[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 21-01-2004 22:26]
quote:SACD is niet hetzelfde als HDCD
Op woensdag 21 januari 2004 22:25 schreef dr.dunno het volgende:
sacden ja, heb ze.
Ik heb een paar hdcd's, en ze klinken prima
Vooral de greatest hits van Dire Straits en Sailing to Philadelphia van Mark Knopfler hebben erg goed geluid.
dus...
quote:+ DVD-Audio met 96kHz sound en DTS
Op woensdag 21 januari 2004 22:34 schreef Oerang het volgende:
SACD = Super Audio Compact Disc
HDCD= High Definition Compact Discdus...
leg mij eens uit, wat er zoveel verschilt aan alledrie deze standaarden, behalve dat het geluid van uitmuntende kwaliteit te noemen is?
(en wat is HDCD trouwens voor een onofficiële standaard? (iig niet een die door Philips (de patenthouder) erkend is, voor zover ik weet).
quote:SACD's hebben ook een "hoge definitie" (hogere sample- en bitrate) dus nu snap ik nog steeds het verschil niet.
Op woensdag 21 januari 2004 22:34 schreef Oerang het volgende:
SACD = Super Audio Compact Disc
HDCD= High Definition Compact Discdus...
quote:het lijkt erop dat HDCD gewoon een mislukte verbetering van normale cd's is; SACD heeft een veel hogere bitrate en ook 5.1 geluid, dát hoor je tenminste
Op donderdag 22 januari 2004 00:18 schreef Yokozuna het volgende:[..]
SACD's hebben ook een "hoge definitie" (hogere sample- en bitrate) dus nu snap ik nog steeds het verschil niet.
quote:Geef mij maar DVD-Audio stereo.
Op donderdag 22 januari 2004 01:11 schreef dr.dunno het volgende:
het lijkt erop dat HDCD gewoon een mislukte verbetering van normale cd's is; SACD heeft een veel hogere bitrate en ook 5.1 geluid, dát hoor je tenminste![]()
mits je een SACD speler hebt en een fatsoenlijke installatie
quote:Inderdaad, alleen kom ik nog steeds niet veel SACD's tegen in de schappen. Hoe duur is zo'n SACD speler nou eigenlijk nog?
Op donderdag 22 januari 2004 01:11 schreef dr.dunno het volgende:
het lijkt erop dat HDCD gewoon een mislukte verbetering van normale cd's is; SACD heeft een veel hogere bitrate en ook 5.1 geluid, dát hoor je tenminste![]()
quote:DVD-Audio en SACD's kunnen toch beide een samplerate van 96KHz en een bitrate van 24 aan?
DVD-Audio en in mindere mate SACD zijn veel beter
quote:SACD is toch met 6 sporen ook?
Op donderdag 22 januari 2004 01:11 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het lijkt erop dat HDCD gewoon een mislukte verbetering van normale cd's is; SACD heeft een veel hogere bitrate en ook 5.1 geluid, dát hoor je tenminste
![]()
quote:DVD-Audio kan zelfs 192kHz aan (bij 24 bit). Daarmee is het nog wel wat beter dan SACD. Helaas hebben maar weinig DVD-spelers/receivers een 192/24 da omzetter. Alleen de dure modellen van de bekende audiomerken (Denon, Marantz enzo) kunnen het aan.
Op donderdag 22 januari 2004 09:04 schreef Yokozuna het volgende:
DVD-Audio en SACD's kunnen toch beide een samplerate van 96KHz en een bitrate van 24 aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |