abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16570587
Leuke vragen aan de baron, ik zal er ook enkele zoeken.
Groetjes
pi_16570954
Het zit er hier vol met B en A fans die alle series leuk vinden......dat snap ik dus niet. Tuurlijk, de eerste series waren echt top, maar de laatste 2 series waren gewoon slecht. Vraag: waarom vinden jullie die laatste series(Europa en Amerika) leuk?

Hier alvast mijn redenen waarom ik ze SLECHT vind:

-De Boeven: HH en B100 waren niks vergeleken met VJ en B2. VJ en B2 kwamen af en toe erg goed uit de bocht, maar dat merk ik bij de nieuwe boeven niet. De uitspraken waarom ze bekend waren zijn bij de nieuwe boeven ook niet leuk:"Ik heb ook altijd pech" is bout vergeleken met klassiekers als "kijkerdekijk". Daarnaast zorgde B2 tenminste voor variatie in de grappen. Ook vond ik de Baron stukken minder dan de Aad-Baron. Zo had de Aad-Baron een echte, leuke gemene lach en was hij veel rustiger en slimmer dan Paul's invulling. Oja en ik mis Cornelius, de papegaai.

-Het verhaal:
Waarom zitten de boeven er in? In de eerste series deden de boeven nog echt criminele dingen als caravans in de brand steken, auto's stelen, remkabels doorsnijden en Bassie in zijn gezicht slaan. Hier komen ze B en A maar 2 keer tegen, en die keren zijn niks vergeleken met de oude confrontaties.
Daarnaast is het gewoon saai, tis helemaal geen avontuur ofzo, nee bassie en adriaan leren van alles over de steden waar ze zijn. Boeiend! Als ik wil leren koop ik wel een boek, ik kijk B&A voor de humor!

-De Grappen:
De grappen zijn hier echt niet leuk. Het grootste gedeelte bestaat uit woordspelingen op locaties waar ze waren en eht andere gedeelte bestaat uit grappen die al in elke serie voorkwamen. Een keer een telefoon mollen is leuk, een ontplofde bom is grappig, maar als ze dat iets van 24 keer achter elkaar doen begint het toch minder te worden....

-Bassie
Bassie was in het begin een geweldig karakter. Enorm dom, brutaal en vol met kattekwaad. hier lijkt hij wel Adriaans slaafje;als hij wat wil en Aad wil wat anders dan luistert hij gelijk. Verder gaat Bassie in een aflevering zelfs nog naar school met Indianen. Ik meost 15 X de scene waarin bassie droomt dat hij een leraar is kijken (Plaaggeest) om deze aflevering te vergeten/

-Adriaan
Is niet meer zo aggressief en doet geen stunts. (konden ze een stuntman voor nemen)

-Robin/Sweety/Lara/B&A boys
Er ontbreekt duidelijk een goede 'supporting cast''

-Dromen:
Waar zijn ze?

-Liedjes
Voor elke taalles hetzelfde liedje gebruiken is dom. Het saaiste liedje uit de Verzonken Stad daarvoor nemen is nog dommer.

pi_16571360
Ik heb een gigantische fout ontdekt in Het geheim van de schatkaart:

Als Bassie en Adriaan de schatkist open maken, heeft Adriaan ineens wél een fakkel in z'n handen.. en daarvoor niet..

En als B2 Bassie's handen aan het vastbinden is, heeft Bassie in eerste instantie Robin nog beet met 1 hand.. B2 deed dan ook 'alsof', hetgeen erg duidelijk te aanschouwen is..

pi_16572070
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:00 schreef Majin het volgende:

[Betoog over de slechtheid van de Europa en Amerika serie]


Je hebt er wel veel verstand van, maar ik ben het niet met je eens. Ik deel met je de mening dat de laatste 2 series een stuk minder zijn dan die ervoor. Maar dan zijn ze nog niet per definitie slecht, ik vind ze nog steeds heel vermakelijk om naar te kijken. Ook de uitspattingen van de Baron blijven heel leuk.

Dat het plot minder is en B&A minder vitaal zijn als vroeger wordt gedeeltelijk gecompenseerd door mooie filmbeelden van goede kwaliteit.

Ik begrijp goed wat je bedoelt, maar als fan vind ik alle series leuk, de één uiteraard beter dan de ander.

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 25 januari 2004 @ 17:49:57 #180
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16572243
De laatste series zijn qua spanning erg mager. Iedere keer als Bassie B100 ziet denk je : nu gaat het gebeuren, nu beginnen de avonturen, maar nee... Adriaan ziet B100 niet en Bassie droomt dat hij hem ziet. Boeven die alles doen om te voorkomen dat B&A de pakjes vinden?? Nee, ze worden niet tegengehouden.Geen kapotte remleidingen, afslagen die geblokkeerd worden, geen ontvoeringen. Geen gestolen waar, waardoor B&A in actie moeten komen. De boefjes zijn mat en achtervolgen. Ook de uiteindelijke slotscenes zijn mager, waarna de boefjes weer gevangen worden. De Baron zit op een boot en doet niets. HH is een dommige karakter die alleen maar boemen maakt, waarvan je na 2 keer weet dat ze in het gezicht van de Baron ontploffen. B100 volgt ook alleen maar, heeft wel eens pech maar echt als boef gedraagt hij zich niet. VJ, B1 en B2 waren schurken, als deze achter B&A aanzaten hadden ze alles gedaan om vliegtickets te onderscheppen, auto's onklaar te maken, bootjes lek te prikken en niet onbelangrijk: ze hadden delen van de puzzelstukjes gestolen.

Kortom de laatste twee series bekoren mij ook niet, goed je steekt iets van landen in europa en amerika op, maar dat is ook echt alles. Waar is Robin? Waar zijn de achtervolgingen tijdens de series (ipv de slotscenes). Gemiste kansen om een de laatste series nog beter te maken. Oh ja, waarom zit de Baron op een boot? Hij had toch een boevenhuis in Vlaardingen? Een pandje kraken was al eerder simpel voor hem. De Baron is mat en na de honderdste geknakte telefoon is dat grapje ook niet leuk. Laten we wel wezen, de BB in de diamant knakte sigaren en deed dat alleen als hij Bassie en Adriaan niet te pakken kon krijgen, de Baron knakt telefoons als B100 iets stoms doet, waardoor hij zijn matte achtervolgingen niet door kan zetten. En waarom komt zo'n Baron na de eerste fout niet direct in actie, de Baron laat B100 afleveringen lang aanmodderen !!

Bassie heeft inderdaad geen eigen wil. Adriaan en Bassie doen alles samen. Als Bassie wil verder zoeken naar een pakje volgt Adriaan uiteindelijk. Stel: Bassie gaat een keer alleen zoeken (omdat Adriaan niet meer wil). B&A raken elkaar kwijt, de boefjes grijpen in door Bassie te ontvoeren en er is spanning ten top. Bassie komt vrij en verteld aan Adriaan over de boeven (Adriaan:" je zult wel weer hebben gedroomd...., kom we gaan verder zoeken naar het pakje). Dan was er pas spanning...

Adriaan leek uitgeschreven na het avontuur met de steen in Griekenland. Hij had de series in Europa en Amerika moeten schrijven samen met iemand anders of het script moeten laten lezen door een anders schrijver. Nu lijken de series meer tochtjes door Europa en Amerika ipv een spannende kinderserie.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlugge-Japie op 25-01-2004 17:59]

Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
pi_16572515
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:49 schreef Vlugge-Japie het volgende:

[Een heel verhaal...]


Toch vielen de laatste 2 series erg goed bij het publiek, vanwege de educatieve waarde ervan. Het waarderingscijfer was hoger dan bij de vorige series. Doordat het plot steeds magerder werd en er minder "enge dingen" gebeurden, konden B&A meer jongere kijkers trekken en op meer waardering rekenen van de ouders.
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 25 januari 2004 @ 18:02:24 #182
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16572629
Ik denk dat de waardering van de ouders hoog was, maar ik als kind toen vond er geen bal aan. Kinderen willen spanning in een serie, waardoor ze juist een volgende aflevering opnieuw kijken.

Oh ja, ik ben ook B&A-fan, maar mijn hart bloed bij het zien van de laatste twee series...

Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
  zondag 25 januari 2004 @ 18:04:27 #183
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16572686
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:02 schreef Vlugge-Japie het volgende:
Ik denk dat de waardering van de ouders hoog was, maar ik als kind toen vond er geen bal aan. Kinderen willen spanning in een serie, waardoor ze juist een volgende aflevering opnieuw kijken.
Ik vond 'De Geheimzinnige Opdracht' juist geweldig. Natuurlijk vooral 'Operatie Geniaal', maar ook zo kon ik de serie erg waarderen. De Baron op die boot en zo, ik vond het altijd leuk.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_16572767
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:04 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ik vond 'De Geheimzinnige Opdracht' juist geweldig. Natuurlijk vooral 'Operatie Geniaal', maar ook zo kon ik de serie erg waarderen. De Baron op die boot en zo, ik vond het altijd leuk.


Ja, en ik vond de boeven allemaal eng, ik had altijd enige ontzag voor B100 (met zijn regenjas) en HH (die zich met geheime zaakjes onder in de boot bezighield). Ze waren wel dom, maar toch had ik respect
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_16572791
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:57 schreef hinse het volgende:

Toch vielen de laatste 2 series erg goed bij het publiek, vanwege de educatieve waarde ervan. Het waarderingscijfer was hoger dan bij de vorige series. Doordat het plot steeds magerder werd en er minder "enge dingen" gebeurden, konden B&A meer jongere kijkers trekken en op meer waardering rekenen van de ouders.


idd daar ben ik het helemaal mee eens
overigens vond ik de serie in Amerika en in Europa ook erg leuk om naar te kijken!

vooral het begin van Amerika in Curacao vond ik erg leuk!
heeft iemand trouwens dat liedje van Caribisch carnaval voor mij?
met al die trommels enzo

"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  zondag 25 januari 2004 @ 18:15:12 #186
82445 benafan
drommels drommels en nog eens
pi_16572959
-Liedjes
Voor elke taalles hetzelfde liedje gebruiken is dom. Het saaiste liedje uit de Verzonken Stad daarvoor nemen is nog dommer.
[/quote]

en welk liedje is dat dan???

als je et zeg dan weet ik et wel!!

de baas een bal gehakt, een frikandel, en een zak patat MET MAYONAISE!!!
pi_16572961
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:08 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

idd daar ben ik het helemaal mee eens
overigens vond ik de serie in Amerika en in Europa ook erg leuk om naar te kijken!

vooral het begin van Amerika in Curacao vond ik erg leuk!
heeft iemand trouwens dat liedje van Caribisch carnaval voor mij?
met al die trommels enzo


Ik heb hem wel, maar het is niet de bedoeling dat ik dat hier ga plaatsen.

Het nummer staat overigens op de dvd's van Amerika (ook als karaoke versie) en staat ook op een aantal cd's die te koop zijn bij clownbassie.nl

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_16572974
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:15 schreef benafan het volgende:
en welk liedje is dat dan???

als je et zeg dan weet ik et wel!!


Hij bedoelt Griekse Les (in de Europa serie heb je Italiaanse les, Portugese les etc)

[Dit bericht is gewijzigd door hinse op 25-01-2004 18:16]

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 25 januari 2004 @ 18:16:02 #189
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16572978
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:00 schreef Majin het volgende:
blablabla
Ik ben het wel met je eens dat die series minder zijn, maar toch blijven het B&A producties en daarom ook erg leuk! Het doel van deze series was ook de kinderen iets leren over verschillende landen en daarbij vielen de boeven wat uit het zicht.

Toch blijft 'operatie geniaal' fantastisch...

pi_16573022
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:16 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat die series minder zijn, maar toch blijven het B&A producties en daarom ook erg leuk! Het doel van deze series was ook de kinderen iets leren over verschillende landen en daarbij vielen de boeven wat uit het zicht.

Toch blijft 'operatie geniaal' fantastisch...


In de Amerika serie zijn ook de eerste afleveringen op Coracao leuk gedaan (met VJ's comeback) en ik vind het zelf heel leuk om naar die natuuropnames te kijken
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 25 januari 2004 @ 18:19:16 #191
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16573050
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:57 schreef hinse het volgende:

[..]

Toch vielen de laatste 2 series erg goed bij het publiek, vanwege de educatieve waarde ervan. Het waarderingscijfer was hoger dan bij de vorige series. Doordat het plot steeds magerder werd en er minder "enge dingen" gebeurden, konden B&A meer jongere kijkers trekken en op meer waardering rekenen van de ouders.


Ja zoals ik al zei het doel was de kinderen iets leren en dingen bij brengen over de cultuur, taal enz. in een land zodat ze als in het buitenland zijn al een aantal dingen van B&A hebben bijgeleerd.
Ik vond vroeger deze series geweldig en had zelfs speciaal een europa kaart gekocht omdat Adriaan die ook altijd had.
Begrijp dat waarderingscijfer daarom ook... : Geweldige beelden, leuke dialogen en perfecte plots
  zondag 25 januari 2004 @ 18:21:08 #192
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16573092
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:18 schreef hinse het volgende:

[..]

In de Amerika serie zijn ook de eerste afleveringen op Coracao leuk gedaan (met VJ's comeback) en ik vind het zelf heel leuk om naar die natuuropnames te kijken


Ja, het verschilt ook per persoon wat leuk is en wat niet
Misschien zaten de kinderen hier juist op te wachten na al die actie en avontuur...
  zondag 25 januari 2004 @ 18:22:33 #193
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16573121
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:53 schreef FreekM het volgende:
Info over Bassie-show 'Magicland'
Beelden van de show op Nick??? Leuk!!
  zondag 25 januari 2004 @ 18:36:07 #194
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16573441
De kinderen zaten hier niet op te wachten, die wilden spanning en avontuur. Inderdaad zoals door jullie genoemd enkele scenes (wel geteld 2: Curacaou met VJ, operatie geniaal zijn wel goed gedaan. Neem niet weg dat de serie me niet kan bekoren. Hoe goed van kwaliteit, hoe educatief ook. Naar mijn mening had de educatie nooit boven de spanning mogen gaan. Deze twee elementen hadden prima samen gekunt (zie hetgeen ik hiervoor schrijf). De boeven rommelen maar iets aan (dat schrijven enkele van jullie ook). Nogmaals jammer en een gemiste kans.
Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
pi_16573806
echt niet te geloven dat het laatste avontuur alweer 10 jaar geleden is opgenomen, wat gaat de tijd dan toch snel.

ik vind eigenlijk alle avonturen leuk, de ene heeft meer humor als de andere, maar ik zou er echt geen één kunnen missen.

Wat zeg ie?
pi_16574146
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:51 schreef Joostve het volgende:
echt niet te geloven dat het laatste avontuur alweer 10 jaar geleden is opgenomen, wat gaat de tijd dan toch snel.

ik vind eigenlijk alle avonturen leuk, de ene heeft meer humor als de andere, maar ik zou er echt geen één kunnen missen.


Inderdaad, mooie slotzin .

Ik vind persoonlijk de laatste 2 series (Europa & Amerika) denk ik leuker dan de Plaaggeest

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 25 januari 2004 @ 19:04:24 #197
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16574163
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:16 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]
Toch blijft 'operatie geniaal' fantastisch...


- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_16574472
LorenzoV > Wel even de door jou ingevulde url bij 'webicon' verwijderen, anders zie je hem nog niet!

Vlugge-Japie > als je hem opgeslagen hebt als .bmp dan is er iets niet goed... hij moet als .jpg opgeslagen worden en dan kan het niet misgaan!

jeoren > van die geel-rood-zwarte mengsel kan ik weinig maken...

hinse > leuke toevoeging op / aanpassing van je icon .

benafan > heb ik je icon soms voor niks gemaakt?

bassie22 > zelfde recept als hierboven...

  zondag 25 januari 2004 @ 19:21:12 #199
82445 benafan
drommels drommels en nog eens
pi_16574553
neej maar hij pak em nie als ik em opsla, want als ik em dan wil toevoegen, dan pakt ie em nie in me avatar lijsie hier op fok
de baas een bal gehakt, een frikandel, en een zak patat MET MAYONAISE!!!
pi_16574563
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:15 schreef hinse het volgende:

Ik heb hem wel, maar het is niet de bedoeling dat ik dat hier ga plaatsen.

Het nummer staat overigens op de dvd's van Amerika (ook als karaoke versie) en staat ook op een aantal cd's die te koop zijn bij clownbassie.nl


mag ik je e-mail adres misschien hinse?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')