De geluidskaart is onboard AC'97.. nu weet ik dat dat geen super card is. Alhoewel het geluid toch rete goed is, vind ik.
Als ik bijvoorbeeld een Audigy 2 ZS zou gebruiken, merk ik dan VEEL verschil qua opnames? Hoeveel precies?
Of ligt het aan de mixer/mics die je gebruikt? Of beide?
al is de onboard 6 channel sound van me moederboard beter dan dat van een audigy 1
audigy 2 heeft wel een hele goeie filter maar verder niks bijzonders
quote:no prob het maakt tegenwoordig eigenlijk niet zo veel meer uit slechte geluidskaarten zijn er vrijwel niet meer
Op woensdag 21 januari 2004 21:55 schreef NRK het volgende:
Okeej, ja ik hoor et net al van me broer.Thanx
slotje dan maar ?
quote:yep, die audiokaarten tegenwoordig zijn tegenwoordig van hoge kwaliteit!
Op woensdag 21 januari 2004 21:56 schreef martijntie het volgende:[..]
no prob het maakt tegenwoordig eigenlijk niet zo veel meer uit slechte geluidskaarten zijn er vrijwel niet meer
slotje dan maar ?
quote:Onzin. Dat hang ervan af wat je wilt doen. Voor muziek luisteren is echter wel elke kaart tegenwoordig goed geschikt, en zijn de onderlinge verschillen nihiel.
Op woensdag 21 januari 2004 22:06 schreef Blixar het volgende:[..]
yep, die audiokaarten tegenwoordig zijn tegenwoordig van hoge kwaliteit!
Als starter is zeker het zoeken naar een high-tech kaart weggegooit geld!
quote:ik ben fabriek-doof!
Op woensdag 21 januari 2004 22:13 schreef LowJoe het volgende:
Mijn ervaring is dat het zeker wel uit maakt of je opneemt via een 16 bit kaart of een 24 bit kaart die het uiteindelijk weer naar 16 bit omvormt...
Maar ja,ik hoor ook duidelijk verschil tussen digitaal en analoog,wat veel mensen niet schijnen te horen...In die zin dan dat analoog qua kwaliteit nog steeds beter is!Even de ruis en eventuele krassen buiten beschouwing laten....
quote:sorry
Op donderdag 22 januari 2004 10:44 schreef LowJoe het volgende:
Moet je er wel bij zeggen wat die prijsklasse is!
Leuke kaarten zijn de Terratec Dmx en de Audiophile van Midiman
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |