quote:ook helemaal mee eens, bmw moet het bij auto's houden.
Op vrijdag 23 januari 2004 18:58 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat soort motorfietsen moesten eigenlijk verboden worden.
![]()
quote:tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen
Op vrijdag 23 januari 2004 20:06 schreef Patrick281 het volgende:
One Punch: 1.500,00 Kawasaki GPX750R :
[afbeelding]
Vlijmen Noord Brabant is ook OK geloof ik.
quote:Het scheelt niet veel
Op vrijdag 23 januari 2004 20:09 schreef hollander172 het volgende:[..]
Ze zullen ongetwijfeld hun doelgroep bereiken met dat soort features maar mijn ding zou het niet zijn. Hebben die BMW's ook kontverwarming?
quote:900cc and up supersports
Op vrijdag 23 januari 2004 20:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen
?
Ik praat dan trouwens over de oudere 750cc supersports. Die nieuwe soes 750 is natuurlijk een beest die niet voor beginnershandjes is
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 23-01-2004 20:17]
quote:We weten nu dat je geen crashende 18 jarige meer bent.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ook helemaal mee eens, bmw moet het bij auto's houden.
[..]tja, ik heb mijn zinnen nu gezet op een RGV, vind ik qua uiterlijk ook mooier. en waren het jullie niet die mij afraadden om met een 750 te beginnen
?
quote:Die FireBlade stond speciaal bekend om zijn gevaarlijke motor en stuur karakter.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:16 schreef PatrickM het volgende:
[..]
900cc and up supersports... dat zijn niet echt beginnersfietsen...
ik sprak net mijn motorrijdende oom en vertelde hem van die RGV die ik op het oog heb. hij gaf mij het advies om toch zwaarder te beginnen, omdat ik na 3 maanden (en misschien wel eerder) waarschijnlijk op die RGV ben uitgekeken. ik zei tegen hem dat die RGV 55 pk heeft en ongeveer 130 kilo weegt, dat is wel een gunstige pk/gewichtverhouding, dacht ik. maar hij bleef erbij. wat denken jullie daarvan?
ik was nu eigenlijk van plan om die RGV wat langer te rijden zodat ik eind van dit jaar/begin volgend jaar een echte mooie SS kan kopen.
quote:zie ik nu pas...
Op vrijdag 23 januari 2004 20:17 schreef Patrick281 het volgende:Op deze kan je misschien wat langer doorrijden
quote:Reken maar dat het motorkarakter zo wild is dat je niet binnen 3 maanden op die RGV bent uitgekeken.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dus een 750 zou voor een beginner nog wel gaan, ok. dat is goed om te weten!ik sprak net mijn motorrijdende oom en vertelde hem van die RGV die ik op het oog heb. hij gaf mij het advies om toch zwaarder te beginnen, omdat ik na 3 maanden (en misschien wel eerder) waarschijnlijk op die RGV ben uitgekeken. ik zei tegen hem dat die RGV 55 pk heeft en ongeveer 130 kilo weegt, dat is wel een gunstige pk/gewichtverhouding, dacht ik. maar hij bleef erbij. wat denken jullie daarvan?
ik was nu eigenlijk van plan om die RGV wat langer te rijden zodat ik eind van dit jaar/begin volgend jaar een echte mooie SS kan kopen.
Ben er zelf ook naar aan het kijken, de FZR zit overigens nog steeds ergens in mijn achterhoofd.
quote:kijk, dat idee had ik dus al gekregen! ubergeil is ubergoed!! maar heeft die 750 geen hoger koppel? of weegt dat niet op tegen de pk/gewicht verhouding?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Reken maar dat het motorkarakter zo wild is dat je niet binnen 3 maanden op die RGV bent uitgekeken.
Qua sensatie kunnen er weinig motoren aan deze 2'takt tippen.
Voordeel van die 750 is dat het zwaarder is, groter qua zit en vooral minder *onderhoud heeft.
(*lees: minder op het randje van het technisch toelaatbare / onbetrouwbaarheid)
Ik ben alweer 10 jaar verder en die RGV blijft mij ook nog steeds trekken, maar ja die vetgeslagen bougie's kan ik mij ook nog als de dag van gisteren herinneren.
Het model en het rijden is ubergeil.
ik heb al een mail ontvangen van die RGV van 1150 euro, en dat klinkt allemaal erg goed! ik ga volgende week ff naar utrecht om een proefrit te maken, want nu wil ik het zelf ondervinden!!
onderhoud vind ik geen probleem, dat komt wel goed. mijn oom woont vlakbij en leren sleutelen wil ik toch. het gaat mij nu om die (geweldige) rijeigenschappen die jij noemt.
nu hopen dat rietvaerder volgende week kan, mijn oom gaat sowieso mee
quote:omdat ik nog aan t sparen ben voor een SS uit 96/97 en ik wil heel snel eigenlijk gisteren als het kan rijden. en een ZXR400 is net iets te duur, ik wil nl. niet meer dan 1.500 euro uitgeven. en dan is de RGV een hele goede oplossing!
Op vrijdag 23 januari 2004 20:42 schreef hollander172 het volgende:
Waarom anders geen ZXR400? Een RGV is door de tweetaktmotor ongetwijfeld leuker te berijden dan een viertakt maar dit is toch wel een aardige middenweg?Ben er zelf ook naar aan het kijken, de FZR zit overigens nog steeds ergens in mijn achterhoofd.
quote:Zeker een leuke motor zo een RGV.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
omdat ik nog aan t sparen ben voor een SS uit 96/97 en ik wil heel snel eigenlijk gisteren als het kan rijden. en een ZXR400 is net iets te duur, ik wil nl. niet meer dan 1.500 euro uitgeven. en dan is de RGV een hele goede oplossing!
En misschien wil ik begin volgend jaar mijn ZXR wel verkopen , dit alles onder voorbehoud uiteraard
Er moet namelijk toch echt een ZX7R komen
quote:Ja die 750 heeft uiteraard een veel hoger koppel; torentoog zelfs in vergelijking.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
kijk, dat idee had ik dus al gekregen! ubergeil is ubergoed!! maar heeft die 750 geen hoger koppel? of weegt dat niet op tegen de pk/gewicht verhouding?
quote:de hel? ik krijg steeds meer en meer zin in die rit volgende week!!! en toeren, ja...zo hoog mogelijk wat mij betreft!!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ja die 750 heeft uiteraard een veel hoger koppel; torentoog zelfs in vergelijking.
Maar je was toch een echte toerenmaker, dus later dan laat schakelen.
Let wel dat die RGV inderdaad onder de 5.000 zo dood is als een pier.
Daarboven breekt de hel los.
quote:Als het droog is ga ik met PatrickM rijden.... toch?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:21 schreef ZX9R het volgende:
Gingen jullie nou morgen ergens rijden?
quote:zaterdag 70% regenkans
Op vrijdag 23 januari 2004 23:33 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Als het droog is ga ik met PatrickM rijden.... toch?
dus waarschijnlijk weinig rijden dit weekend
En dat wordt het kouder aan het einde van de week
Onder de nul graden
Ik vrees dat het nog wel ff gaat duren (lees, enkele weken, dus dat is heel lang als je graag iets wil ) dat ik ga rijden met de YZF... (moet wel droog zijn en ca 5 graden (liefst nog wat warmer
) boven nul om een beetje gevoel met/over de motor te krijgen met een dagje rijden...)
quote:Als het zo is als vandaag, dan gaat er natuurlijk wel gereden worden
Op vrijdag 23 januari 2004 23:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou zeggen, eerst even het daadwerkelijke weer morgen afwachten..
quote:Ach... zit een goeie stroomlijn op de YZF, dus niet zo'n last van
Op vrijdag 23 januari 2004 23:57 schreef Rietvaerder het volgende:Wel frisjes
quote:Dat helaas wel... maar ach... ben zeker niet van plan te gaan knee downen ofzo (moet eerst maar de motor onder controle zien te houden onder normale omstandigheden en normaal gebruik
Op zaterdag 24 januari 2004 00:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Wel van koude banden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |