Voor dit bloedwraakdrama veroordeelde de rechtbank drie zoons van I. in december 2000 tot gevangenisstraffen van drie tot twaalf jaar. Volgens officier van justitie B. Gerritsen verdient de vader een hogere straf dan zijn zoons omdat deze als pater familias de bloedwraak had kunnen stoppen.
De vete tussen de twee rivaliserende Koerdische families begon in 1994. Het drama heeft tot nu toe al vijf levens geëist: een dode bij de familie I. en vier bij de rivaliserende familie C. De familie I. heeft eerder getracht de bloedwraak af te kopen. Zij klopte bij de gemeente Zevenaar aan voor een ton subsidie, maar die weigerde.
Die bewuste 8 april reed de familie C. door de straat waar de familie I. woont. De vader werd korte tijd later gebeld dat er op een van zijn zonen was geschoten. Daarop ging hij, samen met zijn zonen en vrouw, gewapend naar buiten en schoot in het wilde weg. De vader heeft bekend dat hij heeft geschoten.
Deskundigen van het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht achten de vader geheel toerekeningsvatbaar. Toch vroeg zijn advocaat vrijspraak. Volgens hem heeft de vader uit noodweer gehandeld omdat hij zichzelf en zijn familieleden wilde verdedigen. Bovendien kan de vader, die lijdt aan de ziekte van Parkinson, volgens de verdediger onmogelijk trefzeker schieten en ontbreekt bovendien het technische bewijs dat hij de fatale schoten heeft gelost.
© www.telegraaf.nl
================================================
Kijk, als Zevenaar nou meteen die ton had betaalt was dit nooit gebeurd geweest.
Vind het trouwens wel weer opvallend en positief dat er een keertje geen geld is uitgegeven bij een gemeente aan iets onzinnigs
[Dit bericht is gewijzigd door Saskatchewan op 04-07-2001 17:45]
quote:Uhmm ben je gestoord ofzo. Doordat de gemeente niet heeft geholpen zijn er wel 5 dode. Dus 100.000 is meer waard voor je dan 5 mensenleven???? En meer waard dat er zeker nog 2 a 3 in de bak zitten???
Op woensdag 04 juli 2001 17:20 schreef Saskatchewan het volgende:
Ik snap geloof ik helemaal niet hoe je het normaal kan vinden dat een gemeente jou geld moet geven omdat je jezelf in de problemen hebt gewerktVind het trouwens wel weer opvallend en positief dat er een keertje geen geld is uitgegeven bij een gemeente aan iets onzinnigs
Gemeente Zevenaar had gewoon dat geld moeten geven met een paar voorwaardes. En als bemiddelingspersoon moeten werken met de politie.
De schuldige zijn hier niet de mensen die in de bak zitten of zijn vermoord. Maar mensen die deze mensen niet hebben geholpen. Onder andere de Politie en Gemeente Zevenaar. Pas als er een paar doden zijn gevangen en een paar mensen in de bak zitten beginnen ze te realiseren dat ze maar een onderzoek moesten beginnen.
De beide families leven 24 uur per dag in angst. Je kan elk moment van de dag dood geschoten worden vooral na deze uitspraak.
Even een vraagje voor je: Je hebt een kind en die is ziek. Die moet geopereerd worden, maar het kost 100.000 gulden. Je gaat naar de gemeente. Zou de gemeente je dit geld moeten geven of niet?
WE PRATEN HIER OVER MENSEN LEVEN
Zulke uitspraken zoals die van jou zijn zo DOM dat ik niet kan geloven dat je het in je hoofd haalt dat je hierop reageerd.
Ga je maar druk maken over het feit dat bier wat duurder wordt ofzo.
Denk eens verder. Je hebt nu kinderen die leven zonder vader. Kleinkinderen die hun opa niet kunnen zien. Zusjes zonder broers. Vrouwen zonder man.
De oorzaak van dit allemaal weet ik niet, maar we kennen allemaal de resultaat tot nu toe. En is dat meer waard dan al dat geld?
[Dit bericht is gewijzigd door FuzzyMaN op 05-07-2001 11:07]
quote:Hoeveel andere stomme subsidies ken je nog meer? Noem die maar eens op. Weet je wel uberhaupt wat het woordje subsidie betekend? Het is een aanvullende hulp. Er zijn zoveel onzinnige subsidies. En dit zou geen onzinnige subsidie zijn geweest.
Op donderdag 05 juli 2001 11:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
kom op.... bloedwraaksubsidie.. als je daaraan begint is het eind helemaal zoek.
quote:Nadat ze geen geld hebben gekregen hebben ze zich bewapend neem ik aan. Hoeveel stomme zaken koopt het rijk niet van een burger op dan? Agghh jongens jullie denken nu van waar gaat mijn geld naar toe enzo, maar denk eens anders. Geld heeft geen waarde naast een mensen leven. Dit is nog erger dan de boodstraf.
Op woensdag 04 juli 2001 16:15 schreef Ooypunk het volgende:
Ja, ze wilden een ton van de gemeente Zevenaar om hun eigen stommiteiten af te kopen. Laat ze dan eerst maar uitleggen wat ze met een pistool op zak doen.
En de daders: moord met voorbedachte rade en laat ze die 15 jaar maar lekker brommen. Stelletje gekken.
quote:Hebben die mensen al eerder een klacht ingediend, de politie komt nou eenmaal alleen in actie bij aangiftes, zolang er geen aangifte is komt er ook geen onderzoek. Het is algemeen bekend dat ze weinig kunnen uitrichten zolang er geen strafbare feiten zijn gepleegd, dat geldt voor iedereen. Maar om de schuld dan maar bij de politie en gemeente te leggen
Op donderdag 05 juli 2001 11:04 schreef FuzzyMaN het volgende:[..]
Uhmm ben je gestoord ofzo. Doordat de gemeente niet heeft geholpen zijn er wel 5 dode. Dus 100.000 is meer waard voor je dan 5 mensenleven???? En meer waard dat er zeker nog 2 a 3 in de bak zitten???
Gemeente Zevenaar had gewoon dat geld moeten geven met een paar voorwaardes. En als bemiddelingspersoon moeten werken met de politie.
De schuldige zijn hier niet de mensen die in de bak zitten of zijn vermoord. Maar mensen die deze mensen niet hebben geholpen. Onder andere de Politie en Gemeente Zevenaar. Pas als er een paar doden zijn gevangen en een paar mensen in de bak zitten beginnen ze te realiseren dat ze maar een onderzoek moesten beginnen.
quote:Aangifte doen dan, hoewel ik betwijfel of de politie veel kan uitrichten
De beide families leven 24 uur per dag in angst. Je kan elk moment van de dag dood geschoten worden vooral na deze uitspraak.
quote:Ziektekostenverzekering
Even een vraagje voor je: Je hebt een kind en die is ziek. Die moet geopereerd worden, maar het kost 100.000 gulden. Je gaat naar de gemeente. Zou de gemeente je dit geld moeten geven of niet?
quote:Dat geld gaat naar de daders om die bloedwraak af te kopen en valt dus gewoon in de handen van een of andere familie die opmerkt dat chantage dus wél loont. Niet dus.
Op donderdag 05 juli 2001 11:14 schreef FuzzyMaN het volgende:[..]
Nadat ze geen geld hebben gekregen hebben ze zich bewapend neem ik aan. Hoeveel stomme zaken koopt het rijk niet van een burger op dan? Agghh jongens jullie denken nu van waar gaat mijn geld naar toe enzo, maar denk eens anders. Geld heeft geen waarde naast een mensen leven. Dit is nog erger dan de boodstraf.
quote:
Uhmm ben je gestoord ofzo. Doordat de gemeente niet heeft geholpen zijn er wel 5 dode. Dus 100.000 is meer waard voor je dan 5 mensenleven???? En meer waard dat er zeker nog 2 a 3 in de bak zitten???
Ben je gestoord of zo?
Zal ik ook maar naar de gemeente stappen als ik iemand moet afkopen? Helemaal gestoord!
"Ja meneer de ambtenaar, ik moet 100.000 betalen om de eer te herstellen, en anders schieten we"
Nee meneer, u vliegt nu de bak in. En die pistolen paultjes ook.
Denk je dat ik een ton krijg als de maffia me moet hebben?
Ik ga dat ook doen: zeg dat ik iemand moet hebben omdat hij mn eer heeft bedoezeld, en dan vraag ik een ton anders knal ik em af want dat is een eerwraak
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-07-2001 11:25]
quote:Die hoef je echt niet te bedenken, je spreekt iets af met de overbuurman, gaat een beetje lopen schelden en slaan(voor een ton mag je me best een knal op mijn kanis geven). Net echt, en je hebt beide 50000 te pakken. Elk jaar maar opnieuw, ik verhuis dan gewoon elk jaar naar een andere gemeente om het grapje opnieuw uit te kunnen halen.. Alleen denk ik dan dat een ton niet genoeg is in mijn geval, een half miljoen doet veel leuker aan.
Op donderdag 05 juli 2001 11:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
t lijkt me bovendien nogal fraudegevoelig... even een paar zogenaamde belangers bedenken en ik ben weer een paar 100000 gulden rijker.
quote:Waarom zijn ze uberhaupt op elkaar gaan schieten? Is daar al eens over nagedacht? Ik vind het onzin dat de belastingbetaler (die betaalt het uiteindelijk) geld meot gaan uitgeven voor een familie die zomaar op een andere familie gaat schieten. En dan al helemaal om dingen af te gaan kopen. Als deze families bestraft worden is het een ander verhaal.
quote:Ik kan ook zeggen dat ze moeten worden uitgezet. Bloedwraak is in Nederland niet geaccepteerd. En ze geven dus aan zich niet aan te passen. Dus terugsturen naar Koerdistan, dan kunnen ze elkaar daar afknallen.
quote:Die vergelijking gaat mank. Nederlanders hebben een ziektekostenverzekering, die zo'n operatie betaalt.
De schuldige zijn hier niet de mensen die in de bak zitten of zijn vermoord. Maar mensen die deze mensen niet hebben geholpen. Onder andere de Politie en Gemeente Zevenaar. Pas als er een paar doden zijn gevangen en een paar mensen in de bak zitten beginnen ze te realiseren dat ze maar een onderzoek moesten beginnen.De beide families leven 24 uur per dag in angst. Je kan elk moment van de dag dood geschoten worden vooral na deze uitspraak.
quote:Zolang de oorzaak niet bekend ik blijf ik bij mijn standpunt dat er niet betaald moet worden.
WE PRATEN HIER OVER MENSEN LEVENZulke uitspraken zoals die van jou zijn zo DOM dat ik niet kan geloven dat je het in je hoofd haalt dat je hierop reageerd.
Ga je maar druk maken over het feit dat bier wat duurder wordt ofzo.
Denk eens verder. Je hebt nu kinderen die leven zonder vader. Kleinkinderen die hun opa niet kunnen zien. Zusjes zonder broers. Vrouwen zonder man.
De oorzaak van dit allemaal weet ik niet, maar we kennen allemaal de resultaat tot nu toe. En is dat meer waard dan al dat geld?
quote:Of FuzzyMan heeft teveel met oplosmiddellen gewerkt of hij is lid van de familie die die ton zouden ontvangen...
Hoe gek kun je in godsnaam zijn???
Ziekte kosten Dus niet altijd. Zie breekijzer zoveel voorbeelden van gevallen waarbij het niet het geval is.
Stelen is ook niet toegestaan? Of wel.
Het gaat bij mij om het feit dat er een oplossing was en dat was geld. Geld werd niet gezien als een optie door zulke kort zinnig denkende lullen als jou en daarna werd er naar traditie gehandeld. Als plan A niet werkt dan ga je automatisch over naar plan B. En dat is nu zelfverdedinging.
Zet alles eens op een rijtje.
Jullie halen bepaalde dingen doorelkaar.
Jammer dat jullie geld belangrijker vinden dan een mensenleven.
Een ander voorbeeld. Ik heb een medicijn die elk vorm van kanker bestrijdt. En ik vraag er 100000 per pil voor. Kijken wie er dan wel voor betaald. En ik weiger nu mijn pil aan het rijk te geven, want ik ben net zo egoistisch als jullie nu.
Een vraagje hoeveel mensen uit jou familie zou je dan willen helpen? Hoe pak je dit aan? Wie gaat mij die 100000 betalen om je zusje, broertje, vader, moeder, oom, tante, oma, opa misschien wel neefjes of nichjes helpen?
Geef je me die 100000 of laat je een van je familieleden sterven? En stel je voor je hebt het geld niet? Wat ga je dan doen? Subsidie aanvragen. Een rechtzaak tegen mij beginnen??
Mij vermoorden helpt niet want ik ben de enige die het respect weet.
Als mijn belasting centen iemand leven kan redden, waarom niet. Dan voel ik me teminsten goed en kan ik zeggen mijn geld heeft wel een mensen leven geredt ipv dan er een nieuwjaarreseptie is geweest voor alle leden van de 2 de kamer plus hun hele familie.
quote:Als een mensenleven redden mij een gek maakt, so be it.
Op donderdag 05 juli 2001 11:32 schreef Hallahan het volgende:[..]
Of FuzzyMan heeft teveel met oplosmiddellen gewerkt of hij is lid van de familie die die ton zouden ontvangen...
Hoe gek kun je in godsnaam zijn???
Geachte Minister Zalm,
Hierbij wil ik U vriendelijk doch dringend verzoeken een bedrag van € 1.000.000 over te maken op mijn bankrekening.
Als U dit nalaat zal ik mij genoodzaakt zien met grof geweld het ABN-AMRO filiaal aan het Stationsplein in Enschede te overvallen en hierbij enkele slachtoffers te maken (waar gehakt wordt vallen spaanders zullen we maar zeggen). Dus Uw bijdrage moet U maar zien als redding voor deze onschuldige slachtoffers.
Wilt U deze onvoorziene uitgave toch nog enigzins compenseren dan verwijs ik U graag door naar FuzzyMan en aanhangers(?), deze schijnen deze gang van zaken volledig normaal te vinden en zijn dan ook vast bereid om U te helpen deze uitgave te bekostigen.
Met vriendelijke groet,
Hallahan
PS Lekker weertje, nietwaar?
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:52 schreef Hallahan het volgende:
Open brief aan Minister Zalm:Geachte Minister Zalm,
Hierbij wil ik U vriendelijk doch dringend verzoeken een bedrag van € 1.000.000 over te maken op mijn bankrekening.
Als U dit nalaat zal ik mij genoodzaakt zien met grof geweld het ABN-AMRO filiaal aan het Stationsplein in Enschede te overvallen en hierbij enkele slachtoffers te maken (waar gehakt wordt vallen spaanders zullen we maar zeggen). Dus Uw bijdrage moet U maar zien als redding voor deze onschuldige slachtoffers.
Wilt U deze onvoorziene uitgave toch nog enigzins compenseren dan verwijs ik U graag door naar FuzzyMan en aanhangers(?), deze schijnen deze gang van zaken volledig normaal te vinden en zijn dan ook vast bereid om U te helpen deze uitgave te bekostigen.
Met vriendelijke groet,
Hallahan
PS Lekker weertje, nietwaar?
quote:Dat vind ik ook.
Op donderdag 05 juli 2001 11:58 schreef Party-pooper het volgende:
De vergelijking met kankerpatienten vindt ik ronduit misselijkmakend.
quote:Aan de andere kant vergelijkt men Turken ook regelmatig met kankerpatienten.
Op donderdag 05 juli 2001 12:00 schreef GHaven het volgende:[..]
Dat vind ik ook.
quote:Ik had het over de belastingbetaler, heel algemeen dus.
Op donderdag 05 juli 2001 11:40 schreef FuzzyMaN het volgende:
Doordat ze de gemeente niet heeft betaald zijn ze gaan schieten. Ze wilde het met geld opkopen. DUUHHh en belasting betalers, LOL, zitten jullie niet elk jaar rond april na te denken hoeveel je de belastingdienst kunt belazeren?? Of zie ik het verkeerd. Volgens mij betalen zij ook belasting, dus begin niet met WIJ BELASING BETALERS. Net alsof JIJ met je familie alleen belasting betalen.
quote:Het zal wel eens misgaan. Maar een open hart operatie of een hart transplantatie ofzo worden echt wel vergoed. En het ritje in de ambulance ook wel.(Voorrijkosten ambulance: ten minste 400 gulden. Dan hebben ze nog geen meter gereden.)
Ziekte kostenDus niet altijd. Zie breekijzer zoveel voorbeelden van gevallen waarbij het niet het geval is.
quote:Nee. En dat moet dus ook bestraft worden.
Stelen is ook niet toegestaan? Of wel.
quote:Dat plan A (geld halen bij de gemeente) niet zou werken had ik je vooraf al kunnen vertellen.
Het gaat bij mij om het feit dat er een oplossing was en dat was geld. Geld werd niet gezien als een optie door zulke kort zinnig denkende lullen als jou en daarna werd er naar traditie gehandeld. Als plan A niet werkt dan ga je automatisch over naar plan B. En dat is nu zelfverdedinging.
Maar ik weet nog steeds niet waarom ze nou op elkaar zijn gaan schieten. En dan wil ik de echte reden horen, niet dat ze geen geld kregen.
Stel dat een lid van familie A. iemand van familie B. in elkaar slaat. Dat lijkt me dan een zaak voor de politie. Familie B. hoeft niet meteen familie A. af te gaan schieten, dat slaat helemaal nergens op.
Geachte Minister Zalm,
Als U dit nalaat zal ik mij genoodzaakt zien met FuzzyMan zonder pardon een loodvergiftiging te bezorgen. Hij heeft mij namelijk voor idioot uitgemaakt en dat is mijn eer te na. Zoals u misschien wel weet, is eer een zeer belangrijke zaak in de orginele Haagsche Cultuur, kijk maar naar wat er op de tribunes van FC Den Haag gebeurt als men die niet respecteert. Weegt voor u een mensenleven zwaarder dan een lullig miljoentje, dan zie ik graag uw overmaking met spoed te gemoed. Doet u dit niet, dan bent u medeverantwoordelijk voor de dood van Fuzzyman.
Met vriendelijke groet,
X-Ray
PS FC Den Haag weer in de eredivisie, anders gaan er nog meer doden vallen
quote:Doordat de gemeente niet betaald heeft zijn ze gaan schieten??????????
Op donderdag 05 juli 2001 11:40 schreef FuzzyMaN het volgende:
Doordat ze de gemeente niet heeft betaald zijn ze gaan schieten. Ze wilde het met geld opkopen.
Doordat een overheidsorgaan weigerde om een idioot uit een gebergte die boos is geen 2 jaarsalarisen te geven, zijn ze gaan schieten?????
Weet jij wel wat je zegt?
Ik ken er nog zo een paar: Doordat Rusland Hitler niet West-Rusland gaf, is er oorlog gekomen. Tja, er was een oplossing en dat was dat land geven. Maar ja, als voor hun wat zand zwaarder weegt dan een mensenleven, soit
quote:Ik moet de bank nog 3000 gulden betalen
Tja, het gaat bij mij om het feit dat er een oplossing is en dat is geld. Geld werd niet gezien als een optie door zulke kort zinnig denkende lullen bij de gemeente die mij dat geld niet geven en daarna handel ik naar zigeunertraditie. Als plan A niet werkt dan ga ik automatisch over naar plan B. En dat is nu zelfbehoud
quote:Troll
Op donderdag 05 juli 2001 12:02 schreef links234 het volgende:[..]
Aan de andere kant vergelijkt men Turken ook regelmatig met kankerpatienten.
quote:troll v.,n.
Op donderdag 05 juli 2001 12:09 schreef X-Ray het volgende:[..]
Troll
1. [From the Usenet group alt.folklore.urban] To utter a posting on Usenet designed to attract predictable responses or flames; or, the post itself. Derives from the phrase "trolling for newbies" which in turn comes from mainstream "trolling", a style of fishing in which one trails bait through a likely spot hoping for a bite. The well-constructed troll is a post that induces lots of newbies and flamers to make themselves look even more clueless than they already do, while subtly conveying to the more savvy and experienced that it is in fact a deliberate troll. If you don't fall for the joke, you get to be in on it. 2.
quote:[absoluut off-topic]
Op donderdag 05 juli 2001 12:02 schreef X-Ray het volgende:
PS FC Den Haag weer in de eredivisie, anders gaan er nog meer doden vallen
quote:Precies
Op donderdag 05 juli 2001 12:12 schreef links234 het volgende:[..]
troll v.,n.
1. [From the Usenet group alt.folklore.urban] To utter a posting on Usenet designed to attract predictable responses or flames; or, the post itself. Derives from the phrase "trolling for newbies" which in turn comes from mainstream "trolling", a style of fishing in which one trails bait through a likely spot hoping for a bite. The well-constructed troll is a post that induces lots of newbies and flamers to make themselves look even more clueless than they already do, while subtly conveying to the more savvy and experienced that it is in fact a deliberate troll. If you don't fall for the joke, you get to be in on it. 2.
quote:Officiele waarschuwing.
Op donderdag 05 juli 2001 12:02 schreef X-Ray het volgende:
Als U dit nalaat zal ik mij genoodzaakt zien met FuzzyMan zonder pardon een loodvergiftiging te bezorgen.[..]
Doet u dit niet, dan bent u medeverantwoordelijk voor de dood van Fuzzyman.
Geintje of geen geintje, maar dit soort uitspraken zijn wij bij Fok! niet van gediend en is ook niet de eerste keer dat je dit doet.
PS. Mailtje komt vanavond.
[Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 05-07-2001 12:27]
quote:Geef het goede voorbeeld maar.
Op donderdag 05 juli 2001 12:34 schreef golfer het volgende:
En is het na al deze vrolijke en minder vrolijke intermezzo's misschien mogelijk om nu weer ontopic te komen?
Lekker makkelijk.
quote:Het zal wel weer zo zijn dat de dochter van de een geneukt heeft met de zoon van de ander. Geschifte opvattingen houden die lui erop na, ze denken dat elke kut in hun familie persoonlijk eigendom is ofzo.
Op donderdag 05 juli 2001 12:40 schreef HighPriority het volgende:
Jammer dat FuzzyMan op een makkelijke manier de schuld verschuift en daarbij nauwelijks een woord rept over de mensen die met een pistool in de rondte gaan schieten vanwege één of andere moordzuchtige-traditieLekker makkelijk.
Sorry hoor, maar hier trek ik gewoon mijn grens. Zeg het niet vaak, maarre... Doe dat effe lekker in je eigen land.
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 12:25 schreef MrBig het volgende:[..]
Officiele waarschuwing.
Geintje of geen geintje, maar dit soort uitspraken zijn wij bij Fok! niet van gediend en is ook niet de eerste keer dat je dit doet.
Het stuk van "loodvergiftiging" sloeg natuurlijk op het feit dat men gaan schieten is bij die eerwraak. Anders had dat er niet ingestaan natuurlijk (had het niet bij het verhaal geklopt)
je denkt toch niet dat dat een echte bedreiging is?
Tjee....
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-07-2001 12:58]
En als jullie dit niet kunnen inzien. Jammer voor jullie.
Kanker en dit vind ik wel een vergelijking, want het is tenslotte verliezen van een familielid. Alleen kanker is voor jullie pijnlijk en bloedwraak is dan weer pijnlijk voor de turkse/koerdische gemeenschap.
Ik heb kankergebruikt omdat het heel dichtbij nederlanders is. Misschien net zo dichtbij als bloedwraak, eerwraak of wat dan ook. Dus probeer de volgende keer een situatie te schetsen waarbij je jezelf erbij betrekt en oordeel dan.
Het is altijd van als ik er niets te maken heb dan is het goed en mag mijn belastingcenten er niet naar toe, maar dit is een probleem en nu is er geen oplossing. Deze mensen zullen elkaar dood blijven schieten. Misschien zal er een kogel een onschuldige voorbijganger raken. Een nederlander misschien. Is dat dan wel onze probleem. Dan is het wel dichtbij.
Je moet verder kijken. Maak er maar grapjes over. Het zijn allemaal feiten met gevolgen.
a. je gaat naar de politie je doet aangiften, ik krijg een procesverbaal met een geldboete misschien moet ik voor een paar maanden de bak in en daarna ben ik net zo vrij om jou en je vader inelkaar te slaan
b. je komt mij zoeken en je slaat mij inelkaar en leert mij mijn lesje.
c. je huurt iemand in om mij inelkaar te slaan
Welke van de 3.
Natuurlijk weet je niet wat voor persoon ik ben. Laten we zeggen dat ik iemand ben van mijn woorden. Ik doe wat ik zeg. Ik heb scheit aan de politie en iedereen.
Nu een paar feiten op een rijtje
2 families hebben ruzie
er wordt hulp gevraagd bij de gemeente
oplossing 100.000 werd er gevraagd door de ander familie
gemeente wil dit niet geven
en er vallen doden
uitkomst
mensen in de bak
mensen dood
en mensen in leed
is 100.000 gelijk aan de uitkomst????
dat is mijn vraag
geef hier eens antwoord op
en daarna moet je dit allemaal eens naar mijn verhaaal over kanker eens koppelen.
de uitkomst is dan
er gaat iemand dood aan een ziekte, maar er bestaat wel een medicijn tegen
is 100.000 gelijk aan de dood van die persoon?
geef hier nou eens antwoord op.
Kijken of je consequent antwoord geeft.
quote:Dus jij bent van mening dat alles maar moet kunnen, als er maar een mensenleven gered wordt?
Op donderdag 05 juli 2001 13:10 schreef FuzzyMaN het volgende:
Ik wil alleen duidelijk maken dat een mensenleven veel belangrijker is dan een x bedrag.En als jullie dit niet kunnen inzien. Jammer voor jullie.
quote:Je kan toch niet daadwerkelijk menen dat een ziekte, iets waar je weinig tot niets aan kan doen, te vergelijken is met een middeleeuws gebruik dat mensen belijden dat ervan uitgaat dat wanneer een eer gekrenkt is, er bloed moet vloeien (of geld). Misschien weet je het nog niet, maar het nederlandsche rechtssysteem is gebaseerd op recht, niet op vergelding. Wat men voor idiote gebruiken in Koerdische bergen heeft/had, mag men zelf weten, maar hier in Nederland wordt het niet getolereerd als men elkaar overhoop gaat schieten als iemand "eer" gekrenkt is, en gaan we er helemaal niet voor betalen. Het is toch van de gekke.... als de maffia mij moet hebben omdat ik z'n dochter heb gepaald, en hij wordt daar pislink om, en wil me nu overhoop schieten tenzij ik hem 100.000 betaal, dan moet ik dus maar even bij de gemeente aankloppen om hun die 100.000 te laten betalen?
Kanker en dit vind ik wel een vergelijking, want het is tenslotte verliezen van een familielid. Alleen kanker is voor jullie pijnlijk en bloedwraak is dan weer pijnlijk voor de turkse/koerdische gemeenschap.
quote:Hoe durf jij een ziekte te vergelijken met een ZELF UITGEVOERD EN VERZONNEN gebruik?
Ik heb kankergebruikt omdat het heel dichtbij nederlanders is. Misschien net zo dichtbij als bloedwraak, eerwraak of wat dan ook. Dus probeer de volgende keer een situatie te schetsen waarbij je jezelf erbij betrekt en oordeel dan.
quote:Dus moeten we maar betalen?
Het is altijd van als ik er niets te maken heb dan is het goed en mag mijn belastingcenten er niet naar toe, maar dit is een probleem en nu is er geen oplossing. Deze mensen zullen elkaar dood blijven schieten. Misschien zal er een kogel een onschuldige voorbijganger raken. Een nederlander misschien. Is dat dan wel onze probleem. Dan is het wel dichtbij.
quote:En jij hebt duidelijk de feiten niet op een rijtje
Je moet verder kijken. Maak er maar grapjes over. Het zijn allemaal feiten met gevolgen.
quote:Ik keur het af dat mensen elkaar dood schieten. Er was een mogelijke oplossing en dit werd niet uitgevoerd. Onderschat een of andere moordzuchtige traditie niet.
Op donderdag 05 juli 2001 12:40 schreef HighPriority het volgende:
Jammer dat FuzzyMan op een makkelijke manier de schuld verschuift en daarbij nauwelijks een woord rept over de mensen die met een pistool in de rondte gaan schieten vanwege één of andere moordzuchtige-traditieLekker makkelijk.
quote:Ik vind het leven van een stel mongolen die elkaar overhoop gaan knallen om zoiets irrelevants als eer en meteen de staat erbij proberen te chanteren niet bijzonder veel waard.
Ik wil alleen duidelijk maken dat een mensenleven veel belangrijker is dan een x bedrag.En als jullie dit niet kunnen inzien. Jammer voor jullie.
Als er iemand vermoord is, of je bedreigt wordt, ga je naar de politie.
quote:Na de eerste dode werd her eerwraak in mijn ogen, want waarom ze die 100.000 vroegen staat er niet bij toch. Dus ik neem aan dat er pas na de eerste dode er sprake is van eerwraak.
Op donderdag 05 juli 2001 12:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ah kom op zeg!
Het was een verbouwing van de brief hierboven, om aan te tonen hoe belachelijk het was dat Fuzzyman vondt dat de gemeente de eerwraak had moeten betalen. Vandaar zo'n brief als voorbeeldjeHet stuk van "loodvergiftiging" sloeg natuurlijk op het feit dat men gaan schieten is bij die eerwraak. Anders had dat er niet ingestaan natuurlijk (had het niet bij het verhaal geklopt)
je denkt toch niet dat dat een echte bedreiging is?
Tjee....
quote:En WIE moordt er? WIE is er verantwoordelijk voor die doden? De DADER! NIET de gemeente die niet betaald!!!!
Op donderdag 05 juli 2001 13:18 schreef FuzzyMaN het volgende:
Nu een paar feiten op een rijtje2 families hebben ruzie
en er vallen doden
Jij vergeet hier steeds 1 ding! Namelijk dat het in Nederland AN SICH verboden is om mensen neer te schieten. Om wat voor reden dan ook. En als mensen dat toch gaan doen, dat dat HUN verantwoordelijkheid is, en niet die van een gemeente die niet meedoet aan hun belachelijke middeleeuwse praktijken
Waar die vent ook het vieze vuile gore lef vandaan haalde om de gemeente dat geld te vragen voor hun eigen middeleeuwse vete
quote:En de rest hier lacht smakelijk om jouw enorme onwetendheid en dis-logica
Op donderdag 05 juli 2001 13:25 schreef FuzzyMaN het volgende:
X-RayIk lach je uit.
Weet de dokter wel dat je weer op internet zit?
quote:Kanker is een ziekte die te genezen is. En ja, dat kost geld.
En voor de volledigheid is het misschien handig te melden dat eigen rechter spelen in Nederland niet toegestaan is.
quote:Het zonder vergunning bezitten van een vuurwapen is in Nederland ook niet toegestaan. Hebben die Koerden in kwestie al een inburgeringscurcus gevolgd?? Zo nee, dan moeten ze dat maar eens heel snel gaan doen. En zo ja, dan hebben ze het blijkbaar niet begrepen. Mogen ze voor herhaling terug komen.
Ik heb kankergebruikt omdat het heel dichtbij nederlanders is. Misschien net zo dichtbij als bloedwraak, eerwraak of wat dan ook. Dus probeer de volgende keer een situatie te schetsen waarbij je jezelf erbij betrekt en oordeel dan.Het is altijd van als ik er niets te maken heb dan is het goed en mag mijn belastingcenten er niet naar toe, maar dit is een probleem en nu is er geen oplossing. Deze mensen zullen elkaar dood blijven schieten. Misschien zal er een kogel een onschuldige voorbijganger raken. Een nederlander misschien. Is dat dan wel onze probleem. Dan is het wel dichtbij.
Ik kan best begrijpen dat het moeite kost om zo'n traditie te verbreken en dat 't misschien niet in één keer zal lukken. Maar Fuzzyman, jij praat dit GOED en geeft aan dat je niet eens bereid bent ook maar erover te denken hoe dit probleem op een alternatieve manier kan worden opgelost.
Ja behalve dan geld van de overheid eisen, maar dat is wel een heel erg makkelijke weg. (Die ook nog eens tot veel misbruik zou kunnen leiden.)
Fuzzyman, ben je zo zwak dat je niet eens bereid bent offers te brengen voor een goede samenleving?
Je zegt wel dat de Nederlanders denken in termen van IKKE IKKE IKKE, maar kijk eens naar jezelf...
Mochten ze de subsidie niet geven omdat ik geen Koerdische achtergrond heb klaag ik de staat aan wegens discriminatie en eis eenzelde bedrag aan smartegeld voor het gelede leed.
Hell, that's good business!
quote:En ik weet 1000% zeker dat je niet de enigste zult zijn, ik zal me er zeker schuldig aan gaan maken. Want easy money is nooit weg. En ik heb HEEL veel eergevoel(not dus, maar dat weten zij niet)..
Op donderdag 05 juli 2001 13:42 schreef Doc het volgende:
Als dat geld gegeven zou worden ga ik een handel opzetten. Spreek met vrienden af dat je doet alsof je ruzie met elkaar hebt ("jij hebt met je klauwen aan m'n dochter gezeten"). Ritselt een ere-wraak-subsidie. Split de inkomsten en geeft een feestje. Op dat feest spreek je weer met ander vrienden af etc...Mochten ze de subsidie niet geven omdat ik geen Koerdische achtergrond heb klaag ik de staat aan wegens discriminatie en eis eenzelde bedrag aan smartegeld voor het gelede leed.
quote:Hypothetische situatie. Geen idee wat ik zou doen.
Op donderdag 05 juli 2001 13:18 schreef FuzzyMaN het volgende:
Light Als ik je vader morgen in elkaar sla en ik maak hem zo bang dat hij niet naar de politie druft te gaan. Ga je dan naar de politie of ga je mij opzoeken.a. je gaat naar de politie je doet aangiften, ik krijg een procesverbaal met een geldboete misschien moet ik voor een paar maanden de bak in en daarna ben ik net zo vrij om jou en je vader inelkaar te slaan
b. je komt mij zoeken en je slaat mij inelkaar en leert mij mijn lesje.
c. je huurt iemand in om mij inelkaar te slaan
Welke van de 3.
Natuurlijk weet je niet wat voor persoon ik ben. Laten we zeggen dat ik iemand ben van mijn woorden. Ik doe wat ik zeg. Ik heb scheit aan de politie en iedereen.
quote:100.000 gulden is niet gelijk aan de uitkomst.
Nu een paar feiten op een rijtje2 families hebben ruzie
en er vallen dodenuitkomst
mensen in de bak
mensen dood
en mensen in leedis 100.000 gelijk aan de uitkomst????
dat is mijn vraag
geef hier eens antwoord op
quote:100.000 gulden is niet gelijk aan de dood van die persoon. Maar gelukkig zijn er medicijnen etc. tegen kanker, en worden die medicijnen vergoed door de ziektekostenverzekering.
en daarna moet je dit allemaal eens naar mijn verhaaal over kanker eens koppelen.
de uitkomst is dan
er gaat iemand dood aan een ziekte, maar er bestaat wel een medicijn tegen
is 100.000 gelijk aan de dood van die persoon?geef hier nou eens antwoord op.
Kijken of je consequent antwoord geeft.
Een ruzie en een ziekte zijn niet te vergelijken.
quote:Ja dat weet hij wel. Dus maak je maar geen zorgen. Maar je uitspraken bewijzen maar weer dat er nog gekkere mensen zijn dan mij
Op donderdag 05 juli 2001 13:28 schreef X-Ray het volgende:[..]
En de rest hier lacht smakelijk om jouw enorme onwetendheid en dis-logica
Weet de dokter wel dat je weer op internet zit?
quote:O, was dat er aan de hand? Maar waarom heb je dat niet meteen gemeld bij de politie? Dan hadden die in ieder geval wat kunnen doen!
Op donderdag 05 juli 2001 13:12 schreef HipShake het volgende:
Welja, ga ook nog een beetje lopen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en noem mensen die niet in deze krankzinnigheid mee wensen te gaan maar fijn kortzichtige lullen. De enige kortzichtige lullen zijn de kerels die er een punt van maken dat een vrouw neukt met wie ze wil omdat ze er toevallig zin in had op dat moment. Absurde ideeen van die gasten. Zijn ze soms jaloers omdat ze het zelf hadden willen doen?
quote:Eenzelfde bedrag?? Waarom niet gelijk 10 keer zoveel? Ow, wacht, dit is de VS niet.
Op donderdag 05 juli 2001 13:42 schreef Doc het volgende:
Als dat geld gegeven zou worden ga ik een handel opzetten. Spreek met vrienden af dat je doet alsof je ruzie met elkaar hebt ("jij hebt met je klauwen aan m'n dochter gezeten"). Ritselt een ere-wraak-subsidie. Split de inkomsten en geeft een feestje. Op dat feest spreek je weer met ander vrienden af etc...Mochten ze de subsidie niet geven omdat ik geen Koerdische achtergrond heb klaag ik de staat aan wegens discriminatie en eis eenzelde bedrag aan smartegeld voor het gelede leed.
Klinkt trouwens als een goed plan. Het is dat het niet gaat werken (anders had die familie wel geld gekregen), maar anders had ik wel mee willen doen
Extra zakcentje is nooit weg
quote:Jaja, ik weet wel waar jij heen wilt mannetje, maar als je iets van eerwraak weet, dan weet je ook dat het in 99,9% van de gevallen gaat om een 'sexual intercourse' die door 'de familie' niet op prijs wordt gesteld. Alsof die er ene zak mee te maken hebben trouwens...
Op donderdag 05 juli 2001 13:51 schreef links234 het volgende:[..]
O, was dat er aan de hand? Maar waarom heb je dat niet meteen gemeld bij de politie? Dan hadden die in ieder geval wat kunnen doen!
Offe, knal jij de gozer die met je zuster heeft liggen bonken ook gewoon maar af?
[Dit bericht is gewijzigd door HipShake op 05-07-2001 13:58]
quote:Lees eens beter joh
Op donderdag 05 juli 2001 13:42 schreef HighPriority het volgende:
Ik ben altijd al van mening geweest dat mensen uit andere landen niet persé de cultuur hoeven over te nemen van het land waarin ze wonen.
Maar er zijn grenzen.
En dit is voor mij zo'n typische grens. Hoe the fuck wil je als allochtoon ook maar een beetje begrip kweken voor jou cultuur als je zoooooow halstarrig eraan blijft vasthouden, en niet eens bereid bent een PAAR dingetjes aan te passen. (zoals de wet niet overtreden).
Het is een kwestie van geven en nemen.Ik kan best begrijpen dat het moeite kost om zo'n traditie te verbreken en dat 't misschien niet in één keer zal lukken. Maar Fuzzyman, jij praat dit GOED en geeft aan dat je niet eens bereid bent ook maar erover te denken hoe dit probleem op een alternatieve manier kan worden opgelost.
Ja behalve dan geld van de overheid eisen, maar dat is wel een heel erg makkelijke weg. (Die ook nog eens tot veel misbruik zou kunnen leiden.)Fuzzyman, ben je zo zwak dat je niet eens bereid bent offers te brengen voor een goede samenleving?
Je zegt wel dat de Nederlanders denken in termen van IKKE IKKE IKKE, maar kijk eens naar jezelf...
Soort gelijke discussie hadden we een paar weken terug ook. Over een instantie die werkt als bemiddelingspersoon.
Doden, laten doden dat keur ik allemaal af. Maar dat de gemeente en politie toen niet hadden ingegrepen daar kan ik me boos om maken. Zie eens wat bloedwraak met een mens doet. Maak het mee? Vraag het eens.
Jullie geven hier meer waarde aan geld dan aan een mensenleven.
quote:Hey! Je beledigt me!
Op donderdag 05 juli 2001 13:53 schreef Light het volgende:[..]
Eenzelfde bedrag?? Waarom niet gelijk 10 keer zoveel? Ow, wacht, dit is de VS niet.
Klinkt trouwens als een goed plan. Het is dat het niet gaat werken (anders had die familie wel geld gekregen), maar anders had ik wel mee willen doen
Extra zakcentje is nooit weg
Ik eis eerwraak!
(Knipoog: we splitten het okay?)
Of 100.000 pieken!
Of wil je hem alleen laten gelden voor bepaalde bevolkingsgroepen? Dat kan natuurlijk niet, dan geldt ie voor iedereen en hebben de Nederlanders weer een opleving van hun eergevoel.
quote:Ze hadden ze op moeten sluiten, maar ZEKER niet de eene 100.000 piek geven zodat ze niet gaan schieten!
Op donderdag 05 juli 2001 13:58 schreef FuzzyMaN het volgende:
Doden, laten doden dat keur ik allemaal af. Maar dat de gemeente en politie toen niet hadden ingegrepen daar kan ik me boos om maken.
beloond worden zodat je de wet niet gaat overtreden!
quote:Dat weet ik niet.
Op donderdag 05 juli 2001 13:58 schreef FuzzyMaN het volgende:Ik neem aan dat de gemeente de politie wel waarschuwt of niet soms.
quote:Goed. Ik ook. Dan zijn we het daar over eens.
Ik keur het af dat mensen elkaar afschieten.
quote:Krijgen kan je vergeten idd. Maar misschien kan je er een lening voor afsluiten...
Je kan naar den bank gaan maar dat zij je zomaar 100.000 gulden geven DACHT HET NIET.
quote:Politie?
De gemeentes zijn er om problemen op te lossen en te voorkomen.
Het lijkt me dat gemeentes meer te doen hebben dan problemen van anderen oplossen.
[/quote]
quote:Eh, je komt bij de bank: Ik wil een lening van een ton, want men dreigt me kapot te schieten. Is er wel kwijtschelding bij overlijden?
Op donderdag 05 juli 2001 14:22 schreef Light het volgende:
Krijgen kan je vergeten idd. Maar misschien kan je er een lening voor afsluiten...
[..]
De bank ziet je aankomen.
quote:Hypotheek op je huis. Die weigeren ze niet
Op donderdag 05 juli 2001 14:28 schreef links234 het volgende:[..]
Eh, je komt bij de bank: Ik wil een lening van een ton, want men dreigt me kapot te schieten. Is er wel kwijtschelding bij overlijden?
De bank ziet je aankomen.
quote:Moet toegeven dat ik effe over die ene post heen had gelezen waarin je zei:
Op donderdag 05 juli 2001 13:58 schreef FuzzyMaN het volgende:[..]
Lees eens beter joh
Die mensen zijn naar hun eigen gemeente gegaan voor geld. Oke. Ik neem aan dat de gemeente de politie wel waarschuwt of niet soms. Ik keur het af dat mensen elkaar afschieten. Lees eens opnieuw. Je kan naar den bank gaan maar dat zij je zomaar 100.000 gulden geven DACHT HET NIET. De gemeentes zijn er om problemen op te lossen en te voorkomen. Maar als geld een oplossing is waarom niet. Beter dan een mensen leven verliezen. Ik zeg en blijf zeggen ER IS TE LAAT NAAR EEN OPLOSSING GEZOCHT. Dit zaak is al volgens de gevens sinds 1994 aan de gang. Als je eigen gemeente en politie destijds je niet willen helpen wat ga je dan doen. Dan wacht je af en je wacht. En dan krijg je zulke dingen.Soort gelijke discussie hadden we een paar weken terug ook. Over een instantie die werkt als bemiddelingspersoon.
Doden, laten doden dat keur ik allemaal af. Maar dat de gemeente en politie toen niet hadden ingegrepen daar kan ik me boos om maken. Zie eens wat bloedwraak met een mens doet. Maak het mee? Vraag het eens.
Jullie geven hier meer waarde aan geld dan aan een mensenleven.
quote:Maar dan nog vind ik dat je veels te veel de nadruk legt op de "schuldige" overheid.
Ik keur het af dat mensen elkaar dood schieten. Er was een mogelijke oplossing en dit werd niet uitgevoerd. Onderschat een of andere moordzuchtige traditie niet.
Mede door het niet of nauwelijks praten over het werkelijke probleem, het benadrukken hoe "slecht" de gemeente is en deze opmerking:
quote:wekte je bij mij het gevoel dat je niet wil werken aan een goede oplossing.
Deze mensen zullen elkaar dood blijven schieten. Misschien zal er een kogel een onschuldige voorbijganger raken. Een nederlander misschien. Is dat dan wel onze probleem. Dan is het wel dichtbij.
Dat hele bloedwraak gedoe heeft imo ook helemaal niets te maken met 'cultuur' want het is juist het tegenovergestelde daarvan namelijk: barbarisme.
[Dit bericht is gewijzigd door HipShake op 05-07-2001 15:31]
quote:We maken bloed-wraak zones, afgelegen plekken waar ze elkaar ongestoord kunnen afschieten, neersteken, etc. Dan lost het probleem zichzelf op. Dit zouden ze ook moeten doen voor hooligans. Paar camera's erbij en je hebt ook nog een kijkcijfer kraker
Op donderdag 05 juli 2001 15:31 schreef HighPriority het volgende:
Aan de andere kant... een mensenleven is heel veel waard, maar dan nog, stel dat de overheid die 100.000 piek wel had gegeven, aan de ene kant is 't heel fraude gevoelig...aan de andere kant wil dat zeggen dat de overheid die bloedwraak zo ongeveer accepteert... Moeilijke zaak, maar laten we liever kijken hoe we dat bloedwraak verschijnsel uit de weg kunnen ruimen ipv klagen over de overheid die er niet aan mee wilde werken.
quote:Is een idee inderdaad
Op donderdag 05 juli 2001 15:34 schreef Party-pooper het volgende:[..]
We maken bloed-wraak zones, afgelegen plekken waar ze elkaar ongestoord kunnen afschieten, neersteken, etc. Dan lost het probleem zichzelf op. Dit zouden ze ook moeten doen voor hooligans. Paar camera's erbij en je hebt ook nog een kijkcijfer kraker
quote:Precies, je laat ze bij de entree een contractje tekenen dat niemand anders dan zijzelf aansprakelijk zijn voor eventueel opgelopen letsel. En ram er verder maar op los jongens. Zieken huis en begraafkosten worden betaald uit de reclame inkomsten die het programma opgaat leveren. Dan hoeven wij er in ieder geval niet voor op te draaien.
Op donderdag 05 juli 2001 15:41 schreef Light het volgende:[..]
Is een idee inderdaad
Voor de hooligans is bij Beverwijk vast nog wel een grasveldje te vinden waar ze zich lekker kunnen uitleven
quote:Zo hard kun je dat niet stellen natuurlijk.
De familie had ook geen erewraak kunnen toepassen.
De andere familie had een bank kunnen overvallen, of een andere manier zoeken om aan geld te komen, kost in ieder geval minder straf dan moord.
De Turkse gemeenschap had via de overbekende moskeeën wellicht geld kunnen inzamelen.
Etc. Etc.
Feit blijft wel dat de Nederlandse staat nu veel duurder uit is want gevangenisstraf kost goud geld, om over de dure politie-onderzoeken en rechtszaken nog maar te zwijgen. Daarom was de 100.000 gulden ''goedkoper'' geweest, alleen had het gemeentebestuur zich voor eeuwig belachelijk gemaakt in de ogen van 14 miljoen Nederlandse autochtonen.
Na de eerst slachoffer, dan pas begint eerwraak
quote:Zullen we dan maar iedereen die eerwraak wil rijkelijk belonen?
Op vrijdag 06 juli 2001 00:12 schreef FuzzyMaN het volgende:
Er werd pas wraak op ze genomen nadat, wat op dat moment de oplossing leek, niet door ging.Na de eerst slachoffer, dan pas begint eerwraak
Of zullen we hem, zoald in ieder normaal land, in de bak gooien?
quote:Erg merkwaardig. Men moet 100.000 gulden betalen om erewraak te voorkomen?? Dan is de wraak toch eigenlijk al begonnen?
Op vrijdag 06 juli 2001 00:12 schreef FuzzyMaN het volgende:
Er werd pas wraak op ze genomen nadat, wat op dat moment de oplossing leek, niet door ging.Na de eerst slachoffer, dan pas begint eerwraak
En wat een oplossing leek ging niet door?. Nu weet ik niet hoe dat in Turkije geregeld is, en of het daar normaal is dat je bij de overheid aanklopt voor geld om een ereschuld af te betalen, maar hier in dit land is dat vrij ongewoon kan ik je zeggen. Dus dat dit ooit een oplossing heeft geleken klinkt mij vreemd in de oren.
En hoe ontstaat die ereschuld? Heeft de zoon van familie A met de dochter van familie B genaait, en hebben die één ton nodig om een maagdenvlies herstellende operatie in te zetten?? Je hoort de raarste zaken wat dat betreft.
De eer van de familie heeft volgens mij minder te lijden aan een wippende dochter dan aan een rippende zoon, maar daar denken Turken kennelijk anders over.
quote:Mr Big, ik wacht nog op je bevestiging dat je dat mailtje niet verstuurd hebt. Ik mag toch hopen dat een moderator doorhad dat dit een hypothetisch voorbeeld was wat niet letterlijk genomen moet worden.
Op donderdag 05 juli 2001 12:25 schreef MrBig het volgende:[..]
Officiele waarschuwing.
quote:Ik hoop het ook ja
Op vrijdag 06 juli 2001 00:33 schreef evert het volgende:[..]
Mr Big, ik wacht nog op je bevestiging dat je dat mailtje niet verstuurd hebt. Ik mag toch hopen dat een moderator doorhad dat dit een hypothetisch voorbeeld was wat niet letterlijk genomen moet worden.
Anders heb ik wel twijfel bij je capaciteiten als moderator
Gaat natuurlijk nergens over....
Onthou nog een ding: de politie en gemeente hebben niet geholpen tot nu toe. Nu pas stellen ze een onderzoek in naar de oorzaak. Ik druf te wedden dat het wat dieper zit.
Maar ja
trusten iedereen
tot ziens bij een andere topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |