NS willen 300 treinen per dag opheffen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen gaan in de Randstad tussen 16 juli en 2 september driehonderd treindiensten per dag opheffen. NS willen hiermee irritatie bij de reizigers wegnemen die ontstaat doordat de laatste tijd steeds vaker treinen uitvallen op willekeurige momenten.
NS kampen met een chronisch personeels- en materieeltekort. De NS nemen treinen uit de dienstregeling op kortere trajecten. Intercity's blijven vrijwel allemaal op schema rijden. Het gaat vooral om stoptreinen, die nu nog vier keer per uur, maar straks twee keer per uur rijden.
De maatregelen moeten duidelijkheid scheppen voor de reizigers. Ook is de bedoeling het ziekteverzuim door hoge werkbelasting bij het personeel te drukken. Sinds het najaar is met name in de Randstad het personeelstekort aanzienlijk.
De NS gaan op tien lijnen minder rijden. Het betreft spitstreinen tussen respectievelijk Den Helder, Enkhuizen, Zandvoort, Den Haag en Amsterdam, de lijn Leiden-Dordrecht, Zoetermeer stadslijn, Rotterdam Hofplein-Den Haag, Rotterdam CS-Vlaardingen, Utrecht-Hilversum en Utrecht-Geldermalsen.
Met alle mogelijke middelen zullen NS de reizigers de komende weken informeren over de tijdelijke dienstregeling.
Volgens de NS hoeven dagrecreanten voor Zandvoort zich niet al te veel zorgen te maken: op Haarlem rijden zes treinen per uur, en vandaar gaan er bij warm weer toch vier in plaats van twee treinen naar Zandvoort, op maximale lengte.
quote:Lekker allemaal bij mij in de buurt. Ben blij dat ik niet meer elke dag naar Rotterdam moet... volgens mij gaan er veel lijnen geschrapt worden op dat trajekt.
Den Helder, Enkhuizen, Zandvoort, Den Haag en Amsterdam, de lijn Leiden-Dordrecht, Zoetermeer stadslijn, Rotterdam Hofplein-Den Haag, Rotterdam CS-Vlaardingen, Utrecht-Hilversum en Utrecht-Geldermalsen.
quote:Achgossie.. de dagrecreanten... je zou ze bijna vergeten zeg... die zijn ook zo belangrijk, die dagrecreanten. Mensen die naar hun werk gaan zijn te verwaarlozen ofzo?
Volgens de NS hoeven dagrecreanten voor Zandvoort zich niet al te veel zorgen te maken: op Haarlem rijden zes treinen per uur, en vandaar gaan er bij warm weer toch vier in plaats van twee treinen naar Zandvoort, op maximale lengte.
quote:Was dat maar waar Jeromar, want toen ze nog een staatsbedrijf waren hadden we dit soort ellende niet.
Op woensdag 04 juli 2001 13:04 schreef Jeromar het volgende:
Je veranderd gewoon de betekeni van de afkorting naar Nederlands Staatsbedrijf...
Btw voor mensen die me nu zeggen dat de auto een oplossing voor me is, mja ik weet het. Maar:
1 - ik heb nog geen auto (wel een rijbewijs)
2 - dat kost me te veel (auto+kosten+benzine+parkeergeld).
(bij mijn school vragen ze 7,50 per dag parkeren aan die arme studenten
)
-edit-
en o ja. als ik om 8.30 op school moet zijn dan sta ik dus om 6.15 op.
-edit2-
wacht eens even. dit komt er op neer dat ik niet meer op tijd op school kan zijn! want ik neem altijd de vroegste bus die hier vertrekt. (!($&)!$&!$!*()$*@)
Of dwing de NS voor het bedrag van die boetes treinstellen te huren of zo. Overigens komt dat materieeltekort wel voor een flink deel door de onzekerheid destijds met Lovers rail erbij en zo, maar dat Lovers rail is nu al zo lang pleite dat de NS het personeelstekort volledig aan zichzelf te weten heeft, doordat er gewoon een kut directie zit.
quote:Brommertje dan?
Op woensdag 04 juli 2001 13:13 schreef -ScuL- het volgende:
een afstand die hemelsbreed 18 kilometer is.
Ben je er in een half uur.
Wat zou de NS ervan vinden als heel nederland een hele week massaal zou weigeren om een kaartje te kopen of te tonen aan de conducteur? Lijkt me wel lachen
Alleen zijn de meeste mensen veel te mak hiervoor, dus zal het nooit zover komen. Zo blijven we genaaid worden door de NS.
quote:Sinds wanneer rijdt een brommer hemelsbreed.
Op woensdag 04 juli 2001 14:53 schreef k_man het volgende:[..]
Brommertje dan?
Ben je er in een half uur.
quote:ehm er was eens een actie, er kwamen minder dan 10 studenten...
Op woensdag 04 juli 2001 14:57 schreef Schorpioen het volgende:
Wordt het voor de *reizigers* zo langzamerhand niet eens tijd om aktie te gaan voeren? Die klootzakken bij de NS denken dat ze alles kunnen maken. irritaties over uitvallende lijnen wegnemen door 300 lijnen op te heffen?Die NS spoort niet! Wie dit verzonnen heeft is rijp voor het witte jassen circuit...
Wat zou de NS ervan vinden als heel nederland een hele week massaal zou weigeren om een kaartje te kopen of te tonen aan de conducteur? Lijkt me wel lachen
Alleen zijn de meeste mensen veel te mak hiervoor, dus zal het nooit zover komen. Zo blijven we genaaid worden door de NS.
quote:Is dan toch twee keer zo snel als met het OV.
Op woensdag 04 juli 2001 16:06 schreef -ScuL- het volgende:
Met een brommer doe je er alsnog een uur over.
quote:volgens mij gaat lijnen opheffen er niet voor zorgen dat de irritaties weggaan
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen gaan in de Randstad tussen 16 juli en 2 september driehonderd treindiensten per dag opheffen. NS willen hiermee irritatie bij de reizigers wegnemen die ontstaat doordat de laatste tijd steeds vaker treinen uitvallen op willekeurige momenten.
opheffen heeft toch net zo'n of net zo'n erg effect als het uitvallen van treinen...
NS --> zucht
mijn bus rijdt ook al 3 weken op het vakantie-rooster (1 bus per uur).. balen!, maar ik heb er wel begrip voor..
Dat is een vermindering met 50%.
En maar blijven gillen dat de Randstad zo'n mooi OV systeem heeft.
Walgelijke NS!
quote:Ok indeed
Op woensdag 04 juli 2001 16:08 schreef k_man het volgende:[..]
Is dan toch twee keer zo snel als met het OV.
quote:Er zijn mensen die wel werken en dus graag op tijd willen komen. Of die niet langer onderweg willen zijn......
Op woensdag 04 juli 2001 16:38 schreef waspman het volgende:
wat een gezeur.. het is toch vrij logisch dat treinen in de zomer op een vakantie-rooster gaan rijden.. en zijn tenslotte minder mensen die naar school moeten of gaan werken.
Volgens mij mogen 'we' ook best wel met een grote vinger naar het treinpersoneel wijzen. Ik las laatst ergens dat ze 40% van hun tijd zitten te wachtten op hun trein e.d. In datzelfde bericht stond ook dat als ze dat percentage wat terug zouden schroeven er heel wat minder problemen zouden zijn.
quote:Maar natuurlijk wel
Op woensdag 04 juli 2001 16:27 schreef Gertjuh het volgende:[..]
volgens mij gaat lijnen opheffen er niet voor zorgen dat de irritaties weggaan
opheffen heeft toch net zo'n of net zo'n erg effect als het uitvallen van treinen...
NS --> zucht
quote:Dat je als student zo'n 8 weken vacantie hebt, wil nog niet zeggen dat "werkend" Nederland dat ook heeft. Moeten die dan ook maar 1x per uur naar hun werk kunnen gaan?? Beetje egoïstisch gedacht. En trouwens: buschaufeurs hebben ook maar 3 weken vacantie. Hoe heette het ook al weer??? Bestemming klant NU. llaat me niet :')
Op woensdag 04 juli 2001 16:38 schreef waspman het volgende:
wat een gezeur.. het is toch vrij logisch dat treinen in de zomer op een vakantie-rooster gaan rijden.. en zijn tenslotte minder mensen die naar school moeten of gaan werken.mijn bus rijdt ook al 3 weken op het vakantie-rooster (1 bus per uur).. balen!, maar ik heb er wel begrip voor..
quote:ik heb 7 weken vakantie
Op woensdag 04 juli 2001 20:06 schreef Gravedigger het volgende:[..]
Dat je als student zo'n 8 weken vacantie hebt, wil nog niet zeggen dat "werkend" Nederland dat ook heeft. Moeten die dan ook maar 1x per uur naar hun werk kunnen gaan?? Beetje egoïstisch gedacht. En trouwens: buschaufeurs hebben ook maar 3 weken vacantie. Hoe heette het ook al weer??? Bestemming klant NU. llaat me niet :')
maareh, ik heb dat zelf ook hoor... ik moet ook nog naar school.. en dan gaat m'n bus om het uur... tja kan soms kut zijn als ik 45 minuten moet wachten, maar so be it... waarom altijd dat geklaag.. geniet gewoon van het zonnetje terwijl je wacht
Hebben alle treinen van en naar Utrecht opgeheven (verkeersleidingscomputer gecrasht)
Dino gaat een andere baan zoeken, waarvoor hij niet meer met de trein hoeft te reizen.
Ik ben het zat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |