abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2004 @ 13:11:14 #101
43556 miss_dynastie
pi_16565319
Ik heb er sinds kort ook een. Nog weinig tijd gehad om dingen uit te proberen, maar ik ben allang blij met mijn kneedhulpje
pi_16565532
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:55 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Vreemd eigenlijk dat er bij de Consumentenbond altijd dingen slecht uit een test komen waarbij je tegelijk van gebruikers alleen maar positieve dingen hoort . Ervaring op ander gebied is dat men bij de consumentenbond op de verkeerde issues test, en vaak voorbij gaat aan de functionaliteit van het te testen apparaat, in dit geval kijkt men dus of je je handen aan het deksel kunt branden en vergeet te kijken of je met het apparaat ook brood kunt bakken.

Ik heb ook geen enkel probleem met de Princess.

De consumntenbond test op verschillende dingen: documentatie, gebruiksgemak, levensduur etc... Veel dingen zullen je niet meteen opvallen maar de tests zijn wel degelijk goed en uitgebreid. Ik lees wel vaker dat mensen het niet eens zijn met hun uitkomsten omdat ze zelf iets hebben dat slecht getest is.

En het feit is gewoon dat wij hier twee van die machines hebben. Met de ene lukt het bakken heel goed en krijg je altijd perfect brood, de anere (die van Princess) niet. Maar als jij tevreden bent met dat ding is dat natuurlijk alleen maar fijn!

Maar goed, daar gaat het niet topic over, iedereen mag bepalen wat hij/zij fijn graag koopt.

pi_16565599
quote:
Vreemd eigenlijk dat er bij de Consumentenbond altijd dingen slecht uit een test komen waarbij je tegelijk van gebruikers alleen maar positieve dingen hoort
Tsja, ook op Kieskeurig.nl zie ik mensen die met bepaalde producten erg tevreden zijn. Een voorbeeld:

ik wil graag zo'n digitale camcorder kopen. Als lid van de Consumentenbond en bezitter van Internet was ik er snel uit. Het moest een Sony worden. De Consumentenbond was erg positief over de Sony en de consumenten bij Kieskeurig.nl ook. Dus ik ging gewapend met die kennis naar een winkel waar ze die dingen verkopen. Ik wees de verkoper de Sony van mijn voorkeur aan en hij vroeg me of ik dat ding werkelijk wilde. Ik zei: Ja, goed getest. "Zeker de Consumentengids gelezen en op Kieskeurig.nl gekeken", vroeg hij. Enigzins beschaamd beaamde ik zijn opmerking (saillant detail, inmiddels was er een andere koper bij komen staan die ook dezelfde Sony wilde om dezelfde redenen). Hij liet vervolgens een aantal testen zien waardoor de Sony verbluffend snel door de mand viel. Ik ben vervolgens met een Sharp naar huis gegaan. Een merk dat nauwelijks wordt getest bij de Consumentenbond. De Sharp was nog goedkoper ook. Thuis aangekomen ben ik snel naar Kieskeurig.nl gesurft en zag dat de kopers van die Sharp allemaal een indentiek verhaal vertelde: naar de winkel voor een Sony en na een aantal tests met een Sharp naar huis.

Zijn de Consumentenbond en Kieskeurig.nl nu onbetrouwbaar? Ik denk het niet. Ik denk dat je veel informatie moet inwinnen en deze twee testsystemen als leidraad moet gebruiken. Bovendien zijn er ontzettend veel digitale camcorders en dus is niet alles te testen.
In het geval van broodbakmachines wordt de Princess erg matig getest. Zeker in verhouding tot de koploper, een Panasonic. Omdat er niet zo ontzettend veel broodbakmachines zijn en het testen ervan mij een stuk eenvoudiger lijkt dan van digitale camcorders heb ik de neiging om te zeggen dat deze test redelijk betrouwbaar is.
Hetgeen niet wil zeggen dat een gebruiker niet heel tevreden kan zijn met een Princess.

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_16565629
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:22 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Tsja, ook op Kieskeurig.nl zie ik mensen die met bepaalde producten erg tevreden zijn. Een voorbeeld:

ik wil graag zo'n digitale camcorder kopen. Als lid van de Consumentenbond en bezitter van Internet was ik er snel uit. Het moest een Sony worden. De Consumentenbond was erg positief over de Sony en de consumenten bij Kieskeurig.nl ook. Dus ik ging gewapend met die kennis naar een winkel waar ze die dingen verkopen. Ik wees de verkoper de Sony van mijn voorkeur aan en hij vroeg me of ik dat ding werkelijk wilde. Ik zei: Ja, goed getest. "Zeker de Consumentengids gelezen en op Kieskeurig.nl gekeken", vroeg hij. Enigzins beschaamd beaamde ik zijn opmerking (saillant detail, inmiddels was er een andere koper bij komen staan die ook dezelfde Sony wilde om dezelfde redenen). Hij liet vervolgens een aantal testen zien waardoor de Sony verbluffend snel door de mand viel. Ik ben vervolgens met een Sharp naar huis gegaan. Een merk dat nauwelijks wordt getest bij de Consumentenbond. De Sharp was nog goedkoper ook. Thuis aangekomen ben ik snel naar Kieskeurig.nl gesurft en zag dat de kopers van die Sharp allemaal een indentiek verhaal vertelde: naar de winkel voor een Sony en na een aantal tests met een Sharp naar huis.

Zijn de Consumentenbond en Kieskeurig.nl nu onbetrouwbaar? Ik denk het niet. Ik denk dat je veel informatie moet inwinnen en deze twee testsystemen als leidraad moet gebruiken. Bovendien zijn er ontzettend veel digitale camcorders en dus is niet alles te testen.
In het geval van broodbakmachines wordt de Princess erg matig getest. Zeker in verhouding tot de koploper, een Panasonic. Omdat er niet zo ontzettend veel broodbakmachines zijn en het testen ervan mij een stuk eenvoudiger lijkt dan van digitale camcorders heb ik de neiging om te zeggen dat deze test redelijk betrouwbaar is.
Hetgeen niet wil zeggen dat een gebruiker niet heel tevreden kan zijn met een Princess.

misschien een idee voor een topic? Je legt het iig goed uit

Dan kunnen we het hier over brood bakken praten

zondag 25 januari 2004 @ 14:02:25 #105
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_16566475
Conflict WELKE heb jij van princess dan? die aluminium met echt aparte bak of een andere? Want het is toch echt zo dat die met die aparte bak bij ons gewoon perfect brood maakt hoor.
pi_16567353

Links die van de aldi, rechts die van Princess.

Brood is gebakken met dezelfde ingredienten als we het altijd doen. Het brood is zacht en ingezakt. Normaal hebben we lekkere knapperige korst.

Kijk, die princess kan wel bakken, alleen niet zo goed als die Aldi machine. Dit ding brengen we terug en we willen ons geld trug hebben

zondag 25 januari 2004 @ 14:53:59 #107
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_16567660
das idd echt dezelfde als wij hebben maar wij hebben er wel goede resultaten mee, raar
pi_16567743
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:53 schreef Magneet het volgende:
das idd echt dezelfde als wij hebben maar wij hebben er wel goede resultaten mee, raar
Je ziet het op de foto. We hebben met die andere al honderden broden gebakken dus we hebben best ervaring
  zondag 25 januari 2004 @ 14:59:42 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16567810
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:42 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]

Links die van de aldi, rechts die van Princess.

Brood is gebakken met dezelfde ingredienten als we het altijd doen. Het brood is zacht en ingezakt. Normaal hebben we lekkere knapperige korst.

Kijk, die princess kan wel bakken, alleen niet zo goed als die Aldi machine. Dit ding brengen we terug en we willen ons geld trug hebben

mijn vriendjuh heeft ook die van de aldi, hebben net een heerlijk Roggenmischbrot gegeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 januari 2004 @ 15:04:59 #110
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_16567963
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:56 schreef Conflict het volgende:

[..]

Je ziet het op de foto. We hebben met die andere al honderden broden gebakken dus we hebben best ervaring

ik heb maar 1 keer ingezakt brood gehad, dat was de eerste keer en die schijnt wel vakjer mis te gaan
pi_16568168
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:04 schreef Magneet het volgende:

[..]

ik heb maar 1 keer ingezakt brood gehad, dat was de eerste keer en die schijnt wel vakjer mis te gaan

Fijn dat we beiden zo blij zijn met wat we hebben

Eet smakelijk

pi_16568443
ik heb nog nooit zelf brood gebakken
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_16568536
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik heb nog nooit zelf brood gebakken
kut voor je
pi_16573825
Ik ben nu een suikerbrood aan het bakken. Ik ben benieuwd of deze lukt. Over een 3 uur kan ik een resultaat geven.
pi_16573858
Ik zit er zelf ook over te denken om zelf brood te bakken... Maar welke machine kun je nou het beste aanschaffen ?
  zondag 25 januari 2004 @ 18:56:20 #116
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_16573940
wij doen het ook al een tijdje, lekker hoor

we halen altijd ingredienten bij een molen, dat is lekkerder dan die kant en klare pakjes.

"Do, or do not. There is no 'try'."
  zondag 25 januari 2004 @ 19:00:17 #117
45206 Pietverdriet
pi_16574047
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:53 schreef gelly het volgende:
Ik zit er zelf ook over te denken om zelf brood te bakken... Maar welke machine kun je nou het beste aanschaffen ?
die van de aldi is erg goed, hebben hem hier, en ik hoor van alle kanten van andere mensen dat ie zo goed is.
pi_16574675
Hier staan hoe de broodbakkers getest zijn, maar dit is een test van september.

http://www.consumentenbond.nl/files/pdf/2003/200309p54_test_broodbakmach.pdf?ticket=nietlid

Mijn schoonzusje heeft een broodbakker van inventum, en een anders schoonzusje heeft die van de aldi. Kijk op kieskeurig, of beste keus en vergelijk, hoe groot wil je het brood hebben etc.

pi_16574745
Wat is nu de beste manier om het brood vers te houden? In een luchtdichte doos? broodtrommel? Theedoek eromheen? Wat doen jullie om het langer vers te houden?

En snijden jullie he brood met een gewoon broodmes of hebben jullie zo'n snijmachine?

Wat een hoop vragen hè

† In Memoriam † zondag 25 januari 2004 @ 19:27:33 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_16574752
Ik heb al eens van iemand begrepen dat die princess niet helemaal goed afsloot vergeleken bij andere broodbakmachine's. Tja met koude lucht krijg je een ingezakt brood.

Met mijn vorige bbm had ik ook eerder kans op een ingezakt brood, het kijkvenster was van kunststof (later gesmolten) en die ik nu heb heeft een kijkvenster van glas, maar ik heb nu nog niet 1 ingezakt brood gehad.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 25 januari 2004 @ 19:34:13 #121
45206 Pietverdriet
pi_16574936
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:27 schreef Flamey het volgende:
Wat is nu de beste manier om het brood vers te houden? In een luchtdichte doos? broodtrommel? Theedoek eromheen? Wat doen jullie om het langer vers te houden?

En snijden jullie he brood met een gewoon broodmes of hebben jullie zo'n snijmachine?

Wat een hoop vragen hè

Brood van tarwe moet je gewoon vers eten
brood van rogge blijft langer lekker
zuurdesem nog het langst, maar dat is een soort dat je moet leren eten
pi_16574972
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:27 schreef Flamey het volgende:
Mijn ouders hebben van die zakken waar ze bij de bakker ook het brood in doen. Van die plasticen. Daar bewaren ze het in.
Fake it till you make it...
pi_16575104
Wij hebben een Princess zoals die van Conflict.
Deze doet het prima, die van de Aldi is ook goed horen wiij van vrienden.
Wij bakken om de dag zelf brood ermee al een half jaar lang

Ingezakt brood kan aan vele dingen liggen, dat staat zelfs beschreven in de handleiding van de Princess.
Volgens mij verschillen de machines onderling niet zo, dus als je er een zoekt, neem er gewoon eentje niet te duur (aanbieding).

Bij Hoevelaken linksaf
pi_16575612
Ik heb dus ook sinds gisteren de Princess 1935 en er al 2 broden mee gebakken, allebei perfect gelukt! Echt een aanrader dus. Mogen mensen er toch problemen mee hebben lees dan de gebruiksaanwijzing nog eens aandachtig door. Er staan een aantal oplossingen voor problemen in. Ook kan het zijn dat de temperatuur waar de bbm staat niet optimaal is (te koud of te warm). Probeer 'm eens op een andere plek te zetten, wellicht helpt dat!

(Deze Princess is momenteel in de aanbieding bij de Makro voor ¤ 77,35)

pi_16577771
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:27 schreef moussy het volgende:
Ik heb al eens van iemand begrepen dat die princess niet helemaal goed afsloot vergeleken bij andere broodbakmachine's. Tja met koude lucht krijg je een ingezakt brood.
Ik ben dus een suikerbrood aan het bakken. In die zilveren princess. Het ruikt op het moment zo lekker in de keuken en door de rest van het huis. Ik ben af en toe echt rond aan het kijken of er nog iets te eten is in huis omdat ik van die geur honger krijg. Brood is pas over 20 minuten klaar. mmmm. Het brood is voor een suikerbrood toch mooi gerezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')