quote:Ik proef wel verschil tussen verschillende merken melk enzo hoor
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef Ghettobob het volgende:
Hij heeft het denk ik over verse melk...die moet overal hetzelfde smaken, met toegevoegde calcium en vitaminen daargelaten.
En houdbare melk is vies.
quote:Ervanuit gaande dat je gelijk hebt, waar zou het verschil in moeten zitten? andere koeien? beter gras?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:03 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik proef wel verschil tussen verschillende merken melk enzo hoor
.
komt gewoon uit de zelfde melkplas hoor...
quote:Dat weet ik niet, ik ben geen boer. Maar mensenmelk zal toch ook niet overal hetzelfde smaken? Toch?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef Ghettobob het volgende:
Ervanuit gaande dat je gelijk hebt, waar zou het verschil in moeten zitten? andere koeien? beter gras?komt gewoon uit de zelfde melkplas hoor...
quote:Nee dat verschild door voeding. Gras in nederland (en EU) lijkt me overal hetzelfde.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:08 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat weet ik niet, ik ben geen boer. Maar mensenmelk zal toch ook niet overal hetzelfde smaken? Toch?
quote:Nee de ondergrond e.d. is ook echt overal hetzelfde
Op vrijdag 23 januari 2004 21:10 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Nee dat verschild door voeding. Gras in nederland (en EU) lijkt me overal hetzelfde.
quote:Koeien melk wordt geblend mensen melk niet..
Op vrijdag 23 januari 2004 21:08 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat weet ik niet, ik ben geen boer. Maar mensenmelk zal toch ook niet overal hetzelfde smaken? Toch?
quote:Dat zal per land wel wat verschillen...maar als je bedenkt dat melk van 1 bedrijf (van over het hele land) gemengd wordt dan zal het verschil marginaal zijn ook ten opzichte van andere landen.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:11 schreef Poepoog het volgende:[..]
Nee de ondergrond e.d. is ook echt overal hetzelfde
Zowieso is de melk in nederland bijna helemaal hetzelfde of er een Zaanse hoeve of campina verpakking om zit.
quote:had wel op gegaan als beide melk merken uit de zelfde fabriek komen
Op vrijdag 23 januari 2004 21:16 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Dat zal per land wel wat verschillen...maar als je bedenkt dat melk van 1 bedrijf (van over het hele land) gemengd wordt dan zal het verschil marginaal zijn ook ten opzichte van andere landen.
Zowieso is de melk in nederland bijna helemaal hetzelfde of er een Zaanse hoeve of campina verpakking om zit.
quote:Dat komen ze toch ook
Op vrijdag 23 januari 2004 21:19 schreef GiSH het volgende:[..]
had wel op gegaan als beide melk merken uit de zelfde fabriek komen
quote:Wel eens van Friesche Vlag gehoord?
Op vrijdag 23 januari 2004 21:23 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Dat komen ze toch ook
Anyway, niet alle melk is het zelfde. Het wordt namelijk bewerkt in de fabriek zodat je bv magere melk, volle melk of Zaanse Hoeve krijgt
quote:Denk je dat Friesche Vlag alleen uit friesland komt? en dat bewerken... je bedoelt water toevoegen? of vet eraf halen.... voor halfvolle melk of magere is er volgens mij gewoon een minimum norm.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:44 schreef danosa het volgende:[..]
Wel eens van Friesche Vlag gehoord?
Anyway, niet alle melk is het zelfde. Het wordt namelijk bewerkt in de fabriek zodat je bv magere melk, volle melk of Zaanse Hoeve krijgt
quote:Wat heeft friesland hier mee te maken? Daar heb ik het helemaal niet over hoor. Melk wordt idd bewerkt op bv vetgehaltes. Veel producten hebben een private label maar ook een goedkopere label draaien in dezelfde fabriek. Toch verschillen de ingredienten vaak, zal me dus niets verbazen dat er idd water is toegevoegd.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:49 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Denk je dat Friesche Vlag alleen uit friesland komt? en dat bewerken... je bedoelt water toevoegen? of vet eraf halen.... voor halfvolle melk of magere is er volgens mij gewoon een minimum norm.
quote:juist, ik bedoelde dat er tussen merken geen verschil zal zitten. Dat verse melk in italie wat anders smaakt als in Nederland door het voer, dat zal best, maar er zit in nederlandse melk eerder een verschil tussen zomer en winter (koeien eten in de winter inkuilvoer) dan dat er tussen de verschillende merken zit.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:10 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Nee dat verschild door voeding. Gras in nederland (en EU) lijkt me overal hetzelfde.
quote:Sorry, misverstand... enuh het zal bij de echt goedkope melk wel iets verschillen, maar de grote merken en huislabels zullen gewoon hetzelfde smaken. Om terug te komen op de OP denk ik dat je 99% zeker kan zijn dat het dezelfde melk is.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:00 schreef danosa het volgende:[..]
Wat heeft friesland hier mee te maken? Daar heb ik het helemaal niet over hoor. Melk wordt idd bewerkt op bv vetgehaltes. Veel producten hebben een private label maar ook een goedkopere label draaien in dezelfde fabriek. Toch verschillen de ingredienten vaak, zal me dus niets verbazen dat er idd water is toegevoegd.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 10:26 schreef Omkron het volgende:
Zaanse hoeve is een stuk wateriger dan de andere melk is mijn indruk. Ik koop het niet meer zaanse hoeve.
Wel grappig , ben op dit moment bezig met een project in Maasdam voor de Campina, daar wordt de modernste melk en toetjes fabriek terwereld gebouwd deze moet gaan draaien in julli.
quote:Ik ook, maar niet tussen AH en Zaanse Hoeve. Af en toe is die laatste uitverkocht en dan koop ik gewoon de AH melk. Geen enkel verschil wat smaak betreft.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik proef wel verschil tussen verschillende merken melk enzo hoor.
quote:Die gesteriliseerde troep is idd niet te drinken. Heeft zo'n weeïge bijsmaak.
quote:Dat is maar een datum. Volgens mij is dat gewoon de marketing-truc. Ik drink ook rustig melk die over de datum is. Zolang het goed ruikt is er niets aan de hand.
Op zondag 25 januari 2004 12:37 schreef knuppelhout het volgende:
je moet maar eens opletten: ZH is altijd korter houdbaar dan AH of Campina melk.
En als het goed is is er bij de introductie van de Zaanse Hoeve ook bij de AH bij jullie in de buurt gelegenheid tot proeven geweest..
Verder wil ik nog even opmerken dat melk zeker verschillend kan smaken, net zoals het werkt met kaas, de ondergrond waar het gras op groeit is namelijk van belang. Zoute grond, zoute melk. En voor stalkoeien geld het voedsel wat ze daar krijgen.
quote:Nee, had het nagevraagd aan m'n baas, en het gaat vooral om melk te veel geproduceerd wordt in duitsland. En verder even goed idd.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:15 schreef calvobbes het volgende:
Dat ze voor de Zaanse Hoeve een stuk minder betalen aan de boer per liter melk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |