quote:Iemand die die lijst heeft, voor die tornado's dan?
Bagle, de e-mailworm waarvan we begin deze week reeds melding maakten, doet stof opwaaien. De grootste dreiging is weliswaar voorbij, maar de naam 'Bagle' is een aanleiding om de discussie over de naamgeving van virussen weer aan te zwengelen. De originele naam van de worm was 'Beagle', wat verwijst naar een stukje code in het kwaadaardige programma. Gaandeweg is die naam echter veranderd in 'Bagle', wat een verkeerde schrijfwijze van de bekende Bagel-donut is. De verwarring die door de naamswijziging ontstaan is had tot gevolg dat de helpdesks veel telefoontjes ontvingen met de vraag waarom de worm zo genoemd was.Digitaal ongedierte werd tot nu toe vaak genoemd naar gerechten, personen (soms ook de maker) of een eigenschap, zoals de bestandsnaam. Ook andere creatieve namen hebben reeds de ronde gedaan, zoals Nimda (het omgekeerde van 'admin') of het beruchte I Love You-virus. Om de wildgroei aan soortgelijke namen in te dijken, stelt men nu ondermeer voor om op voorhand een lijst aan te leggen met potentiėle namen voor virussen en ander ongedierte, net zoals dat voor de naamgeving van bijvoorbeeld tornado's reeds gebeurt. Er wordt ook gepleit voor een universele naam, die door alle antivirus-softwareontwikkelaars zou worden aangehouden. In het verleden is er namelijk al vaker verwarring ontstaan doordat antiviruspakket A er een andere benaming op nahield dan pakket B.
Bron: www.tweakers.net
Maar vroeger was het een lijst met vrouwennamen!
Vraag me af hoe men op het idee kwam om orkanen en tornado's namen van vrouwen te geven!
quote:jaja, dat staat daar ja
Op vrijdag 23 januari 2004 11:37 schreef erikh het volgende:
Ik weet dat het met orkanen en tropische stormen gedaan wordt dus ik kan me best voorstellen dat ze het ook met tornado's wordt gedaan.
quote:Ken je die mop niet, vrouwen en orkanen hebben veel gemeen. Als ze komen zijn ze nat en als ze gaan nemen ze je hele huis mee.
Op vrijdag 23 januari 2004 11:37 schreef Luke_SuperDude het volgende:Vraag me af hoe men op het idee kwam om orkanen en tornado's namen van vrouwen te geven!
Om het jaar wordt het "geslacht" veranderd. De eerste storm van het jaar begint met een A, dan B enz. Zie de link.
Men heeft 6 lijsten met namen, en alleen wanneer een storm veel slachtoffers heeft gemaakt, wordt de naam niet meer gebruikt en vervangen door een nieuwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |