Zelfde trouwens met Fragma. Dat nummer is gewoon Toca me, niet Toca's miracle. Alleen hebben ze bij Fragma nog de moeite gedaan om het commerciëler te laten klinken en zo 't nummer te verneuken.
Magoed, het ging over Sylver. Ken het nog niet (de andere nummers bdoel ik)
quote:vind Sylveralbum meer overeenkomen met het fragma album dan met milk inc eigenlijk
Op donderdag 05 juli 2001 11:32 schreef Da_Mike het volgende:
Ik had hem ook al een jaar: stond toen in de belgische hitlijsten net als Milk Inc. Nu Milk Inc. internationaal is doorgebroken probeert Sylver (of Liquid ft. Sylvi) het ook (ze maken ook niet een klein beetje dezelfde muziek)
quote:Klopt, onder de naam -zoals al eerder gezegd- Liquid ft. Silvy. Deze naam is echter veranderd in Sylver, omdat er iemand anders al produceerde onder de naam Liquid, en die was niet zo blij met die naamgenoot. Vandaar dus nu Sylver.
Op woensdag 04 juli 2001 22:56 schreef MeneerTim het volgende:
Sylver? Van Turn the tide? Zo vreemd dat ik dat nummer onder een andere naam al ruim een jaar had (op cd)??
Ik vind het trouwens een baggernummer.
quote:Hmm... Vreemd. Vooral als je weet dat ze een grote overlappende factor hebben. Behalve dus het feit dat Sylver en Milk Inc beide Belgische acts zijn, hebben ze ook producer Regi Penxten als gemeenschappelijke factor, waardoor er ook een overeenkomende hardere techno sound ontstaat, die typerend is voor de Belgische dance scene.
Op donderdag 05 juli 2001 11:33 schreef Roonaan het volgende:[..]
vind Sylveralbum meer overeenkomen met het fragma album dan met milk inc eigenlijk
Er was zelfs eerst sprake van dat Sylvie van Sylver bij Milk Inc zou komen, na het vertrek van zangeres Ann Vervoort na het succes van "Walk On Water". Sylvie zou dan de rest van de nummers van het album "Land Of The Living" opnemen met Milk Inc.
Maar door het succes met Liquid is ze er toch gebleven. Liquid is ook een Ierse groep die al heeel erg lang niets van zich hebben laten horen... en nu ineens de naam hebben opgeeist.
"Skin" de opvolger van "Turn The Tide" was hier in Nederland ook al gereleased, alleen deed niet zo veel. Het is dankzij Duitsland, waar "Turn The Tide" in de top 5 heeft gestaan (ik geloof zelfs op 1), dat het nummer nu zo is gepushed door de platenmaatschappij voor een re-release.
In Belgie deed "Forever In Love" het zeker niet slecht als derde single. Het kan echter nog een tijdje duren voordat deze hier in Nederland uit gaat komen. Misschien dat de platenmaatschappij het nog een keertje gaat proberen met "Skin"?
Het album vind ik zelf best wel te pruimen. Alleen vind ik dat Sylvie op sommige nummers best wel had mogen doen alsof ze blij was dat ze de nummers mocht zingen. Ze klinkt nu een beetje depri.
trouwens ik geloof dat het zo was hoor, maar "in" liquid zit weer iemand van milk inc
en liquid samen met silvy is sylver, dus een van die gasten werkt voor sylver en voor milk inc
zoiets was het dacht ik, correct me if im wrong
enne, sylver roeleert inderdaad zwaar
silvy is trouwens ook
quote:tis Silvy
Op donderdag 05 juli 2001 15:46 schreef CJ het volgende:Er was zelfs eerst sprake van dat Sylvie van Sylver bij Milk Inc zou komen, na het vertrek van zangeres Ann Vervoort na het succes van "Walk On Water". Sylvie zou dan de rest van de nummers van het album "Land Of The Living" opnemen met Milk Inc.
quote:ik heb forever in love al 2 maanden geleden ofzo gekocht hoor, in nederland, was trouwens wel op vinyl, misschien belgische import?!
In Belgie deed "Forever In Love" het zeker niet slecht als derde single. Het kan echter nog een tijdje duren voordat deze hier in Nederland uit gaat komen. Misschien dat de platenmaatschappij het nog een keertje gaat proberen met "Skin"?
quote:Je hebt gelijk. Het is Silvy.
Op donderdag 05 juli 2001 15:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
tis Silvy
[..]
Mijn fout.
quote:Sorry, maar mag ik ff... hahahahahahahaha... dat noemt hij harde techno... tis gewoon commerciele troep... en die Belgische deuntjes zijn zo blij als het maar kan... Harde techno komt uit Duitsland, niet belgie
Op donderdag 05 juli 2001 15:46 schreef CJ het volgende:[..]
Waardoor er ook een overeenkomende hardere techno sound ontstaat, die typerend is voor de Belgische dance scene.
quote:Jij mag het dan wel commerciele troep noemen, maar feit is gewoon dat het harder en donkerder klinkt dan de gemiddelde Nederlandse dance act.
Op donderdag 05 juli 2001 21:47 schreef Phydomir het volgende:[..]
Sorry, maar mag ik ff... hahahahahahahaha... dat noemt hij harde techno... tis gewoon commerciele troep... en die Belgische deuntjes zijn zo blij als het maar kan... Harde techno komt uit Duitsland, niet belgie
En harde techno komt echt niet alleen uit Duitsland hoor. Dat vind ik wel zo'n debiele opmerking. Da's net zoiets als zeggen dat sinaasappelen alleen uit Spanje komen.
En nog even over de term 'commerciele troep'. Alles wat scoort is blijkbaar 'commercieel'. Dit vind ik wel een visie met oogkleppen op hoor.
Als een 'underground' artiest opeens scoort dan verdient-ie er aan en is hij commercieel bezig. Maar je hebt ook artiesten die met winst als oogmerk een nummer maken, maar die er eerst niet mee scoren. Ik noem maar een Mauro Picotto of een Gigi D'Agostino. Die jongens waren 3 jaar geleden nog 'underground progressive mediterranean techno' aan het maken volgens de recensies van die tijd. Tja.. toen waren ze nog 'underground' en 'niet-commercieel' bezig.
En nu?? Nou, nu zijn diezelfde nummers die al jaren geleden gemaakt zijn ("Komodo", "Blablabla", "Another Way", "Pulsar" etc) grote hits aan het worden en zijn die artiesten opeens 'commercieel'. Blijkbaar is die sound nu pas 'in'.
Jaren geleden was de Nederlandse hardcore/gabberscene maar voor een select groepje weggelegd. Het was underground. Toen kwam er een afsplitsing genaamd 'happy hardcore'. Mensen raakten er mee bekend en ook de gabberscene begon meer aandacht te krijgen. De CD's van Thunderdome waren op een gegeven moment niet meer aan te slepen. Zo populair waren ze. Hupsakee... van niet-commercieel naar commercieel. Tegenwoordig is de gabberscene weer een beetje uit de belangstelling verdwenen. Er wordt niet meer zo veel geld aan verdient, maar veel van de artiesten zijn er nog wel en scoren nog wel in die scene.
En wat is er trouwens mis met 'blije deuntjes'? Dit heb ik liever dan deuntjes waar je zwaar depri van wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 06-07-2001 09:41]
quote:Vindt ik niet. Ik vind het nou niet echt harder klinken dan bv Lift Me Up van Dj Jean
Op vrijdag 06 juli 2001 09:35 schreef CJ het volgende:
Jij mag het dan wel commerciele troep noemen, maar feit is gewoon dat het harder en donkerder klinkt dan de gemiddelde Nederlandse dance act.
quote:Ok.. Daar heb je gelijk in. Maar het komt orstpronkelijk wel uit Duitsland
En harde techno komt echt niet alleen uit Duitsland hoor. Dat vind ik wel zo'n debiele opmerking. Da's net zoiets als zeggen dat sinaasappelen alleen uit Spanje komen.
quote:Idd. alles wat scoort is commercieel, want als dat niet zo zou zijn zouden er geen speciale "radio edits" gemaakt hoeven worden.
En nog even over de term 'commerciele troep'. Alles wat scoort is blijkbaar 'commercieel'. Dit vind ik wel een visie met oogkleppen op hoor.
quote:Om even om mij bovenstaande stelling van de radio edits terug te komen, die nummers van Mauro die in de top 40 staan zijn dus radio edits want op het album van hem (waar bv. ook "bug" opstaat) zijn ze toch wel behoorlijk anders
Als een 'underground' artiest opeens scoort dan verdient-ie er aan en is hij commercieel bezig. Maar je hebt ook artiesten die met winst als oogmerk een nummer maken, maar die er eerst niet mee scoren. Ik noem maar een Mauro Picotto of een Gigi D'Agostino. Die jongens waren 3 jaar geleden nog 'underground progressive mediterranean techno' aan het maken volgens de recensies van die tijd. Tja.. toen waren ze nog 'underground' en 'niet-commercieel' bezig.
En nu?? Nou, nu zijn diezelfde nummers die al jaren geleden gemaakt zijn ("Komodo", "Blablabla", "Another Way", "Pulsar" etc) grote hits aan het worden en zijn die artiesten opeens 'commercieel'. Blijkbaar is die sound nu pas 'in'.
quote:Uhm... die gene die toen hitjes hadden met happy hardcore zijn er nu echt niet meer hoor. (wel die op de thunderdome cd's stonden)
Jaren geleden was de Nederlandse hardcore/gabberscene maar voor een select groepje weggelegd. Het was underground. Toen kwam er een afsplitsing genaamd 'happy hardcore'. Mensen raakten er mee bekend en ook de gabberscene begon meer aandacht te krijgen. De CD's van Thunderdome waren op een gegeven moment niet meer aan te slepen. Zo populair waren ze. Hupsakee... van niet-commercieel naar commercieel. Tegenwoordig is de gabberscene weer een beetje uit de belangstelling verdwenen. Er wordt niet meer zo veel geld aan verdient, maar veel van de artiesten zijn er nog wel en scoren nog wel in die scene.
quote:Tja, das gewoon een kwestie van smaak, maar zo's dat deuntje in Super van Gigi vindt ik gewoon om van te
En wat is er trouwens mis met 'blije deuntjes'?Dit heb ik liever dan deuntjes waar je zwaar depri van wordt.
quote:Ja, maar dat zijn ook twee verschillende typen plaat. Als we toch klassen gaan aanbrengen... de meeste (zo niet alle) nummers van Sylver vallen meer in de categorie eurotrance, dus een crossover van de oude eurodance sound met de hedendaagse trance sound. Er zitten uitgebreide vocalen in, iets wat je van DJ Jean's "Lift Me Up" niet kan zeggen. Dat valt toch meer in het clubtrance genre. En dit nummer is qua sound gewoon typisch Nederlandse clubtrance a la Ferry Corsten, Tiesto, Rank 1, Vincent de Moor.
Op vrijdag 06 juli 2001 10:45 schreef Phydomir het volgende:Vindt ik niet. Ik vind het nou niet echt harder klinken dan bv Lift Me Up van Dj Jean
Je ontkomt natuurlijk op een gegeven moment niet aan overlap. Want je hoort een nummer van een ander en onderbewust (alhoewel vaak ook bewust) neem je iets over van die sound als het je bevalt.
Andere voorbeelden van hetzelfde soort Belgische dance acts zijn Milk Inc, Zippora, The Oh!, Kate Ryan, 2 Fabiola. Die kun je stuk voor stuk onderscheiden van de Nederlandse acts.
Al deze acts hebben zo'n typische Belgische sound, die net iets anders klinkt dan de Nederlandse sound van vergelijkbare acts als Alice Deejay, In Full Color, Vengaboys, 2 Brothers On The 4th Floor (die nu zelfs in de Fresh Top 40 staan met hun nieuwe single), en natuurlijk wij van T-Spoon... Alhoewel wij ook een Belgisch vleugje hebben omdat een gedeelte van ons producersteam Belgisch is, waardoor onze nummers soms ook aardig Belgisch kunnen klinken.
quote:Je moet niet vergeten dat er ook veel extended versies van "radio edits" worden gemaakt. En van die "radio edits" worden ook weer remixen gemaakt en die hoewel ze toch gebaseerd zijn op het commerciele origineel, kunnen ze best wel 'underground' klinken.
Idd. alles wat scoort is commercieel, want als dat niet zo zou zijn zouden er geen speciale "radio edits" gemaakt hoeven worden.
quote:Ik heb het album zelf ook (al sinds 1999 en toen nog gewoon 'The Album') en je hebt gedeeltelijk gelijk met je stelling. Het zijn inderdaad lange versies die op het album staan... maar dit zijn ook soms de "extended versions" die gemaakt zijn aan de hand van de "radio versions".
Om even om mij bovenstaande stelling van de radio edits terug te komen, die nummers van Mauro die in de top 40 staan zijn dus radio edits want op het album van hem (waar bv. ook "bug" opstaat) zijn ze toch wel behoorlijk anders
En om nog maar een andere Media Records artiest te noemen... Gigi D'Agostino heeft precies hetzelfde.. allemaal lange versies op z'n album en voor de radio zijn ze geremixed of ge-edit.
Zelf ben ik ook al een lange tijd fan van Cappella (die je misschien nog wel kent van "U Got 2 Know", "Move on Baby", "Tell Me The Way" etc...) Da's ook een Media Records product... en drie keer raden wie daar een groot aandeel in had. Mauro Picotto dus. En in een interview dat toendertijd gegeven was zei hij dat wanneer ze een nummer maakten er altijd meerdere versies van waren. Pas op het laatste moment werd beslist wat op single/album uit kwam en zo nodig werd het nog ge-edit (voor de radio)... of er werd een langere versie van gemaakt (voor het album)... gewoon afhankelijk van de situatie. Dus radioversies zijn niet altijd 'edits' die speciaal gecommercialiseerd zijn.
Maar goed, Mauro Picotto's nummers die op single uitkomen klinken toch vaak wel hetzelfde vind ik zelf. Ik weet dat hij altijd 3, 4 of 5 edits (ook edits van remixen) heeft die geschikt zijn voor de radio. Van "Komodo" waren er geloof ik 5 edits en ook nog een aparte versie voor TV. Nogal logisch dat ze anders klinken. Maar er is altijd de original radio mix/edit en die klinkt dus absoluut niet anders (vind ik zelf). Luister maar naar de singleversie van "Lizzard (Gonna Get You)", "Pegasus", "Honey", "The Test" of "Iguana".
quote:Effe kijken... De belangrijkste happy hardcore artiesten... DJ Paul Elstak doet nu alleen maar weer gabber geloof ik... En het team erachter, de Klubbheads, scoren nu nog steeds hits (hetzij alleen of met DJ Jean). Beide zijn ze er dus nog.
Uhm... die gene die toen hitjes hadden met happy hardcore zijn er nu echt niet meer hoor. (wel die op de thunderdome cd's stonden)
quote:Oh ja.. dit is wel grappig. Het grappige is dat Mauro Picotto ook medeverantwoordelijk is voor dit liedje. Het origineel van het album "Tecno Fes EP" klonk echter veel harder.. nu gaat je stelling wel op dat het anders klinkt. De versie die we op de radio horen is eigenlijk een bootleg-mix. De vocalen van "123" stonden er eigenlijk helemaal niet op. Maar goed... ook Mauro Picotto kan dus irritante deuntjes maken.
Tja, das gewoon een kwestie van smaak, maar zo's dat deuntje in Super van Gigi vindt ik gewoon om van te-en
Maar goed, het is inderdaad een kwestie van smaak.
Maar dit was allemaal wel heel erg off-topic en ik begin nu wel heel erg moe te worden van het typen.
Mocht je nog verder willen 'discussieren' dan mag je me ook mailen.
Om maar weer ontopic te komen: Sylver vind ik dus gewoon goede muziek maken. En dat zeg ik niet omdat onze producerteams elkaar kennen.
quote:Ik had het eigenlijk meer over Hakkuhbar enzo... want wat jullie maakte en bv. 2bot4f vindt ik niet echt happy hardcore maar meer gewoon dance.
Effe kijken... De belangrijkste happy hardcore artiesten... DJ Paul Elstak doet nu alleen maar weer gabber geloof ik... En het team erachter, de Klubbheads, scoren nu nog steeds hits (hetzij alleen of met DJ Jean). Beide zijn ze er dus nog.
2 Brothers On the 4th Floor... scoorden ook veel met happy hardcore... En nu staan ze op het punt om hun nieuwe single uit te brengen die al goed scoort in het clubcircuit (nr 19 in de ID&T Fresh Top 40 van deze week). Dus ze zijn er nog. Volgende... Nakatomi... product van Wessel van Diepen en Dennis van der Driesschen... Nakatomi is omgetoverd in de Vengaboys met als afsplitsing Alice Deejay... Ook nog succesvol. Nieuwe singles komen er aan. Ach ja.. en ons team heeft ook nog een happy hardcore hitje gescoord met "Smiling"... en wij zijn er ook nog. Nieuwe single komt volgende week uit etc. Dus het valt best wel mee hoor.. De belangrijkste hitscoorders zijn er nog. En als ze er niet meer zijn met de acts van toen, dan hebben ze nu vaak inmiddels wel weer andere projecten. Gaat niet voor iedereen op, maar wel voor velen.
quote:Tja, het is het grote publiek dat termen als 'happy hardcore', 'eurodance', 'future trance', 'eurotechno' etc verzint. En in ieder land hanteert men weer net iets andere definities...
Op vrijdag 06 juli 2001 18:36 schreef Phydomir het volgende:[..]
Ik had het eigenlijk meer over Hakkuhbar enzo... want wat jullie maakte en bv. 2bot4f vindt ik niet echt happy hardcore maar meer gewoon dance.
Zelf vonden we het eigenlijk wel meer richting de happy kant neigen dan onze standaard dance songs, zoals "Take Me 2 The Limit", "Where R U Now", "Delicous" etc. Maar als jij het 'dance' vindt, dan vind ik dat prima. Als een ander het happy hardcore vindt, dan vind ik dat ook okay. Zolang ze maar niet gaan zeggen dat het Rock n' Roll is, vind ik alles best.
En er zijn best wel veel acts opgericht puur om de winst en om te profiteren van de populariteit van een bepaalde stroming, zoals Hakkûhbar. Die zie je nu inderdaad niet meer terug. Misschien als over 5 jaar, de happy hardcore weer in is, dat ze dan terug komen met "Gabbertje 2006" ofzo...
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 19:26 schreef Markie-Mark het volgende:
De muziek van Sylver blijft leuk. Ik draai Livin My Life en Why Worry nog bijna dagelijks , verveelt nooit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |