abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:46:40 #1
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16473843
Aangezien het topic Het zeggen van "godverdomme" vrij populair was, denk ik dat een tweede deel wel op zijn plaats is. Even snel een flashback naar de laatste posts met mijn reacties daarop:
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:26 schreef Snok het volgende:
het wordt eens tijd dat je de argumenten waar je eigenlijk niet tegen op kan eens gaat proberen te ontkrachten.. je leest een beetje selectief..
De gegeven argumenten tegen mijn verhaal zijn niet bepaald krachtig te noemen. Ze wijzen zo'n beetje allemaal in de richting van een geloofskwestie, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Je gaat dat zelf maar proberen te controleren, want ik heb geen zin meer om moeite te steken in een de kennelijk telkens nodige uitleg. Probeer nu maar eens tot de kern van de zaak te komen. En ja, natuurlijk lees ik selectief. Dom gelul laat ik links liggen.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:26 schreef s0k het volgende:
Eigenlijk heh..over het hele topic gelezen enzo, vind ik je best wel zwakzinnig.

Dat wilde ik ff melden.

Probeer de volgende keer eens wat nuttigs te melden. Maar geeft niet, nieuwe ronden nieuwe kansen. Probeer er dit keer eens wat van te maken.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:49:41 #2
20023 Retro
studio bruxelles
pi_16473937
Godverdomme.

Dat was vast nog niet gezegd he, in het vorige topic?

woensdag 21 januari 2004 @ 22:51:18 #3
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16473973
Volgens mij waren we vooral blij dat-ie vol was
Jawohl Herr Kaloin!
pi_16474008
ik vind dat het zeggen van dit woord, getuigt van minachting voor gelovige mensen om je heen en ten tweede van een niet zo'n hoogstaand denkniveau
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:52:38 #5
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_16474016
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:46 schreef Koolraap het volgende:

De gegeven argumenten tegen mijn verhaal zijn niet bepaald krachtig te noemen. Ze wijzen zo'n beetje allemaal in de richting van een geloofskwestie, terwijl het daar helemaal niet over gaat.

quote:
Je ziet steeds vaker dat mensen onbeschaamd het woord "godverdomme" zeggen (of schrijven, zoals duidelijk zal zijn hier op het forum). Ik vind dat eigenlijk een slechte ontwikkeling, want het is tamelijk respectloos.
quote:
Je gebruikt de naam "God" in ongepaste negatieve situaties. Je creëert een relatie tussen God en negativisme en dat is niet de bedoeling.
Daar had je bij het starten van dat topic dan wel wat duidelijker in mogen zijn

[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 21-01-2004 22:53]

Signature:
Maximaal
4
regels
pi_16474019
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Retro het volgende:
Godverdomme.

Dat was vast nog niet gezegd he, in het vorige topic?

Je vergat Godverdomme.
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:54:40 #7
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474096
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:52 schreef FallenAngel666 het volgende:
Daar had je bij het starten van dat topic dan wel wat duidelijker in mogen zijn
Ja, ik heb kennelijk het gemiddeld denkniveau hier ver overschat. Mensen worden op een gegeven moment in staat geacht, om hoofdzaken uit teksten te kunnen halen en rondom die hoofdzaak een discussie te bouwen. Maar nee, hier is dat kennelijk te veel gevraagd.
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:59:03 #8
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474237
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Volgens mij waren we vooral blij dat-ie vol was
Spreek voor jezelf.
pi_16474307
quote:
De gegeven argumenten tegen mijn verhaal zijn niet bepaald krachtig te noemen. Ze wijzen zo'n beetje allemaal in de richting van een geloofskwestie, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Je gaat dat zelf maar proberen te controleren, want ik heb geen zin meer om moeite te steken in een de kennelijk telkens nodige uitleg. Probeer nu maar eens tot de kern van de zaak te komen. En ja, natuurlijk lees ik selectief. Dom gelul laat ik links liggen.
als jij dus bepaalde dingen links laat liggen lijkt me het niet echt bijvoordelijk voor de discussie.. jij stempelt ze af met 'dom gelul' en gaat er niet op in.. ik vind jouw argumenten/redenatie ook dom gelul maar omdat ik er wel een discussie over wil voeren ga ik er ook op in..

[Dit bericht is gewijzigd door Snok op 21-01-2004 23:01]

pi_16474322
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:26 schreef Snok het volgende:
het wordt eens tijd dat je de argumenten waar je eigenlijk niet tegen op kan eens gaat proberen te ontkrachten.. je leest een beetje selectief..
idd.
quote:
je bent nu gewoon aan het schoppen, er zitten misschien een aantal mensen hierzo die niet aan jouw standaard voldoen, maar dat geeft je absoluut niet het recht om iedereen over één kam te scheren!
Ik heb nl. wel alles gelezen, en er zijn zat opmerkingen die wel ingaan op wat jij zegt, o.a. die van mij dus
quote:
Probeer de volgende keer eens wat nuttigs te melden. Maar geeft niet, nieuwe ronden nieuwe kansen. Probeer er dit keer eens wat van te maken.
Probeer dan ook eens op wel inhoudelijk op de discussie ingaande tegenargumenten te reageren...

[edit] ik vergeet deze helemaal...

quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:54 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Ja, ik heb kennelijk het gemiddeld denkniveau hier ver overschat. Mensen worden op een gegeven moment in staat geacht, om hoofdzaken uit teksten te kunnen halen en rondom die hoofdzaak een discussie te bouwen. Maar nee, hier is dat kennelijk te veel gevraagd.

Je leest dus duidelijk selectief in die zin dat je blijkbaar alleen in gaat/wil gaan/durft te gaan op, naar jouw mening, minderwaardige reacties.

[Dit bericht is gewijzigd door bas-beest op 21-01-2004 23:03]

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:02:24 #11
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_16474346
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:54 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Nee JIJ moet duidelijkheid geven bij het starten van een topic. Jij was de gene die in eerste instantie de link legde tussen schelden en respect hebben voor de naam van God. Had je dit niet gedaan dan was er geen verwarring ontstaan. Je moet niet een ander de schuld geven van jouw tekortkomingen in dit geval.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_16474360
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:01 schreef bas-beest het volgende:

[..]

pi_16474453
En zoals het voorbeeld al eerder genoemd was ( waar je overigens niet op in bent gegaan, maar dat terzijde ), jij wilt dat we de mensen die dat geloven of de mensen die we er misschien potentieel eventueel mee zouden kunnen kwetsen als we het woord 'God' (wat mijns inziens 1 groot verzinsel is) 'misbruiken' respecteren, maar het moet van twee kanten komen. Als ik iedere zondag wakker word van de kerkklokken ga ik toch ook niet lopen zeiken?

En dan nog iets, ik vraag me af wat voor leven je hebt als je je om dit soort dingen druk gaat maken.. ik erger me aan zoveel dingen, maar ik ga ook niet vragen (lees: dwingen) of mensen zich aan mij willen aanpassen? Realiseer je dat er meerdere mensen op de wereld zijn waarvan je niet kan verwachten dat ze zich aan jou gaan aanpassen..

[Dit bericht is gewijzigd door Snok op 21-01-2004 23:07]

pi_16474498
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:52 schreef SnookieMJ het volgende:
ik vind dat het zeggen van dit woord, getuigt van minachting voor gelovige mensen om je heen en ten tweede van een niet zo'n hoogstaand denkniveau

zou dhr. Koolraap dit wel een hoogstaand niveau van reageren vinden?

Ik hou persoonlijk best rekening met gevoelens van anderen, mits ze ook rekening houden met die van mij. Ik hou me qua vloeken dus zoveel mogelijk in, maar als ik dat dus wel eens een keer doe, dan wens ik dus niet, en zéker niet door een mij onbekend iemand van een minderwaardig denkniveau beschuldigd te worden...

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:07:26 #15
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_16474503
Even uit het vorige deel:
quote:
Je gebruikt de naam "God" in ongepaste negatieve situaties. Je creëert een relatie tussen God en negativisme en dat is niet de bedoeling. Dat is waaraan de mensen (vooral gelovigen) zich storen.
Voor ongelovigen heeft het woord "God" geen betekenis. De Christen Unie was het dacht ik die een of ander idee had om mensen niet te laten vloeken omdat het woord "God" vaak werdt gebruikt. Dat wouden ze doormiddel van een wet erdoor drukken.

Scheiding tussen kerk en staat nooit van gehoort.

Oftewel de ongelovigen moeten zich aanpassen aan de gelovigen. En zoals al werdt gezegt is het een zelf vervloeking. Maar goed dat moeten die gelovige mensen ook maar door hebben alleen omdat er "God" in zit is het erg. Nou het is alleen erg dan voor diegene die het woord gebruikt.

30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:09:17 #16
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474561
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:05 schreef Snok het volgende:
En zoals het voorbeeld al eerder genoemd was ( waar je overigens niet op in bent gegaan, maar dat terzijde ), jij wilt dat we de mensen die dat geloven of de mensen die we er misschien potentieel eventueel mee zouden kunnen kwetsen als we het woord 'God' (wat mijns inziens 1 groot verzinsel is) 'misbruiken' respecteren, maar het moet van twee kanten komen. Als ik iedere zondag wakker word van de kerkklokken ga ik toch ook niet lopen zeiken?
De domheid die dit dit uitstraalt zeg. Wordt jij gekwetst door kerkklokken? Wat hebben kerkklokken nu in hemelsnaam te maken met vloek- en scheldwoorden? Hou nu toch eens op met dat eeuwige gezwam over het geloof. Is dat soms het enige waar je wat over kunt lullen om tegen mij in opstand te komen?
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:10:23 #17
32402 s0k
..............................
pi_16474603
Oke herkansing...

Ik vind uw opvattingen over het spreken van woorden a la godverdomme e.d. een zware belemmering voor mijn vrijheid van meningsuiting.
Daaruit concludeer ik dat u een zwakzinnige CDA stemmer bent die mij hindert, waar ik maar al te graag verandering in zou willen zien.

bvd, s0k

..................................................................................................................................................
pi_16474634
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:09 schreef Koolraap het volgende:

[..]

De domheid die dit dit uitstraalt zeg. Wordt jij gekwetst door kerkklokken? Wat hebben kerkklokken nu in hemelsnaam te maken met vloek- en scheldwoorden? Hou nu toch eens op met dat eeuwige gezwam over het geloof. Is dat soms het enige waar je wat over kunt lullen om tegen mij in opstand te komen?

jouw reactie betuigd ook niet bepaald van veel intelligentie... Ik bedoel, je hoeft niet te antwoorden, je kan iets ook negeren
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:11:50 #19
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474647
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:07 schreef bas-beest het volgende:

[..]

zou dhr. Koolraap dit wel een hoogstaand niveau van reageren vinden?

Ik hou persoonlijk best rekening met gevoelens van anderen, mits ze ook rekening houden met die van mij. Ik hou me qua vloeken dus zoveel mogelijk in, maar als ik dat dus wel eens een keer doe, dan wens ik dus niet, en zéker niet door een mij onbekend iemand van een minderwaardig denkniveau beschuldigd te worden...

Mensen die niet in staat zijn om hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden noem ik mensen met een lager denkniveau.
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:13:09 #20
32402 s0k
pi_16474692
Owja, nog iest...met jouw politieke correctie in het geven van antwoorden, moet je echt gaan werken bij Balkenende. Die ziet dit soort talent graag komen.
..................................................................................................................................................
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:14:14 #21
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474732
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:10 schreef s0k het volgende:
Oke herkansing...

Ik vind uw opvattingen over het spreken van woorden a la godverdomme e.d. een zware belemmering voor mijn vrijheid van meningsuiting.
Daaruit concludeer ik dat u een zwakzinnige CDA stemmer bent die mij hindert, waar ik maar al te graag verandering in zou willen zien.

bvd, s0k

Hou toch op met je vrijheid. Als je echte vrijheid wilt, dan ga je maar mooi op de maan zitten kamperen en laat ons met rust met die anarchistische lariekoek. Vrijheid mag nooit ten koste gaan van de menselijke waardigheid. Dus kwetsen, dat doe je niet.
pi_16474752
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:11 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Mensen die niet in staat zijn om hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden noem ik mensen met een lager denkniveau.

Ik vind ook wel zoveel...
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:15:04 #23
32402 s0k
pi_16474758
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:14 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Hou toch op met je vrijheid. Als je echte vrijheid wilt, dan ga je maar mooi op de maan zitten kamperen en laat ons met rust met die anarchistische lariekoek. Vrijheid mag nooit ten koste gaan van de menselijke waardigheid. Dus kwetsen, dat doe je niet.

Daar komt het mooie, jij bent niet menselijk waardig
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:17:47 #24
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16474848
Nieuwe aanpak:

Ik ga voortaan alleen nog maar in op relevantie posts. Onzinnigheden negeer ik. Dus s0k, jij kunt net zo goed nu gewoon dit topic verlaten. Doei.

woensdag 21 januari 2004 @ 23:18:50 #25
32402 s0k
pi_16474895
Wie ben jij om mij dat toe te leggen?

Zie je nou wel dat je zwakzinnig bent.

Geeft overigens niks hoor Je bent gewoon net zoals nog maar paar miljoen mensen op deze aardkloot, dus je hoeft je niet eenzaam te voelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')