijs), en rijstmeel.
Als de hoeveelheid rijstmeel in zo'n brood te groot is wil de boel sowieso niet echt lekker rijzen. Is de hoeveelheid gist te hoog, dan wordt het deeg gelanceerd, tikt tegen het ruitje en dondert vervolgens weer in elkaar. Bij een of twee gram minder gist werd het deeg tot bedaren gebracht.

Experimenteren dus

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')