abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:57:00 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1142378
In de zogeheten bloedwraakzaak is gisteren voor de rechtbank in Arnhem een gevangenisstraf van vijftien jaar geëist tegen de 60-jarige M.I. uit Zevenaar. Deze schoot 8 april in Zevenaar op leden van een rivaliserende Koerdische familie. Bij de schietpartij werden twee mannen gedood en raakten twee andere mannen gewond.

Voor dit bloedwraakdrama veroordeelde de rechtbank drie zoons van I. in december 2000 tot gevangenisstraffen van drie tot twaalf jaar. Volgens officier van justitie B. Gerritsen verdient de vader een hogere straf dan zijn zoons omdat deze als pater familias de bloedwraak had kunnen stoppen.

De vete tussen de twee rivaliserende Koerdische families begon in 1994. Het drama heeft tot nu toe al vijf levens geëist: een dode bij de familie I. en vier bij de rivaliserende familie C. De familie I. heeft eerder getracht de bloedwraak af te kopen. Zij klopte bij de gemeente Zevenaar aan voor een ton subsidie, maar die weigerde.

Die bewuste 8 april reed de familie C. door de straat waar de familie I. woont. De vader werd korte tijd later gebeld dat er op een van zijn zonen was geschoten. Daarop ging hij, samen met zijn zonen en vrouw, gewapend naar buiten en schoot in het wilde weg. De vader heeft bekend dat hij heeft geschoten.

Deskundigen van het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht achten de vader geheel toerekeningsvatbaar. Toch vroeg zijn advocaat vrijspraak. Volgens hem heeft de vader uit noodweer gehandeld omdat hij zichzelf en zijn familieleden wilde verdedigen. Bovendien kan de vader, die lijdt aan de ziekte van Parkinson, volgens de verdediger onmogelijk trefzeker schieten en ontbreekt bovendien het technische bewijs dat hij de fatale schoten heeft gelost.

© www.telegraaf.nl
================================================

Kijk, als Zevenaar nou meteen die ton had betaalt was dit nooit gebeurd geweest.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:05:43 #2
5721 paulh
The Vampire Masquerade
pi_1142451
Van mij mogen ze bij bloedwraak wel 10x zo hard straffen want dat soort barbaarse tradities houd ik helemaal niet van. En zeker niet in Nederland.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:08:27 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1142474
Gewoon de gevangenis in met die gasten.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1142539
Ja, ze wilden een ton van de gemeente Zevenaar om hun eigen stommiteiten af te kopen. Laat ze dan eerst maar uitleggen wat ze met een pistool op zak doen.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:18:01 #5
13259 NAP
Nieuw Anarchistische partij
pi_1142557
op zich heb ik niets tegen bloedwraak, als ze het maar binnenshuis doen, op straat geeft het ook zo'n puinhoop. als ze mis gaan schieten, zoals op school vind ik dat je het keihard af moet straffen, dan doen ze het maar in groot islamitie, of ergens anders ver weg.
Het NAP is here to Stay
pi_1143116
Ik snap geloof ik helemaal niet hoe je het normaal kan vinden dat een gemeente jou geld moet geven omdat je jezelf in de problemen hebt gewerkt

Vind het trouwens wel weer opvallend en positief dat er een keertje geen geld is uitgegeven bij een gemeente aan iets onzinnigs

[Dit bericht is gewijzigd door Saskatchewan op 04-07-2001 17:45]

pi_1147677
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 17:20 schreef Saskatchewan het volgende:
Ik snap geloof ik helemaal niet hoe je het normaal kan vinden dat een gemeente jou geld moet geven omdat je jezelf in de problemen hebt gewerkt

Vind het trouwens wel weer opvallend en positief dat er een keertje geen geld is uitgegeven bij een gemeente aan iets onzinnigs

Uhmm ben je gestoord ofzo. Doordat de gemeente niet heeft geholpen zijn er wel 5 dode. Dus 100.000 is meer waard voor je dan 5 mensenleven???? En meer waard dat er zeker nog 2 a 3 in de bak zitten???

Gemeente Zevenaar had gewoon dat geld moeten geven met een paar voorwaardes. En als bemiddelingspersoon moeten werken met de politie.

De schuldige zijn hier niet de mensen die in de bak zitten of zijn vermoord. Maar mensen die deze mensen niet hebben geholpen. Onder andere de Politie en Gemeente Zevenaar. Pas als er een paar doden zijn gevangen en een paar mensen in de bak zitten beginnen ze te realiseren dat ze maar een onderzoek moesten beginnen.

De beide families leven 24 uur per dag in angst. Je kan elk moment van de dag dood geschoten worden vooral na deze uitspraak.

Even een vraagje voor je: Je hebt een kind en die is ziek. Die moet geopereerd worden, maar het kost 100.000 gulden. Je gaat naar de gemeente. Zou de gemeente je dit geld moeten geven of niet?

WE PRATEN HIER OVER MENSEN LEVEN

Zulke uitspraken zoals die van jou zijn zo DOM dat ik niet kan geloven dat je het in je hoofd haalt dat je hierop reageerd.

Ga je maar druk maken over het feit dat bier wat duurder wordt ofzo.

Denk eens verder. Je hebt nu kinderen die leven zonder vader. Kleinkinderen die hun opa niet kunnen zien. Zusjes zonder broers. Vrouwen zonder man.

De oorzaak van dit allemaal weet ik niet, maar we kennen allemaal de resultaat tot nu toe. En is dat meer waard dan al dat geld?

[Dit bericht is gewijzigd door FuzzyMaN op 05-07-2001 11:07]

donderdag 5 juli 2001 @ 11:07:19 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1147708
kom op.... bloedwraaksubsidie.. als je daaraan begint is het eind helemaal zoek.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1147757
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
kom op.... bloedwraaksubsidie.. als je daaraan begint is het eind helemaal zoek.
Hoeveel andere stomme subsidies ken je nog meer? Noem die maar eens op. Weet je wel uberhaupt wat het woordje subsidie betekend? Het is een aanvullende hulp. Er zijn zoveel onzinnige subsidies. En dit zou geen onzinnige subsidie zijn geweest.
pi_1147792
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:15 schreef Ooypunk het volgende:
Ja, ze wilden een ton van de gemeente Zevenaar om hun eigen stommiteiten af te kopen. Laat ze dan eerst maar uitleggen wat ze met een pistool op zak doen.
Nadat ze geen geld hebben gekregen hebben ze zich bewapend neem ik aan. Hoeveel stomme zaken koopt het rijk niet van een burger op dan? Agghh jongens jullie denken nu van waar gaat mijn geld naar toe enzo, maar denk eens anders. Geld heeft geen waarde naast een mensen leven. Dit is nog erger dan de boodstraf.
pi_1147810
Al waren het tien mensenlevens. Als je als familie bedreigd wordt dan dien je naar de politie te huppelen en niet mee te doen in een soort van Romeo-Julia-vete waar de gemoederen met behulp van pistolen hoog oplopen. Datzelfde buskaartje om naar de gemeente tre gaan had dus tien keer beter gebruikt kunnen worden voor de politie. Daar zijn ze tenslotte voor.

En de daders: moord met voorbedachte rade en laat ze die 15 jaar maar lekker brommen. Stelletje gekken.

pi_1147813
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:04 schreef FuzzyMaN het volgende:

[..]

Uhmm ben je gestoord ofzo. Doordat de gemeente niet heeft geholpen zijn er wel 5 dode. Dus 100.000 is meer waard voor je dan 5 mensenleven???? En meer waard dat er zeker nog 2 a 3 in de bak zitten???

Gemeente Zevenaar had gewoon dat geld moeten geven met een paar voorwaardes. En als bemiddelingspersoon moeten werken met de politie.

De schuldige zijn hier niet de mensen die in de bak zitten of zijn vermoord. Maar mensen die deze mensen niet hebben geholpen. Onder andere de Politie en Gemeente Zevenaar. Pas als er een paar doden zijn gevangen en een paar mensen in de bak zitten beginnen ze te realiseren dat ze maar een onderzoek moesten beginnen.

Hebben die mensen al eerder een klacht ingediend, de politie komt nou eenmaal alleen in actie bij aangiftes, zolang er geen aangifte is komt er ook geen onderzoek. Het is algemeen bekend dat ze weinig kunnen uitrichten zolang er geen strafbare feiten zijn gepleegd, dat geldt voor iedereen. Maar om de schuld dan maar bij de politie en gemeente te leggen
quote:
De beide families leven 24 uur per dag in angst. Je kan elk moment van de dag dood geschoten worden vooral na deze uitspraak.
Aangifte doen dan, hoewel ik betwijfel of de politie veel kan uitrichten
quote:
Even een vraagje voor je: Je hebt een kind en die is ziek. Die moet geopereerd worden, maar het kost 100.000 gulden. Je gaat naar de gemeente. Zou de gemeente je dit geld moeten geven of niet?
Ziektekostenverzekering
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1147827
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:14 schreef FuzzyMaN het volgende:

[..]

Nadat ze geen geld hebben gekregen hebben ze zich bewapend neem ik aan. Hoeveel stomme zaken koopt het rijk niet van een burger op dan? Agghh jongens jullie denken nu van waar gaat mijn geld naar toe enzo, maar denk eens anders. Geld heeft geen waarde naast een mensen leven. Dit is nog erger dan de boodstraf.

Dat geld gaat naar de daders om die bloedwraak af te kopen en valt dus gewoon in de handen van een of andere familie die opmerkt dat chantage dus wél loont. Niet dus.
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:24:01 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1147863
quote:

[..]

Ben je gestoord of zo?
Zal ik ook maar naar de gemeente stappen als ik iemand moet afkopen? Helemaal gestoord!

"Ja meneer de ambtenaar, ik moet 100.000 betalen om de eer te herstellen, en anders schieten we"

Nee meneer, u vliegt nu de bak in. En die pistolen paultjes ook.

Denk je dat ik een ton krijg als de maffia me moet hebben?

Ik ga dat ook doen: zeg dat ik iemand moet hebben omdat hij mn eer heeft bedoezeld, en dan vraag ik een ton anders knal ik em af want dat is een eerwraak

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-07-2001 11:25]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:25:49 #15
11923 I.R.Baboon
pi_1147872
t lijkt me bovendien nogal fraudegevoelig... even een paar zogenaamde belangers bedenken en ik ben weer een paar 100000 gulden rijker.
pi_1147875
Als ze geld gaan geven om dit soort onzin af te kopen, dan heb ik er straks elk jaar last van. Elk jaar en tonnetje zie ik wel zitten.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1147889
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
t lijkt me bovendien nogal fraudegevoelig... even een paar zogenaamde belangers bedenken en ik ben weer een paar 100000 gulden rijker.
Die hoef je echt niet te bedenken, je spreekt iets af met de overbuurman, gaat een beetje lopen schelden en slaan(voor een ton mag je me best een knal op mijn kanis geven). Net echt, en je hebt beide 50000 te pakken. Elk jaar maar opnieuw, ik verhuis dan gewoon elk jaar naar een andere gemeente om het grapje opnieuw uit te kunnen halen.. Alleen denk ik dan dat een ton niet genoeg is in mijn geval, een half miljoen doet veel leuker aan.
pi_1147916
quote:

[..]

Waarom zijn ze uberhaupt op elkaar gaan schieten? Is daar al eens over nagedacht? Ik vind het onzin dat de belastingbetaler (die betaalt het uiteindelijk) geld meot gaan uitgeven voor een familie die zomaar op een andere familie gaat schieten. En dan al helemaal om dingen af te gaan kopen. Als deze families bestraft worden is het een ander verhaal.
quote:
Ik kan ook zeggen dat ze moeten worden uitgezet. Bloedwraak is in Nederland niet geaccepteerd. En ze geven dus aan zich niet aan te passen. Dus terugsturen naar Koerdistan, dan kunnen ze elkaar daar afknallen.
quote:

Die vergelijking gaat mank. Nederlanders hebben een ziektekostenverzekering, die zo'n operatie betaalt.
quote:
WE PRATEN HIER OVER MENSEN LEVEN

Zulke uitspraken zoals die van jou zijn zo DOM dat ik niet kan geloven dat je het in je hoofd haalt dat je hierop reageerd.

Ga je maar druk maken over het feit dat bier wat duurder wordt ofzo.

Denk eens verder. Je hebt nu kinderen die leven zonder vader. Kleinkinderen die hun opa niet kunnen zien. Zusjes zonder broers. Vrouwen zonder man.

De oorzaak van dit allemaal weet ik niet, maar we kennen allemaal de resultaat tot nu toe. En is dat meer waard dan al dat geld?

Zolang de oorzaak niet bekend ik blijf ik bij mijn standpunt dat er niet betaald moet worden.
En dan nog, we leven hier in Nederland! En bloedwraak is hier niet toegestaan. Hier moet je ruzies door de politie laten oplossen.
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:32:30 #19
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_1147921
quote:

[..]

Of FuzzyMan heeft teveel met oplosmiddellen gewerkt of hij is lid van de familie die die ton zouden ontvangen...

Hoe gek kun je in godsnaam zijn???

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_1147967
Doordat ze de gemeente niet heeft betaald zijn ze gaan schieten. Ze wilde het met geld opkopen. DUUHHh en belasting betalers, LOL, zitten jullie niet elk jaar rond april na te denken hoeveel je de belastingdienst kunt belazeren?? Of zie ik het verkeerd. Volgens mij betalen zij ook belasting, dus begin niet met WIJ BELASING BETALERS. Net alsof JIJ met je familie alleen belasting betalen.

Ziekte kosten Dus niet altijd. Zie breekijzer zoveel voorbeelden van gevallen waarbij het niet het geval is.

Stelen is ook niet toegestaan? Of wel.

Het gaat bij mij om het feit dat er een oplossing was en dat was geld. Geld werd niet gezien als een optie door zulke kort zinnig denkende lullen als jou en daarna werd er naar traditie gehandeld. Als plan A niet werkt dan ga je automatisch over naar plan B. En dat is nu zelfverdedinging.

pi_1148007
Aagghh jongens.

Zet alles eens op een rijtje.

Jullie halen bepaalde dingen doorelkaar.
Jammer dat jullie geld belangrijker vinden dan een mensenleven.

Een ander voorbeeld. Ik heb een medicijn die elk vorm van kanker bestrijdt. En ik vraag er 100000 per pil voor. Kijken wie er dan wel voor betaald. En ik weiger nu mijn pil aan het rijk te geven, want ik ben net zo egoistisch als jullie nu.

Een vraagje hoeveel mensen uit jou familie zou je dan willen helpen? Hoe pak je dit aan? Wie gaat mij die 100000 betalen om je zusje, broertje, vader, moeder, oom, tante, oma, opa misschien wel neefjes of nichjes helpen?

Geef je me die 100000 of laat je een van je familieleden sterven? En stel je voor je hebt het geld niet? Wat ga je dan doen? Subsidie aanvragen. Een rechtzaak tegen mij beginnen??

Mij vermoorden helpt niet want ik ben de enige die het respect weet.

Als mijn belasting centen iemand leven kan redden, waarom niet. Dan voel ik me teminsten goed en kan ik zeggen mijn geld heeft wel een mensen leven geredt ipv dan er een nieuwjaarreseptie is geweest voor alle leden van de 2 de kamer plus hun hele familie.

pi_1148008
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 11:32 schreef Hallahan het volgende:

[..]

Of FuzzyMan heeft teveel met oplosmiddellen gewerkt of hij is lid van de familie die die ton zouden ontvangen...

Hoe gek kun je in godsnaam zijn???

Als een mensenleven redden mij een gek maakt, so be it.
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:50:34 #23
11923 I.R.Baboon
pi_1148016
volgens mij is kanker toch echt iets heel anders als ruzie met je buren ...
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:52:20 #24
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_1148022
Open brief aan Minister Zalm:

Geachte Minister Zalm,

Hierbij wil ik U vriendelijk doch dringend verzoeken een bedrag van € 1.000.000 over te maken op mijn bankrekening.

Als U dit nalaat zal ik mij genoodzaakt zien met grof geweld het ABN-AMRO filiaal aan het Stationsplein in Enschede te overvallen en hierbij enkele slachtoffers te maken (waar gehakt wordt vallen spaanders zullen we maar zeggen). Dus Uw bijdrage moet U maar zien als redding voor deze onschuldige slachtoffers.

Wilt U deze onvoorziene uitgave toch nog enigzins compenseren dan verwijs ik U graag door naar FuzzyMan en aanhangers(?), deze schijnen deze gang van zaken volledig normaal te vinden en zijn dan ook vast bereid om U te helpen deze uitgave te bekostigen.

Met vriendelijke groet,

Hallahan

PS Lekker weertje, nietwaar?

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_1148067
De vergelijking met kankerpatienten vindt ik ronduit misselijkmakend. Die mensen kunnen er geen bal aan doen dat ze het krijgen. En dat is niet te vergelijken met een ruzie, waar meestal toch twee partijen schuld hebben. Als we dit soort gedrag gaan subsidieren, dus belonen in hun ogen, dan is het einde zoek. En hebben we binnenkort elke famillie in Nederland bij het gemeenteloket om wat subsidie te regelen voor een "eerwraak".
En wat is er gebeurt dat er een ton nodig is om de schuld te vereffenen. Had de hond van de een over de andere zijn gazon gepist. Kan iemand vertellen wat de oorzaak van deze vete was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')