quote:Oh!
Op vrijdag 23 januari 2004 17:33 schreef Klijne het volgende:
hoe ouder je wordt, hoe meer je (leert) eten
Of een plakje ham om een augurk heen gewikkeld met zo'n satéprikker er doorheen, maar das meer iets voor nieuwjaar geloof ik.
quote:Dat vind ik dus een beetje sneu... "Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"...kom op zeg!
Op zaterdag 24 januari 2004 00:38 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Oh!
Dat gaat niet voor iedereen op! Mijn vader lust nog steeds geen koffie, kip, bacon en ham.
Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een geloof, allergie of voor vegetariërs, die ervoor kiezen bepaalde zaken niet te eten!
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:52 schreef Hik het volgende:
Voor mijn verjaardag gemaakt:Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.
Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!
Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!
jij bent bij deze uitgenodigd op mijn verjaardag
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:42 schreef littledrummergirl het volgende:jij bent bij deze uitgenodigd op mijn verjaardag
Maar wat hapjes betreft is bladerdeeg je grootste vriend. Je kunt daarmee tamelijk eenvoudige hapjes maken door de plakjes in kleinere stukken te verdelen en deze te vullen met een stukje perzik of peer (wel uit blik dan) of een stukje geitenkaas met honing. Even in de oven schuiven (en er optijd uithalen natuurlijk) en klaar ben je.
Je kan ook nog wat mango-chutney in de pruimen doen.
En er is ook nog een variant met oesters, maar ik weet even niet meer hoe die heet.
quote:Hmmm... dat klinkt ook heerlijk!
Op maandag 26 januari 2004 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Devils on Horseback
Heb ook wel eens iets dergelijks gemaakt met champignons gevuld met roomkaas en dan die omwikkelen met spek of bacon (en in de oven)...
Verder kun je allerlei vleeswaren combineren met allerlei fruit en dingen als asperges, komkommer, augurk, ei en ui. Ei met rookvlees bijvoorbeeld, of ham met peer of perzik.
Nog beter is dadels gevuld met Cantadou met sjalotjessmaak!
quote:En toch lust ik het niet, en mijn vader ook niet.
Op maandag 26 januari 2004 10:40 schreef Hik het volgende:[..]
Dat vind ik dus een beetje sneu... "Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"...kom op zeg!
Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een geloof, allergie of voor vegetariërs, die ervoor kiezen bepaalde zaken niet te eten!
quote:Er is een verschil tussen iets niet zo lekker vinden en iets echt niet lusten (as in niet door je strot krijgen zonder misselijk te worden).
Op maandag 26 januari 2004 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
En toch lust ik het niet, en mijn vader ook niet.
Ik heb een paar dagen geleden nog ham en bacon geproefd, dat is toch echt niks voor mij. En koffie ook niet.
Ik vind dat niet sneu!
Ontopic: schiet eens op met die search! In dat topic stonden echt lekkere dingen.
quote:Dan lust ik ham en bacon niet! Daar wordt ik misselijk van.
Op maandag 26 januari 2004 15:40 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Er is een verschil tussen iets niet zo lekker vinden en iets echt niet lusten (as in niet door je strot krijgen zonder misselijk te worden).
Ontopic: schiet eens op met die search! In dat topic stonden echt lekkere dingen.
Ben benieuwd naar dat andere topic.
quote:die heten hier gewoon gevulde eieren hoor
Op vrijdag 23 januari 2004 15:39 schreef back2earth het volgende:
Of halve eieren met soort kerrie/mayo/gele dooier mix, in het gaatje waar die dooier zat..( ja lastig uit te leggen, moet je x gezien hebben..)
quote:Als je dat topic hebt gevonden, wil je hem dan hier vermelden?
Op maandag 26 januari 2004 15:40 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Plakje bladerdeeg in 5 reepjes snijden, op elk reepje een sliert spek leggen (van dat spek dat je op je brood doet), schuin oprollen, eiwit erover en een minuut of 10 in de oven (dacht ik) ![]()
En bierworstjes die je in stukjes snijdt, ook prima als tapas ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 26-01-2004 18:05]
quote:Dat is dus Philadelphia, voor de mensen die de reclame niet kennen
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef LaZZ het volgende:
Je kan natuurlijk ook wraps doen. Daar doe je dan zalm of ham op. Eerst besmeren met zo'n kruidenkaasje. Je weet wel van uhm... die ene reclame met die hemel ofzo... En dan nog een fijngesnipperd uitje iig. Dan rol je de wrap
En snij je 'm in kleine stukjes (je weet wel zoals je een pannenkoek snijd)
quote:Ik wel. En dom ook.
Op maandag 26 januari 2004 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
En toch lust ik het niet, en mijn vader ook niet.
Ik heb een paar dagen geleden nog ham en bacon geproefd, dat is toch echt niks voor mij. En koffie ook niet.
Ik vind dat niet sneu!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |