kan ik dan het beste het andere element van de les paul ook vervangen? oftewel klinken 2 verschillende elementen samen?
en stel dat ik eerst alleen 1 wil vervangen, voor welke zouden jullie dan gaan? het brug of hals element?
Tenzij je nieuwe brugelement dan een veeeel hogere output heeft als je halselement, en je het halselement ook wel eens gebruikt.
quote:-5 Onzin.
Op vrijdag 23 januari 2004 11:03 schreef Dissection het volgende:
Nek-elementen zijn nergens voor nodig, die gebruikt bijna niemand (tenzij je jazz ofzow gaat spelen). Ik ken genoeg gitaristen die hem er alleen nog maar in hebben laten zitten voor de sier (dus zelfs de bedrading hebben doorgeknipt).
mijn strat met die dimarzio erin klinkt veel harder maar klinkt toch strakker. net alsof het geluid van die les paul meer uit elkaar valt, vooral het hals-element klinkt een beetje bagger.
quote:Beetje muddy
Op vrijdag 23 januari 2004 11:12 schreef DJRoberto1978 het volgende:
... net alsof het geluid van die les paul meer uit elkaar valt, vooral het hals-element klinkt een beetje bagger.
Zoiezo zijn er nogal wat kwaliteitsverschillen wb. de elementen in Epiphone gitaren, is mijn ervaring.
quote:hehehe, in het zware metaal is het meer regel dan uitzondering hoor
Op vrijdag 23 januari 2004 11:08 schreef Mondo_Generator het volgende:[..]
-5 Onzin.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:16 schreef Dissection het volgende:
hehehe, in het zware metaal is het meer regel dan uitzondering hoor
quote:Ook in de metal scene wordt het nekelement vaak gebruikt omdat het veel meer bas en minder treble geeft. In de zware hakstukken met basbegeleiding hak je echt tien keer zo zwaar als je met je nekelement speelt.
Op vrijdag 23 januari 2004 11:16 schreef Dissection het volgende:[..]
hehehe, in het zware metaal is het meer regel dan uitzondering hoor
Daarbij geeft het voor tragere en melodieze passages altijd een erg leuk effect om het nekelement te gebruiken doordat het allemaal wat donkerder gaat klinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |