quote:MMM, heerlijk, een echte aanrader suikerbrood.
Op zondag 25 januari 2004 21:13 schreef Randa_v het volgende:[..]
Ik ben dus een suikerbrood aan het bakken. In die zilveren princess. Het ruikt op het moment zo lekker in de keuken en door de rest van het huis. Ik ben af en toe echt rond aan het kijken of er nog iets te eten is in huis omdat ik van die geur honger krijg. Brood is pas over 20 minuten klaar. mmmm. Het brood is voor een suikerbrood toch mooi gerezen.
quote:Het deeg heb ik ook uit het blik hehaald om de suiker er onder te kneden. Daarna de deeghaken eruit en het deeg erin.
Op zondag 25 januari 2004 22:43 schreef moussy het volgende:
Pas wel op met grote brokken suiker. Die schrapen de teflonlaag uit je bakblik.
quote:Ik gebruik ook alleen maar mixen van soezie. Als er een molen bij julliein de buurt is kun je ook een de meelsoorten van de molen proberen. Dat doet mijn schoonzus in iedergeval.
Op woensdag 28 januari 2004 08:47 schreef Flamey het volgende:
Met welk meel halen jullie de beste resultaten? Ik heb nu de All-in mix van Soezie (Aveve) meergranen en die is wel lekker. Heb nog niet geprobeerd met alles los (boter, gist, zout suiker etc.) Iemand een goede tip?
quote:Zoekt eens in Goegel naar de nederlandse molens. Een aantal heeft een winkel waar naast de Soezie-spullen ook eigen mixen verkocht worden.
Op woensdag 28 januari 2004 12:51 schreef Randa_v het volgende:[..]
Ik gebruik ook alleen maar mixen van soezie. Als er een molen bij julliein de buurt is kun je ook een de meelsoorten van de molen proberen. Dat doet mijn schoonzus in iedergeval.
De beste ervaringen hebben wij met molen 'De Vlijt' in Wageningen. Talloze goede produkten, enthousiaste crew, wat wil je nog meer .
quote:*Onthoudt
Op woensdag 28 januari 2004 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen in het oosten
Real in D verkoopt vele soorten meel, zelfs vloeibare zuurdesem
allerlei mixen, etc etc
Zelfs de Aldi Sud heeft een assortie broodmixen.
P
quote:zou je het recept en bereidingswijze willen posten?
Op zondag 25 januari 2004 21:37 schreef Randa_v het volgende:[..]
MMM, heerlijk, een echte aanrader suikerbrood.
Wordt die vorm na een tijdje niet saai?
quote:let wel
Op woensdag 28 januari 2004 14:04 schreef erikkll het volgende:[..]
*Onthoudt
quote:gebruik de BBM als rijs en kneedkast, en vorm dan je eigen brood.
Op woensdag 28 januari 2004 14:13 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
Ik heb laatst ook overwogen om zo'n princess te kopen, maar er toch van afgezien omdat de broden die eruit komen altijd dezelfde vorm hebben. Je kan bijvoorbeeld geen grote platte foccacia maken, wat ik het lekkerst vind.Wordt die vorm na een tijdje niet saai?
Er vroeg ook iemand hoe het brood vers te houden. Wij doen het als volgt: Na het bakken het brood even af laten koelen zodat het snijbaar is. Vervolgens snijden we er sneden van. Deze vriezen we in, en als we brood willen eten, halen we een paar sneetjes uit de vriezer. Als je die aan de lucht laat ontdooien, dan is het brood vers en knapperig.
quote:aah. wanneer worden ze geleverd? geen zin om voor niets naar bocholt te gaan, is toch al snel een kwartier weg....
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
let wel
de broodmixen bij de aldi zijn erg geliefd, en vaak snel uitverkocht.
quote:Ga je naar REAL in bocholt, hebben ze ook veel meer keuze, toch?
Op woensdag 28 januari 2004 14:53 schreef erikkll het volgende:[..]
aah. wanneer worden ze geleverd? geen zin om voor niets naar bocholt te gaan, is toch al snel een kwartier weg....
quote:ja, dat lijkt me dan ook maar 't beste
Op woensdag 28 januari 2004 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ga je naar REAL in bocholt, hebben ze ook veel meer keuze, toch?
Weet niet of LIDL ze ook heeft, denk het wel.
(zit nu een lidl daar naast de aldi)
quote:Suikerbrood
Op woensdag 28 januari 2004 14:05 schreef pmponer het volgende:[..]
zou je het recept en bereidingswijze willen posten?
500 g Boerenluxe (mix van Soezie)
250 ml water
8 g verse gist of 4 g droge gist
40 g boter
2 g zout
of All-inn mix voor Luxebrood (dit heb ik gebruikt)
Toevoeging:
180 g parelsuiker
15 g gesmolten boter
Doe alle ingrediënten, behalve de parelsuiker en de gesmolten boter, in de broodmachine. Programma witbrood. Haal bij het toevoegsignaal het deeg en de kneedhaak uit de vorm. Weeg een deegstuk van ongeveer 200 g af. Rol het dun uit. Meng de parelsuiker vermengd met de gesmolten boter doorheen het overgebleven deeg. Maak er een mooie bol van. Wikkel het uitgerolde deegvel nu om de bol heen en maak het geheel weer bolvormig. Op deze manier kan de parelsuiker geen krassen maken op de bakvorm. Leg het deeg (zonder kneedhaak!) terug in de broodmachine met de sluiting naar beneden en laat het programma gewoon verder lopen. De machine zal niet meer kunnen kneden, omdat je de kneedhaak hebt weggenomen. Het deeg zal alleen nog een tijdje rijzen en daarna netjes gebakken worden.
Het recept heb ik van de Soezie recepten op www.soezie.nl, heb het een beetje aangepast.
Pas wel op, het deeg kan behoorlijk kleverig zijn.
Smakelijk!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Randa_v op 28-01-2004 18:40]
quote:tuurlijk, de mixen in ik in Duitsland koop staan altijd aanwijzingen op voor hand en machine bereiding. het enige verschil is in de hoeveelheid water die gebruikt wordt.
Op woensdag 28 januari 2004 22:31 schreef Flamey het volgende:
Kun je de melen van Soezie voor manuele verwerking ook gebruiken voor de broodmachine? Aangezien ze aparte mixen verkopen voor de broodmachine maar de gewone mixen iets goedkoper zijn. Als het resultaat hetzelfde is kun je natuurlijk beter de gewone mixen gebruiken denk ik dan...
Maar wat is parelsuiker en waar koop je die meel?
(Ik haal tot nog toe altijd mail van de warme bakker)
quote:Misschien wat meer brood gaan bakken en wat minder internetten
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef pmponer het volgende:
bedankt voor het receptMaar wat is parelsuiker en waar koop je die meel?
quote:Ik haal de meel bij de molen aan de rand van ons dorp, ik gebruik altijd soeziemixen, voor adressen kijk op:
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef pmponer het volgende:
bedankt voor het receptMaar wat is parelsuiker en waar koop je die meel?
http://www.aveve.be/soezie/ned/verkooppunten/
Dit zijn vooral molens en boerbonden. Je kunt bij de bakker ook vragen naar de meel die hun gebruiken voor het bakken van krentebrood (dit is dezelfde als het goed is).
Parelsuiker, zijn grote brokjes suiker, zoals er bijvoorbeeld in Luikse Wafels zitten, die kun je ook wel bij die adressen hierboven krijgen of vraag het aan de bakker.
Ik hoop dat ik je op weg geholpen heb?
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:48 schreef Coelho het volgende:[..]
Misschien wat meer brood gaan bakken en wat minder internetten
Flamey Ja volgens ons broodbak boek zou het aan het te veel aan water kunnen liggen.
Randa_v Zeker heb je geholpen, bedankt! Ik zal die bakker eens bij zijn kladden grijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |