abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:35:46 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1144578
www.nu.nl
quote:
DEN HAAG - Minister Van Boxtel van Grote Steden- en Integratiebeleid stelt 144 miljoen gulden beschikbaar om te voorkomen dat allochtone jongeren in de criminaliteit verdwijnen.

Van het bedrag is 100 miljoen bedoeld voor preventiebeleid. Het geld, bedoeld voor projecten in gemeenten, is voor de periode tot 2004. Dat heeft Van Boxtel woensdag aan de Tweede Kamer geschreven.

School en werk zijn volgens de minister de sleutelwoorden voor succes. Om te voorkomen dat allochtone jongeren hun school niet afmaken of na hun schoolperiode geen baan kunnen vinden, is het van belang dat gemeenten beter inspelen op de situatie van allochtone jongeren. De afgelopen twee jaar zijn in acht gemeenten al proefprojecten gehouden met allochtone jongeren.

De betrokkenheid van vertegenwoordigers uit de etnische groepen is volgens Van Boxtel een absolute voorwaarde om van deze aanpak een succes te maken. Het geld is bedoeld voor de acht gemeenten uit het proefproject en voor zestien nieuwe gemeenten.

Goed idee? Te weinig of juist weggegooid geld? Ik denk dat het wel een goed idee is. Ik ben trouwens wel benieuwd waar de andere 44 miljoen voor dient.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1144585
Jij bent hier niet weg te slaan he
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:37:08 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_1144587
Ze kunnen beter al die kinderen een Nintendo geven zodat ze niet de hele tijd buiten gaan hangen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:38:41 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_1144600
Ik vraag me ook af welke gemeentes het zijn. Als het bijvoorbeeld om Amsterdam en Rotterdam gaat, is 144 miljoen heel acceptabel. Als het om grubbervorst en womperveen gaat kunnen ze dat geld beter aan mij geven, want dan heeft nog iemand er wat aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1144606
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:37 schreef speknek het volgende:
Ze kunnen beter al die kinderen een Nintendo geven zodat ze niet de hele tijd buiten gaan hangen.
en dat is ook een stuk goedkoper..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:45:51 #6
10188 links234
pi_1144686
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:36 schreef Party-pooper het volgende:
Jij bent hier niet weg te slaan he
Zo af en toe doet men een poging, maar veel helpen doet het niet.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:49:16 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_1144730
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:39 schreef Party-pooper het volgende:
en dat is ook een stuk goedkoper..
Jah en ik denk écht dat dat helpt. Of een opvoed-cursus voor de ouders. Het zijn vaak kinderen die thuis heel conservatief leven en zich doodvervelen omdat ze niets mogen. Zodra ze de deur uitlopen komen ze in het vrije Nederland zonder dat hun ouders ze na kunnen staren. In Marokko zouden ze door de rest van de buurt nagestaard worden, maar hier heeft zich een hele andere cultuur de laatste eeuw ontwikkeld waar niemand zich met elkaar bemoeid. Met als gevolg dat ze de hele dag buiten hangen.

Als ik vanuit de Marokkaanse gemeenschap geklaag hoor dat ze nog een buurtcentrum willen, en nog een extra speeltuin en er wordt veel te weinig voor ze gedaan dan vraag ik me altijd af Wat is dat voor waanzin? Ik woonde ver weg van een speeltuin, ben nooit in een buurthuis geweest (voor mezelf) en ik ben ook niet ontspoord. Maar wat blijkt is dat die kinderen gewoon zes tot zeven uur per dag buiten hangen. Ik kan me niet eens goed voorstellen wat dat is, zeven uur je stront vervelen met wat vrienden op een bankje (ik had wel zulk soort vrienden, maar die heb ik op een gegeven moment maar gedag gezegd).
Dus dat lijkt me de crux. Maak hun thuissituatie wat leuker.

pi_1144743
ik denkt dat ze er niet veel mee opschieten. allochtoon blijft allochtoon. kunnen ze beter stoppen in het onderwijs. want daar zit tegenwoordig ook het een en het ander krom!!!!
Als ik niet ik ben en jij niet jij, wie ben jij en wie ben ik dan?
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:50:40 #9
10188 links234
pi_1144746
Hej Spekkie, dit gaat niet alleen over marokkaanse jongeren.
pi_1144893
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Jah en ik denk écht dat dat helpt. Of een opvoed-cursus voor de ouders. Het zijn vaak kinderen die thuis heel conservatief leven en zich doodvervelen omdat ze niets mogen. Zodra ze de deur uitlopen komen ze in het vrije Nederland zonder dat hun ouders ze na kunnen staren. In Marokko zouden ze door de rest van de buurt nagestaard worden, maar hier heeft zich een hele andere cultuur de laatste eeuw ontwikkeld waar niemand zich met elkaar bemoeid. Met als gevolg dat ze de hele dag buiten hangen.

Dus dat lijkt me de crux. Maak hun thuissituatie wat leuker.

Want jij komt elke dag bij allochtone gezinnen thuis? wat is dat nou voor vooroordeel? Ik lees hier bijna elke dag dat de ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, maar ben je weleens bij die mensen thuis geweest?
Als kind van een zoveelste generatie allochtoon kan ik je wel vertellen dat ikzelf als kind steil achterover sloeg van de manier waarop mijn nederlandse vriendjes en vriendinnetjes opgevoed werden. Grote bek, strontverwend, schreeuwen in het openbaar, geen respect voor ouderen... En nog steeds, als ik bij mij door de buurt loop (die uitermate gemengd is) zijn het altijd de blanke kinderen die "hou je bek, kutwijf" zeggen als je bijvoorbeeld aanspreekt op belletje trekken of kleinere kinderen slaan. De allochtone kinderen zeggen altijd keurig "Hallo buurvrouw, of dag mevrouw en spreken me allemaal aan met u. Om maar even een klein voorbeeldje van normen en waarden te noemen...
Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
pi_1144924
Dit slaat echt nergens op. En dit mogen de autochtone jongeren dan zeker weer bij elkaar werken. Kan ik het helpen dat die streetlife loosers niks nuttigs willen doen met hun leven. Het is wel te merken dat Den Haag koffers vol met geld over heeft. Ik denk dat ik bij Minister Van Boxtel maar eens ga vraagen of die nog een klein koffertje voor mij heeft om een lotus elise te kopen. Hummmmm. Ik denk dat ik ook maar minister word want ik kan temminste net zo krom denken.
  woensdag 4 juli 2001 @ 23:08:58 #12
10090 waspman
life is sweet
pi_1144990
op zich een goed initiatief, maar waarom niet OOK voor autochtone probleem jongeren????
  woensdag 4 juli 2001 @ 23:10:11 #13
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1145000
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:35 schreef links234 het volgende:

Goed idee? Te weinig of juist weggegooid geld? Ik denk dat het wel een goed idee is. Ik ben trouwens wel benieuwd waar de andere 44 miljoen voor dient.

Weggegooid geld, ik herinner me een allochtonen
winkel project wat vele miljoenen heeft gekost een paar jaar terug in Rotterdam, binnen de korste keren alles op de fles en geld weg, moet nu perse nog een keer een berg belastinggeld verkwist worden om allochtonen Nederlandse dingen te *leren* die helemaal niets met hun cultuur, normen en waarden van doen hebben, die helemaal niet bij hun passen, dat wordt niks.
Ik krijg ook van niemand geld en ben toch geen crimineel, waarom moet dit een hoop geld kosten,
is toch niet meer dan normaal, dat je je gedraagd
waar dan ook, ook zonder geld.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  woensdag 4 juli 2001 @ 23:16:26 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_1145050
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 23:02 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Want jij komt elke dag bij allochtone gezinnen thuis? wat is dat nou voor vooroordeel? Ik lees hier bijna elke dag dat de ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, maar ben je weleens bij die mensen thuis geweest?
Wat, bij allemaal? Nee. Maar als je denkt dat ik uit de achterhoek of de veluwe ofzo kom, dat is niet zo. Ik heb allochtone vrienden en die zijn uitermate beschaafd. Maar dat zijn al mijn vrienden.
Deze gedachtenkronkel heb ik overigens van de hoofdcommissaris van de Polisie. Redelijk geïnformeerde man.
quote:
Als kind van een zoveelste generatie allochtoon kan ik je wel vertellen dat ikzelf als kind steil achterover sloeg van de manier waarop mijn nederlandse vriendjes en vriendinnetjes opgevoed werden. Grote bek, strontverwend, schreeuwen in het openbaar, geen respect voor ouderen... En nog steeds, als ik bij mij door de buurt loop (die uitermate gemengd is) zijn het altijd de blanke kinderen die "hou je bek, kutwijf" zeggen als je bijvoorbeeld aanspreekt op belletje trekken of kleinere kinderen slaan. De allochtone kinderen zeggen altijd keurig "Hallo buurvrouw, of dag mevrouw en spreken me allemaal aan met u. Om maar even een klein voorbeeldje van normen en waarden te noemen...
True, ook ik erger me rot aan de eigenwijse kinderen, maar ben ik er dan één van geweest? Nee. Overigens hebben we het hier niet over een grote mond, maar over licht crimineel gedrag. En jouw ervaringen zijn dan kennelijk heel anders dan die van mij.
  woensdag 4 juli 2001 @ 23:45:47 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1145461
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:45 schreef links234 het volgende:

Zo af en toe doet men een poging, maar veel helpen doet het niet.

En leest u op Internet (laat staan een echte krant) ook wel eens berichten die niet over allochtonen gaan?

Er staat toch echt veel meer nieuws.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 juli 2001 @ 07:54:04 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_1146696
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:35 schreef links234 het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd waar de andere 44 miljoen voor dient.
Misschien om de remigratie te bevorderen? Je weet het niet hé?.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 5 juli 2001 @ 08:05:39 #17
10188 links234
pi_1146967
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 23:45 schreef golfer het volgende:

[..]

En leest u op Internet (laat staan een echte krant) ook wel eens berichten die niet over allochtonen gaan?

Er staat toch echt veel meer nieuws.

O ja? Goh.

Maar dat wordt meestal afgedaan als geouwehoer met nieuwswaarde nul. Of men gooit er een slotje op.
Van dit soort topics weet ik tenminste dat ze open blijven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')