abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 12:57:42 #1
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1140941
Uit het Parool van vandaag....

NS willen 300 treinen per dag opheffen

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen gaan in de Randstad tussen 16 juli en 2 september driehonderd treindiensten per dag opheffen. NS willen hiermee irritatie bij de reizigers wegnemen die ontstaat doordat de laatste tijd steeds vaker treinen uitvallen op willekeurige momenten.

NS kampen met een chronisch personeels- en materieeltekort. De NS nemen treinen uit de dienstregeling op kortere trajecten. Intercity's blijven vrijwel allemaal op schema rijden. Het gaat vooral om stoptreinen, die nu nog vier keer per uur, maar straks twee keer per uur rijden.

De maatregelen moeten duidelijkheid scheppen voor de reizigers. Ook is de bedoeling het ziekteverzuim door hoge werkbelasting bij het personeel te drukken. Sinds het najaar is met name in de Randstad het personeelstekort aanzienlijk.

De NS gaan op tien lijnen minder rijden. Het betreft spitstreinen tussen respectievelijk Den Helder, Enkhuizen, Zandvoort, Den Haag en Amsterdam, de lijn Leiden-Dordrecht, Zoetermeer stadslijn, Rotterdam Hofplein-Den Haag, Rotterdam CS-Vlaardingen, Utrecht-Hilversum en Utrecht-Geldermalsen.

Met alle mogelijke middelen zullen NS de reizigers de komende weken informeren over de tijdelijke dienstregeling.

Volgens de NS hoeven dagrecreanten voor Zandvoort zich niet al te veel zorgen te maken: op Haarlem rijden zes treinen per uur, en vandaar gaan er bij warm weer toch vier in plaats van twee treinen naar Zandvoort, op maximale lengte.

Je moet niks!
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:01:36 #2
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_1140981
Ik heb sinds het nieuwe dienstooster elke dag vertraging gehad! Ik stel voor de complete NS op te heffen en er een geheel door de overheid gecontroleerd spoorwegbedrijf voor in de plaats te brengen!
Back in town
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:04:16 #3
1358 Xhorder
He's back...
pi_1140998
quote:
Den Helder, Enkhuizen, Zandvoort, Den Haag en Amsterdam, de lijn Leiden-Dordrecht, Zoetermeer stadslijn, Rotterdam Hofplein-Den Haag, Rotterdam CS-Vlaardingen, Utrecht-Hilversum en Utrecht-Geldermalsen.
Lekker allemaal bij mij in de buurt. Ben blij dat ik niet meer elke dag naar Rotterdam moet... volgens mij gaan er veel lijnen geschrapt worden op dat trajekt.
quote:
Volgens de NS hoeven dagrecreanten voor Zandvoort zich niet al te veel zorgen te maken: op Haarlem rijden zes treinen per uur, en vandaar gaan er bij warm weer toch vier in plaats van twee treinen naar Zandvoort, op maximale lengte.
Achgossie.. de dagrecreanten... je zou ze bijna vergeten zeg... die zijn ook zo belangrijk, die dagrecreanten. Mensen die naar hun werk gaan zijn te verwaarlozen ofzo?
... na vijf jaar
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:04:36 #4
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1140999
Je veranderd gewoon de betekeni van de afkorting naar Nederlands Staatsbedrijf...
Je moet niks!
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:07:26 #5
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_1141024
Gelukkig sta ik iedere dag in de file op de A2, A15 en A16, dat op de terugweg ook nog eens in de antiperistaltische volgorde en dat allemaal zittend op een eigen stoel in mijn eigen 146!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_1141037
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 13:04 schreef Jeromar het volgende:
Je veranderd gewoon de betekeni van de afkorting naar Nederlands Staatsbedrijf...
Was dat maar waar Jeromar, want toen ze nog een staatsbedrijf waren hadden we dit soort ellende niet.
pi_1141077
Gvd dan moet ik een half uur wachten voordat ik de trein naar school kan nemen! (Utrecht-Hilversum). Ik doe er nu al bijna ANDERHALF uur over (met 2 bussen en 1x trein) maar dan wordt het dus twee uur reizen voor een afstand die hemelsbreed 18 kilometer is. Die lui zijn niet goed snik!

Btw voor mensen die me nu zeggen dat de auto een oplossing voor me is, mja ik weet het. Maar:
1 - ik heb nog geen auto (wel een rijbewijs)
2 - dat kost me te veel (auto+kosten+benzine+parkeergeld).

(bij mijn school vragen ze 7,50 per dag parkeren aan die arme studenten )

-edit-

en o ja. als ik om 8.30 op school moet zijn dan sta ik dus om 6.15 op.

-edit2-

wacht eens even. dit komt er op neer dat ik niet meer op tijd op school kan zijn! want ik neem altijd de vroegste bus die hier vertrekt. (!($&)!$&!$!*()$*@)

pi_1141522
Van mij mag de overheid, ipv de NS boetes op te laggen ivm die vertragingen, gewoon de NS dwingen de kaartprijzen flink omlaag te gooien, omdat de service totaal niet meer in verhouding staat tot de kaartprijs. Zo komt dat iig nog ten goede aan de reiziger, want die boete van 26 miljoen die de NS al gekregen heeft (En er gaan er zeker weten nog meer volgen), daar merkt de duur betalende reiziger niks van terug, terwijl diezelfde reiziger wel die slechte service merkt.

Of dwing de NS voor het bedrag van die boetes treinstellen te huren of zo. Overigens komt dat materieeltekort wel voor een flink deel door de onzekerheid destijds met Lovers rail erbij en zo, maar dat Lovers rail is nu al zo lang pleite dat de NS het personeelstekort volledig aan zichzelf te weten heeft, doordat er gewoon een kut directie zit.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_1141816
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 13:13 schreef -ScuL- het volgende:
een afstand die hemelsbreed 18 kilometer is.
Brommertje dan?

Ben je er in een half uur.

pi_1141850
Wordt het voor de *reizigers* zo langzamerhand niet eens tijd om aktie te gaan voeren? Die klootzakken bij de NS denken dat ze alles kunnen maken. irritaties over uitvallende lijnen wegnemen door 300 lijnen op te heffen? Die NS spoort niet! Wie dit verzonnen heeft is rijp voor het witte jassen circuit...

Wat zou de NS ervan vinden als heel nederland een hele week massaal zou weigeren om een kaartje te kopen of te tonen aan de conducteur? Lijkt me wel lachen

Alleen zijn de meeste mensen veel te mak hiervoor, dus zal het nooit zover komen. Zo blijven we genaaid worden door de NS.

Unox, the worst operating system.
pi_1142464
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 14:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Brommertje dan?

Ben je er in een half uur.


Sinds wanneer rijdt een brommer hemelsbreed.
Er lopen hier geen directe wegen naar Utrecht behalve de autosnelweg. Met een brommer doe je er alsnog een uur over omdat je door het drukke spitsverkeer in de stad moet GRR.
pi_1142476
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 14:57 schreef Schorpioen het volgende:
Wordt het voor de *reizigers* zo langzamerhand niet eens tijd om aktie te gaan voeren? Die klootzakken bij de NS denken dat ze alles kunnen maken. irritaties over uitvallende lijnen wegnemen door 300 lijnen op te heffen? Die NS spoort niet! Wie dit verzonnen heeft is rijp voor het witte jassen circuit...

Wat zou de NS ervan vinden als heel nederland een hele week massaal zou weigeren om een kaartje te kopen of te tonen aan de conducteur? Lijkt me wel lachen

Alleen zijn de meeste mensen veel te mak hiervoor, dus zal het nooit zover komen. Zo blijven we genaaid worden door de NS.


ehm er was eens een actie, er kwamen minder dan 10 studenten...
pi_1142480
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:06 schreef -ScuL- het volgende:
Met een brommer doe je er alsnog een uur over.
Is dan toch twee keer zo snel als met het OV.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:22:38 #14
13259 NAP
Nieuw Anarchistische partij
pi_1142593
Pak toch de zweeftrein... of zeppelin of driewieler.
Het NAP is here to Stay
pi_1142625
quote:
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen gaan in de Randstad tussen 16 juli en 2 september driehonderd treindiensten per dag opheffen. NS willen hiermee irritatie bij de reizigers wegnemen die ontstaat doordat de laatste tijd steeds vaker treinen uitvallen op willekeurige momenten.
volgens mij gaat lijnen opheffen er niet voor zorgen dat de irritaties weggaan

opheffen heeft toch net zo'n of net zo'n erg effect als het uitvallen van treinen...

NS --> zucht

  woensdag 4 juli 2001 @ 16:38:14 #16
10090 waspman
life is sweet
pi_1142699
wat een gezeur.. het is toch vrij logisch dat treinen in de zomer op een vakantie-rooster gaan rijden.. en zijn tenslotte minder mensen die naar school moeten of gaan werken.

mijn bus rijdt ook al 3 weken op het vakantie-rooster (1 bus per uur).. balen!, maar ik heb er wel begrip voor..

  woensdag 4 juli 2001 @ 17:29:45 #17
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1143177
SpitsPendel Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum v.v.
op werkdagen
De SpitsPendels tussen Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum v.v. vervallen. Reizigers kunnen gebruik maken van de stoptrein die 4 x per uur rijdt

Dat is een vermindering met 50%.
En maar blijven gillen dat de Randstad zo'n mooi OV systeem heeft.

Walgelijke NS!

pi_1143361
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dan toch twee keer zo snel als met het OV.


Ok indeed
Hehe.. sorry dat mijn reactie misschien niet zo positief over komt maar ik ben nogal woedend op de NS nu.
Mja maar ik moet dan ook weer in de buidel tasten voor een brommertje enzo
  woensdag 4 juli 2001 @ 18:23:03 #19
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1143376
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:38 schreef waspman het volgende:
wat een gezeur.. het is toch vrij logisch dat treinen in de zomer op een vakantie-rooster gaan rijden.. en zijn tenslotte minder mensen die naar school moeten of gaan werken.
Er zijn mensen die wel werken en dus graag op tijd willen komen. Of die niet langer onderweg willen zijn......
pi_1143742
Het is inderdaad ook dirpetriest.. Op zich een goede "oplossing" om structureel een aantal treinen te schrappen. Weet je tenminste wat je te wachtten staat...

Volgens mij mogen 'we' ook best wel met een grote vinger naar het treinpersoneel wijzen. Ik las laatst ergens dat ze 40% van hun tijd zitten te wachtten op hun trein e.d. In datzelfde bericht stond ook dat als ze dat percentage wat terug zouden schroeven er heel wat minder problemen zouden zijn.

pi_1143780
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:27 schreef Gertjuh het volgende:

[..]

volgens mij gaat lijnen opheffen er niet voor zorgen dat de irritaties weggaan

opheffen heeft toch net zo'n of net zo'n erg effect als het uitvallen van treinen...

NS --> zucht


Maar natuurlijk wel als je geen klanten meer hebt kunnen ze ook niet klagen Hoor je mij ooit klagen over NS? Nee dus, omdat ik geen klant meer ben.
pi_1143837
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:38 schreef waspman het volgende:
wat een gezeur.. het is toch vrij logisch dat treinen in de zomer op een vakantie-rooster gaan rijden.. en zijn tenslotte minder mensen die naar school moeten of gaan werken.

mijn bus rijdt ook al 3 weken op het vakantie-rooster (1 bus per uur).. balen!, maar ik heb er wel begrip voor..


Dat je als student zo'n 8 weken vacantie hebt, wil nog niet zeggen dat "werkend" Nederland dat ook heeft. Moeten die dan ook maar 1x per uur naar hun werk kunnen gaan?? Beetje egoïstisch gedacht. En trouwens: buschaufeurs hebben ook maar 3 weken vacantie. Hoe heette het ook al weer??? Bestemming klant NU. llaat me niet :')
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_1144327
* Treinhomo is immens blij met zijn treinhomobiel.
  woensdag 4 juli 2001 @ 23:11:33 #24
10090 waspman
life is sweet
pi_1145011
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 20:06 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Dat je als student zo'n 8 weken vacantie hebt, wil nog niet zeggen dat "werkend" Nederland dat ook heeft. Moeten die dan ook maar 1x per uur naar hun werk kunnen gaan?? Beetje egoïstisch gedacht. En trouwens: buschaufeurs hebben ook maar 3 weken vacantie. Hoe heette het ook al weer??? Bestemming klant NU. llaat me niet :')


ik heb 7 weken vakantie

maareh, ik heb dat zelf ook hoor... ik moet ook nog naar school.. en dan gaat m'n bus om het uur... tja kan soms kut zijn als ik 45 minuten moet wachten, maar so be it... waarom altijd dat geklaag.. geniet gewoon van het zonnetje terwijl je wacht

pi_1146868
Ze zijn vandaag al ermee begonnen.

Hebben alle treinen van en naar Utrecht opgeheven (verkeersleidingscomputer gecrasht)

Dino gaat een andere baan zoeken, waarvoor hij niet meer met de trein hoeft te reizen.

Ik ben het zat!

pi_1146968
Moah, het is mooi weer, ik ken er niet echt van balen eigelijk...
Are you man enough to be my woman?
  donderdag 5 juli 2001 @ 08:34:47 #27
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1147035
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 12:57 schreef Jeromar het volgende:
De NS gaan op tien lijnen minder rijden. Het betreft spitstreinen tussen respectievelijk Den Helder, Enkhuizen, <knip>
Hé da's kut! Als ze maar niet de aller eerste trein gaan schrsppen want dan gaat dat nog 'n probleem worden..


  donderdag 5 juli 2001 @ 08:49:44 #28
331 Merel
Be here now.
pi_1147066
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 08:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ze zijn vandaag al ermee begonnen.

Hebben alle treinen van en naar Utrecht opgeheven (verkeersleidingscomputer gecrasht)

Dino gaat een andere baan zoeken, waarvoor hij niet meer met de trein hoeft te reizen.

Ik ben het zat!


Datzelfde probleem hadden ze maandag in Leiden, doordat er geen contact was tussen trein en station konden ze onze "veiligheid niet garanderen" en was ik meer dan een uur te laat voor een tentamen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 5 juli 2001 @ 08:50:43 #29
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1147068
Vandaag was het weer raak...

Er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam en Utrecht en slechts beperkte stoptreinen...

Ook het GVB heeft vanochtend trouwens problemen....

Wat is er aan de hand?

Je moet niks!
pi_1147126
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 13:01 schreef Elbutre het volgende:
Ik heb sinds het nieuwe dienstooster elke dag vertraging gehad! Ik stel voor de complete NS op te heffen en er een geheel door de overheid gecontroleerd spoorwegbedrijf voor in de plaats te brengen!
Helemaal mee eens! Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat materieelgebrek, seinstoring, stroomstoring en versperring nog uitzondering waren in plaats van regel.

De directie bakt er niets van en het personeel is grotendeels totaal ongemotiveerd (krantje lezen in de eerste klas).

Vroeger moest ik altijd lachen om de Belgische Spoorwegen (oude treintjes, ouderwetse organisatie). Tegenwoordig zijn de treinen in België moderner, comfortabeler en schoner dan in Nederland en is de dienstverlening ook beter (conducteurs die *regelmatig* hun ronde maken door de trein bijvoorbeeld).

Gelukkig woon ik niet in het noorden van het land, want daar heb je NoordNet en dat schijnt nog erger te zijn.

pi_1147153
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 09:16 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat materieelgebrek, seinstoring, stroomstoring en versperring nog uitzondering waren in plaats van regel.

[..]


Ik was computerstoring vergeten te nemen.
Op de NS-site:
quote:
Door een eerdere computerstoring rijden
er van en naar Utrecht minder treinen.

Er rijden incidenteel treinen tussen
Utrecht en Amsterdam, Arnhem, Gouda
Amersfoort en Den Bosch.


pi_1148392
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 08:50 schreef Jeromar het volgende:
Vandaag was het weer raak...

Er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam en Utrecht en slechts beperkte stoptreinen...

Ook het GVB heeft vanochtend trouwens problemen....

Wat is er aan de hand?


We zijn aan het leren wat het betekent om door te slaan met privatisering.
  donderdag 5 juli 2001 @ 12:58:52 #33
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1148411
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 12:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

We zijn aan het leren wat het betekent om door te slaan met privatisering.


Jij bent zeker zo'n links figuur die alles in handen van de staat wil zien! Nou, het is gewoon sabotage van de gestaalde kaders van de stalinistische partij die ervoor zorgt dat de treinen niet op tijd rijden!

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1148447
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 09:24 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik was computerstoring vergeten te nemen.
Op de NS-site:

Door een eerdere computerstoring rijden
er van en naar Utrecht minder treinen.
Er rijden incidenteel treinen tussen
Utrecht en Amsterdam, Arnhem, Gouda
Amersfoort en Den Bosch.


Eerder vanochtend?? Ik hoor net dat die storing om 2 uur vannacht al begon en in de ochtendspits nog niet opgelost was. Werkt die storingsdienst alleen overdag ofzo?
  donderdag 5 juli 2001 @ 13:07:18 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1148465
Ik hoorde vanmorgen ook dat ze vanwege die zomermaatregel de rechtstreekse treinverbinding tussen Amsterdam CS en Zandvoort opheffen.

Lijkt mij met dit weer zo ongeveer de meest rendabele lijn die er is.
Gevolg: kilometers lange files in Haarlem met allemaal auto-strandverkeer.

NS, beetje vreemd...en niet lekker.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1148710
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:07 schreef golfer het volgende:
Ik hoorde vanmorgen ook dat ze vanwege die zomermaatregel de rechtstreekse treinverbinding tussen Amsterdam CS en Zandvoort opheffen.

Lijkt mij met dit weer zo ongeveer de meest rendabele lijn die er is.
Gevolg: kilometers lange files in Haarlem met allemaal auto-strandverkeer.

NS, beetje vreemd...en niet lekker.


dit is waarschijnlijk vanwege de criminele jeugd die zich in dit traject bot viert op medereizigers
pi_1148827
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 13:04 schreef Light het volgende:

[..]

Eerder vanochtend?? Ik hoor net dat die storing om 2 uur vannacht al begon en in de ochtendspits nog niet opgelost was. Werkt die storingsdienst alleen overdag ofzo?


Je lijkt verbaasd... Het gaat om de NS!
pi_1148884
Dat zal jullie leren: zeuren als de boeren een dagje actie voeren. De NS zal jullie straffen!
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 5 juli 2001 @ 18:16:01 #39
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1150545
Is de beperkte zomerdienstregeling al ingegaan?
Wat een chaos vandaag weer, weer een vermindering van 50%, alle spitstreinen op het traject R'dam - H. van Holland.

En een beetje behoorlijke airco is zeker teveel gevraagd?

[Dit bericht is gewijzigd door WarriorNL op 05-07-2001 18:16]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')