abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1143656
Zo, moest het gewoon even kwijt. Albummetje lekker hard aan hier en lekker even genieten.
Lyrics komen overeen met hoe'k me voel, dus just perfect
pi_1144542
Ken het album niet.. maar het gevoel wel.. fijn is dat he!
pi_1144567
Album is zeker wel het luisteren waard
pi_1144569
beetje 13 in een dozijn muziek.
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:52:59 #5
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_1144776
Dat nummer Turn the tide is niets anders dan commercieel opgezette rotzooi. Eerst een nummer uitbrengen onder de naam Liquid & Silvy - Turn the tide, dan als het toch wel een beetje blijkt aan te slaan het een commercieel naampje geven? Sorry, daar trap ik niet in.

Zelfde trouwens met Fragma. Dat nummer is gewoon Toca me, niet Toca's miracle. Alleen hebben ze bij Fragma nog de moeite gedaan om het commerciëler te laten klinken en zo 't nummer te verneuken.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1144798
hmm, Fragma is ook kewl
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:56:05 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_1144816
Toca's Miracle was inderdaad gewoon lomp precies hetzelfde
dat nummer U R alive is wel heel goed.

Magoed, het ging over Sylver. Ken het nog niet (de andere nummers bdoel ik)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 4 juli 2001 @ 22:56:47 #8
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_1144823
Sylver? Van Turn the tide? Zo vreemd dat ik dat nummer onder een andere naam al ruim een jaar had (op cd)??
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:32:43 #9
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1147924
Ik had hem ook al een jaar: stond toen in de belgische hitlijsten net als Milk Inc. Nu Milk Inc. internationaal is doorgebroken probeert Sylver (of Liquid ft. Sylvi) het ook (ze maken ook niet een klein beetje dezelfde muziek)
A sick mind is a true delight
pi_1147932
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:32 schreef Da_Mike het volgende:
Ik had hem ook al een jaar: stond toen in de belgische hitlijsten net als Milk Inc. Nu Milk Inc. internationaal is doorgebroken probeert Sylver (of Liquid ft. Sylvi) het ook (ze maken ook niet een klein beetje dezelfde muziek)
vind Sylveralbum meer overeenkomen met het fragma album dan met milk inc eigenlijk
  donderdag 5 juli 2001 @ 12:51:44 #11
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_1148358
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:56 schreef MeneerTim het volgende:
Sylver? Van Turn the tide? Zo vreemd dat ik dat nummer onder een andere naam al ruim een jaar had (op cd)??
Klopt, onder de naam -zoals al eerder gezegd- Liquid ft. Silvy. Deze naam is echter veranderd in Sylver, omdat er iemand anders al produceerde onder de naam Liquid, en die was niet zo blij met die naamgenoot. Vandaar dus nu Sylver.

Ik vind het trouwens een baggernummer.

pi_1149525
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:33 schreef Roonaan het volgende:

[..]

vind Sylveralbum meer overeenkomen met het fragma album dan met milk inc eigenlijk


Hmm... Vreemd. Vooral als je weet dat ze een grote overlappende factor hebben. Behalve dus het feit dat Sylver en Milk Inc beide Belgische acts zijn, hebben ze ook producer Regi Penxten als gemeenschappelijke factor, waardoor er ook een overeenkomende hardere techno sound ontstaat, die typerend is voor de Belgische dance scene.

Er was zelfs eerst sprake van dat Sylvie van Sylver bij Milk Inc zou komen, na het vertrek van zangeres Ann Vervoort na het succes van "Walk On Water". Sylvie zou dan de rest van de nummers van het album "Land Of The Living" opnemen met Milk Inc.

Maar door het succes met Liquid is ze er toch gebleven. Liquid is ook een Ierse groep die al heeel erg lang niets van zich hebben laten horen... en nu ineens de naam hebben opgeeist.

"Skin" de opvolger van "Turn The Tide" was hier in Nederland ook al gereleased, alleen deed niet zo veel. Het is dankzij Duitsland, waar "Turn The Tide" in de top 5 heeft gestaan (ik geloof zelfs op 1), dat het nummer nu zo is gepushed door de platenmaatschappij voor een re-release.

In Belgie deed "Forever In Love" het zeker niet slecht als derde single. Het kan echter nog een tijdje duren voordat deze hier in Nederland uit gaat komen. Misschien dat de platenmaatschappij het nog een keertje gaat proberen met "Skin"?

Het album vind ik zelf best wel te pruimen. Alleen vind ik dat Sylvie op sommige nummers best wel had mogen doen alsof ze blij was dat ze de nummers mocht zingen. Ze klinkt nu een beetje depri.

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_1149528
update voor alle achterlopers
voor zover ik weet is de laatste single van hun forever in love, en daarvoor kwam skin
enne turn the tide is inderdaad al 2 jaar oud ofzo

trouwens ik geloof dat het zo was hoor, maar "in" liquid zit weer iemand van milk inc
en liquid samen met silvy is sylver, dus een van die gasten werkt voor sylver en voor milk inc

zoiets was het dacht ik, correct me if im wrong


enne, sylver roeleert inderdaad zwaar
silvy is trouwens ook

pi_1149550
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 15:46 schreef CJ het volgende:

Er was zelfs eerst sprake van dat Sylvie van Sylver bij Milk Inc zou komen, na het vertrek van zangeres Ann Vervoort na het succes van "Walk On Water". Sylvie zou dan de rest van de nummers van het album "Land Of The Living" opnemen met Milk Inc.


tis Silvy
quote:
In Belgie deed "Forever In Love" het zeker niet slecht als derde single. Het kan echter nog een tijdje duren voordat deze hier in Nederland uit gaat komen. Misschien dat de platenmaatschappij het nog een keertje gaat proberen met "Skin"?
ik heb forever in love al 2 maanden geleden ofzo gekocht hoor, in nederland, was trouwens wel op vinyl, misschien belgische import?!
pi_1149786
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 15:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]
tis Silvy
[..]


Je hebt gelijk. Het is Silvy.

Mijn fout.

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_1152095
Het blijft natuurlijk een voorgeprogrammeerde, commercieel handig in elkaar gezette act, waardoor ik niet gigantisch veel respect heb voor de groep, maar mijn complimenten voor het producersteam erachter. Ik kan het een stuk beter verteren dan de meeste van die middelbare school-eurodance. In het genre absoluut zeer sterk, ookal is het mijn genre niet (meer). Ben overigens wèl dol op de Belgische dance in z'n algemeenheid (check de c-dance-cd's).
pi_1152193
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 15:46 schreef CJ het volgende:

[..]

Waardoor er ook een overeenkomende hardere techno sound ontstaat, die typerend is voor de Belgische dance scene.


Sorry, maar mag ik ff... hahahahahahahaha... dat noemt hij harde techno... tis gewoon commerciele troep... en die Belgische deuntjes zijn zo blij als het maar kan... Harde techno komt uit Duitsland, niet belgie
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1154630
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 21:47 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Sorry, maar mag ik ff... hahahahahahahaha... dat noemt hij harde techno... tis gewoon commerciele troep... en die Belgische deuntjes zijn zo blij als het maar kan... Harde techno komt uit Duitsland, niet belgie


Jij mag het dan wel commerciele troep noemen, maar feit is gewoon dat het harder en donkerder klinkt dan de gemiddelde Nederlandse dance act.

En harde techno komt echt niet alleen uit Duitsland hoor. Dat vind ik wel zo'n debiele opmerking. Da's net zoiets als zeggen dat sinaasappelen alleen uit Spanje komen.

En nog even over de term 'commerciele troep'. Alles wat scoort is blijkbaar 'commercieel'. Dit vind ik wel een visie met oogkleppen op hoor.

Als een 'underground' artiest opeens scoort dan verdient-ie er aan en is hij commercieel bezig. Maar je hebt ook artiesten die met winst als oogmerk een nummer maken, maar die er eerst niet mee scoren. Ik noem maar een Mauro Picotto of een Gigi D'Agostino. Die jongens waren 3 jaar geleden nog 'underground progressive mediterranean techno' aan het maken volgens de recensies van die tijd. Tja.. toen waren ze nog 'underground' en 'niet-commercieel' bezig.
En nu?? Nou, nu zijn diezelfde nummers die al jaren geleden gemaakt zijn ("Komodo", "Blablabla", "Another Way", "Pulsar" etc) grote hits aan het worden en zijn die artiesten opeens 'commercieel'. Blijkbaar is die sound nu pas 'in'.

Jaren geleden was de Nederlandse hardcore/gabberscene maar voor een select groepje weggelegd. Het was underground. Toen kwam er een afsplitsing genaamd 'happy hardcore'. Mensen raakten er mee bekend en ook de gabberscene begon meer aandacht te krijgen. De CD's van Thunderdome waren op een gegeven moment niet meer aan te slepen. Zo populair waren ze. Hupsakee... van niet-commercieel naar commercieel. Tegenwoordig is de gabberscene weer een beetje uit de belangstelling verdwenen. Er wordt niet meer zo veel geld aan verdient, maar veel van de artiesten zijn er nog wel en scoren nog wel in die scene.

En wat is er trouwens mis met 'blije deuntjes'? Dit heb ik liever dan deuntjes waar je zwaar depri van wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 06-07-2001 09:41]

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_1154886
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 09:35 schreef CJ het volgende:
Jij mag het dan wel commerciele troep noemen, maar feit is gewoon dat het harder en donkerder klinkt dan de gemiddelde Nederlandse dance act.
Vindt ik niet. Ik vind het nou niet echt harder klinken dan bv Lift Me Up van Dj Jean
quote:
En harde techno komt echt niet alleen uit Duitsland hoor. Dat vind ik wel zo'n debiele opmerking. Da's net zoiets als zeggen dat sinaasappelen alleen uit Spanje komen.
Ok.. Daar heb je gelijk in. Maar het komt orstpronkelijk wel uit Duitsland
quote:
En nog even over de term 'commerciele troep'. Alles wat scoort is blijkbaar 'commercieel'. Dit vind ik wel een visie met oogkleppen op hoor.
Idd. alles wat scoort is commercieel, want als dat niet zo zou zijn zouden er geen speciale "radio edits" gemaakt hoeven worden.
quote:
Als een 'underground' artiest opeens scoort dan verdient-ie er aan en is hij commercieel bezig. Maar je hebt ook artiesten die met winst als oogmerk een nummer maken, maar die er eerst niet mee scoren. Ik noem maar een Mauro Picotto of een Gigi D'Agostino. Die jongens waren 3 jaar geleden nog 'underground progressive mediterranean techno' aan het maken volgens de recensies van die tijd. Tja.. toen waren ze nog 'underground' en 'niet-commercieel' bezig.
En nu?? Nou, nu zijn diezelfde nummers die al jaren geleden gemaakt zijn ("Komodo", "Blablabla", "Another Way", "Pulsar" etc) grote hits aan het worden en zijn die artiesten opeens 'commercieel'. Blijkbaar is die sound nu pas 'in'.
Om even om mij bovenstaande stelling van de radio edits terug te komen, die nummers van Mauro die in de top 40 staan zijn dus radio edits want op het album van hem (waar bv. ook "bug" opstaat) zijn ze toch wel behoorlijk anders
quote:
Jaren geleden was de Nederlandse hardcore/gabberscene maar voor een select groepje weggelegd. Het was underground. Toen kwam er een afsplitsing genaamd 'happy hardcore'. Mensen raakten er mee bekend en ook de gabberscene begon meer aandacht te krijgen. De CD's van Thunderdome waren op een gegeven moment niet meer aan te slepen. Zo populair waren ze. Hupsakee... van niet-commercieel naar commercieel. Tegenwoordig is de gabberscene weer een beetje uit de belangstelling verdwenen. Er wordt niet meer zo veel geld aan verdient, maar veel van de artiesten zijn er nog wel en scoren nog wel in die scene.
Uhm... die gene die toen hitjes hadden met happy hardcore zijn er nu echt niet meer hoor. (wel die op de thunderdome cd's stonden)
quote:
En wat is er trouwens mis met 'blije deuntjes'? Dit heb ik liever dan deuntjes waar je zwaar depri van wordt.
Tja, das gewoon een kwestie van smaak, maar zo's dat deuntje in Super van Gigi vindt ik gewoon om van te -en
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1156756
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 10:45 schreef Phydomir het volgende:

Vindt ik niet. Ik vind het nou niet echt harder klinken dan bv Lift Me Up van Dj Jean


Ja, maar dat zijn ook twee verschillende typen plaat. Als we toch klassen gaan aanbrengen... de meeste (zo niet alle) nummers van Sylver vallen meer in de categorie eurotrance, dus een crossover van de oude eurodance sound met de hedendaagse trance sound. Er zitten uitgebreide vocalen in, iets wat je van DJ Jean's "Lift Me Up" niet kan zeggen. Dat valt toch meer in het clubtrance genre. En dit nummer is qua sound gewoon typisch Nederlandse clubtrance a la Ferry Corsten, Tiesto, Rank 1, Vincent de Moor.

Je ontkomt natuurlijk op een gegeven moment niet aan overlap. Want je hoort een nummer van een ander en onderbewust (alhoewel vaak ook bewust) neem je iets over van die sound als het je bevalt.

Andere voorbeelden van hetzelfde soort Belgische dance acts zijn Milk Inc, Zippora, The Oh!, Kate Ryan, 2 Fabiola. Die kun je stuk voor stuk onderscheiden van de Nederlandse acts.

Al deze acts hebben zo'n typische Belgische sound, die net iets anders klinkt dan de Nederlandse sound van vergelijkbare acts als Alice Deejay, In Full Color, Vengaboys, 2 Brothers On The 4th Floor (die nu zelfs in de Fresh Top 40 staan met hun nieuwe single), en natuurlijk wij van T-Spoon... Alhoewel wij ook een Belgisch vleugje hebben omdat een gedeelte van ons producersteam Belgisch is, waardoor onze nummers soms ook aardig Belgisch kunnen klinken.

quote:
Idd. alles wat scoort is commercieel, want als dat niet zo zou zijn zouden er geen speciale "radio edits" gemaakt hoeven worden.
Je moet niet vergeten dat er ook veel extended versies van "radio edits" worden gemaakt. En van die "radio edits" worden ook weer remixen gemaakt en die hoewel ze toch gebaseerd zijn op het commerciele origineel, kunnen ze best wel 'underground' klinken.
quote:
Om even om mij bovenstaande stelling van de radio edits terug te komen, die nummers van Mauro die in de top 40 staan zijn dus radio edits want op het album van hem (waar bv. ook "bug" opstaat) zijn ze toch wel behoorlijk anders
Ik heb het album zelf ook (al sinds 1999 en toen nog gewoon 'The Album') en je hebt gedeeltelijk gelijk met je stelling. Het zijn inderdaad lange versies die op het album staan... maar dit zijn ook soms de "extended versions" die gemaakt zijn aan de hand van de "radio versions".

En om nog maar een andere Media Records artiest te noemen... Gigi D'Agostino heeft precies hetzelfde.. allemaal lange versies op z'n album en voor de radio zijn ze geremixed of ge-edit.

Zelf ben ik ook al een lange tijd fan van Cappella (die je misschien nog wel kent van "U Got 2 Know", "Move on Baby", "Tell Me The Way" etc...) Da's ook een Media Records product... en drie keer raden wie daar een groot aandeel in had. Mauro Picotto dus. En in een interview dat toendertijd gegeven was zei hij dat wanneer ze een nummer maakten er altijd meerdere versies van waren. Pas op het laatste moment werd beslist wat op single/album uit kwam en zo nodig werd het nog ge-edit (voor de radio)... of er werd een langere versie van gemaakt (voor het album)... gewoon afhankelijk van de situatie. Dus radioversies zijn niet altijd 'edits' die speciaal gecommercialiseerd zijn.

Maar goed, Mauro Picotto's nummers die op single uitkomen klinken toch vaak wel hetzelfde vind ik zelf. Ik weet dat hij altijd 3, 4 of 5 edits (ook edits van remixen) heeft die geschikt zijn voor de radio. Van "Komodo" waren er geloof ik 5 edits en ook nog een aparte versie voor TV. Nogal logisch dat ze anders klinken. Maar er is altijd de original radio mix/edit en die klinkt dus absoluut niet anders (vind ik zelf). Luister maar naar de singleversie van "Lizzard (Gonna Get You)", "Pegasus", "Honey", "The Test" of "Iguana".

quote:
Uhm... die gene die toen hitjes hadden met happy hardcore zijn er nu echt niet meer hoor. (wel die op de thunderdome cd's stonden)
Effe kijken... De belangrijkste happy hardcore artiesten... DJ Paul Elstak doet nu alleen maar weer gabber geloof ik... En het team erachter, de Klubbheads, scoren nu nog steeds hits (hetzij alleen of met DJ Jean). Beide zijn ze er dus nog.
2 Brothers On the 4th Floor... scoorden ook veel met happy hardcore... En nu staan ze op het punt om hun nieuwe single uit te brengen die al goed scoort in het clubcircuit (nr 19 in de ID&T Fresh Top 40 van deze week). Dus ze zijn er nog. Volgende... Nakatomi... product van Wessel van Diepen en Dennis van der Driesschen... Nakatomi is omgetoverd in de Vengaboys met als afsplitsing Alice Deejay... Ook nog succesvol. Nieuwe singles komen er aan. Ach ja.. en ons team heeft ook nog een happy hardcore hitje gescoord met "Smiling"... en wij zijn er ook nog. Nieuwe single komt volgende week uit etc. Dus het valt best wel mee hoor.. De belangrijkste hitscoorders zijn er nog. En als ze er niet meer zijn met de acts van toen, dan hebben ze nu vaak inmiddels wel weer andere projecten. Gaat niet voor iedereen op, maar wel voor velen.
quote:
Tja, das gewoon een kwestie van smaak, maar zo's dat deuntje in Super van Gigi vindt ik gewoon om van te -en
Oh ja.. dit is wel grappig. Het grappige is dat Mauro Picotto ook medeverantwoordelijk is voor dit liedje. Het origineel van het album "Tecno Fes EP" klonk echter veel harder.. nu gaat je stelling wel op dat het anders klinkt. De versie die we op de radio horen is eigenlijk een bootleg-mix. De vocalen van "123" stonden er eigenlijk helemaal niet op. Maar goed... ook Mauro Picotto kan dus irritante deuntjes maken.

Maar goed, het is inderdaad een kwestie van smaak.
Maar dit was allemaal wel heel erg off-topic en ik begin nu wel heel erg moe te worden van het typen.
Mocht je nog verder willen 'discussieren' dan mag je me ook mailen.

Om maar weer ontopic te komen: Sylver vind ik dus gewoon goede muziek maken. En dat zeg ik niet omdat onze producerteams elkaar kennen.

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_1157169
quote:
Effe kijken... De belangrijkste happy hardcore artiesten... DJ Paul Elstak doet nu alleen maar weer gabber geloof ik... En het team erachter, de Klubbheads, scoren nu nog steeds hits (hetzij alleen of met DJ Jean). Beide zijn ze er dus nog.
2 Brothers On the 4th Floor... scoorden ook veel met happy hardcore... En nu staan ze op het punt om hun nieuwe single uit te brengen die al goed scoort in het clubcircuit (nr 19 in de ID&T Fresh Top 40 van deze week). Dus ze zijn er nog. Volgende... Nakatomi... product van Wessel van Diepen en Dennis van der Driesschen... Nakatomi is omgetoverd in de Vengaboys met als afsplitsing Alice Deejay... Ook nog succesvol. Nieuwe singles komen er aan. Ach ja.. en ons team heeft ook nog een happy hardcore hitje gescoord met "Smiling"... en wij zijn er ook nog. Nieuwe single komt volgende week uit etc. Dus het valt best wel mee hoor.. De belangrijkste hitscoorders zijn er nog. En als ze er niet meer zijn met de acts van toen, dan hebben ze nu vaak inmiddels wel weer andere projecten. Gaat niet voor iedereen op, maar wel voor velen.
Ik had het eigenlijk meer over Hakkuhbar enzo... want wat jullie maakte en bv. 2bot4f vindt ik niet echt happy hardcore maar meer gewoon dance.
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1157517
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 18:36 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Ik had het eigenlijk meer over Hakkuhbar enzo... want wat jullie maakte en bv. 2bot4f vindt ik niet echt happy hardcore maar meer gewoon dance.


Tja, het is het grote publiek dat termen als 'happy hardcore', 'eurodance', 'future trance', 'eurotechno' etc verzint. En in ieder land hanteert men weer net iets andere definities...

Zelf vonden we het eigenlijk wel meer richting de happy kant neigen dan onze standaard dance songs, zoals "Take Me 2 The Limit", "Where R U Now", "Delicous" etc. Maar als jij het 'dance' vindt, dan vind ik dat prima. Als een ander het happy hardcore vindt, dan vind ik dat ook okay. Zolang ze maar niet gaan zeggen dat het Rock n' Roll is, vind ik alles best.

En er zijn best wel veel acts opgericht puur om de winst en om te profiteren van de populariteit van een bepaalde stroming, zoals Hakkûhbar. Die zie je nu inderdaad niet meer terug. Misschien als over 5 jaar, de happy hardcore weer in is, dat ze dan terug komen met "Gabbertje 2006" ofzo...

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_1157661
Tis niet te hopen
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_14846671
De muziek van Sylver blijft leuk. Ik draai Livin My Life en Why Worry nog bijna dagelijks , verveelt nooit
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_14846990
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 19:26 schreef Markie-Mark het volgende:
De muziek van Sylver blijft leuk. Ik draai Livin My Life en Why Worry nog bijna dagelijks , verveelt nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')