abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16469161
Overigens zijn sommige atheïsten nog erger dan Jehova's in het verkondigen van hun boodschap.
pi_16469216
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:23 schreef gelly het volgende:
Overigens zijn sommige atheïsten nog erger dan Jehova's in het verkondigen van hun boodschap.
Staat er een Van der Valk?
pi_16469274
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat heeft het goddelijke hier mee te maken?

Denk maar eens lekker na.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16469317
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:26 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Denk maar eens lekker na.

Aan vage abstracte puzzeltjes heb ik niets. Wat heeft het goddelijke te maken met 's mens stupiditeit?
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:30:06 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16469383
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:23 schreef gelly het volgende:
Tuurlijk en die zijn ook zwaar irritant, gewoon iedereen die zijn mening ongevraagd opdringt aan een ander is irritant.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_16469520
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tuurlijk en die zijn ook zwaar irritant, gewoon iedereen die zijn mening ongevraagd opdringt aan een ander is irritant.

En die bij je langskomen om te verkondigen dat god niet bestaat en dan hun voet tussen de deur zetten als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent vervelend
" And if I don't make it, know that I loved you all along "
pi_16469527
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Aan vage abstracte puzzeltjes heb ik niets. Wat heeft het goddelijke te maken met 's mens stupiditeit?

Ga gewoon lekker nadenken joh. Iets in de trant van geloof en menselijkheid.
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:36:22 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16469571
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:34 schreef Maarten_GuiRo het volgende:

[..]

En die bij je langskomen om te verkondigen dat god niet bestaat en dan hun voet tussen de deur zetten als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent vervelend

Die krijgt bij mij een flinke blauwe voet
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:45:51 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16469894
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:23 schreef mg794613 het volgende:
Iedereen gelooft! of dat nou in jezelf is of een "grotere" macht.
Ja, maar topicstarter heeft het hier duidelijk over de andere (natuurlijk nauw verwante) definitie van geloof, namelijk: 'godsdienst'.
Krekker is de bom!
pi_16470573
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:34 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Ga gewoon lekker nadenken joh. Iets in de trant van geloof en menselijkheid.

Maar wat bedoel je nou?
pi_16470904
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je nou?

Brrrrppppsssss

Zelfstandig nadenken is moeilijk he....moet ik je handje vasthouden ofzo?

pi_16470930
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:11 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Brrrrppppsssss

Zelfstandig nadenken is moeilijk he....moet ik je handje vasthouden ofzo?

Leg eens uit wat 'het goddelijke' met de stupiditeit van de mensen te maken heeft.
pi_16470963
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Leg eens uit wat 'het goddelijke' met de stupiditeit van de mensen te maken heeft.

Niets! Want dat zeg jij ook, maar kennelijk kan het er wel bij betrokken worden, waarom? Nee, natuurlijk niets goddelijks aan, dat lijkt mij logisch...
pi_16471011
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:59 schreef Koolraap het volgende:
Ik ga de kerk uit en tegelijkertijd komt er een groepje jongens (een stuk of 4/5 van een jaar of 16) langsfietsen en beginnen bij de kerk keihard te roepen: "godverdomme!" En meer van dat soort taal.
Joh dat is stoer op die leeftijd. Onacceptabel, maar niets aan te doen en dat soort stoerheid moet je niet al te serieus nemen. Het heeft meer met puberende hormonen en groepsgedrag, dan met afkeer jegens het geloof te maken. Want laten we wel wezen, ze weten vaak niet eens waarover het precies gaat en wat ze wel niet zeggen, alleen dat het stoer is, om er wat van te zeggen. Ignore dus.
pi_16472349
Het grappige is dat een aantal Atheisten hier op het forum (ook in samenleving), net zo ongenuanceerd en respectloos zijn over gelovigen (zeker 1 bepaalde groep) zoals zij (Atheisten), verwijten dat de gelovigen tegen ongelovigen zijn.
Doordat een aantal Atheisten gelovigen verwijten intolerant te zijn tegen ongelovigen en hun wil aan ongelovigen op te leggen, zijn ze zelf dezelfde kant opgegaan; zie vele topics in o.a. Levensbeschouwing sectie (als je wat langer hier post haal je zo de personen eruit waar ik over praat).

Opzich best grappig

X
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:57:56 #42
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_16472528
Ik ben atheïst en ik heb totaal geen problemen met mensen die geloven, zolang ze er mij er maar niet mee lastig vallen. Erg simpel. Begrijpen doe ik ze echter niet en dat zal ik zeer waarschijnlijk ook nooit doen. Om problemen te voorkomen mijd ik gelovige mensen maar zoveel mogelijk
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_16472631
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik vind het geloof ook belachelijk.
Heb altijd wel op christelijk onderwijs gezeten enzo hoor, dus het is niet zo dat ik er niets van weet.
Vraag me af of je er dan iets van weet....

Als je er namelijk genoeg van weet... dan "moet" het wel iets doen met je.

Niet dat je dan meteen heel de dag halleluja staat te gillen, maar een beetje respect voor het leven en waardering voor een hogere macht moet er dan toch zeker wel zijn!

pi_16472645
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja, maar topicstarter heeft het hier duidelijk over de andere (natuurlijk nauw verwante) definitie van geloof, namelijk: 'godsdienst'.

Bull-shit Ik ben boeddhist en ik geloog dat elk mens "god" is; Dit is ook een geloof. Ik bedoel je kan best geloven zonder je verteld wordt wat je moet geloven. Dat vertellen en opleggen is basis van christendom,jodendom etc. enz.

pi_16472751
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:01 schreef -Cindy18- het volgende:

[..]

Niet dat je dan meteen heel de dag halleluja staat te gillen, maar een beetje respect voor het leven en waardering voor een hogere macht moet er dan toch zeker wel zijn!

Ik weet genoeg van het Christendom. Op Christelijke scholen gezeten, in de bijbel gelezen etc etc. Ik weet echt wel waar ik het over heb. Maar ik geloof niet in een hogere macht en heb geen respect voor het Christendom. Wel voor iemand die het wel aanhangt maar niet voor het geloof zelf. Ik zie dan ook niet in waarom dat anders zou moeten zijn.. Dat is iets wat ieder voor zich moet beslissen, ook al weet je er nog zoveel van af.
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:09:54 #46
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_16472878
Ik geloof niet, maar ben er in principe niet tegen. Als mensen een discussie willen aangaan over het geloof dan leg ik graag en duidelijk uit waarom ik niet geloof en waarom ik denk dat zij dat ook niet zouden moeten doen.

Er zijn wel dingen in de verschillende geloven waarbij ik mij echt afvraag wat het nut is en of de gelovigen wel serieus over die punten hebbennagedacht voordat zij het geloof aannamen. Bijvoorbeeld bij het christendom: condooms verboden !?!?!
Islam: de heilige oorlog?!?!?!

Probeer dan in te zien dat geloven best heel mooi kan zijn, maar dat er door bijvoorbeeld dit soort dingen felle tegenstanders zijn.

(eigenlijk wil ik nog veel meer typen en uitleggen, maar dat soort discussies houd ik liever face-2-face)

Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:10:09 #47
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16472889
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:01 schreef -Cindy18- het volgende:

[..]

Dus als je het geloof begrijpt, dan moet je het zelf wel worden?
Hmmm, vaag.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_16473022
Even een klein stukje informatie over de hier continue belachelijk gemaakte groep 'jehova's'

Een vriendin van mij is een Jehovah's Getuige en ik geef toe dat er sommige wat 'aparte' mensen tussen zitten.

Maar op veel punten vind ik ze toch wel te prijzen. Zo staat de hele bijbel vol met onderwerpen als:

1. God is liefde
2. Dat oorlog verkeerd is
3. Dat de ene mens niet mag heersen over de andere
en als laatst gegeven gebod, heb je naaste lief als jezelf en god boven alles.

Je kan niet van veel religies zeggen dat je dit echt terug ziet komen. De paus zegent de wapens in in tijden van oorlog ( aan beide kanten ) en als iemand moslim is en wil kiezen voor een andere religie dan wordt zo'n persoon door zijn eigen familie vermoord.

Misschien aparte mensen, maar ze leven wel de bijbel na... en dat kan je niet van veel mensen zeggen. Ik zelf probeer op mijn eigen manier een goed mens te zijn, en ben van mening dat ik daar geen god voor nodig heb, al is dat een egoistische houding.

Een beetje respect verdienen zulke mensen wel, ze worden er niet rijk van en als ze dan op zondagochtend een keer aanbellen, misschien moet je je dan afvragen of ze niet liever in hun bed zouden willen liggen en waarom ze jou zo belangrijk vinden dat ze er voor naar buiten gaan in weer en wind. 0-)

woensdag 21 januari 2004 @ 22:21:18 #49
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16473186
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:15 schreef -Cindy18- het volgende:
Even een klein stukje informatie over de hier continue belachelijk gemaakte groep 'jehova's'

Een vriendin van mij is een Jehovah's Getuige en ik geef toe dat er sommige wat 'aparte' mensen tussen zitten.

Maar op veel punten vind ik ze toch wel te prijzen. Zo staat de hele bijbel vol met onderwerpen als:

1. God is liefde
2. Dat oorlog verkeerd is
3. Dat de ene mens niet mag heersen over de andere
en als laatst gegeven gebod, heb je naaste lief als jezelf en god boven alles.

Je kan niet van veel religies zeggen dat je dit echt terug ziet komen. De paus zegent de wapens in in tijden van oorlog ( aan beide kanten ) en als iemand moslim is en wil kiezen voor een andere religie dan wordt zo'n persoon door zijn eigen familie vermoord.

Misschien aparte mensen, maar ze leven wel de bijbel na... en dat kan je niet van veel mensen zeggen. Ik zelf probeer op mijn eigen manier een goed mens te zijn, en ben van mening dat ik daar geen god voor nodig heb, al is dat een egoistische houding.

Een beetje respect verdienen zulke mensen wel, ze worden er niet rijk van en als ze dan op zondagochtend een keer aanbellen, misschien moet je je dan afvragen of ze niet liever in hun bed zouden willen liggen en waarom ze jou zo belangrijk vinden dat ze er voor naar buiten gaan in weer en wind. 0-)

Cindy18, ik heb diep respect voor jou. Eindelijk iemand die het groter geheel inziet. Er wordt zo vaak met een belachelijk makend vingertje gewezen naar Jehova's, EO, Gristenen, enzovoort, zonder dat men er echt bij nadenkt. Mensen hebben hun oordeel al klaarliggen, terwijl ze er eigenlijk niet van snappen.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16473249
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:06 schreef Koolraap het volgende:

[..]

En waarom vind jij het dan zo belachelijk? Op zich is daar niets mis mee, maar kom dan wel met argumentatie. Dat jij het belachelijk vindt is jouw mening en dat is je goed recht. Hoewel je het ook wat genuanceerder kunt brengen, zoals: "ik heb het niet zo op het geloof". Nuance siert de mens.

Ik hyeb het niet zo op geloof omdat:
Aangezien de meeste geloven gebaseerd zijn op het jodendom(waarom niet iets orgineels verzinnen) en die heeft grote delen ook weer schaamtloos gekopieerd uit andere culturen. Het is dus goedkoop ripwerk.
De integratie van heidense feestdagen en leuke sprookjes uit de bijbel het doet voorkomen alsof die huidige feestdagen christelijke feestdagen zijn, wat ze dus niet zijn zijn. Het zijn gewoon orginele atheistische westerse feestdagen die al duizenden jaren in gebruik zijn.
De bijbel al honderden keren vertaald(lees verkracht) is om de vertalers eigen belang beter tot nut te zijn, zodat mensen maar moeten raden wat de echte verhalen waren en betekenden
Alle geloven prediken liefde en vergeving maar worden in de praktijk alleen misbruikt door mensen die er beter van willen worden.

en zo zijn er nog meer redenen voor mij om geloof links te laten liggen.

En beledigen ach dat vindt ik niet nodig. Iedereen zijn eigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Boris_Karloff op 21-01-2004 22:27]

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')