quote:want?
Op donderdag 22 januari 2004 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
teveel
quote:Niet goed voor je cholesterol
Op donderdag 22 januari 2004 13:20 schreef Twisted_TpaU het volgende:[..]
want?
reden?
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
teveel
quote:3 eieren per week is het max....
Op donderdag 22 januari 2004 13:20 schreef Kimmster het volgende:
Volgens mij is een teveel aan eieren per week niet goed.
Maar wat het maximale aantal is weet ik eigenlijk ook niet, stuk of 4 ??
[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 22-01-2004 13:24]
quote:de dooier kan kwaad vanwege het eiwit, tis gewoon een bom eiwit.....
Op donderdag 22 januari 2004 13:24 schreef _Flea_ het volgende:
Volgens mij mag je niet zoveel dooier hebben omdat dat juist niet goed voor je is.
Eiwit kon geen kwaad dacht ik.
Kun je dood van gaan
Mijn advies: als jij graag 2 eieren eet, gewoon doen.
quote:Achterrhaald.
Op donderdag 22 januari 2004 13:21 schreef moz het volgende:[..]
Niet goed voor je cholesterol
quote:Riiiiight...
Op donderdag 22 januari 2004 13:25 schreef Viper_74 het volgende:
Teveel, krijg je eiwit overschot, word je te opgewonden van, teveel sperma aanmaak.Kun je dood van gaan
Ik ga nu iig lekker een eitje met spek bakken.
En dat doe ik soms 3x per week.
maar is da zo, dat er vetten inzitten die schadelijk zijn die onschadelijk worden gemaakt, ga ik maar een opzoeken, google, here i come...
quote:Dat stofje bedoelde ik dus!
Op donderdag 22 januari 2004 13:26 schreef loveli het volgende:
want in eigeel zit lecithine. Het negatieve effect (cholesterol) wordt daardoor weer opgeheven.
[Dit bericht is gewijzigd door sj0erd666 op 22-01-2004 13:33]
quote:Jaaah!Rotte eierenstank,is dacht ik waterstof?Kan je dus een lucifer bij houden!
Op donderdag 22 januari 2004 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Dat stofje bedoelde ik dus!
Van veel eieren krijg je overigens wel erg hard stinkende farts, maar dat terzijde...
Jarenlang waren eieren slecht voor je gezondheid. Je kon er salmonella van krijgen. Maar de voornaamste besmettingsbron blijkt kippenvlees, dus de kip en niet het ei. De kans een besmet ei te treffen is erg klein. Een ei bleek ook slecht voor uw cholesterol gehalte. Ook onzin. Na (beter) onderzoek blijkt dat een ei wel veel cholesterol bevat, maar dat komt lang niet allemaal in uw bloed terecht. Het ei is weer veilig verklaard. Sterker nog: een ei is goed. Goed voor de ontwikkeling van de hersenen en het geheugen, goed voor het gezichtsvermogen en het hart. Bij een hogere eierconsumptie neemt het risico op een hartaanval met 60 procent af. Onderzoekers hebben stofjes ontdekt die dit allemaal doen. Niet echt verwonderlijk aangezien we veel van die stofjes er zelf in via het voer instoppen. Toch blijf het resultaat hetzelfde: één ei per dag is goed.
Zin gekregen in een gezond ei? Stort u voor Pasen dan op de nieuwste trend Dinchen. Een buffet tussen lunch en diner voor de langslapers. De Allerhande staat vol met lekkere recepten voor deze middagmaaltijd. Een deel van deze overheerlijke recepten zijn ook terug te vinden op de AH-website. Zo zet u de prachtige Paastafel vol met heerlijke lekkernijen.
dus ik blijf op mijn eier dieet van 2 per dag of 2 per 2 dagen =)
[Dit bericht is gewijzigd door sj0erd666 op 22-01-2004 13:35]
quote:Daar begin ik niet aan, geen vuur bij mijn anus!
Op donderdag 22 januari 2004 13:31 schreef LowJoe het volgende:[..]
Jaaah!Rotte eierenstank,is dacht ik waterstof?Kan je dus een lucifer bij houden!
quote:omdat je cholesterol giga stijgt van dat eigeel
Op donderdag 22 januari 2004 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Volgens mij kan je eiwit eten zoveel je wil. Alleen met het aantal dooiers dat je opeet moet je uitkijken.. vraag me niet waarom.
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 22-01-2004 13:42]
quote:En dat blijkt dus enorm mee te vallen, zoals al eerder gezegd in dit topic. Elke dag gebakken eieren met spek eten daarentegen zal je cholestorol wel omhoog laten schieten, maar dat is ook al gezegd.
Op donderdag 22 januari 2004 13:38 schreef Githa het volgende:[..]
omdat je cholesterol giga stijgt van dat eigeel
quote:Nee, dat is niet zo.
Op donderdag 22 januari 2004 13:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
En dat blijkt dus enorm mee te vallen, zoals al eerder gezegd in dit topic. Elke dag gebakken eieren met spek eten daarentegen zal je cholestorol wel omhoog laten schieten, maar dat is ook al gezegd.
quote:Nonsens. Het cholesterol uit je voedsel heeft geen invloed op je bloedcholesterol.
Op donderdag 22 januari 2004 13:38 schreef Githa het volgende:[..]
quote:dat eigeel verhaal is dus achterhaald he ? Maar als je het nog steeds niets vindt, dan laat je dat toch achterwege ?
Op donderdag 22 januari 2004 13:38 schreef Githa het volgende:
[..]
Voor een normaal persoon (lees: niet sporter) is een paar eieren per week niet zo slecht. Een krachtsporter (doel: grotere spiermassa) heeft daarentegen wel meer eiwit nodig ter bevordering van groei.
Sport je intensief dan kan het geen kwaad. Die je dat niet dan is 2 gewoon teveel.
Eet liever een stukje kipfilet, of een stukkie vis....idem eiwitten, meer mineralen, geen cholesterol. klaar.
quote:Ben het met je eens, tuurlijk komt eten in je bloedbaan terecht.
Op donderdag 22 januari 2004 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Nee, dat is niet zo.
Veel vet eten is niet gezond, maar het is onzin dat het cholesterol in je eten in je bloed komt.
quote:Waarom is vet eten dan eigenlijk ongezond? Ik dacht altijd dat het was vanwege de kans op hart-en-vaatziekten? Puur omdat teveel vet leidt tot overgewicht met alle gezondheidsrisico's die daaraan kleven?
Op donderdag 22 januari 2004 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Nee, dat is niet zo.
Veel vet eten is niet gezond, maar het is onzin dat het cholesterol in je eten in je bloed komt.
quote:Dat zeg je goed .... EIWIT ..de discussie is nu eigeel
Op donderdag 22 januari 2004 13:45 schreef loquitos het volgende:[..]
dat eigeel verhaal is dus achterhaald he ? Maar als je het nog steeds niets vindt, dan laat je dat toch achterwege ?
Voor een normaal persoon (lees: niet sporter) is een paar eieren per week niet zo slecht. Een krachtsporter (doel: grotere spiermassa) heeft
daarentegen wel meer eiwit nodig ter bevordering van groei.
quote:en dat te veel vet in je aders gaat ophopen .... en nog ontelbaar veel klachten die kunnen onstaan, hartklachten ook omdat je steeds dikker word je hart een steeds grotere cirkel moet doorpompen dat word hem te veel op den duur ......lucht wegen die beknelt raken door het gewicht op je borstkast . noem maar op .....
Op donderdag 22 januari 2004 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Waarom is vet eten dan eigenlijk ongezond? Ik dacht altijd dat het was vanwege de kans op hart-en-vaatziekten? Puur omdat teveel vet leidt tot overgewicht met alle gezondheidsrisico's die daaraan kleven?
quote:Dat is cholestorol meid... Vet hoopt zich uitsluitend op in vetcellen.
Op donderdag 22 januari 2004 13:50 schreef Githa het volgende:[..]
en dat te veel vet in je aders gaat ophopen
Song WO, Kerver JM.
Food and Nutrition Database Research Center, Department of Food Science and Human Nutrition, Michigan State University,
East Lansing 48824-1224, USA. song@pilot.msu.edu
OBJECTIVES: The main purposes of this study were (1) to assess the nutritional significance of eggs in the American diet and
(2) to estimate the degree of association between egg consumption and serum cholesterol concentration. METHODS: Data from
the most recent National Health and Nutritional Examination Survey (NHANES III, 1988-94) were utilized to compare the
nutritional quality indicators of diets that contained eggs (USDA food grouping system) with those that did not. Nutrient intake
(from 24-hour dietary recall), egg intake (from food frequency questionnaire), sociodemographic data and blood cholesterol
levels of subjects who met inclusion criteria (n = 27,37 were grouped according to the occurrence and frequency of egg
consumption and were analyzed using SUDAAN. RESULTS: Daily nutrient intake of egg consumers (EC) was significantly
greater than that of nonconsumers (NC) for all nutrients studied (except dietary fiber and vitamin B6). Eggs contributed < 10% of
daily intake of energy and vitamin B6, 10% to 20% of folate and total, saturated and polyunsaturated fat, and 20% to 30% of
vitamins A, E and B12 in EC. Compared to EC, NC had higher rates of inadequate intake (defined by Estimated Average
Requirements (EAR) or < 70% Recommended Dietary Allowance (RDA)) for vitamin B12 (10% vs. 21%), vitamin A (16% vs.
21%), vitamin E (14% vs. 22%) and vitamin C (15% vs. 20%). After adjusting for demographic (age, gender and ethnicity) and
lifestyle variables (smoking and physical activity), dietary cholesterol was not related to serum cholesterol concentration. People
who reported eating > or = 4 eggs/wk had a significantly lower mean serum cholesterol concentration than those who reported
eating < or = 1 egg/wk (193 mg/dL vs. 197 mg/dL, p < 0.01). More frequent egg consumption was negatively associated with
serum cholesterol concentration (beta = -6.45, p < 0.01).
CONCLUSIONS: In this cross-sectional and population-based study,
egg consumption made important nutritional contributions to the American diet and was not associated with high serum
cholesterol concentrations.
PMID: 11023007 [PubMed - indexed for MEDLINE]
quote:Is echter niet waar, dat werd in de jaren 70 ineens mode om te beweren, maar blijkt uit allerlei onderzoek dus niet waar te zijn.
Op donderdag 22 januari 2004 13:46 schreef Githa het volgende:Enne zoals ik geleerd, te veel eigeel is wel slecht voor je cholesterol!
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:10 schreef Viper_74 het volgende:
Nog nooit gelezen dat iemand dood ging van eieren, dus lekker door kaaien die dingen. En cholesterol, pfff dat is gewoon een commercieel praatje voor al die dieëten op de tv.
quote:Mooi streefaantal
Op donderdag 22 januari 2004 16:11 schreef MysteriousLady het volgende:
Maximaal 3 eieren per week...
quote:Dat schijnt onzin te zijn
Op donderdag 22 januari 2004 13:21 schreef sj0erd666 het volgende:[..]
3 eieren per week is het max....
je mag elke dag een eitje als je dat wilt.
ik heb btw bij de missie zusters stage gelopen vorig jaar en er waren zusters bij die elke dag een gekookt eitje kregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |