abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16535265
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:33 schreef Klijne het volgende:
hoe ouder je wordt, hoe meer je (leert) eten
Oh!
Dat gaat niet voor iedereen op! Mijn vader lust nog steeds geen koffie, kip, bacon en ham.
pi_16538832
Satéprikkers met een blokje kaas, stukje worst, augurk, etc.

Of een plakje ham om een augurk heen gewikkeld met zo'n satéprikker er doorheen, maar das meer iets voor nieuwjaar geloof ik.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16542003
ansjovis fijnprakken, olijfolie erbij en dan rauwe reepjes wortel, rauwe roosjes bloemkool, rauwe reepjes paprika e.d erin dopen. Een verassende pittige combinatie
pi_16542313
Het is trouwens voor volgende week, maar ik zit nu alvast wat dingen te bedenken.
Augurk gerold in boterhamworst doet het meestal ook goed.
Ik heb iig kaasblokjes, wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet.
  maandag 26 januari 2004 @ 10:40:17 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16589394
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:38 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Oh!
Dat gaat niet voor iedereen op! Mijn vader lust nog steeds geen koffie, kip, bacon en ham.

Dat vind ik dus een beetje sneu... "Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"...kom op zeg!

Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een geloof, allergie of voor vegetariërs, die ervoor kiezen bepaalde zaken niet te eten!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16589430
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:52 schreef Hik het volgende:
Voor mijn verjaardag gemaakt:

Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)

Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.

Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...

Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!

Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!

jij bent bij deze uitgenodigd op mijn verjaardag

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 januari 2004 @ 11:08:24 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16589965
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:42 schreef littledrummergirl het volgende:

jij bent bij deze uitgenodigd op mijn verjaardag

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:14:18 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16590144
Ja en mijn verjaardagen mogen ook wel eens een nieuwe impuls krijgen

Maar wat hapjes betreft is bladerdeeg je grootste vriend. Je kunt daarmee tamelijk eenvoudige hapjes maken door de plakjes in kleinere stukken te verdelen en deze te vullen met een stukje perzik of peer (wel uit blik dan) of een stukje geitenkaas met honing. Even in de oven schuiven (en er optijd uithalen natuurlijk) en klaar ben je.

pi_16590813
Er heeft ooit een topic gelopen met allerlei suggesties voor hapjes. Het is dat de search het niet doet, anders zou ik het even voor je opzoeken. Stonden echt veel lekkere dingen in.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 26 januari 2004 @ 12:21:14 #35
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_16592150
Koude pasta salada of bonensalade met lekker brood
En ze leefden nog lang en gelukkig
  maandag 26 januari 2004 @ 12:25:08 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16592258
Devils on Horseback
althans, zo heetten ze de eerste keer dat ik ze at, daarna ben ik zo al eens tegen gekomen als 'duiveltjes te paard'
Gedroogde pruimen, daar een plakje bacon omheen wikkelen, sateprikkertje erdoor heen en even in de oven tot de bacon knapperig en warm is.

Je kan ook nog wat mango-chutney in de pruimen doen.

En er is ook nog een variant met oesters, maar ik weet even niet meer hoe die heet.

maandag 26 januari 2004 @ 12:46:23 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16592855
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Devils on Horseback
Hmmm... dat klinkt ook heerlijk!
Beter dan augurkjes met boterhamworst...

Heb ook wel eens iets dergelijks gemaakt met champignons gevuld met roomkaas en dan die omwikkelen met spek of bacon (en in de oven)...

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2004 @ 12:58:44 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16593227
Dadels met monchou al genoemd?

Verder kun je allerlei vleeswaren combineren met allerlei fruit en dingen als asperges, komkommer, augurk, ei en ui. Ei met rookvlees bijvoorbeeld, of ham met peer of perzik.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16596143
Geplaatst door Rewimo op maandag 26 januari 2004 12:58
Dadels met monchou al genoemd?

Nog beter is dadels gevuld met Cantadou met sjalotjessmaak!

Een dag niet lekker gegeten is een dag niet geleefd!!
pi_16597262
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:40 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat vind ik dus een beetje sneu... "Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"...kom op zeg!

Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een geloof, allergie of voor vegetariërs, die ervoor kiezen bepaalde zaken niet te eten!

En toch lust ik het niet, en mijn vader ook niet.
Ik heb een paar dagen geleden nog ham en bacon geproefd, dat is toch echt niks voor mij. En koffie ook niet.
Ik vind dat niet sneu!
  maandag 26 januari 2004 @ 15:27:53 #41
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16597577
coctailworstjes zijn altijd wel lekker!!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_16598058
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik heb een paar dagen geleden nog ham en bacon geproefd, dat is toch echt niks voor mij. En koffie ook niet.
Ik vind dat niet sneu!

Er is een verschil tussen iets niet zo lekker vinden en iets echt niet lusten (as in niet door je strot krijgen zonder misselijk te worden).

Ontopic: schiet eens op met die search! In dat topic stonden echt lekkere dingen.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_16599154
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen iets niet zo lekker vinden en iets echt niet lusten (as in niet door je strot krijgen zonder misselijk te worden).

Ontopic: schiet eens op met die search! In dat topic stonden echt lekkere dingen.

Dan lust ik ham en bacon niet! Daar wordt ik misselijk van.

Ben benieuwd naar dat andere topic.

maandag 26 januari 2004 @ 16:12:40 #44
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_16599260
Je kan natuurlijk ook wraps doen. Daar doe je dan zalm of ham op. Eerst besmeren met zo'n kruidenkaasje. Je weet wel van uhm... die ene reclame met die hemel ofzo... En dan nog een fijngesnipperd uitje iig. Dan rol je de wrap
En snij je 'm in kleine stukjes (je weet wel zoals je een pannenkoek snijd)
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_16600708
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:39 schreef back2earth het volgende:
Of halve eieren met soort kerrie/mayo/gele dooier mix, in het gaatje waar die dooier zat..( ja lastig uit te leggen, moet je x gezien hebben..)

die heten hier gewoon gevulde eieren hoor
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_16601135
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je dat topic hebt gevonden, wil je hem dan hier vermelden?
pi_16603080
Spekstengels!

Plakje bladerdeeg in 5 reepjes snijden, op elk reepje een sliert spek leggen (van dat spek dat je op je brood doet), schuin oprollen, eiwit erover en een minuut of 10 in de oven (dacht ik)

En bierworstjes die je in stukjes snijdt, ook prima als tapas

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 26-01-2004 18:05]

† In Memoriam † maandag 26 januari 2004 @ 18:13:57 #48
43556 miss_dynastie
pi_16603440
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef LaZZ het volgende:
Je kan natuurlijk ook wraps doen. Daar doe je dan zalm of ham op. Eerst besmeren met zo'n kruidenkaasje. Je weet wel van uhm... die ene reclame met die hemel ofzo... En dan nog een fijngesnipperd uitje iig. Dan rol je de wrap
En snij je 'm in kleine stukjes (je weet wel zoals je een pannenkoek snijd)
Dat is dus Philadelphia, voor de mensen die de reclame niet kennen
  maandag 26 januari 2004 @ 18:14:53 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16603464
op lowlands hadden ze hele lekkere vega kroketjes. jammie met kaassoorten en couscous etc. beetje je fantasie laten gaan, opstijven in koelkast, rolletjes draaien en eerst door losgeklopt ei dan door paneermeer, dan door ei en weer door paneermeel. frituren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 januari 2004 @ 18:23:03 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16603700
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet sneu!

Ik wel. En dom ook.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')