Ja, zoals elke recensie subjectief is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:35 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
geheel subjectief dus?
Nee, we zijn zeker geen profsquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:31 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
maar waarom geven jullie cijfers? zijn jullie professionals? en met wat vergelijken jullie zoiets dan?
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zoals elke recensie subjectief is.
Ook die van Johannes van Dam in Het Parool is subjectyief, want ZIJN oordeel.
Ok, wij niet misschien, maar wij doen het op onze/deze manier, anders zouden we het niet hier posten en misschien wel een kookboek geschreven hebbenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.
Is een gerecht wat technisch in orde is, maar gewoon niet te vreten is, meer waard dan? Omdat je weet waar je op moet letten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.
Wij letten met onze recensies op ONZE manier op zaken waar wij op willen letten. We hebben niet de pretensies om er mee in de publiciteit (buiten FOK! dan) mee te komen. We doen dit als hobby en niet als beroepswinning.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
J van Dam, dat is ook gewoon een mens die van Febo kroketten houd...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
Zoals hij beschrijft in het boek, Alles Warm, eet meneer graag een Febo kroketquote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:19 schreef krakkemieke het volgende:
Ik zou iets willen nuanceren Piet, de febo???
Sinds wij die recensies hier schrijven, zijn we wel meer op de dingen gaan 'letten', en dan heb ik het vooral over de namen van de wijnen en de entourage van het restaurant.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bluezz en golfer mogen er dan misschien geen "verstand van hebben" of niet "weten waar ze op moeten letten". Dat weet de gemiddelde restaurantbezoeker ook niet. Dus imo kun je dan beter op Bleuzz en golfer afgaan, dan op de pro, die toch met andere ogen kijkt dan jij er zelf naar zou kijken!
als je weet wat er in een keuken gebeurt, is uit eten gaan een stuk minder prettigquote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:20 schreef Oksel het volgende:
Leuk om te lezen inderdaad.
Werk nu zelf 4 jaar in de horeca.. heb in verschillende tenten gewerkt. Van zeer klassiek, tot eetcafe. Erg leuk allemaal. Nadeel is dat je ALLES ziet, en OVERAL op let als je ergens gaat eten. Ik zie zelf over het algemeen meer dan de bediening zelf..
Beroepsdeformatie idd.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:20 schreef Oksel het volgende:
Leuk om te lezen inderdaad.
Werk nu zelf 4 jaar in de horeca.. heb in verschillende tenten gewerkt. Van zeer klassiek, tot eetcafe. Erg leuk allemaal. Nadeel is dat je ALLES ziet, en OVERAL op let als je ergens gaat eten. Ik zie zelf over het algemeen meer dan de bediening zelf..
West zijn we al tig keer geweestquote:Op vrijdag 3 september 2004 15:03 schreef kamagurka het volgende:
Ga ns bij cafe west eten, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden (al heb ik er ook al een half jaar niet gegeten). En Moby Dick natuurlijk!
Er zijn twee dingen in het leven die je nooit hoopt te hoeven zien: je ouders die de liefde bedrijven en de keuken van je favoriete restaurant.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 23:44 schreef Jerruh het volgende:
als je weet wat er in een keuken gebeurt, is uit eten gaan een stuk minder prettig.
Jawel, want Van Dam reserveert nooit zelf. Als hij een zaak binnenkomt breekt dan ook best wel een beetje de pleuris uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:07 schreef Dandelion het volgende:
tja en elke kok gaat op zijn tenen lopen als van Dam in het huis is, dus is zijn ervaring wel zo representatief...
Maar heb je er al een recensie over geschreven?quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
West zijn we al tig keer geweest
Moby Dick ken ik niet?
Tuurlijk, maar als zo'n chef altijd met halffabrikaten werkt en Van Dam komt binnen heeft hij geen tijd meer om bijvoorbeeld een bouillon of glace te trekken. Van Dam rapporteert zoiets.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:25 schreef k_man het volgende:
Toch zal het wel verschil maken. Misschien dat de chef zelf bijv wat meer doet, in plaats van de stagiair...
quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:03 schreef kamagurka het volgende:
En Moby Dick natuurlijk!
Ik heb het topic nog eens teruggelezen, maar Golfer doet precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:34 schreef Bayer het volgende:
De punten die hij geeft zijn ook gebaseerd op het soort zaak. Bij een eetcafé is hij minder kritisch qua punten dan bij een sterrenrestaurant.
Sjongejonge die video.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:22 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gaan we een tapasje happen hier : De Karmeliet
Waar we een kort verhaaltje over zullen schrijven
Ik heb hem net bekeken, wilde het ná het eten doenquote:Op zaterdag 11 september 2004 18:55 schreef Gert het volgende:
Sjongejonge die video.
Beetje over de top, zouden ze nou voor dat beginshot een helicopter hebben gehuurd?![]()
En een kok met handschoenen vind ik ook mal.
Maar misschien was dat alleen voor de video.
Toch wel een limo?quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Wij zijn i.p.v. met die helicopter gewoon met de auto gekomen
Als je niet meer dan gemiddeld 1x per 2 maanden tapas eet, en de diverse tapasrestaurants wat afwisselt is het nog wel te pruimen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:59 schreef SCH het volgende:
Klinkt wel goed maar hebben jullie het ook niet een beetje gehad met die tapas?
Het is altijd wel lekker inderdaad maar als ik lees wat jullie nu gegeten hebben: de kaart is vrijwel al die restaurantjes identiek.quote:Op zondag 12 september 2004 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je niet meer dan gemiddeld 1x per 2 maanden tapas eet, en de diverse tapsrestaurants wat afwisselt is het nog wel te pruimen.
Er stonden ook een aantal mosselgerechten op de kaart van deze brasserie, maar die maak ik ook liever zelf thuis of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.quote:Op zondag 12 september 2004 00:03 schreef SCH het volgende:
Het is altijd wel lekker inderdaad maar als ik lees wat jullie nu gegeten hebben: de kaart is vrijwel al die restaurantjes identiek.
Mijn mosseltjes waren trouwens een 8,5![]()
quote:Op zondag 12 september 2004 00:05 schreef golfer het volgende:
of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.
quote:Op zondag 12 september 2004 00:06 schreef SCH het volgende:Leest Tong dit topic wel?
quote:Op zondag 12 september 2004 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]Leest Tong dit topic wel?
Daar sloeg het op, lieve dyslectische tongemans van me.quote:Op zondag 12 september 2004 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Er stonden ook een aantal mosselgerechten op de kaart van deze brasserie, maar die maak ik ook liever zelf thuis of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.
En SCH krijgt ook nog eens een cursusje begrijpend lezen aangeboden.quote:Op zondag 12 september 2004 18:18 schreef SCH het volgende:
Daar sloeg het op, lieve dyslectische tongemans van me.
Mossels à la SCH dus?quote:Op zondag 12 september 2004 18:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En SCH krijgt ook nog eens een cursusje begrijpend lezen aangeboden.
Geen hond zou meer bij je willen komen eten iddquote:Op zondag 12 september 2004 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zou golfer en Bluezz graag willen uitnodigen maar het gevaar van recensie en cijfer zijn me te groot
Ik moet ook geen honden hier - is altijd zo'n gedoe met de katten.quote:Op zondag 12 september 2004 21:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Geen hond zou meer bij je willen komen eten idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |