abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:43:27 #226
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_16906804
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:51 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ligt aan de grootsheid denk ik. het bewijs voor marsleven zouden ze denk ik wel een paar dagen willen nachecken alvorens ze dat uitbrengen. Een fout op dat gebied is niet te veroorloven namenlijk.
Vergeet echter niet dat de NASA flink gebaat is bij goede publiciteit. Alles zal openbaar worden gemaakt, al was het alleen al om die reden. (en bovendien bekommerd de gemiddelde wetenschapper zich niet zo om politiek).

De afstand dat zo'n rovertje kan afleggen is maximaal 40 meter per dag, maar dat zal meestal een stuk lager liggen.

Het bewijs voor leven is al gewoon beschikbaar - sattelietfotos en statistiek zijn een goede combinatie.... meer hierover zodra ik een volledige en complete theorie / analyse op poten heb kunnen zetten (kan nog wel enkele weken of maanden duren).
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk hier voor deel II
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:06:14 #227
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_16914599
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:43 schreef majic het volgende:

[..]

Het bewijs voor leven is al gewoon beschikbaar - sattelietfotos en statistiek zijn een goede combinatie.... meer hierover zodra ik een volledige en complete theorie / analyse op poten heb kunnen zetten (kan nog wel enkele weken of maanden duren).

indirect bewijs zal nooit geaccepteerd worden, tenzij het gevonden leven zeer veel op aards leven lijkt. Op mars zou dat nog wel mogelijk zijn, maar op ieder andere planeet/maan wordt dit zeer onwaarschijnlijk. Je weet in principe niet waar je naar moet zoeken, wat de reden is dat er zoveel naar water wordt gezocht. Dan weten we immers waar we mee te maken hebben.
Maar ik ben benieuwd. Ik zou iniedergeval niet weten wat je met satelietfoto's en statistiek wil beginnen .
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:58:43 #228
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_16916282
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:06 schreef kingmob het volgende:

[..]

indirect bewijs zal nooit geaccepteerd worden, tenzij het gevonden leven zeer veel op aards leven lijkt. Op mars zou dat nog wel mogelijk zijn, maar op ieder andere planeet/maan wordt dit zeer onwaarschijnlijk. Je weet in principe niet waar je naar moet zoeken, wat de reden is dat er zoveel naar water wordt gezocht. Dan weten we immers waar we mee te maken hebben.
Maar ik ben benieuwd. Ik zou iniedergeval niet weten wat je met satelietfoto's en statistiek wil beginnen .

Laat ik het zo zeggen - als bepaalde omgevingsfactoren die cruciaal zijn voor het laten bestaan van "leven" gedefineerd op bep. plekken wel en niet voor komen (en dit gewoon ruimschoots gedocumenteerd is, deze "factor"), en je vervolgens aan de slag gaat om deze gemeten waarden op een kaart uit te zetten t.o.v. "spottings" van bepaalde typen "anomalies" (vreemdigheden - bijv. je hebt de "spiders" , je hebt de "spots", "staircases" en meer dingen), en je ziet vervolgens dat een of meerdere van deze typen anomalies altijd _binnen_ de eerder genoemde cruciale omgevingsfactor (niet water!) zich bevinden en _nooit_ er buiten, en je hebt een stuk of 80+ aparte sightings gecombineerd mars-wijd, dan kom je ergens ...ik wil graag 200+ aparte sightings en met name eigen onderzoek naar bep. patronen in "verwachtingsgebieden" - e.g. waar ik nog niets van heb gehoord, maar waar ik VERWACHT dat ik bep. patronen wederom ga aantreffen.

Je hoort nog van me

[Dit bericht is gewijzigd door majic op 05-02-2004 16:59]

donderdag 5 februari 2004 @ 17:40:06 #229
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_16917918
misschien heb je wat aan de Drake Equation. Als ik het goed begrijp wil je zoiets maken voor aardse omstandigheden, om zo de kans op leven te bepalen? Nu heeft de Drake equation een andere (numerieke) oorsprong, maar hetzelfde idee ten grondslag. In principe verteld de drake equation ons, dat als het leven op aarde niet door een hogere macht is gecreeerd, wij vrijwel zeker niet alleen zijn in het heelal.
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:47:10 #230
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_16920070
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef kingmob het volgende:
misschien heb je wat aan de Drake Equation. Als ik het goed begrijp wil je zoiets maken voor aardse omstandigheden, om zo de kans op leven te bepalen? Nu heeft de Drake equation een andere (numerieke) oorsprong, maar hetzelfde idee ten grondslag. In principe verteld de drake equation ons, dat als het leven op aarde niet door een hogere macht is gecreeerd, wij vrijwel zeker niet alleen zijn in het heelal.
Nee, iets minder stoffig, iets directer bewijs voor "leven" - maar dan op planetaire schaal, niet gebaseerd op "oh zo ziet dat ene patroontje er op op die foto" maar op een all-in schaal. Kan helaas nog niet meer vertellen, is vrij revolutionair maar ik beloof je dat het de moeite waard wordt - nergens op internet is er iets gepubliceerd of zelfs maar gefilosofeerd over hetgeen ik & een mede-bedenker opgezet hebben.

Heb jij trouwens ICQ/MSN? Lijkt me leuk om over algemene mars-related zaken eens een woordje te wisselen in het nederlands!

pi_16931591
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:43 schreef majic het volgende:

[..]

Statistiek = kansbereking; en om te bewijzen dat leven buiten aarde bestaat moet je het (tastbaar) aantonen met meer dan 1 "bewijs/vermoeden". De structuren op de foto's zouden ook door bijzondere atmosferische omstandigheden kunnen worden gevormd...

Echter ik zie waar je heenwil en sta 100% achter je onderzoek ; ben benieuwd naar de verdere gedachte achter de relatie tussen de gevonde structuren op alleen voor leven mogelijke locaties... Ben idd ervan overtuigd dat leven niet alleen voorbehouden is voor aarde en dat het "overal" voorkomt...

"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_16935231
Ik wacht iniedergaval vol spanning af
pi_16935241

Opportunity Passes Her Driver's Test!

Just like you would want to perfect your parallel parking abilities before trying to make it to an appointment on a tight schedule in a big city, engineers tested Opportunity's ability to maneuver on Mars on sol 12, which ended Thursday. She passed with flying colors!" reported Mark Powell, Science Downlink Coordinator. Engineers commanded Opportunity to do a little dance, making three arcs -- two to the left and one to the right. Opportunity then did a 30-degree turn in place where you can see the most radical track curves in the image. For its grand finale drive, Opportunity proceeded straight for 1.8 meters (5.9 feet), completing a total traverse of 3.54 meters (10.6 feet).

The plan for sol 13 is to do a 1.1 meter (3.6 feet) drive straight toward the outcrop and take some more pancam and mini-TES instrument images of the outcrop area.

Scientists have decided to wait to trench for a few days until they can drive to an area with a higher concentration of hematite.

pi_16935248
Spirit Rover Status: Spirit's Surgery Successful!
Spirit woke up earlier than normal today at 6 a.m. local Mars time to the tune of Surfari's "Wipe Out" in order to prepare for its memory "surgery." Engineers ended the memory overload problem today by erasing and reformatting the flash file system. The operation was a success, and the patient is doing very well. Spirit is scheduled to brush off any loose dust on the rock Adirondack tomorrow to prepare for the first exciting grinding event with the rock abrasion tool this weekend, which may reveal historical clues about the rock's formation and the past environment on Mars.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:08:39 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16939452
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 08:26 schreef BazP het volgende:
-knip-
Hahaha , whats next? Hellingproef?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:50:36 #236
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_16940543
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:47 schreef majic het volgende:
Heb jij trouwens ICQ/MSN? Lijkt me leuk om over algemene mars-related zaken eens een woordje te wisselen in het nederlands!
s_ophof@hotmail.com
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:26:11 #237
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_16941542
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:50 schreef kingmob het volgende:

[..]

s_ophof@hotmail.com

Hehe ok ...zet ie het niet in zn got info maar post het wel voluit op het forum zelf rare jongens die kingmobs..
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:34:53 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_16949422
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:26 schreef majic het volgende:

[..]

Hehe ok ...zet ie het niet in zn got info maar post het wel voluit op het forum zelf rare jongens die kingmobs..

Ik heb niet zo'n probleem met m'n hotmail op fok erlijk gezegd . (het is dat je het niet als email kan zetten).
pi_16976174
Over dat gezeik van dat schedel:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38233&

Op dit plaatje zie je dat ze wat anders onderzoeken :
[afbeelding]
Sol 9 at approximately 13:52:21 Mars local solar time
En op dit plaatje zie de resultaten:
[afbeelding]
Sol 9 at approximately 15:24:36 Mars local solar time
Kijk dan gewoon bij de rough images..
verder zie je Hier het eerste plaatje voor vertrek van de 3.5 m lange tocht:
[afbeelding]
Het was een interessant object, maar gezien de afstanden op de foto's kan het niet groter dan 1 a 2 cm geweest zijn. Het is of weggeblazen, of de rover is er overheen gereden en dan zou het witte op dit plaatje de restanten zijn:
[afbeelding]
in dat geval was het niet interssant want een fossiel zou niet zo verstuiven met druk erop. Dan zou het gewoon een leuke kalkvorming zijn ofzo...Andere mogelijkheid is dat het weggewaaid is want ik denk niet dat de bestuurder van opportunity even uitgestapt is en m in een zakje heeft gedaan :S

pi_16978629
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:08 schreef -Pepe- het volgende:

-knip-

in dat geval was het niet interssant want een fossiel zou niet zo verstuiven met druk erop. Dan zou het gewoon een leuke kalkvorming zijn ofzo...Andere mogelijkheid is dat het weggewaaid is want ik denk niet dat de bestuurder van opportunity even uitgestapt is en m in een zakje heeft gedaan :S

Waar niemand meer aan denkt is dat de rover(s) vastzaten met draden (12) die 1 voor 1 met kleine explosieven losgemaakt werden. En dat daardoor ook wel eens wat van de airbags is beschadigd en door de explosiedruk voor de rover is terecht gekomen....

[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 07-02-2004 19:38]

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_17007268

The round, shallow depression in this image resulted from history's first grinding of a rock on Mars. The rock abrasion tool on NASA's Spirit rover ground off the surface of a patch 45.5 millimeters (1.8 inches) in diameter on a rock called Adirondack during Spirit's 34th sol on Mars, Feb. 6, 2004. The hole is 2.65 millimeters (0.1 inch) deep, exposing fresh interior material of the rock for close inspection with the rover's microscopic imager and two spectrometers on the robotic arm. This image was taken by Spirit's panoramic camera, providing a quick visual check of the success of the grinding. The rock abrasion tools on both Mars Exploration Rovers were supplied by Honeybee Robotics, New York, N.Y.
pi_17047020
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_17099009
Nieuw van de ESA:

Mars Express ziet het topje van de Olympus Mons

Op het nieuwe plaatje door ESA's Mars Express is het topje van de vulkaan Olympus Mons te zien. Olympus Mons is de grootste vulkaan in ons zonnestelsel.

De Olympus Mons ligt net iets boven de evenaar, op het noordelijk halfrond dus. Met een professionele telescoop lijkt hij op een zwarte vlek, die boven de roze wolken uitsteekt. Logisch dat hij er bovenuit steekt, want de Olympus Mons is 24 kilometer hoog. Dat is dus 3 Himalaya's op elkaar, wat ongelooflijk hoog is. Verder is de Olympus Mons ongelooflijk breed. Hij zou bijna heel Nederland kunnen bedekken.

De Olympus Mons ligt samen met nog meer dode vulkanen in een bergachtig gebied rond de evenaar, genaamd het Tharsis en het Elysum, dat een stuk kleiner is. Het ziet er naar uit dat de Olympus Mons altijd blijft bestaan. Het oppervlak van Mars evolueert niet zoveel, zodat het eeuwenlang hetzelfde kan blijven.

Op het plaatje is het topje te zien met daarbij de beroemde caldera (= rondvormige krater gevormd door vulkanische activiteit). De caldera is maar liefst 3 kilometer diep. Dit is tevens het eerst hoge-resolutie kleurenplaatje van de volledige caldera van de Olympus Mons.

Het plaatje is op een hoogte van 273 kilometer genomen door de High Resolution Stereo Camera (HRSC) aan boord van de Mars Express op 21 januari 2004. Vandaag werd het plaatje gepubliceerd. Het plaatje toont een gebied met een doorsnee van 102 kilometer en heeft een resolutie van 12 meter per pixel. Het zuiden zit boven aan
Bron: www.astrostart.nl

pi_17099090
Mars Express maakt een plaatje van Valles Marineris

De Europese Mars Express heeft een gedetailleerd plaatje weten te maken van het gebied Valles Marineris op Mars. De sonde van ESA bevond zich op een hoogte van 275 kilometer. De vormen te zien op het plaatje zijn waarschijnlijk zo gekomen door erosie, waarschijnlijk veroorzaakt door water. Hieronder het plaatje.
www.astrostart.nl

pi_17099246
pi_17099521
Plaatjes van de Opportunity gemaakt door de Mars Global Surveyor

pi_17104042

-just cruising-

"Mijn" fotoalbum...
pi_17109387
Wat mooi!
- - - Speedcars - - -
pi_17110392
Wat gaaf allemaal zeg!
  donderdag 12 februari 2004 @ 10:30:07 #250
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_17111504
Ik ga naar huis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties