Jasper en Dorus - Space Dye-vest (origineel: Dream Theater) Versie 2
Jasper en Dorus - Space Dye-vest (origineel: Dream Theater) Versie 3
We hadden op een middagje zin om op te nemen, en dit is het resultaat, wat vind je ervan. De piano is niet feilloos, enzo, maar het is maar van een middagje. Er zit ook 'regen' in. Maar dat valt niet zo in de smaak, dus ik ben nu bezigmet die eruit halen. Er komen volgende versies.
Mijn kleine opnamestudio waar volgende week een Yamaha DTXPress III (digitaal drumstel) aan toegevoegd wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Jasperde_Lange op 22-01-2004 21:20]
Edit: die regen lijkt op ruis.
quote:Het is dus gecovered.
Op woensdag 21 januari 2004 22:15 schreef sanchezz het volgende:
Mooi, rustig stukje....
zelf tekst/muziek geschreven?
zet ff de songtekst hier neer.Edit: die regen lijt op ruis.
Het origineel: Dream Theater - Space Dye-vest.
Dus de songtekst is overal te vinden, maar hier:
Falling through pages of martens on angels
Feeling my heart pull west
I saw the future dressed as a stranger
Love in a space-dye vest
Love is an act of blood and Im bleeding
A pool in the shape of a heart
Beauty projection in the reflection
Always the worst way to start
Now that youre gone Im trying to take it
Learning to swallow the rage
Found a new girl I think we can make it
As long as she stays on the page
This is not how I want it to end
And Ill never be open again
Theres no one to take my blame
If they wanted to
Theres nothing to keep me sane
And its all the same to you
Theres nowhere to set my aim
So Im everywhere
Never come near me again
Do you really think I need you
Ill never be open again, I could never be open again.
Ill never be open again, I could never be open again.
And Ill smile and Ill learn to pretend
And Ill have no more dreams to defend
Die regen is idd niet super, misschien alleen even in t begin
Verder prima opname hoor, klinkt allemaal goed, misschien iets meer synths op de achtergrond?
Ik vraag me af: wat hebben jullie voor'n apparatuur gebruikt? En wat voor'n programma's enne, heb je de bladmuziek?
edit: site uit roulatie
quote:Ik ben bezig met de regen, maar dat komt later pas. Het is compleet digitaal, behalve de stem. Ik heb een Korg SP-300 als Pianotje. De drums komen van mijn geluidskaart af (Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro). Die drums speel ik dus via midi op de piano.
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef Ambivalent het volgende:
Is natuurlijk een erg mooi nummer, erg depri welDie regen is idd niet super, misschien alleen even in t begin
Verder prima opname hoor, klinkt allemaal goed, misschien iets meer synths op de achtergrond?
Ik vraag me af: wat hebben jullie voor'n apparatuur gebruikt? En wat voor'n programma's enne, heb je de bladmuziek?
Ik heb geen bladmuziek, maar Dorus hoort een nummer 2 keer en hij speelt het, hij is een natuurtalent. Respect voor hem.
[Dit bericht is gewijzigd door Jasperde_Lange op 22-01-2004 19:27]
onbelangrijke sidenote: jouw hoofd vind ik precies passen bij je stem
quote:hehe nooit gedacht, ben net 2 weken geleden achter gekomen dat mn stem wel aardig was, dus ben maar wat gaan experimenteren.
Op donderdag 22 januari 2004 15:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Mooi nummer is het sowieso al, en dit is een goede cover ( op de regen na, maar daar werd al aan gewerkt) Vooral dat dorus dit zonder bladmuziek zo goed speelt vind ik echt heel knap.
onbelangrijke sidenote: jouw hoofd vind ik precies passen bij je stem
Die Virtualizer Pro, wat is dat precies voor een ding? Het is iets voor je zang, toch?
Btw, heb je 'n behringer 1202 mixer?
quote:Zoals je kunt lezen heb ik een andere mixer, de Behringer Eurorack MX 602A. Met die Virtualizer kun je effecten op geluid toevoegen, bijvoorbeeld stem. Wat in dit nummer ook zo is. Het apparaat digitaliseert het geluid en berekent echo erbij enzo, en voert het vervolgens weer analoog uit.
Op donderdag 22 januari 2004 19:00 schreef NRK het volgende:
Klinkt goed, je stem ook.Die Virtualizer Pro, wat is dat precies voor een ding? Het is iets voor je zang, toch?
Btw, heb je 'n behringer 1202 mixer?
* Rembooo wacht geduldig op de extra baspartijen van dorus
quote:Ik had het ook best voor je inkunnen spelen als je dat had gewilt. Gitaar, bas en drum. Alleen drum wordt wat lastiger want het drumstel staat in het andere huis en ik ga niet alles verslepen
Op vrijdag 23 januari 2004 13:38 schreef Jasperde_Lange het volgende:
Volgende week komen er een aantal lui opnieuw inspelen, dan hebben we dus fatsoenlijke (nog digitale) drums en gitaar en basgitaar. Dus dan wordt het allemaal nog voller e.d.
quote:Ik heb genoeg vrienden die het kunnen inspelen. Ik wil wel mn eigen digitale drumstel natuurlijk en het is gewoon gezellig en leuk om dat met zn allen te doen. Dat ga je niet via internet doen joh.
Op vrijdag 23 januari 2004 13:50 schreef ssebass het volgende:[..]
Ik had het ook best voor je inkunnen spelen als je dat had gewilt. Gitaar, bas en drum. Alleen drum wordt wat lastiger want het drumstel staat in het andere huis en ik ga niet alles verslepen
Liever lui dan moe toch?
quote:Het was het product van een middagje he. Ik heb echt nog totaal geen ervaring. Dat komt hoop ik allemaal wel. Misschien heb jij een stuk meer ervaring enzo, en weet je precies hoe dat allemaal zit, maar ik moet het fijne er allemaal nog van leren.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:00 schreef LenL het volgende:
Hm, ik vind het niet slecht maar het is nog verre van wat het wezen moet, ik vind de vocals erg slecht gedaan, zowel gezongen als de productie ervan. JE stem heeft potentie, het is zuiver en de timing is goed, maar er schort van alles. Ook in de mix zit de stem niet lekker, je had hem moeten de-essen, compressen, iets meer diepte moeten geven en een beetje delay/reverb. De piano mist ook diepte. De drums zijn digitaal, erg digitaal zelfs, das jammer. Tja, ik zou er iets meer tijd in steken, gitaar toevoegen, aan de vocalen werken en dan moet er denk ik wel iets moois uit kunnen komen!
quote:thnx
Op donderdag 29 januari 2004 17:18 schreef Satanix het volgende:
best leuk zeg ik (als DT fan) maar leg pls wat meer gevoel in je stem, luister naar het origineel wat james doet, maar ik vind dat je een goede stem hebtga door!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |