abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16461429
Ik heb reeds een afspraak met de dokter hier over gemaakt, maar ben toch alvast even benieuwd..

Ik heb een raar probleem... Ben nu 19, en heb sinds 2 jaar dat ik in situaties waar ik op de 1 of andere manier nerveus ben (presentatie voor een groep mensen, pasfoto nemen terwijl er een groep mensen staat te kijken, etc) een groot probleem.. namelijk dat ik moeite heb om mijn gezichtsspieren te beheersen.. Als ik dan probeer te lachen beginnen die spieren te trillen, en heb ik er moeite mee om de glimlach op mijn gezicht te houden.. Ook als ik bijvoorbeeld oogcontact maak met een meisje wat ik wel aantrekkelijk vind, heb ik er moeite mee om een lach op mijn gezicht te krijgen..

Dit duidt volgens mij dus op het "masker" wat zich bij Parkinson patienten voordoet.. Dat je zeg maar moeite hebt om gezichtsuitdrukkingen op je gezicht te krijgen..

De laatste tijd ben ik er achter gekomen dat mijn gezichtsspieren ook een beetje trillen als ik ze inspan wanneer ik niet nerveus ben... dus bijvoorbeeld als ik voor mezelf voor de spiegel sta te lachen, en dan mijn hand op mijn gezicht leg, voel ik dat de spieren ietsjes trillen (dit is dan niet zichtbaar!).. ook als ik bijvoorbeeld thuiskom na een rit in een drukke stadsbus en dan voor de spiegel sta, zie ik dat bijvoorbeeld mijn tong als een gek trilt, en dat de rest van mijn gezichtsspieren bij het aanspannen ook al een beetje trillen.. Na 10 minuutjes is dit echter weer voorbij, en trilt mijn tong niet meer, en ook mijn gezichtsspieren functioneren weer compleet normaal..

Dit is duidelijk niet goed... maar het rare is dat de rest van mijn lichaam, dus ook vingers etc. geen trillingen vertonen... ja als ik nerveus ben dan wel een beetje, maar niet meer dan bij ieder ander nerveus persoon... voor de rest heb ik gewoon vaste handen zeg maar, en ook helemaal geen problemen met andere dingen.

Nu heb ik de gehele lijst van symptomen van de ziekte van Parkinson doorgelopen, en géén van die symptomen komen verder bij mij voor... Ik schaam me trouwens dat ik gelijk zo'n serieuze ziekte als Parkinson in de mond neem, ben normaal gesproken helemaal niet iemand die alles heel somber in ziet, maar ik houd er wel rekening mee dat er iets serieus niet goed zit..

Zijn er mensen die hier iets van snappen? Graag geen lullige reacties...

Alvast bedankt,

een zeer ongeruste 19 jarige jongen..

pi_16461509
slik je medicijnen?
rook/blow/drink/ gebruik je drugs?

parkinson lijkt me niet.
als je maar 1 symptoom hebt kan je moeilijk de ziekte hebben.
wel heb ik wel eens gehoord van aandoening die het mensen onmogelijk maakt om emoties te tonen. lachen boos kijken etc.
maargoed dat vind ik allemaal een beetje te snel gegrepen
misschien ben je gewoon heel zenuwachtig en kan je dan die spieren niet meer goed onder controle houden

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_16461585
wat vaker en langer gaan slapen?
4
pi_16461607
Sorry dit had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.. ik rook niet, blow niet, doe kortom niet aan drugs. Ik drink, maar met mate... verder doe ik heel veel aan sport, en ben volop in beweging..

En zenuwachtig dat ben ik best wel van aard denk ik... ben wel redelijk goed het te verbergen altijd, maar ik ben vaak best onzeker.

pi_16461677
dit kun je beter even voorleggen aan je huisarts, hier wordt er toch alleen maar een beetje gegist naar wat er aan de hand kan zijn.
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar het is niet iets om je voor te schamen lijkt me, ga even naar het spreekuur!
pi_16461683
niet gewoon door de zenuwen?
dobedobedo
pi_16461685
Ik heb exact hetzelfde... heb het het meest als ik met iemand praat... dan heb ik liever een glimlach op mn gezicht... alleen ik word me er te erg bewust van denk ik... en dan op een gegeven moment lukt het me niet meer te glimlachen.

Op dat moment wordt het erg moeilijk een nieuwe uitdrukking op mn gezicht te krijgen.

Ik denk dat het meer temaken heeft met onzekerheid... Iets wat lijkt te helpen is me in te beelden dat ik met een ondergeschikte praat, klinkt raar... maar ik doe dan alsof die persoon niks voorstelt en dan voel ik me gemakkelijker . Nadeel is dat die glimlach dan echt definitief weg gaat :S.

Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_16461721
100% zeker geen parkinson
met parkinson heb je juist een rust-tremor, terwijl jij die trilling hebt als je gespannen bent

komt nog bij dat je véél te jong bent om deze ziekte nu al te ontwikkelen

't lijkt me eerder een psychologisch dan een lichamelijk probleem eerlijk gezegd

...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
pi_16461763
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:24 schreef Jzz het volgende:
met parkinson heb je juist een rust-tremor, terwijl jij die trilling hebt als je gespannen bent

't lijkt me eerder een psychologisch dan een lichamelijk probleem eerlijk gezegd

[offtopic modus]
je avatar !
[/offtopic modus]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:27:02 #10
58631 Braque
Stupidity is no excuse
pi_16461782
Nee, je hebt geen parkinson.

Althans nu niet. Wie weet over een jaartje of 60.. maar dat is nu niet aan de orde dus.

Je hebt een beetje last van hyperexitabiliteit ergens in 't gedeelte van je hersenen, of bij de zenuwen betrokken bij besturen van je aangezichtsspieren.

De trekjes, staan op wel bekend als zenuwtrekjes. Het zijn reflexachtige spiersamentrekkingen.

Je zegt dat 't voornamelijk voorkomt op momenten dat je nerveus bent.

Op dat soort momenten neemt de hoeveelheid noradrenaline in je zenuwstelsel toe, waardoor dus ook de prikkelgevoeligheid van je zenuwstelsel toeneemt. En dan is dus erg weinig nodig om een reactie te induceren.

Er is niet gek veel aan te doen. Proberen je zelf te ontspannen, en je daarin te trainen zou kunnen helpen.

Er zijn wel farmaca tegen dat soort condities, echter maken die je duf, en mag je daarmee niet aan 't verkeer deelnemen.

In een discussie heeft de hardste schreeuwer niet méér gelijk.
pi_16461845
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:26 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

[offtopic modus]
je avatar !
[/offtopic modus]

doet m'n avatar het?
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:32:41 #12
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_16461938
als je je spieren spant trillen ze altijd wel... trillen ze heel erg? Kan je het misschien in verband brengen met iets waarmee we het kunnen vergelijken (de trillingen)?

Ik denk eerder dat je er meer op bent gaan letten en je er daardoor de hele tijd mee bezig bent waardoor het erger lijkt dan het is... Maar ga langs de huisarts en die kan je desnoods doorsturen, of geruststellen

[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_16461991
...in het uiterste geval gezichtspieramputatie als je je écht zorgen maakt

pi_16462015
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:24 schreef Jzz het volgende:

“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_16463934
Overigens moet je die afspraak met de dokter zeker door laten gaan!
.
pi_16464893
Nee joh, iedereen die wel eens gespannen is kent dit verschijnsel....en zoals met alles wordt het erger en erger als je er op let en je er zorgen om maakt. Niks aan de hand hoor!
Talk sense to a fool and he calls you foolish
pi_16485043
Maarja... het gaat er ook niet om dat hij zich zorgen maakt, het gaat erom dat hij dan een wat betrouwbaarder beeld krijgt van wat er aan de hand is dan hij ooit via FOK zou krijgen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')