quote:Eens
Op zaterdag 24 januari 2004 22:28 schreef tazmanian het volgende:
neem dan ff contact met me op dan krijg jij als enige het root wachtwoord en shell toegang van af jouw ip (heb je een vast ip?) ook geldt dit voor de 2 devvers uiteindelijk mits ze een vast ip hebbenjij kan dan bepalen wat er eventueel moet worden geinstalled (na overleg)
en wie er nog meer toegang moet krijgen met een aparte usernaam daarvoor aangemaakt.
dus nadat je toegang hebt maken we een dir aan waar de andere 2 devvvers toegang toe hebben
mee eens?
*mail gaat aanzwengelen*
quote:Wel voor mijn Fok correspondentie
Op zaterdag 24 januari 2004 22:55 schreef tazmanian het volgende:
mmmm Lucille
stuur jij met een hotmail account?toch
Mijn normale mail gaat natuurlijk via eigen domain en naam
Wil je dat liever dan?
quote:Op dit moment nog even niet denk ik. De huidige taken zijn redelijk verdeeld. Maar op welk gebied heb jij kennis van zaken? Altijd handig om te weten natuurlijk.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:32 schreef mat_herben het volgende:
hulp nodig?
quote:do not trust hotmail
Op zaterdag 24 januari 2004 23:01 schreef Lucille het volgende:[..]
Wel voor mijn Fok correspondentie
Mijn normale mail gaat natuurlijk via eigen domain en naam
Wil je dat liever dan?
en wie weet wie jouw naam gebruikt om ............................. ![]()
safety first
quote:You've got mail
Op zaterdag 24 januari 2004 23:04 schreef tazmanian het volgende:[..]
do not trust hotmail
en wie weet wie jouw naam gebruikt om .............................
safety first
quote:met welke inhoud
Op zaterdag 24 januari 2004 23:05 schreef Lucille het volgende:[..]
You've got mail
behalve email adres? sorrie hoor ben ietwat wan trouwig maar ik denk dat je het wel begrijpt
quote:De gegevens stonden in de hotmail mail. Die had je toch wel gelezen of had je hem niet eens geopend?
Op zaterdag 24 januari 2004 23:07 schreef tazmanian het volgende:[..]
met welke inhoud
behalve email adres? sorrie hoor ben ietwat wan trouwig maar ik denk dat je het wel begrijpt
quote:je wel tuurlijk komt gewoon binnen @ outlook
Op zaterdag 24 januari 2004 23:12 schreef Lucille het volgende:[..]
De gegevens stonden in de hotmail mail. Die had je toch wel gelezen of had je hem niet eens geopend?
maar wilde zeker weten dat jij die mail stuurt en niet een of andere idioot met een hotmail adres die daarna mijn server verkracht ![]()
dat snap je toch ook wel ?
ik mail je wel
quote:Jij denk dat er iemand een hotmail account zou maken met als naam lucille? Zouden er echt mensen rondlopen op deze Aarde die onder een valse naam mailen.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:15 schreef tazmanian het volgende:[..]
je wel tuurlijk komt gewoon binnen @ outlook
maar wilde zeker weten dat jij die mail stuurt en niet een of andere idioot met een hotmail adres die daarna mijn server verkracht
dat snap je toch ook wel ?
ik mail je wel
quote:Dat gaat helemaal goedkomen.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:19 schreef tazmanian het volgende:[..]
mail back
quote:Ook goed
Op zaterdag 24 januari 2004 23:22 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat gaat helemaal goedkomen.
Sorrie voor mijn wantrouwigheid hoor maar je weet nooit
chatadres is evt bekend nu bij je staat in de laatste mail
quote:Ja die heb ik gezien. De mijne zie je wel als ik morgen inlog.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:25 schreef tazmanian het volgende:[..]
Ook goed
Sorrie voor mijn wantrouwigheid hoor maar je weet nooit
![]()
chatadres is evt bekend nu bij je staat in de laatste mail
quote:mooi zo
Op zaterdag 24 januari 2004 22:25 schreef Lucille het volgende:[..]
De softwarefabrikanten staan al drie rijen dik voor de deur.
We zijn dus bezig met het leggen van de fundering. Het gebouw staat er nog niet, maar de grond is gekocht en wordt nu bouwrijp gemaakt.
Architect heeft al de bouwtekening gemaakt en bij de poort staan de bouwvakkers klaar.
ik moet zo ff alles op een rijtje zetten wat de main page nodig heeft.
willen we een template systeem?
zo dat ik gewoon wat maak en de stijl aan te passen is?
quote:Scheiding van structuur/code en stijl zou heel mooi zijn natuurlijk. Op deze manier wordt het beter te onderhouden en bovendien kunnen dan ook mensen die mooie plaatjes en stijlen kunnen maken dit makkelijker in de website invoegen. Go for it zou ik zeggen.
Op zondag 25 januari 2004 00:11 schreef innovation het volgende:
Lo mensen ik hoor dat we een lekker plekje hebben gevonden om de beta te hosten..
dat vind ik dan wel weer prettig.ik moet zo ff alles op een rijtje zetten wat de main page nodig heeft.
willen we een template systeem?
zo dat ik gewoon wat maak en de stijl aan te passen is?
quote:Jij ging slapen!
Op zondag 25 januari 2004 00:15 schreef Lucille het volgende:[..]
Scheiding van structuur/code en stijl zou heel mooi zijn natuurlijk. Op deze manier wordt het beter te onderhouden en bovendien kunnen dan ook mensen die mooie plaatjes en stijlen kunnen maken dit makkelijker in de website invoegen. Go for it zou ik zeggen.
quote:yip vind ik ook..
Op zondag 25 januari 2004 00:15 schreef Lucille het volgende:[..]
Scheiding van structuur/code en stijl zou heel mooi zijn natuurlijk. Op deze manier wordt het beter te onderhouden en bovendien kunnen dan ook mensen die mooie plaatjes en stijlen kunnen maken dit makkelijker in de website invoegen. Go for it zou ik zeggen.
3 vraagjes
code:login/logout
register
personal settings.
cart info
ranking
pas mailer
info / help
[Dit bericht is gewijzigd door innovation op 25-01-2004 00:24]
quote:Dat was ik wel van plan ja eigenlijk.
Op zondag 25 januari 2004 00:16 schreef haaahaha het volgende:[..]
Jij ging slapen!
Hellup.
quote:Okay, jij hebt help nodig.
Op zondag 25 januari 2004 00:23 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat was ik wel van plan ja eigenlijk.
Maar ik kom er niet aan toe. De hele week zit ik al tot 1 a 2 uur uur 's nachts te Fok!ken, me te bemoeien met dit [Dev] project, ontwerpjes te maken, mensen ronselen, het project draaiende houden. Dit kost me nog mijn leven zo. Ik kan in ieder geval niet 2 van deze projecten aansturen, dat merk ik wel.
En dan heb ik ook nog mijn eigen webstuff waar ik mee bezig ben, een server van me doet iets raars de laatste dagen en ik ben band dat een harddisk het gaat begeven en ik moet morgen ook nog ff een offerte schrijven voor een website. En die moet dan ook nog eens op 1 maart in de lucht gaan en op 1 april operationeel zijn. En ik moet de vakantiefilm van 2002 nog gaan monteren met iemand en ik moet het TV optreden van Hik ook nog monteren. En ik moet nog foto's naar Shmoopy sturen. En tazmanian helpen migreren naar RH9.0
Oh ja, en ik heb gewoon een baan, een drukke baan zelfs.Hellup.
quote:het zit je niet mee..
Op zondag 25 januari 2004 00:23 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat was ik wel van plan ja eigenlijk.
Maar ik kom er niet aan toe. De hele week zit ik al tot 1 a 2 uur uur 's nachts te Fok!ken, me te bemoeien met dit [Dev] project, ontwerpjes te maken, mensen ronselen, het project draaiende houden. Dit kost me nog mijn leven zo. Ik kan in ieder geval niet 2 van deze projecten aansturen, dat merk ik wel.
En dan heb ik ook nog mijn eigen webstuff waar ik mee bezig ben, een server van me doet iets raars de laatste dagen en ik ben band dat een harddisk het gaat begeven en ik moet morgen ook nog ff een offerte schrijven voor een website. En die moet dan ook nog eens op 1 maart in de lucht gaan en op 1 april operationeel zijn. En ik moet de vakantiefilm van 2002 nog gaan monteren met iemand en ik moet het TV optreden van Hik ook nog monteren. En ik moet nog foto's naar Shmoopy sturen. En tazmanian helpen migreren naar RH9.0
Oh ja, en ik heb gewoon een baan, een drukke baan zelfs.Hellup.
quote:1) Database structuur die ik gegeven had met de bijbehorende suggesties van jou en (ik meen Pharkus). Daar moeten dan nog wel even de juiste details bij en zo (typedefinities, NULL elementen wel of niet toegestaan, Default waarden, ....). Ik zal een nieuw overzicht maken, hopelijk als ik toegang heb tot de database op de server. Dat scheelt weer type werk, kan ik hopelijk lekker overzicht maken via phpMySQL.
Op zondag 25 januari 2004 00:19 schreef innovation het volgende:[..]
yip vind ik ook..
3 vraagjes
wat is nu de uit eindelijke db sturctuur. html or xhtml xhtml wat is de preciese omschrijving van wat er allemaal in of op komt? code:login/logout
register
personal settings.
cart info
ranking
pas mailer
info / help
2) In ieder geval HTML 4.01 compliant. Ik vraag me af of XHTML nodig is. Ik wil graag code die netjes door de W3C validator heen komt. En dat gaat het snelst denk ik met HTML 4.01 (Traditional). De voordelen van XHTML voor deze website zie ik niet zo.
3) Volgens mij is je lijstje wel compleet.
quote:Niemand
Op zondag 25 januari 2004 00:25 schreef haaahaha het volgende:[..]
Okay, jij hebt help nodig. [afbeelding]
Iemand moet dit project op zich nemen.
Wie is er behalve jij erg goed op de hoogte van wat er speelt?
quote:En nu ga ik echt pitten
Op zondag 25 januari 2004 00:26 schreef innovation het volgende:[..]
het zit je niet mee..
go to bed.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:32 schreef Lucille het volgende:[..]
En nu ga ik echt pitten
ik kijk morge voor je ik ga ook.
quote:Tja, zoals ik ook al eerder zei, ik wil wel een oogje in het zeil houden en alles organiseren, maar ik heb die technische achtergrond niet, dus dan is het een beetje vreemd om te gaan delegeren... Maar als Lucille het echt zo druk heeft wil ik anders wel een oogje in het zeil houden.
Op zondag 25 januari 2004 00:32 schreef Lucille het volgende:[..]
Niemand
quote:Zo dramatisch is het ook weer niet hoor.
Op zondag 25 januari 2004 11:25 schreef Troel het volgende:[..]
Tja, zoals ik ook al eerder zei, ik wil wel een oogje in het zeil houden en alles organiseren, maar ik heb die technische achtergrond niet, dus dan is het een beetje vreemd om te gaan delegeren... Maar als Lucille het echt zo druk heeft wil ik anders wel een oogje in het zeil houden.
quote:gelukig..
Op zondag 25 januari 2004 13:45 schreef Lucille het volgende:[..]
Zo dramatisch is het ook weer niet hoor.
Maar ik vind dit project gewoon zo leuk dat ik het niet erg vind om daar andere dingen voor opzij te zetten.
code:dat was even een update over wat ik op moment ga gebruiken voor het schrijven.# phpMyAdmin MySQL-Dump
# version 2.2.3
# http://phpwizard.net/phpMyAdmin/
# http://phpmyadmin.sourceforge.net/ (download page)
#
# Host: localhost
# Generation Time: Jan 25, 2004 at 12:53 AM
# Server version: 4.00.13
# PHP Version: 4.3.2
# Database : `projects`
# --------------------------------------------------------#
# Table structure for table `users`
#CREATE TABLE users (
user_id int(6) NOT NULL auto_increment,
nickname varchar(255) NOT NULL default '',
password varchar(48) NOT NULL default '',
email varchar(255) NOT NULL default '',
active tinyint(1) NOT NULL default '0',
register_date int(12) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (user_id),
UNIQUE KEY user_id_2 (user_id),
KEY user_id (user_id)
) TYPE=InnoDB COMMENT='user table for Fokmemory';
Het idee is dus dat er 1 account is waarop je kan inloggen, om files te dumpen die niet in de webtree moeten komen (admin achtige dingen) en om bijvoorbeeld de serverload te bekijken tijdens het spelen, en 1 account waarmee devvers kunnen werken.
Het admin account zal door mij gebruikt worden en het 2e account door Pharkus en innovation. Andere mensen die spullen aanleveren (plaatjes, teksten) leveren dit in bij de devvers die dit toch al moeten integreren in hun code, dus er is geen noodzaak om anderen toegang te geven.
Usernames en passwords worden dus ook niet uitgewisseld.
Ondertussen heb ik het admin account in gebruik en zijn we bezig om te kijken of alle tools er zijn en zo.
quote:Even een vraag over het veld register_date
Op zondag 25 januari 2004 15:40 schreef innovation het volgende:code:dat was even een update over wat ik op moment ga gebruiken voor het schrijven.# phpMyAdmin MySQL-Dump
# version 2.2.3
# http://phpwizard.net/phpMyAdmin/
# http://phpmyadmin.sourceforge.net/ (download page)
#
# Host: localhost
# Generation Time: Jan 25, 2004 at 12:53 AM
# Server version: 4.00.13
# PHP Version: 4.3.2
# Database : `projects`
# --------------------------------------------------------#
# Table structure for table `users`
#CREATE TABLE users (
user_id int(6) NOT NULL auto_increment,
nickname varchar(255) NOT NULL default '',
password varchar(48) NOT NULL default '',
email varchar(255) NOT NULL default '',
active tinyint(1) NOT NULL default '0',
register_date int(12) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (user_id),
UNIQUE KEY user_id_2 (user_id),
KEY user_id (user_id)
) TYPE=InnoDB COMMENT='user table for Fokmemory';
Gisterenavond bedacht ik me ook of er een veld bij moest komen met daarin de user_id zoals de gebruiker ook bij Fok! bekend is aangezien onze user_id op dit moment niet dezelfde is als die op Fok!
Misschien handig om later eventueel links te kunnen maken naar Fok! profiles, fotoboek of wat dan ook waar een Fok! user_id ook bij zit. Hoeft dus geen verplicht veld te zijn, maar optioneel. Misschien ook handig als we later misschien de boel binnen Fok! mogen hosten en we deze database moeten koppelen aan die van Fok!
quote:
Op zondag 25 januari 2004 16:03 schreef Lucille het volgende:
Gisterenavond bedacht ik me ook of er een veld bij moest komen met daarin de user_id zoals de gebruiker ook bij Fok! bekend is aangezien onze user_id op dit moment niet dezelfde is als die op Fok!
Misschien handig om later eventueel links te kunnen maken naar Fok! profiles, fotoboek of wat dan ook waar een Fok! user_id ook bij zit. Hoeft dus geen verplicht veld te zijn, maar optioneel. Misschien ook handig als we later misschien de boel binnen Fok! mogen hosten en we deze database moeten koppelen aan die van Fok!
quote:omdat ik hem dan met time() kan vullen.. en je er mee mee kan dan allen weer geven.. je kunt zelf van kiezenw at je weer geeft en dat heel eenvoudig.
Even een vraag over het veld register_date
Waarom gebruik je niet een date type maar een int?
quote:Tis een afweging. Voordeel van type int is inderdaad dat je meteen via time() functie het aantal seconden in het veld kan zetten. Nadeel is wel weer dat het lezen van de database alleen goed is via stuk software dat het aantal seconden omrekent naar echte tijd. En met het displayen van tijden in het spel interface moet je toch ook weer conversies doen om het in human readable form te zetten. Dus welke keuze ook gemaakt wordt, ergens zal er toch een conversie plaatsvinden. Of in het deel wat de database vult, of in het deel wat de database leest en displayed. In zo'n geval ben ik er een voorstander van om als format een tijd/datum veld te nemen. Hierdoor wordt het leesbaarder in bijvoorbeeld phpMyAdmin en bovendien zit het veldtype er niet voor niets in bij databases. Zoeken op tijdsintervallen gaat dan namelijk gewoon op datum en omrekening naar seconden is dan ook niet nodig.
Op zondag 25 januari 2004 17:16 schreef innovation het volgende:
omdat ik hem dan met time() kan vullen.. en je er mee mee kan dan allen weer geven.. je kunt zelf van kiezenw at je weer geeft en dat heel eenvoudig.
ik kan er ook date of datetime van maken als U dat liever heeft.
Type datetime lijkt mij dus een betere keuze.
ben bezig met register..
opmoment is html brak.. (ik wil eerst alles werkend hebben, dan spelling check en dan een goede layout.. (die is toch zo aan te passen))
Fatal error: Call to undefined function: getdatabaseinfo() in /var/www/projects/memory/etc/dbLib.php on line 54
uhm en nu?
getdatabaseinfo() zit er wel in..
quote:Je code nakijken en zorgen dat je fucntie buiten een andere functie staat en goed gestart/afgesloten wordt.
Op zondag 25 januari 2004 19:30 schreef innovation het volgende:
Parse error: parse error in /var/www/projects/memory/etc/dbLib.php on line 293
mySQL query testFatal error: Call to undefined function: getdatabaseinfo() in /var/www/projects/memory/etc/dbLib.php on line 54
uhm en nu?
getdatabaseinfo() zit er wel in..
quote:code komt van lucille.
Op zondag 25 januari 2004 19:40 schreef Vampier het volgende:[..]
Je code nakijken en zorgen dat je fucntie buiten een andere functie staat en goed gestart/afgesloten wordt.
php:<?
break;
case 'ORACLE':
?>
quote:hoe bedoel je..
Op zondag 25 januari 2004 19:44 schreef Lucille het volgende:
Hey dat is vreemd.
Zit mySQL wel gelinkt in jouw PHP versie?
quote:Lucille kan hem ook bij mij op de server proberen ik denk dat we dan wel het een en ander kunnen uitsluiten mt 2 verschillende servers
Op zondag 25 januari 2004 19:46 schreef innovation het volgende:[..]
hoe bedoel je..
normaal werkt alles.maarja wat is dan weer normaal he.. overgens vind ik dat tooltje van jou wel zwaar easy.
quote:ja ik vind het oke.. dat maakt mij niet zo uit als ie maar ergens werkt
Op zondag 25 januari 2004 19:48 schreef tazmanian het volgende:[..]
Lucille kan hem ook bij mij op de server proberen ik denk dat we dan wel het een en ander kunnen uitsluiten mt 2 verschillende servers
php path aanpassen zal het probleem oplossen
quote:hoe krijg ik ze daar dan in..
Op zondag 25 januari 2004 21:09 schreef Lucille het volgende:
Ondertussen heb ik de PHP files op de server gezet en hier werkt het gewoon, dus mijn vermoeden is juist. De library files staan niet in het PHP path.
quote:Lucille is hier zo te zien nog niet verder mee gegaan heeft wel de toegang tot de server,
Op zondag 25 januari 2004 22:24 schreef innovation het volgende:[..]
hoe krijg ik ze daar dan in..
hoes met de dev acount?
maar moest nog een aantal andere dingen afhandelen ik kan er ook wel bij maar ..................................................... de afspraak die gemaakt is staat gewoon
anders neem je kontact met mij op dan probeer ik wel iets voor je
quote:Er moet nog een tweede account worden aangemaakt op de server voor de file uploads. Het account wat er nu is dat is het admin account voor het project. Ik moet dit nog doen maar zit nu even een ander klusje te doen (offerte schrijven voor een aankomend project van mijzelf) dus heb nog geen tijd gehad. Ondertussen heeft tazmanian een subdomain aangemaakt en dat is bereikbaar:
Op zondag 25 januari 2004 22:24 schreef innovation het volgende:[..]
hoe krijg ik ze daar dan in..
hoes met de dev acount?
Ik moest hiervoor wel ff een index.html file in elkaar knutselen, maar dat staat er nu. Ik ben bang dat het account pas morgenavond gemaakt kan worden, gezien mijn bezigheden. Maar de database library lijkt hier dus wel te werken. Hij geeft alleen de foutboodschap dat er geen database te vinden is, maar dat komt omdat ik geen database heb aangemaakt. Maar de functie in de dbConfig.php file wordt wel gevonden hier.
Aanpassing van het PHP path zal denk ik in de php.ini file gedaan moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 25-01-2004 23:22]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |