abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1141694
Bron: Het Financieele Dagblad
quote:
AMSTERDAM (fd.nl) - De voormalige Bosnisch-Servische president Radovan Karadzic, die
wordt gezocht wegens oorlogsmisdaden, zou van plan zijn zich over te geven aan het VN-Tribunaal in Den Haag. Dat heeft een anonieme medewerker van Karadzic woensdag gezegd tegen een journalist van het Amerikaanse persbureau Associated Press.

Karadzic zou willen getuigen tegen de Joegoslavische ex-president Milosevic, in ruil voor strafvermindering. De bron beweert dat de voormalige Bosnisch-Servische leider de laatste twee jaar documenten heeft verzameld, die aantonen dat de schuld voor wreedheden begaan in Bosnië uitsluitend ligt bij Milosevic, die vorige week aan het tribunaal werd overgedragen.

Karadzic wordt sinds 1995 gezocht door het VN-tribunaal. Hij wordt onder meer verdacht van volkerenmoord tegen Bosnische moslims in Srebrenica. Karadzic verbergt zich waarschijnlijk in de buurt van de plaats Foca in Bosnië, omringd door goedbewapende bodyguards.

De medewerker van Karadzic zegt dat zijn baas binnenkort geen geld meer heeft om zijn lijfwachten te betalen. Sommigen van hen hebben al ontslag genomen.(anp)

Klinkt alsof Karadzic op deze wijze, over de rug van Milosevic heen, denkt zijn 'onschuld' te kunnen bewijzen en daardoor weer normaal te kunnen leven, zonder de angst door VN troepen opgepakt te worden of zo?

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 04-07-2001 14:43]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:24:24 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_1142120
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 14:37 schreef DIGGER het volgende:
Bron:
Klinkt alsof Karadzic op deze wijze, over de rug van Milosevic heen, denkt zijn 'onschuld' te kunnen bewijzen en daardoor weer normaal te kunnen leven, zonder de angst door VN troepen opgepakt te worden of zo?
Mwah niet zijn onschuld bewijzen, maar meer: ''In ruil voor strafvermindering meewerken aan het onderzoek en de veroordeling van de hoofdverdachte''. Bekend uit Amerika in o.a drugszaken.

De vraag is natuurlijk of het Tribunaal hier in mee gaat. Dat zal afhangen van de bewijzen die ze tegen Milosevic hebben. Wanneer ze ervan uitgaan dat ze die zonder getuigenis vam Karadzic ook wel kunnen hard maken (en daar ga ik van uit) dan zal deze wanhoopspoging van Karadzic weinig uithalen.

Vroeger of later lopen Karadzic en Mladic toch wel een keer tegen de lamp, want geen enkel land kan ze onderdak blijven bieden als ze internationaal in de economie mee willen doen. (ivm sancties op verborgen houden van oorlogsmisdadigers)

Bosnië heeft nu ook al gezegd dat het Bosniche serviërs gaat uitleveren, ze willen meewerken aan het VN-tribunaal, en men gaat er van uit dat de twee zich in Bosnisch Servië schuil houden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1142356
Wel goed, zo krijg je de hele bende nog wel voor het gerecht, nu ook nog wat Bosniërs en Kroaten (uit de top) en het wordt nog wel wat.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:55:32 #4
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1142366
Top toch? Geef je hem in plaats van 4 maal levenslang, 2 maal levenslang.
Deze sjors is niet de enige eikel
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:17:03 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1142547
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:54 schreef HiZ het volgende:
Wel goed, zo krijg je de hele bende nog wel voor het gerecht, nu ook nog wat Bosniërs en Kroaten (uit de top) en het wordt nog wel wat.
En degene die de NAVO-bommenwerpers op onschuldige burgers afstuurden? Gewoon maar lekker laten zitten, joh. Kwestie van geluk, hè?
Ik word een beetje onpasselijk van die hele bombarie rondom dat tribunaal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:22:03 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_1142589
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

En degene die de NAVO-bommenwerpers op onschuldige burgers afstuurden? Gewoon maar lekker laten zitten, joh. Kwestie van geluk, hè?

Sukkel
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:23:44 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1142601
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:22 schreef R@b het volgende:
Sukkel
Zo... jij bent scherp vandaag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1143129
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:17 schreef Ringo het volgende:

Ik ook, ik vind het ook een merkwaardig iets wel. Zo strak als de lijn getrokken wordt tussen NAVO = goed en Joegoslavie = Slecht.

Waarom komen militairen die burgers vermoord of verkracht hebben niet voor dat tribunaal? of gezagvoerders die opdracht gegeven hebben tot bombardementen op burgerdoelen?

Prima als Karadzic berecht wordt voor zijn daden, maar die hele air alsof ze NAVO niks fout doet/gedaan heeft komt zeer bekrompen over en ik stoor me er iig aan.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 5 juli 2001 @ 07:59:21 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_1146820
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo... jij bent scherp vandaag.

Dat is niet zo moeilijk als een cowboy met het verstand van een banaan denkt iets van politiek te weten.

Of zouden ze in WO11 ook al die politici hebben moeten vervolgen die de geallieerde piloten onschuldige bewoners in Hamburg lieten plat bombarderen ??

Milosevic lapte de VN resoluties aan zijn laars, en nu moet hij op de blaren zitten. Wees blij dat de VN een eind heeft gemaakt aan dat moorddadige regime. Waar gehakt wordt vallen spaanders, zachte heelmeesters maken stinkende wonden en meer van dat soort kreten.

pi_1146984
moet ie vooral doen. Die vent straalt het echt de ogen uit
muziek, m'n lust en mijn leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')