abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16527413
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:58 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat soort motorfietsen moesten eigenlijk verboden worden.


ook helemaal mee eens, bmw moet het bij auto's houden.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:06 schreef Patrick281 het volgende:
One Punch: 1.500,00 Kawasaki GPX750R :
[afbeelding]
Vlijmen Noord Brabant is ook OK geloof ik.
tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen ?
pi_16527427
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:09 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld hun doelgroep bereiken met dat soort features maar mijn ding zou het niet zijn. Hebben die BMW's ook kontverwarming?


Het scheelt niet veel (zit overigens wel ABS en handverwarming op )
pi_16527471
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen ?


900cc and up supersports ... dat zijn niet echt beginnersfietsen... op 750cc ss moet je gewoon voorzichtig zijn, net als op een 600cc ss.
Alleen zit er in een 750cc ss meer koppel dan een 600cc ss...

Ik praat dan trouwens over de oudere 750cc supersports. Die nieuwe soes 750 is natuurlijk een beest die niet voor beginnershandjes is

[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 23-01-2004 20:17]

  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:17:08 #129
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16527498
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ook helemaal mee eens, bmw moet het bij auto's houden.
[..]

tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen ?


We weten nu dat je geen crashende 18 jarige meer bent.
Op deze kan je misschien wat langer doorrijden en dus sparen voor de nieuwe Firebladè 1000.
Het gewicht is ook wat hoger dus qua manoevreren/parkeren van de motor steek je dan ook weer wat meer op.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:20:07 #130
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16527590
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:16 schreef PatrickM het volgende:
[..]
900cc and up supersports ... dat zijn niet echt beginnersfietsen...
Die FireBlade stond speciaal bekend om zijn gevaarlijke motor en stuur karakter.
Zeker de oudere modellen waar jij naar keek.
(zo lijkt het goed te gaan in de bocht, en zo flikker je ervanaf )
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:21:41 #131
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_16527642
Gingen jullie nou morgen ergens rijden?
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_16527984
dus een 750 zou voor een beginner nog wel gaan, ok. dat is goed om te weten!

ik sprak net mijn motorrijdende oom en vertelde hem van die RGV die ik op het oog heb. hij gaf mij het advies om toch zwaarder te beginnen, omdat ik na 3 maanden (en misschien wel eerder) waarschijnlijk op die RGV ben uitgekeken. ik zei tegen hem dat die RGV 55 pk heeft en ongeveer 130 kilo weegt, dat is wel een gunstige pk/gewichtverhouding, dacht ik. maar hij bleef erbij. wat denken jullie daarvan?

ik was nu eigenlijk van plan om die RGV wat langer te rijden zodat ik eind van dit jaar/begin volgend jaar een echte mooie SS kan kopen.

quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:17 schreef Patrick281 het volgende:

Op deze kan je misschien wat langer doorrijden


zie ik nu pas...
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:37:22 #133
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16528137
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dus een 750 zou voor een beginner nog wel gaan, ok. dat is goed om te weten!

ik sprak net mijn motorrijdende oom en vertelde hem van die RGV die ik op het oog heb. hij gaf mij het advies om toch zwaarder te beginnen, omdat ik na 3 maanden (en misschien wel eerder) waarschijnlijk op die RGV ben uitgekeken. ik zei tegen hem dat die RGV 55 pk heeft en ongeveer 130 kilo weegt, dat is wel een gunstige pk/gewichtverhouding, dacht ik. maar hij bleef erbij. wat denken jullie daarvan?

ik was nu eigenlijk van plan om die RGV wat langer te rijden zodat ik eind van dit jaar/begin volgend jaar een echte mooie SS kan kopen.


Reken maar dat het motorkarakter zo wild is dat je niet binnen 3 maanden op die RGV bent uitgekeken.
Qua sensatie kunnen er weinig motoren aan deze 2'takt tippen.
Voordeel van die 750 is dat het zwaarder is, groter qua zit en vooral minder *onderhoud heeft.
(*lees: minder op het randje van het technisch toelaatbare / onbetrouwbaarheid)
Ik ben alweer 10 jaar verder en die RGV blijft mij ook nog steeds trekken, maar ja die vetgeslagen bougie's kan ik mij ook nog als de dag van gisteren herinneren.
Het model en het rijden is ubergeil.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:42:14 #134
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16528294
Waarom anders geen ZXR400? Een RGV is door de tweetaktmotor ongetwijfeld leuker te berijden dan een viertakt maar dit is toch wel een aardige middenweg?

Ben er zelf ook naar aan het kijken, de FZR zit overigens nog steeds ergens in mijn achterhoofd.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_16528372
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:37 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Reken maar dat het motorkarakter zo wild is dat je niet binnen 3 maanden op die RGV bent uitgekeken.
Qua sensatie kunnen er weinig motoren aan deze 2'takt tippen.
Voordeel van die 750 is dat het zwaarder is, groter qua zit en vooral minder *onderhoud heeft.
(*lees: minder op het randje van het technisch toelaatbare / onbetrouwbaarheid)
Ik ben alweer 10 jaar verder en die RGV blijft mij ook nog steeds trekken, maar ja die vetgeslagen bougie's kan ik mij ook nog als de dag van gisteren herinneren.
Het model en het rijden is ubergeil.


kijk, dat idee had ik dus al gekregen! ubergeil is ubergoed!! maar heeft die 750 geen hoger koppel? of weegt dat niet op tegen de pk/gewicht verhouding?

ik heb al een mail ontvangen van die RGV van 1150 euro, en dat klinkt allemaal erg goed! ik ga volgende week ff naar utrecht om een proefrit te maken, want nu wil ik het zelf ondervinden!!

onderhoud vind ik geen probleem, dat komt wel goed. mijn oom woont vlakbij en leren sleutelen wil ik toch. het gaat mij nu om die (geweldige) rijeigenschappen die jij noemt.

nu hopen dat rietvaerder volgende week kan, mijn oom gaat sowieso mee

pi_16528449
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:42 schreef hollander172 het volgende:
Waarom anders geen ZXR400? Een RGV is door de tweetaktmotor ongetwijfeld leuker te berijden dan een viertakt maar dit is toch wel een aardige middenweg?

Ben er zelf ook naar aan het kijken, de FZR zit overigens nog steeds ergens in mijn achterhoofd.


omdat ik nog aan t sparen ben voor een SS uit 96/97 en ik wil heel snel eigenlijk gisteren als het kan rijden. en een ZXR400 is net iets te duur, ik wil nl. niet meer dan 1.500 euro uitgeven. en dan is de RGV een hele goede oplossing!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:20:08 #137
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_16529390
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

omdat ik nog aan t sparen ben voor een SS uit 96/97 en ik wil heel snel eigenlijk gisteren als het kan rijden. en een ZXR400 is net iets te duur, ik wil nl. niet meer dan 1.500 euro uitgeven. en dan is de RGV een hele goede oplossing!


Zeker een leuke motor zo een RGV.

En misschien wil ik begin volgend jaar mijn ZXR wel verkopen , dit alles onder voorbehoud uiteraard

Er moet namelijk toch echt een ZX7R komen

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:59:23 #138
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16530631
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
kijk, dat idee had ik dus al gekregen! ubergeil is ubergoed!! maar heeft die 750 geen hoger koppel? of weegt dat niet op tegen de pk/gewicht verhouding?
Ja die 750 heeft uiteraard een veel hoger koppel; torentoog zelfs in vergelijking.
Maar je was toch een echte toerenmaker, dus later dan laat schakelen.
Let wel dat die RGV inderdaad onder de 5.000 zo dood is als een pier.
Daarboven breekt de hel los.
pi_16530998
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:59 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ja die 750 heeft uiteraard een veel hoger koppel; torentoog zelfs in vergelijking.
Maar je was toch een echte toerenmaker, dus later dan laat schakelen.
Let wel dat die RGV inderdaad onder de 5.000 zo dood is als een pier.
Daarboven breekt de hel los.


de hel? ik krijg steeds meer en meer zin in die rit volgende week!!! en toeren, ja...zo hoog mogelijk wat mij betreft!!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:33:21 #140
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16533569
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:21 schreef ZX9R het volgende:
Gingen jullie nou morgen ergens rijden?
Als het droog is ga ik met PatrickM rijden.... toch?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:39:51 #141
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16533806
Morgen zou het nog niet zo droog zijn, zondag wel.
Mijn kuipruitje is trouwens binnen .. nou alleen nog monteren.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:41:32 #142
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16533863
Waar wacht je op..
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:44:33 #143
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16533964
De spuiterij heeft met het repareren van de kuip ook een paar gaatjes dicht geplamuurd.
De tellers lopen zo dicht langs de kuip dat je er ook bijna niet achter komt om e.a. te monteren.
.. en ik zit teveel te fokken....
pi_16534166
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:33 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Als het droog is ga ik met PatrickM rijden.... toch?


zaterdag 70% regenkans
zondag 50% regenkans

dus waarschijnlijk weinig rijden dit weekend
En dat wordt het kouder aan het einde van de week
Onder de nul graden
Ik vrees dat het nog wel ff gaat duren (lees, enkele weken, dus dat is heel lang als je graag iets wil ) dat ik ga rijden met de YZF... (moet wel droog zijn en ca 5 graden (liefst nog wat warmer ) boven nul om een beetje gevoel met/over de motor te krijgen met een dagje rijden...)

  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:55:56 #145
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16534258
Ik zou zeggen, eerst even het daadwerkelijke weer morgen afwachten..
pi_16534280
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou zeggen, eerst even het daadwerkelijke weer morgen afwachten..
Als het zo is als vandaag, dan gaat er natuurlijk wel gereden worden
  vrijdag 23 januari 2004 @ 23:57:26 #147
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16534288
Wel frisjes
pi_16534333
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Wel frisjes
Ach... zit een goeie stroomlijn op de YZF, dus niet zo'n last van
pi_16534398
Wel van koude banden
pi_16534459
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Wel van koude banden
Dat helaas wel... maar ach... ben zeker niet van plan te gaan knee downen ofzo (moet eerst maar de motor onder controle zien te houden onder normale omstandigheden en normaal gebruik )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')