abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16495099
als kadootje voor mn vriendin, die altijd veel piano heeft gespeeld wil ik graag een digitale piano kopen. In de posts die ik gevonden heb gaat het meestal over mensen met een groter budget dan ik. Het kado mag max 150 a 200 euro kosten.
IK zoek dus een 2ehandsje, maar ik weet niet waar ik naar moet kijken. Welke merken typenummers vallen in mijn budget en klinken en voelen nog een beetje als een piano? Ik besef ook wel dat een echte digitale piano mijn budget ver overtreft, maar is zoiets als 'gewogen toetsen' bij oudere/goedkopere modellen nooit ingebouwd?
Op marktplaats e.d. kan ik HEEL veel keyboards vinden binnen mijn budget, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

dus: als jullie advies hebben, alvast bedankt!

Daan

voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_16495333
vet ding! ik was ook al aan het denken aan zo'n blauw plastic trompetje met pianotoetsen erop (een blaas-piano dus), ik vraag me af of ze daar een digitale variant van hebben

maarre: ontopic plz

† In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 19:25:33 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_16495714
De enige goede el. piano die ik ken (wat niet zo veel zegt overigens) is de Yamaha Clavinova serie, maar die zijn tweedehands niet onder de 400 te vinden. is anders deze iets? Staat echter niet bij of die aanslaggevoelig is.

Voor een akoestische heb je geen ruimte/vervoer? Die zijn wel in je prijsklasse te krijgen.

Suc6

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_16495857
mijn ouders hebben een clavinova. Wel een ander toetsen-gevoel dan een echte piano, maar dat gevoel kost mij een beetje teveel euro's. de klank is echter wel heel mooi. Ik denk dat ik me daar het meeste op moet richten, dus een 2ehands keyboard dat klinkt als een piano (niet al te ingeblikt dus). Aanslaggevoeligheid is ook belangrijk.
We wonen op een studentenflatje, dus ten eerste zou de hele flat mee mogen genieten en ten tweede hebben we er geen ruimte voor.

Dus: waar moet ik op letten als ik al die advertenties op marktplaats doorlees? welk merk bijvoorbeeld? en welke 'reeks' typenummers?

pi_16497272
hoe zijn bijvoorbeeld de yamaha PSR's? die zie je best veel op marktplaats. De nummers zijn geloof ik meestal iets van 210, 270, 500 en 520.
pi_16498163
1 niet teveel eisen stellen aan een goed piano geluid, zeker niet voor dat geld. Zelfs de duurste elektrische vleugels (yamaha, ¤6000) klinken gewoon niet als een echte piano simpelweg omdat het digitaal is
2 ik zou voor een yamaha achtig iets gaan, en gebruik websites als www.feedback.nl voor een indicatie van de nieuwprijs. Iets van ¤400 daar is prima van kwaliteit en moet wel voor ¤200 op marktplaats kunnen staan.
pi_16502567
oke, bedankt voor je tips. Ik was al van plan iets van een yamaha te kopen. Natuurlijk voelt en klinkt een keyboard anders dan een echte piano, maar je hebt zeg maar "verschillende soorten blik". Daar ben ik naar op zoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')