abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:35:59 #1
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16513869
Woei. Wat een mooi toestel, en hij heeft bij deze een fantopic.

De A-10 is simpel ontworpen, men nam een kogel, bouwde hier een kanon omheen, en daarna een vliegtuig. Dit beestje vloog voor het eerst in 1972, en het was de bedoeling dat 'ie halverwege de jaren tachtig al met pensioen zou. Toen de eerste golfoorlog begon is 'ie uit de mottenballen getrokken, en bewees hij dat hij geen enkele probleem had met het reduceren tot schroot van Russische tanks. Dit was hoofdzakelijk te danken aan het General Electric GAU-8/A Avenger 30 millimeterkanon, dat in staat is om 4200 kogels per minuut af te vuren. Vooral in combinatie met het altijd appetijtelijke verarmde uranium waarmee de kogels waren uitgerust, bleek dit redelijk funest voor menig tankje.

Leuk weetje is ook dat de A-10 praktisch onverwoestbaar is, er zijn gevallen bekend van A-10's die met gigantische gaten in de vliegen, die vrolijk terug naar de basis vliegen. De piloot zit overigens in een badkuip van titanium.

Ohja, grote plaatjes.

. Warthog. .

[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 02-02-2004 21:30]

Ik ga naar huis.
pi_16513948
Het vliegtuig is idd geweldig!!! Damn, wat een mooie kist... Vooral de motorophanging is geniaal...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_16513987
Ah the 'tank killer'
Powered by Janetje®
pi_16514037
gelukkig is hij totaal niet te zien op radar zodat je hem niet ziet aankomen en is hij ook razendsnel!

Verder een beauty van een vliegtuig die leuke napalmpjes kan neergooien op vervelende vietnamezen

vrijdag 23 januari 2004 @ 12:45:19 #5
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_16514097
Oeeh ja zo'n stoer ding.

Trouwens, er zitten helemaal geen detectie-systemen in het vliegtuig zelf, maar er is wel een schermpje ingebouwd waarop de piloot door de camera van een Maverick raket onder de vleugel kan kijken. Ze zetten dan de raket op scherp en gebruiken dan de infrarood camera van de raket om doelen op te zoeken die ze vervolgens met het kanon tot schroot schoten. Althans, dit was een truuk die ze in de 1e Golfoorlog gebruikten, misschien zijn de systemen inmiddels ge-update. En je kan het kanon niet in één keer leegschieten, want voor die tijd zijn de lopen gesmolten

Alle besturings-systemen zijn ook drievoudig uitgevoerd, twee keer hydraulisch (één aan iedere kant) en één keer mechanisch geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door FHR op 23-01-2004 12:45]

Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:45:28 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16514104
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:42 schreef sbronsge het volgende:
gelukkig is hij totaal niet te zien op radar zodat je hem niet ziet aankomen en is hij ook razendsnel!
Nee natuurlijk zie je hem niet op radar, daar vliegt 'ie veel te laag voor.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:47:50 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16514172
Gevalletje van vorig jaar, een boven Irak beschoten A-10. Maakte een perfecte landing.

Link 1, Link 2.

Dat wil ik een JSF nog wel eens zien doen.

Ik ga naar huis.
pi_16514230
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:47 schreef nietzman het volgende:
Gevalletje van vorig jaar, een boven Irak beschoten A-10. Maakte een perfecte landing.

Link 1, Link 2.

[afbeelding]

Dat wil ik een JSF nog wel eens zien doen.

De JSF red het niet... hoewel ik die kist wel beter vind dan bijvoorbeeld de Eurofighter...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_16514576
quote:
gelukkig is dat ding er voornamelijk voor grondtroepen te helpen etc en vliegt hij relatief laag, hij is wel minder *wendbaar* dan een apache in zijn hoedanigheid als hulp voor grondtroepen maar wel een stuk sterker als een jsf en deze *chicken* spelen weet ik wel welke als eerste naar rechts trekt
en toen.....
  vrijdag 23 januari 2004 @ 13:26:55 #10
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16515278

Naaaaice
  vrijdag 23 januari 2004 @ 19:44:19 #11
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_16526628

dit zou ik liever niet willen zien als een een schietgraag persoon in de cockpit zit
pi_16527039
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/gau-8.htm :

According to some sources, the GAU-8 fires 1,800 rounds per minute, with the higher 4200 rd/min rate having been deleted in the 1980s. However, the A-10 can only fire in high rate, which is 3900 rounds per minute. Low rate went out with the use of the batelle gas diverting device, and although the A-10 no longer uses the batelle device, the limit on high rate only has remained, since it made no tactical sense to fire in low rate and have to spend that much more time on final to get the same number of rounds on target.

Dus jammergenoeg niet zo veel, maar nog steeds DAMN FUCKING IMPRESSIVE

Stick em up, punk

Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
pi_16527091
LOL:

At times 30mm DU rounds misfire in the A-10s GAU-8 cannon. These "hangfires" have to be cleared and removed from the gun barrel, potentially exposing ground crews to airborne DU. Technical data available to maitenance crews does not provide an accurate means for determining the status of rounds in an unsafe/jammed gun, and revisions are in progress.

Okkkkeeeeee dan, 't wordt gelijk al een stuk minder

Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
pi_16531259
Warthog

Zo'n 10 jaar geleden had ik het spelletje A-10 Tank Killer van Dynamix, één van de eerste VGA games. Fantastisch om in zo'n ding te zitten zelfs al is het maar gesimuleerd

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:13:52 #15
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_16532921
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:20 schreef StefanP het volgende:
Warthog

Zo'n 10 jaar geleden had ik het spelletje A-10 Tank Killer van Dynamix, één van de eerste VGA games. Fantastisch om in zo'n ding te zitten zelfs al is het maar gesimuleerd

ik heb zelfs de demo nog ergens op cdrom staan
pi_16538253
't blijft een cool toestel. Je wil niet in een tank zitten als je weet dat er zulke dingen rondsjeezen.Zelfs de walgelijk zwaar gepantserde M1A2 HA word doorboord door het boordkanon(trouwens, de meeste M1's uitgeschakeld in de golfoorlog , de A10's in slecht humeur)

Niet alleen het kanon is dodelijk, ook de 11 ophangpunten onder romp en vleugels kan je volhangen met leuke speeltjes, gaande van Jdams tot rocket pods(leuke dingen, een hoop non guided misslies die op een doel afgaan), van clusterbommen tot extra fueltanks.Zelfs AA raketten zoals sidewinders of stinger(in meervoudige ophangingen zoals de Apache)kunnen in grote getalen meegevoerd worden.
De draagcapaciteit is groter dan die van de B17 bommenwerper, om maar een vergelijking te geven.

De Warthog is gebouwd om zonder schade van betekenis 23mm AA vuur te weerstaan, en bewijst zelfs SAM's te kunnen slikken,en nog veilig terug te keren.

De nadelen, verouderd toestel, dus de avionics zijn niet je van het(wel 3 voudig uitgevoerd, hydraulisch-dubbel, en mechanisch).Dorstig, de motoren zijn gebouwd om met schade nog te werken,maar dat gaat ten koste van efficiencie .Traag, met 800 km/u net niet dubbeldekker traag.Maar door de lage snelheid wel manoevreerbaarder dan een doorsnee supersoon jachttoestel.Ook zou de ECM een stuk beter kunnen(daarentegenover, 2 ophangpunten reserveren voor dedicated ECM pods, en je bent weer voorzien)

Oftewel, zonde van deze beestjes op pensioen te willen sturen, geen enkele tank heeft enige goeie kansen om zo een duel te overleven(tenzij het een luchtafweertank is, en dan nog. Een radargeleide Maverick is best plaatsbaar onder de vleugel)

Love, nothing more than sugarcoated hate
  zaterdag 24 januari 2004 @ 06:33:35 #17
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16538309
quote:

Verder een beauty van een vliegtuig die leuke napalmpjes kan neergooien op vervelende vietnamezen

Satellietsurveilance, kruisraketten vs. radarinstallaties en andere belangrijke gebouwen, F-15 & F-16 & F-18 ter ondersteuning van B-52's, F-117 en andere bombers om vliegvelden te carpetbomben, grondoorlog begint met ondersteuning van Apaches, artillerie, tanks, armored vehicles en oh, niet te vergeten A-10 Thunderbolts om bijvoorbeeld tanks en convooien te vernietingen.

Zomaar een voorbeeld.

With no radar, who needs supersonic speeds in a flying tank?

The Internets, I needs it..
pi_16539441

precisiewapens..

[Dit bericht is gewijzigd door mavman op 24-01-2004 11:04]

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:24:15 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16539950
Filmpje van een A-10 die met zijn boordkannon aan het spelen is.
Ik ga naar huis.
pi_16540071
Grappig is ook dat het vliegtuig minder snel gaat vliegen als het boordkanon afgevuurd wordt Over terugslag gesproken...
pi_16540088
het schijnt dat langer dan 1 seconde vuren met dat neuskanon niet rendabel is omdat 1 seconde welke tank dan ook al tot schroot is gereduceerd

Heb trouwens wel eens verhalen gehoord van A10's die met een compleet gat in de vleugel nog thuis zijn gekomen.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_16540125
't is inderdaad een geweldig apparaat. Als ze vliegen kunnen ze ook maar korte bursts van vuur geven omdat anders de terugslag de voorwaartse beweging opheft. Dat betekend dat als een Warthog blijft knallen hij uit de lucht valt

Helaas is een beetje traag en daarom redelijk onbeschermd tegenover luchtdoelraketten.

zaterdag 24 januari 2004 @ 11:41:25 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16540257
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:34 schreef Nimitz het volgende:
Helaas is een beetje traag en daarom redelijk onbeschermd tegenover luchtdoelraketten.
Het voordeel van de unieke motorophanging is ook dat de hitte van de motoren beter verdeeld worden. Het vliegtuig is dus moeilijker te raken voor een hittegeleidende raket.
Ik ga naar huis.
pi_16540427
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:41 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het voordeel van de unieke motorophanging is ook dat de hitte van de motoren beter verdeeld worden. Het vliegtuig is dus moeilijker te raken voor een hittegeleidende raket.

true, en zoals bij andere posts al staat, dat ding kan zo'n beetje met een halve vleugel terugkomen. Ach, ieder voordeel heeft z'n nadeel. We zijn het erover eens dat het een prachtmachine is en tevens en echte tankbuster.

Zal ik eens een topic over vliegdekschepen openen??

pi_16540776
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:48 schreef Nimitz het volgende:

Zal ik eens een topic over vliegdekschepen openen??

doen!
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')