quote:Tot nu nog niemand die dit zware karwei op zich heeft genomen, dus waarom niet
Op donderdag 22 januari 2004 18:30 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Over deel 3 gesproken,
Wie wil het openen?
Linz en ik hebben er één geopend en ik wil hierbij het stokje doorgeven aan een ander.Dus, VAK, Bharaath,Asha, Lone_Gunman,Internationalist, of anderen voelen jullie je geroepen?
Meteen ook maar m'n avatartje veranderd, het blijft een tragisch gezicht
rish!
[Dit bericht is gewijzigd door rishi120 op 23-01-2004 12:09]
quote:DIT topic...
Op vrijdag 23 januari 2004 11:56 schreef Internationalist het volgende:
deze topic is trouwens óók voor niet-hindustanen maar dat spreekt voor zich heh [afbeelding]
En volgens mij is het ook Hindoestanen.
En elke aandacht voor de Intifada of andere zielige groepje uit de jezus-regio is teveel.
quote:Topic is geen Nederlands woord dus daar zijn geen precieze regels voor. Beide worden doorelkaar gebruikt en ik prefereer 'deze' dus pech voor jou
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef eetomit het volgende:[..]
DIT topic...
quote:Kan allebei.
Wat ouwehoer je man.
-edit- er staat ook topique, over het hoofd gezien? Als je de betweter uit komt hangen moet je het meteen goed doen
quote:Aandacht voor rechtvaardigheid is nooit teveel
En elke aandacht voor de Intifada of andere zielige zielig groepje uit de jezus-regio is teveel.
[Dit bericht is gewijzigd door Internationalist op 23-01-2004 12:24]
quote:Alsjeblieft:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef rishi120 het volgende:
Waar is deel 2?
Kan ik me ff inlezen....rish!
quote:Kwam er ook vrij laat achter, leuk idd
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef rishi120 het volgende:
deel 2 aan het lezen, 'k wist niet dat er een hindustanen topicje was, best leuk...rish!
quote:Tsja 5 ofzo die actief op deze topic reageren, en natuurlijk mensen net als jij die het n(i)et ontdekt hebben
Op vrijdag 23 januari 2004 12:12 schreef rishi120 het volgende:
Zijn er veel hindustanen op Fok! dan?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:17 schreef Kwietje het volgende:
Halve hindustaan meldt zich!
quote:Ik blijf het opmerkelijk vinden dat sommigen een Hindoestanentopic als een soort van bedreiging beschouwen en even hier hun gal gaan spuwen en er weer gelinkt wordt naar extremistische groeperingen.
Op vrijdag 23 januari 2004 12:03 schreef eetomit het volgende:[..]
DIT topic...
En elke aandacht voor de Intifada of andere zielige groepje uit de jezus-regio is teveel.
Ook altijd leuk: autochtonen die ons Nederlands gaan verbeteren en het vervolgens ook niet goed doen.
eetomit, let op:
En elke aandacht voor de Intifada of ander, zielig groepje uit de Jezus-regio is teveel.
Volgens mij hoort het zo geschreven te worden, maar jij zal het wel beter weten?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 23-01-2004 15:49]
Misschien is het toeval maar het is wel overduidelijk.
quote:Ik denk dat hij het heeft over het icon van Internationalist.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:34 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat sommigen een Hindoestanentopic als een soort van bedreiging beschouwen en even hier hun gal gaan spuwen en er weer gelinkt wordt naar extremistische groeperingen.
(...)
quote:Volgens het volgende topic zijn de meeste FOK!-ers ook IT-ers, dus da's niet zo heel gek dan:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:47 schreef Lone_Gunman het volgende:
Nu we toch aan het bashen zijn; Met alle respect, maar het is me opgevallen dat het vooral de IT'ers zijn die negatief reageren. Niet alleen in dit topic maar met bijna alle topics met een multicultureel tintje.Misschien is het toeval maar het is wel overduidelijk.
quote:Wat bedoel je precies met vrijpostig eigenlijk?
Op vrijdag 23 januari 2004 13:00 schreef rishi120 het volgende:
(...)
Wie (suri/hindoes) hebben ook zo de pest aan vrijpostige familie?
quote:Met alle respect voor de autochtone IT-ers die bashen, maar als je de hele dag achter je computer zit en weinig meemaakt van het leven buiten je computer, pizza's en bier dan word je wereld nogal klein en komt alles wat "vreemd" is bedreigend over.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:47 schreef Lone_Gunman het volgende:
Nu we toch aan het bashen zijn; Met alle respect, maar het is me opgevallen dat het vooral de IT'ers zijn die negatief reageren. Niet alleen in dit topic maar met bijna alle topics met een multicultureel tintje.Misschien is het toeval maar het is wel overduidelijk.
Verwacht straks trouwens een poster die het woordje huilie gaat gebruiken. Bij deze
quote:Nou nou nou, een beetje minder generaliseren over IT-ers mag wel!
Op vrijdag 23 januari 2004 15:55 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Met alle respect voor de autochtone IT-ers die bashen, maar als je de hele dag achter je computer zit en weinig meemaakt van het leven buiten je computer, pizza's en bier dan word je wereld nogal klein en komt alles wat "vreemd" is bedreigend over.
Verwacht straks trouwens een poster die het woordje huilie gaat gebruiken. Bij deze
quote:Aha, dat verklaart een hoop
Op vrijdag 23 januari 2004 15:52 schreef VAK het volgende:
Volgens het volgende topic zijn de meeste FOK!-ers ook IT-ers, dus da's niet zo heel gek dan:
[poll] Verhouding It-ers/andere beroepen op Fok!!
quote:Mmm, ik bedoelde eigenlijk meer een bepaalde groep IT-ers en natuurlijk generaliseer ik,maar wat heb ik aan zo'n posting van eetomit.Een beetje terugtrollen op zijn tijd kan geen kwaad
Op vrijdag 23 januari 2004 15:58 schreef VAK het volgende:[..]
Nou nou nou, een beetje minder generaliseren over IT-ers mag wel!
![]()
Trouwens, inmiddels ook al het nieuws gehoord over die Indiase bruiloft waar ongeveer 50 doden zijn gevallen? Erg tragisch.
quote:Zeg we hebben net 2 topics achter de rug, give us a break. We moeten ons klaar maken voor de ellenlange discussie die mogelijk volgen.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:05 schreef yvonne het volgende:
Zeg, dit is een gewone slowchat geworden hoor
Ok, mensen wat vinden jullie van de recente ontdekkingen van de door mensenhanden gemaakte brug tussen Sri Lanka en Zuid-India?
De foto's zijn gemaakt door NASA.
[Dit bericht is gewijzigd door Lone_Gunman op 23-01-2004 16:12]
quote:Daarbij komt ook dat we dit topic aanvankelijk in General Chat hadden gezet maar later door Yvonne in C&H zijn gezet.Niet dat we in General Chat wilden gaan slowchatten, maar ik wil me ook niet verplicht voelen om de Hindoestaanse cultuur te gaan etaleren nu we in C&H zitten. We zijn toch geen kermisattractie?
Op vrijdag 23 januari 2004 16:07 schreef Lone_Gunman het volgende:[..]
Zeg we hebben net 2 topics achter de rug, give us a break. We moeten ons klaar maken voor de ellenlange discussie die mogelijk volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 23-01-2004 16:18]
quote:Is het weer pais en vree tussen die twee gebieden?
Op vrijdag 23 januari 2004 16:07 schreef Lone_Gunman het volgende:Ok, mensen wat vinden jullie van de recente ontdekkingen van de door mensenhanden gemaakte brug tussen Sri Lanka en Zuid-India?
quote:Toen ik dat nieuws voor de eerste keer zag ben ik gaan zoeken op de NASA-site om te kijken of het echt waar was.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:07 schreef Lone_Gunman het volgende:[..]
Zeg we hebben net 2 topics achter de rug, give us a break. We moeten ons klaar maken voor de ellenlange discussie die mogelijk volgen.
Ok, mensen wat vinden jullie van de recente ontdekkingen van de door mensenhanden gemaakte brug tussen Sri Lanka en Zuid-India?
De foto's zijn gemaakt door NASA.
- De foto's zijn echt, die stond ook op de NASA site
- er staat niet op de NASA-site dat het door mensenhanden is gemaakt
Ik weet niet veel van geologie af, maar volgens mij is het best mogelijk dat er door verschuiving van Sri Lanka van India af zo'n 'restantje' is overgebleven van de verbinding. In de Ramayana kan het dan best zijn dat men dit stuk heeft gebruikt om een brug te bouwen, die inmiddels wel vergaan is.
Het ziet er mij in ieder geval enigszins natuurlijk uit. Je ziet aan beide kanten eerst een verbreding die steeds smaller wordt.
[edit]
Even gezocht weer, dit zegt NASA erover (als je even dat HT-toontje negeert):
quote:
NASA debunks Rama bridge theoryNASA poured cold water on claims by Hindu news services that the US agency's spaceborne cameras had discovered the remains of the mythical bridge built by Rama across the Palk Strait.
"Remote sensing images or photographs from orbit cannot provide direct information about the origin or age of a chain of islands, and certainly cannot determine whether humans were involved in producing any of the patterns seen," said NASA official Mark Hess.
NRI websites like Indolink.com and the Vaishnava News Network had run a story earlier this week saying that "space images taken by NASA" had revealed "a mysterious ancient bridge in the Palk Strait." The story gained currency when it was picked up, unquestioningly, by the PTI.
NASA said the mysterious bridge was nothing more than a 30 km long, naturally-occuring chain of sandbanks called Adam's bridge. Hess said his agency had been taking pictures of these shoals for years. Its images had never resulted in any scientific discovery in the area.
The Internet story further claimed "archaeological studies reveal that the first signs of human inhabitants in Sri Lanka date back to…about 1.75 million years ago" as does the age of the bridge. This, in turn, matched the age when the events of the Ramayana took place.
Historian B.D. Chattopadhyay of Jawaharlal Nehru University says the archaeological record says nothing of the sort. There is no evidence of a human presence in the subcontinent, he says, before roughly 250,000 to 300,000 years ago. It is generally believed man's hominid ancestors did not leave their African home until about two million years ago.
At least three ship channels have been dug through Adam's Bridge without any evidence of manmade construction. The sandbanks are not at a greater depth, never being more than 3 or 4 feet at high tide. Geologists believe the sandbank did at one time rise above sealevel.
Temple records suggest it was submerged by a violent storm as recently as 1480.
Communication experts say that false, suspect news finds much greater circulation than normal because of the internet. NASA's Hess said, "The images reproduced on the websites may well be ours, but their interpretation is certainly not ours."
[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 23-01-2004 16:36]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |