Dus lijkt t mij een heel leuk en interessant idee om al dit talent te gaan samenvoegen. Ik had het idee om een aantal korte filmpjes te maken met elkaar. Ik heb geen idee hoeveel mensen interesse zullen hebben, maar mochten het er veel zijn, dan verdelen we ons over twee of misschien drie groepen.
De volgende punten zijn GEEN regels, eerder hoe ik voor ogen heb hoe dit project ongeveer zal lopen.
Ik zat te denken aan filmpjes van 15, 20 of 30 minuten per stuk, maar dat mag elke groep uiteraard zelf beslissen.
Ik stel voor dat in elke groep 1 regisseur naar voren komt en alhoewel iedereen zijn of haar ideeen in de groep kan gooien en bespreken, besluit de regisseur uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Oftewel iemand die leiding kan geven.
Elke groep zal een script moeten schrijven, tenzij er al een verhaal is dat de groep wil verfilmen. Nu zal lang niet iedereen in de groep t boeiend vinden wat er gefilmd wordt zolang ze hun creativiteit maar kunnen uiten, plus t is onmogelijk om iedereen t naar zijn wens te maken qua script. Dus misschien is t verstandig om dat te laten beslissen door alle schrijvers en regisseur.
Misschien is t een leuk idee als 1 groep begint met een verhaal en de tweede(mochten er al twee groepen zijn) er verder mee gaat, maar met een andere cast en al. Misschien kunnen we zelfs scene om scene afwisselen..
Dus wie heeft interesse en wat zou je willen doen?
Ik zou zelf graag de film poster willen maken, daarnaast sta ik ook open om te filmen of schrijven of (wat) te acteren.
De film is klaar.... en dan?
Moet de film dan voor iedereen te downloaden worden aangeboden?
quote:goeie vragen. bij mij komt het er vooral op neer dat ik graag een filmpje wil maken, omdat ik dat leuk vindt om te doen. het is bij mij niet bedoelt om er nog eens iets mee te doen, maar ik denk dat wanneer het er goed uit komt te zien, je dit best kan gebruiken op school, om te laten zien wat je kan en om te blijven oefenen in je werkvak.
Op vrijdag 23 januari 2004 19:41 schreef UFOtje het volgende:
Leuk idee, maar ik denk dat het helaas niet goed uitvoerbaar is.
Waarschijnlijk zijn er te veel kosten, die je nu niet ziet. Ook is voor veel mensen het meewerken aan een film zonder "doel" geen optie.De film is klaar.... en dan?
Moet de film dan voor iedereen te downloaden worden aangeboden?
wat betreft de kosten, die moeten we proberen zoveel mogelijk te drukken, goedkoop is een leidraad in dit project. maar ik ben zelf zeker bereid geld erin te steken.
downloaden na afloop is een leuk idee, we kunnen ze ook voor een euro of twee verkopen via fok..?
quote:wat vind je leuk om te doen? op welke vakken ben je creatief?
Op vrijdag 23 januari 2004 19:51 schreef sweek het volgende:
Het lijkt me heel leuk om mee te doen, maar ik heb geen idee of ik een bepaalde taak zou kunnen doen voor zo'n film...
quote:Ik houd wel van fotografie, dus misschien is camerawerk ook iets voor me?
Op vrijdag 23 januari 2004 19:53 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
wat vind je leuk om te doen? op welke vakken ben je creatief?
quote:biedt je je diensten aan?
Op vrijdag 23 januari 2004 19:54 schreef Tijn het volgende:
Wat ben je van plan qua geluid?
quote:Nee, ik vind het wel leuk, maar ik heb er geen tijd voor. Ik hoop alleen dat je niet vergeet dat je daar ook mensen voor moet hebben. Zowel voor de muziek als voor de spraak en de geluidseffecten (dingen als voetstappen, deuren, etc).
Op vrijdag 23 januari 2004 19:57 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
biedt je je diensten aan?
Maar goed, dat zijn over het algemeen toch dingen die je achteraf pas wil toevoegen, als je film al grotendeels gemonteerd is enzo. Just a reminder.
Tegen de tijd dat jullie zover zijn, wil ik trouwens wel wat gemaakte muziekstukken doneren die je erin kunt zetten trouwens.
quote:zo goed als mogelijk is voor ons.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:06 schreef Gutteguttegut het volgende:
Lijkt me best leuk..maar op welk niveau wil je het gaan doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 23-01-2004 20:48]
quote:alle hulp wordt gewaardeerd!
Op vrijdag 23 januari 2004 20:00 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, ik vind het wel leuk, maar ik heb er geen tijd voor. Ik hoop alleen dat je niet vergeet dat je daar ook mensen voor moet hebben. Zowel voor de muziek als voor de spraak en de geluidseffecten (dingen als voetstappen, deuren, etc).
Maar goed, dat zijn over het algemeen toch dingen die je achteraf pas wil toevoegen, als je film al grotendeels gemonteerd is enzo. Just a reminder.
Tegen de tijd dat jullie zover zijn, wil ik trouwens wel wat gemaakte muziekstukken doneren die je erin kunt zetten trouwens.
Alleen denk ik dus niet dat het gaat werken via een internetsite. We verschillen hier van middelbare scholier tot mensen met een echte carriere. Hoe wil je dat regelen met tijd? En met geld? En locatie? Apparatuur?
quote:vanuit mijn oogpunt kan het alleen maar verbeteren, ik was in mn eentje en zonder degelijke apparatuur, ik heb nu al veel meer hulp dan een paar uur terug. het ziet er steeds meer naar uit dat t gaat lukken.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Alhoewel ik niet denk dat het ooit ook echt tot uitvoering zal komen, wil ik zeer zeker wel meedoen. Ik heb geen echte talenten maar meewerken aan een film(pje) lijkt me echt enorm leuk.Alleen denk ik dus niet dat het gaat werken via een internetsite. We verschillen hier van middelbare scholier tot mensen met een echte carriere. Hoe wil je dat regelen met tijd? En met geld? En locatie? Apparatuur?
wat betreft tijd, waarschijnlijk is dit iets voor in een weekend. locatie, wat het merendeel goed uitkomt. ik ben erg bereid te reizen. apparatuur, het beste wat we onder elkaar hebben. geld, iedereen kan inchippen naar eigen inzicht. er is geen minimum of maximum, wat je zelf er aan kwijt wil.
maar als je mee wil doen, wat zou je willen doen? waar ben je goed in? je kan nog een hoop kanten op, je hoeft niet 1 taak aan te nemen. je doet waarschijnlijk niks alleen, alles gaat in groepsoverleg. we zijn allen amateurs.
quote:Ja okay, daar heb je gelijk in. En wie niet waagt wie niet wint
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
vanuit mijn oogpunt kan het alleen maar verbeteren, ik was in mn eentje en zonder degelijke apparatuur, ik heb nu al veel meer hulp dan een paar uur terug. het ziet er steeds meer naar uit dat t gaat lukken.
via deze site kunnen we een hoop bespreken, zoals een verhaal e.d., later als het serieus wordt kunnen we gaan bellen en afspreken.wat betreft tijd, waarschijnlijk is dit iets voor in een weekend. locatie, wat het merendeel goed uitkomt. ik ben erg bereid te reizen. apparatuur, het beste wat we onder elkaar hebben. geld, iedereen kan inchippen naar eigen inzicht. er is geen minimum of maximum, wat je zelf er aan kwijt wil.
maar als je mee wil doen, wat zou je willen doen? waar ben je goed in? je kan nog een hoop kanten op, je hoeft niet 1 taak aan te nemen. je doet waarschijnlijk niks alleen, alles gaat in groepsoverleg. we zijn allen amateurs.
Zoals ik al zei heb ik echt geen specifieke talenten, maar het lijkt me zeker leuk om te acteren. Ik ga eind deze maand als het goed is ook op toneel dus dat komt goed uit. Maar verder zou ik, als de apparatuur er is, ook zeker achter de camera willen staan.
quote:superduper
Op vrijdag 23 januari 2004 21:10 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ja okay, daar heb je gelijk in. En wie niet waagt wie niet wint
.
Zoals ik al zei heb ik echt geen specifieke talenten, maar het lijkt me zeker leuk om te acteren. Ik ga eind deze maand als het goed is ook op toneel dus dat komt goed uit. Maar verder zou ik, als de apparatuur er is, ook zeker achter de camera willen staan.
TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - camera en/of montage
Sweek - ?
Tijn - muziek
blaatschaap - acteur, camera
Gutteguttegut - verzorgt camera, montage
Astronaut_Jones - ontwerp poster, acteur, producer, camera, schrijver
[Dit bericht is gewijzigd door Astronaut_Jones op 23-01-2004 22:09]
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:
effe een lijstje om te checken wie serieus is en wat iedereen wil doen. mocht je twijfels hebben of jezelf meer taken geven, kopieer t lijstje dan ff en verander eraan wat je wil, kee?TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - geluid/licht
Sweek - ?
Tijn - muziek
quote:Hoewel ik nog veel twijfels heb over de haalbaarheid (en mijn inzetbaarheid door school/werk/geld) , wil ik in dit topic zeker meedenken.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:
effe een lijstje om te checken wie serieus is en wat iedereen wil doen. mocht je twijfels hebben of jezelf meer taken geven, kopieer t lijstje dan ff en verander eraan wat je wil, kee?TimmyAsd - acteur
Ijzercookie - ?
Ufo'tje - Camera en/of montage.
Sweek - ?
Tijn - muziek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |