abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16511296
ik heb een epiphone les paul maar ben niet helemaal tevreden over het geluid. ik heb in mijn strat een dimarzo paf pro humbucker zitten, ik zit eraan te denken om deze over te zetten naar mijn les paul.

kan ik dan het beste het andere element van de les paul ook vervangen? oftewel klinken 2 verschillende elementen samen?

en stel dat ik eerst alleen 1 wil vervangen, voor welke zouden jullie dan gaan? het brug of hals element?

vrijdag 23 januari 2004 @ 11:03:49 #2
29429 Dissection
King of all kings
pi_16511387
Volgens mij speel je iets met ruis(punk, metal etc.).
Ik zou dus adviseren om je BRUG-element te vervangen voor die PAF pro van dimarzio (of gewoon een Seymour Duncan Invador of EMG 81 te kopen en die erin te zetten).
Nek-elementen zijn nergens voor nodig, die gebruikt bijna niemand (tenzij je jazz ofzow gaat spelen). Ik ken genoeg gitaristen die hem er alleen nog maar in hebben laten zitten voor de sier (dus zelfs de bedrading hebben doorgeknipt).
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:05:16 #3
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_16511411
Het ligt er aan welk element je het meest gebruikt. Maar ik zou persoonlijk voor het brug element gaan. Maar heb je al geprobeert om de intonatie af te (laten) stellen. Dat kan ook een heleboel schelen en scheelt je een heleboel gedoe.
pi_16511465
Brug element vervangen, andere gewoon laten zitten.

Tenzij je nieuwe brugelement dan een veeeel hogere output heeft als je halselement, en je het halselement ook wel eens gebruikt.

That never existed
pi_16511474
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:03 schreef Dissection het volgende:
Nek-elementen zijn nergens voor nodig, die gebruikt bijna niemand (tenzij je jazz ofzow gaat spelen). Ik ken genoeg gitaristen die hem er alleen nog maar in hebben laten zitten voor de sier (dus zelfs de bedrading hebben doorgeknipt).
-5 Onzin.
That never existed
pi_16511550
ik speel dus voornamelijk stevige rock, vrijwel alles met overdrive

mijn strat met die dimarzio erin klinkt veel harder maar klinkt toch strakker. net alsof het geluid van die les paul meer uit elkaar valt, vooral het hals-element klinkt een beetje bagger.

pi_16511631
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:12 schreef DJRoberto1978 het volgende:
... net alsof het geluid van die les paul meer uit elkaar valt, vooral het hals-element klinkt een beetje bagger.
Beetje muddy

Zoiezo zijn er nogal wat kwaliteitsverschillen wb. de elementen in Epiphone gitaren, is mijn ervaring.

That never existed
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:16:18 #8
29429 Dissection
King of all kings
pi_16511638
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:08 schreef Mondo_Generator het volgende:

[..]

-5 Onzin.

hehehe, in het zware metaal is het meer regel dan uitzondering hoor
pi_16511682
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:16 schreef Dissection het volgende:
Ok, maar dat het halselement alleen handig is voor jazz gaat me een beetje te ver
That never existed
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:20:44 #10
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_16511741
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:16 schreef Dissection het volgende:

[..]

Ook in de metal scene wordt het nekelement vaak gebruikt omdat het veel meer bas en minder treble geeft. In de zware hakstukken met basbegeleiding hak je echt tien keer zo zwaar als je met je nekelement speelt.

Daarbij geeft het voor tragere en melodieze passages altijd een erg leuk effect om het nekelement te gebruiken doordat het allemaal wat donkerder gaat klinken.

vrijdag 23 januari 2004 @ 11:25:00 #11
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_16511849
Heb je wel eens obituary geluisterd. Het ouwe werk heeft hij meestal op een stratocaster op het hals element gespeeld. En ik maak ook zware metal maar ik gebruik mijn hals element regelmatig hoor al dan niet gecombineerd met mijn hals element
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:34:29 #12
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_16512080
Maar als je gitaar nogal dof klinkt een niet echt spreekt dan zou ik toch wel even de intonatie controlleren. Ik heb dat ook wel eens gehad met een rhandy roads reissue op een of andere manier klonk hij niet helemaal. En een gitaar met de beste elementen met een slechte matige intonatie klinkt nog steeds kut. En zeker voordat ik veel geld uit zou geven aan elementen zou ik dit eerst even opnieuw laten afstellen door de betere muziekhandel of bouwer. Meestal hoef je hier niets voor te betalen of maar een klein bedrag.
pi_16513200
ok thanx voor de tip van die intonatie, ik speel met mijn band alles een halve toon lager, dus hij staat lager gestemd, dan is de intonatie zeker zowiezo al niet goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')