quote:Ik vind zowel DIG, alswel GoT erg leuk, maar om andere redenen.
Op donderdag 22 januari 2004 11:20 schreef Lucille het volgende:
*knuppel in het hoenderhok gooit*Wie kan mij 1 goede reden geven waarom DIG de moeite waard is?
op GoT is inderdaad het niveau hoger, is er meer echte kennis aanwezig en zijn de antwoorden vaak een stuk betrouwbaarder en serieus (imho, maar volgens mij zijn er ook best wel argumenten te vinden die die mening onderbouwen).
maar DIG heeft als groot voordeel dat het voor een topicstarter veel laagdrempeliger is, men durft er ook meer te vragen en is niet bang om soms te zeggen dat men gewoonweg iets niet weet.
De 'sfeer' op DIG is erg goed, positief en ontspannen, uiteindelijk valt het ook best mee wat er aan 'mee-blaat-ruis' tussen de antwoorden erbij zit (maar volgens mij is er wel meer 'ruis' dan op tweakers, enkel hoort dat gewoon een beetje bij het DIG-forum)
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 22-01-2004 11:59]
quote:Vraag hier in DIG maar eens om ervaring met Acer Travelmates!
Op donderdag 22 januari 2004 11:58 schreef RS_003 het volgende:
Tja, wij tweakers zijn zeer behulpzaam als men tenminste even de moeite doet om een goed topic te maken, en niet van mijn computer doet het niet help help help !!!Tevens pwnt de HK ook de pan uit hoor
( qua techniek dan he )
[Dit bericht is gewijzigd door _ferry_ op 22-01-2004 12:05]
krijg ik nu de doodstraf?
[Dit bericht is gewijzigd door SunStorms_sletje op 22-01-2004 12:09]
quote:Das netjes jah!!
Op donderdag 22 januari 2004 11:14 schreef Generaal_Foutje het volgende:
Tis echt geweldig. Je vraagt op tweakers.net of iemand een oplossing heeft voor een vern**kte BIOS, je krijgt een stelletje antwoorden dat je waarschijnlijk een nieuwe nodig hebt, iemand vraagt je adres, en stuurt de BIOS chip gewoon even op. Free of charge!!!Probleem opgelost! Tweakers bedankt!
quote:omdat jij hier post ;*
*knuppel in het hoenderhok gooit*Wie kan mij 1 goede reden geven waarom DIG de moeite waard is?
niveau is hier zeker niet hoger. maar het is minder technisch. op GOT moet je wel weten waar je het over hebt. en hier hoeft dat niet
quote:Nou wat niveau betreft heb ik mijn twijfels. Misschien op technisch gebied wel maar op sociaal gebied 9vd10 niet. En als je iets post met een vraag word het bij mij vaak gesloten omdat mijn 'niveau' te laag is
Op donderdag 22 januari 2004 11:58 schreef RM-rf het volgende:[..]
Ik vind zowel DIG, alswel GoT erg leuk, maar om andere redenen.
op GoT is inderdaad het niveau hoger, is er meer echte kennis aanwezig en zijn de antwoorden vaak een stuk betrouwbaarder en serieus (imho, maar volgens mij zijn er ook best wel argumenten te vinden die die mening onderbouwen).
Mocht je antwoorden krijgen dan zijn ze ook niet in het Nederlands.
Laat maar
Hier stond iets over acer travelmate's
[Dit bericht is gewijzigd door RS_003 op 22-01-2004 14:05]
quote:*slaps met een screaming hamster*
Op donderdag 22 januari 2004 12:14 schreef MrCrowley het volgende:[..]
Nou wat niveau betreft heb ik mijn twijfels. Misschien op technisch gebied wel maar op sociaal gebied 9vd10 niet. En als je iets post met een vraag word het bij mij vaak gesloten omdat mijn 'niveau' te laag is
Mocht je antwoorden krijgen dan zijn ze ook niet in het Nederlands.
Tweakers zijn liev, intelligent, sociaal (en oversext )
\\o \o/ o//
En de juiste tweakers weten ook nog eens hoe je fatsoenlijk bier moet drinken
* Twisted_TpaU vraagt zich nog steeds af wat er met zn freggels is gebeurd..
damn that tweaker......
quote:Dat zijn wel erg veel aannames, als ik dat zo lees, heb ik het idee dat je zelf een enkele maal bent langsgeweest op GoT om daar zelf een snel vraagje te stellen, en kreeg je daarop een slotje.
Op donderdag 22 januari 2004 12:14 schreef MrCrowley het volgende:
Nou wat niveau betreft heb ik mijn twijfels. Misschien op technisch gebied wel maar op sociaal gebied 9vd10 niet. En als je iets post met een vraag word het bij mij vaak gesloten omdat mijn 'niveau' te laag isMocht je antwoorden krijgen dan zijn ze ook niet in het Nederlands.
dan is het helemaal de vraag wie er op 'sociaal gebied' faalt,
als je op GoT een vraag stelt bevind je je binnen de tweakers-gemeenschap, die zijn eigen regels kent, als je daar geen interesse in hebt en daar wilt posten net zoals je hier op Fok! doet, wordt je daar op aangesproken.
GoT heeft een 'anders' beleid dan DIG, dat is geen kwestie van beter of slechter, maar dat beleid is wel een keuze en als je daar als poster wilt posten, dien je je te houden aan dat beleid.
Verder heb je volop recht om dat beleid niet prettig te vinden, maar stel er dan ook je vraag niet.
overigens geld dat 'niveau'-vraagstuk voornamelijk om de manier waarop mensen hun vraag stellen, als zij dit doen zonder zelf vooronderzoek te doen, vragen naar algemene zaken die je in 5secs op Google vind, wordt dat daar niet op prijs gesteld.
Zodra iemand gewoon minder kennis heeft, deze wel poogt te verbeteren en hier serieus mee aan de slag gaat en dit in zijn startpost aangeeft, dan zal hij meestal ook prima geholpen worden, ook door mensen wiens kennis daar ver boven ligt, enkel moet een topicstarter zich daar eerst zelf 'bewijzen' serieus te zijn en het forum niet te zien als 'helpdesk'.
er kan vaak verwezen worden naar engelse teksten, maar de alle posts zijn in het nederlands en je wordt in het nederlands geholpen,
het is wel zo dat als je serieus met (IT-)technische zaken bezig gaat en je beheerst het engels niet krijg je een zeer zware tijd:
ook daar is het probleem in eerste instantie dat van een vraagsteller en dient die er wat aan te doen.
Ik vind het heel positief dat men in DIG wat 'ontspannener' is, ook mensen die overduidelijk geen enkele moeite vooraf hebben gedaan worden meestal gewoon geholpen, maar ik denk dat zo'n beleid op heel GoT invoeren onmogelijk zou zijn, en zou resulteren in een soort van helpmijsnel-forum ipv een verzamelplek waar nu eenmaal erg veel nerds zitten.
In DIG kan het makkelijker omdat het een deel is van een breder forum, dat niet specifiek op Techniek en IT gericht is, maar juist op een bredere maatschappelijke interesse.
overigens heb ik sterk het idee dat GoT niet meer slotjes kent, eerder minder dan Fok! maar ook hier is het lastig te vergelijken, omdat de sfeer en doelgroepen zo anders zijn (je kunt ONZIN niet vergelijken met de Huiskamer, het verschil daartussen is behoorlijk groot, ook al zijn de uitgangsideeen erachter redelijk gelijk)
quote:Hier zitten blijkbaar vrouwen
quote:Gelukkig dat je hier geen mod-rechten hebt
Op donderdag 22 januari 2004 12:41 schreef basszje het volgende:[..]
Hier zitten blijkbaar vrouwen
Bij tweakers zijn vragen soms van een te hoog niveau
Ik vind het wel fijn als ik ook een bijdrage kan leveren....
quote:Zeker nog nooit in de HK geweest
Op donderdag 22 januari 2004 12:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik vind het hier ook fijner omdat hier ook simpele vragen worden gesteld. Zodat ik ook nog kan reageren.Bij tweakers zijn vragen soms van een te hoog niveau
Ik vind het wel fijn als ik ook een bijdrage kan leveren....
quote:pas opnieuw aangemeld. Ben er al een een heeeeele lange tijd niet meer gweest..puur om die redenen.
Op donderdag 22 januari 2004 12:51 schreef Polderdijk het volgende:[..]
Zeker nog nooit in de HK geweest
![]()
Hier kan FOK! forum wel wat van leren gezien daar MODS onbelangrijke chattopics die geen mens begrijpt zoals GIJSJES open houden.
quote:Hoi.
quote:Is bekend
Op donderdag 22 januari 2004 13:02 schreef Royz het volgende:
Hey HK-erswie kent mij nog meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |