abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 14:14:26 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16595313
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:08 schreef Ella het volgende:
Ik geef em ff weer een schopje omhoog want ik hoop dat er toch meer mensen zijn met Bulgarije ervaringen!!!
Vorig jaar een week naar Sofia geweest. Kan me wel aardig aansluiten met wat hier verder in het topic vermeld wordt, hoewel Sofia er volgens mij wel iets beter uitziet dan de rest van het land.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:51:56 #27
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_16598502
Ik ben 3 dagen in Sofia geweest, het is een leuke stad, maar langer hoef je er niet te blijven. Varna is ook een leuk stadje, strand en uitgaan (Avenue ) !!! Mooie vrouwen, en vriendelijke prijzen...
pi_16598805
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:Varna is ook een leuk stadje
stadje
300.000 inwoners heeft het dacht ik... kan je nauwelijks een stadje noemen!

Hoewel ik moet zeggen dat Varna je niet het gevoel van een hele grote stad geeft... is wel apart eigenlijk

maandag 26 januari 2004 @ 16:02:01 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16598855
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:
Ik ben 3 dagen in Sofia geweest, het is een leuke stad, maar langer hoef je er niet te blijven.
Ik had het qua stad ook al na een dag of 3 gezien idd. Ik was er alleen om andere redenen. .
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:29:22 #30
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21132651
Zijn er nog mensen deze zomer naar Bulgarije geweest?

Hoe prijzig is Varna bv qua eten/drinken/uitgaan vergeleken Spanje en Nederland?
Ik wil nog wel even weg eigenlijk en heb geen zin in de landen die ik al wat beter ken en Bulgarije ken ik amper dus dat leek me wel aardig

Lopen daar veel hoeren rond (opdringerig) of ook veel Bulgaarse toeristen? wat zou de gemiddelde leeftijd van toeristen daar zijn?

Heb niet zo'n zin om tussen de oude Duitse mannetjes en piepjonge hoertjes te zitten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21945830
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:29 schreef HarigeKerel het volgende:
Zijn er nog mensen deze zomer naar Bulgarije geweest?

Hoe prijzig is Varna bv qua eten/drinken/uitgaan vergeleken Spanje en Nederland?
Ik wil nog wel even weg eigenlijk en heb geen zin in de landen die ik al wat beter ken en Bulgarije ken ik amper dus dat leek me wel aardig

Lopen daar veel hoeren rond (opdringerig) of ook veel Bulgaarse toeristen? wat zou de gemiddelde leeftijd van toeristen daar zijn?

Heb niet zo'n zin om tussen de oude Duitse mannetjes en piepjonge hoertjes te zitten
Ja dit zou ik graag ook wel willen weten. Volgende zomer misschien richting Bulgarije..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_21945968
* Praag luistert nu Bulgaarse muziek.
All good things must come to an end...
pi_21955038
Lijkt dat een beetje op "zwarte markt muziek"?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_21957056
Er zit een hoop bagger tussen de Bulgaarse muziek, maar ik heb wat leuke nummers kunnen vinden. Beetje electronisch, ook wat pop nummertjes (hou ik niet zo heel erg van, pop), zelfs wat Bulgaarse blues.

Het is een beetje een zelfde situatie als in andere Slavische landen. Maar er is in elk land wel goede muziek te vinden. Het valt me alleen wel op dat van alle Slavische talen, ik het minst van Bulgaars versta/ begrijp.
pi_21960847
Ook wat leuke loungy nummers gevonden. Zit nog best wat kwaliteit tussen de bergen bagger.
pi_21971213
He zo grappig Zal ook eens op zoek gaan voor de grap.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:02:22 #37
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24383351
Oud topic maarre even een vraag..

Ik wil in september dit jaar (eind augustus / begin september) naar St. Konstantin in Bulgarije, ik reis alleen en ben van plan 8 dagen in hotel Rubin door te brengen. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze plaats/hotel en is het veilig om alleen daar te verblijven. Ik ben van plan het te houden op een deels luie zon vakantie en deels excursies. Enige tips wat er in die buurt te vinden is aan bezienswaardigheden? Oja en is het eten daar echt zo slecht als men beweerd of valt het allemaal wel weer mee?
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:27:04 #38
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_24411271
Is het te vergelijken met Siofok? Dus geen hoertjes etc maar een relaxte sfeer.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:30:09 #39
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_24460438
De toeristen zitten in Varna vnl. aan het 'Goudstrand', iets ten noorden van de stad. De stad zelf viel me mee en het is er ook erg goedkoop!! 's Avonds kun je er ook relaxed uitgaan aan de strandboulevard (barretjes, disco's). Iets buiten het centrum zelfs een erg mooie loungebar gevonden....
pi_24460518
Misschien dat 1 van m'n Bulgaarse vriendinnen uit Sofia me dit jaar een keer meeneemt. Ik wil echt eens naar Bulgarije.
pi_25012552
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:30 schreef travelman het volgende:
De toeristen zitten in Varna vnl. aan het 'Goudstrand', iets ten noorden van de stad. De stad zelf viel me mee en het is er ook erg goedkoop!! 's Avonds kun je er ook relaxed uitgaan aan de strandboulevard (barretjes, disco's). Iets buiten het centrum zelfs een erg mooie loungebar gevonden....
Zat jij in Varna zelf of zat jij ook op Goudstrand. Wat was je hotel? Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die Sofia hebben gecombineerd met een aantal dagen strand?
pi_25117335
ik heb gehoord dat zonnestrand de moeite is om uit te gaan, weet er iemand meer van ?
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_25117741
weet iemand of zonnestrand goe is om uit te gaan?
pi_25264832
hm ja ik zit er dus ook aan te denken om naar Bulgarije op vakantie te gaan. Ik heb even wat research gedaan heh en het Zonnestrand is de meest populaire bestemming. Verder zijn de prijzen voor uitgaan en eten spotgoedkoop, maaaar ik wil met vier vriendinnen en een paar daarvan denken dat het uitgaan daar saai is omdat het nog niet zo'n populaire vakantiebestemming is voor jongeren. Ik heb dus gelezen op verschillende sites dat het wel leuk is, maar ik heb even wat meer bevestiging nodig. Iemand ervaring?
Listen clearly now
Hello, can you hear me now?
pi_25296720
heb intussen ook wat navraag gedaan, en Zonnestrand lijkt echt wel de opkomende (fuif)bestemming te zijn. In West-Europa nog niet echt bekend (alhoewel wel al redelijk wat duitsers naar ik gehoord heb) maar in Scandinavie en de Balkan (Rusland, Joegoslavie, Roemenie) een zeer hot place to go blijkbaar. Met het grote voordeel, spotgoedkope prijzen !
Wij hebben 11 dagen all inclusive in ons hotel en dit voor amper een dikke 700 euro !
pi_25300131
Ik ben vorig jaar en een paar jaar ervoor in Zonnestrand op vakantie geweest en heb het er prima naar mijn zin gehad. Het viel me op dat Zonnestrand echt ontzettend hard groeit. Volgens mij is het in 4 jaar twee keer zo groot geworden. Maar hoe mooi ze het ook proberen te maken, het blijft een Oostblok land. Maar als je daar niet mee zit, kan ik het van harte aanraden.

Voordelen
- Het strand is mooi wit en lekker groot.
- Alles is spotgoedkoop. Vier jaar geleden heb ik een keer een rondje voor 6 mensen in een discotheek gehaald en was 5 lev krijt (2,5 euro). Nu is het wel wat duurder, maar vorig jaar betaalde je voor een wodka-jus met uitgaan anderhalve euro ofzo dacht ik.
- De Bulgaren die in de hotels werken zijn meestal erg vriendelijk.
- Je kan vanuit Zonnestrand voor weinig geld 2 dagen naar Istanbul.
- Nessebar is een klein dorpje wat naar Zonnestrand ligt. Erg leuk, doet middeleeuws aan, staat op de werelderfgoedlijst o.i.d. dacht ik.

Nadelen
- Het eten in zonnestrand is slecht. Maar dit is wel op te lossen door naar de duurste restaurants te gaan, wat voor ons nog steeds goedkoop is. De tentjes aan de boulevard verkopen trouwens wel heerlijke pannekoeken en gevulde aardappels.
- Er liggen overal dronken Engelse en Zweedse meisjes in de goot.
- Zonnestrand zelf is heel mooi en afgescheiden van de de rest van Bulgarije met slagbomen. Maar zodra je erbuiten komt, of in een hotel net aan de rand zit, moet je echt goed op je spullen passen.

Uitgaan
Het uitgaan is wel wat minder vergeleken met Marmaris, Lloret etc. maar best te doen. Ze hadden vorig jaar 4 discotheken. Eéntje met twee verdiepingen en een zwembad buiten (erg relaxed als het warm is), maar een beetje gare muziek. De tweede was boven een hotel, bloedheet en zat vol met Scandinaviers. De derde (waar wij meestal zaten) heet Iceberg en tot +/- 1 uur speelde er meestal een bandje, daarna gewoon muziek.

De laatste is de meest hippe discotheek: de Mania. Deze ziet er echt heel mooi uit en de prijzen zijn ook wat hoger. Je moet hier alleen niet in het weekend komen, dan is de Mania voor de maffia. De hele straat staat vol dikke BMW's en Audi's. Als buitenlander wordt je weggekeken, je moet hogere prijzen betalen voor je drankjes en ik heb wat verhalen gehoord van mensen die echt bedreigd werden. Maar door de week is het prima te doen .
pi_25312250
bedankt elanor voor de info ! Kan ik eventueel via msn ofzo nog een paar vraagjes stellen ?
pi_25418674
elanor, nog wat tips/verhaaltjes over zonnestrand? Is Nessebar een bezoekje waard ? En valt er op die markten wat te kopen aan prijsjes ?
pi_27339414
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze opkomende vakantiebestemming? Op de sites staat dat er genoeg kroegen en disco`s zijn, dit gecombineerd met lekker weer en mooie stranden zou toch genoeg moeten zijn of....
Ik ontken toch alles...
pi_27339644
Ik ben er zelf niet geweest maar zie ook hier:

http://www.vakantiereiswi(...)estrand-sunny-beach/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')