abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16457939
Ik ga in de voorjaarsvakanitie naar Kirchberg voor 10 dagen (8 dagen boarden)

Even een vraagje..

Ik heb 10 dagen board ervaring in Oostenrijk (2 Jaar terug), daarna ben ik nog 2 keer in snowplanet geweest. Is het echt aan te raden om les te nemen als ik in Kirchberg ben? Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Wat ik me van 2 jaar terug herinner is dat ik van die lessen weinig leerde, en die instructeur niet eens verstond..

O ja, hoe sneeuw zeker is Kirchberg in die periode?

pi_16458006
wanneer ik in jouw toekomst kijk zie ik een gipsvlucht naar NL in het verschiet
All good things must come to an end...
pi_16458015
Als je van jezelf niet zeker bent met je eigen board skills zou ik eerst nog even een leesje nemen. Maar anders zou ik gewoon even rustigaan beginnen en dan heb je de slag zo weer te pakken.
It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power.
David Brin (1950 - )
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:31:23 #4
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_16458031
Zeker lessen nemen. Wat ik een keer gedaan heb is met 2 vrienden een soort prive-les nemen. Inderdaad, dat is rete-duur, maar altijd nog 5x zo nuttig als in zo'n grote groep meegaan waar altijd wel eentje zwaar achterblijft en alle aandacht en tijd opeist.

Maar je moet wel les nemen, wordt het alleen maar leuker van!

Edit: helemaal omdat je toch 8 dagen gaat. Neem 2 of 3 dagen les, 5 dagen om zelf te boarden is meer dan zat. Anders ben je de blauwe en rode pistes na 6 dagen zat en dan heb je twee shitty days to go.

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:33:59 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_16458123
Ik zou voor een paar uurtjes les per dag gaan (van die halve dagen ofzo) dag of 3 ..
Dan zit je er meteen weer lekker in.. je leert meteen nog wat nieuwe technieken,.. en daarna alle tijd om verder te stuntelen toch
T'is in iedergeval mooi meegenomen..
Have fun!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:35:18 #6
50490 wjschreuder
-------------------
pi_16458164
prive les is idd goed, maar ik zou eerst maar even weer inkomen, begin gewoon met het kinderliftje een keertje dan weet je weer wat je kan

je verleert zoiets niet zomaar

als je dan weer op je oude nivo bent zou ik prive les nemen, dan leer je heel veel

pi_16458185
hup lessen jij voordat je over iemand heen vliegt me je board. zo'n ding is scherp hoor!!!!
" euh, voortaan heet jij henk, kom zo naar je toe en dan ga ik je doodmaken, ja?"
pi_16458316
Als je maar niet de hele dag met je luie reed midden op de piste gaat zitten en al helemaal niet net achter een heuveltje! Ik heb er vorige week weer 1 geraakt die dat deed...
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:40:29 #9
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_16458353
lesse
pi_16458360
dat ligt er maar net aan hoe je laatste les ging !

Als ik jou was zou ik eerst les nemen van 3 ochtenden, kijken hoe het gaat ! Als je goed de bochtjes kan dan is les niet meer nodig !

Veel plezier
(Ik ben net terug van wintersport, maar ga weer in de krokus )

"Never eat yellow snow"
pi_16458537
Hup lessen met die zooi.
Ik heb een hekel aan die gasten die vlak voor me plots gaan stilstaan of op hun bek gaan als ik met een flinke vaart aan kom zetten
op mijn snowboard
Of dat ze achterop je klappen omdat ze niet kunnen remmen.

Neem priveles en ga niet in zo'n clubje de berg af want daar heb ik helemaal een hekel aan

En met mij zullen er velen anderen zijn

woensdag 21 januari 2004 @ 14:50:34 #12
50490 wjschreuder
-------------------
pi_16458635
als je al een keer 10 dagen gesnowboard hebt + die 2 x snowplanet dan kan je het echt al wel behoorlijk
(of je bent heeeeeeel slecht )

in Kirchberg zijn genoeg blauwe pistes om rustig te beginnen. je kan ook wel meteen helemaal naar boven, want ik dacht dat je overal met een blauwe naar beneden kan.

woensdag 21 januari 2004 @ 15:06:44 #13
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_16459172
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:50 schreef wjschreuder het volgende:
als je al een keer 10 dagen gesnowboard hebt + die 2 x snowplanet dan kan je het echt al wel behoorlijk
(of je bent heeeeeeel slecht )

in Kirchberg zijn genoeg blauwe pistes om rustig te beginnen. je kan ook wel meteen helemaal naar boven, want ik dacht dat je overal met een blauwe naar beneden kan.

Blauw is en blijft voor mietjes.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_16460233
Ik denk dat ik de eerste 3 ochtenden maar les ga nemen, en misschien binnenkort nog een uurtje privéles in spaarnewoude (snowplanet).. Hopen dat ik dan mijn maat een beetje bij kan blijven met zijn 4 jaar ervaring..

Even een beetje off topic..

Maar wat ik mij opvalt aan "boardvolk" is dat iedereen zich aan elkaar loopt te irriteren, en veel mensen zichzelf erg goed vinden.

De één board lomp, de ander is een gevaar op de pisté, piet heeft hekel aan xxxboarders, en klaas board al veel langer dan joop dus joop moet maar opzij..
Beetje jammer..

pi_16461118
Hoeveel zal ik ongeveer moeten betalen voor 3 ochtendjes lessen?

Dit zou een edit moeten zijn

woensdag 21 januari 2004 @ 16:31:28 #16
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_16461905
lessen!
en kijk anders ff hier:
[Centraal] Snowboard topic deel 8
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
  donderdag 22 januari 2004 @ 14:02:45 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_16486760
quote:
Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Zoiets verleer je niet en ja, oefening baart kunst. (of je moet wel heel onhandig zijn) De eerste keer dat je je schoenen op je board klikt, wankel je misschien even maar als je dan glijdt zit je er zo weer in.

Nooit lessen gehad, maar ik heb vroegah een skateboard gehad en het gaat vooral om de balans. Het kostte me de eerste keer een half uurtje op een klein heuveltje om het door te krijgen en het belang van remmen ondervond ik halverwege de eerste afdaling... Tering wat ging dat snel zeg! Gewoon m'n board op naar beneden gezet en gaan maar... Niet slim, maar niemand heeft er schade van ondervonden en dat is het belangrijkste!

Snowboarden is trouwens vele malen makkelijker dan skaten, ook omdat je meestal op een berg staat!

*Individual loves gravity!*

reset
pi_16497210
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:28 schreef poiuy het volgende:
Ik ga in de voorjaarsvakanitie naar Kirchberg voor 10 dagen (8 dagen boarden)

Even een vraagje..

Ik heb 10 dagen board ervaring in Oostenrijk (2 Jaar terug), daarna ben ik nog 2 keer in snowplanet geweest. Is het echt aan te raden om les te nemen als ik in Kirchberg ben? Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Wat ik me van 2 jaar terug herinner is dat ik van die lessen weinig leerde, en die instructeur niet eens verstond..

O ja, hoe sneeuw zeker is Kirchberg in die periode?

3 halve dagen les. heb ik ook gedaan toen ik twijfelde

kan een halve dag zelf wat aankloten net als de over gebleven dagen

zaterdag 31 januari 2004 @ 21:19:57 #19
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_16750558
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:06 schreef JeOma het volgende:

[..]

Blauw is en blijft voor mietjes.

Niet als je er een 540 melongrab over een heuveltje maakt

Ik ga overigens over twee weekjes sandboarden in de outback, kan iemand mij vertellen hoeveel dat op snowboarden lijkt? Enne ik had ook gehoord dat wakeboarden behoorlijk veel op snowboarden lijkt... kan iemand mij vertellen of dat waar is.

how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_23795782
Persoonlijk heb ik 6 lessen (ze zeggen een uur maar daarvan sta je een half uur op de baan ) op een rollenbaan gehad, hier in Zwolle bij Downhill. En de laatste keer dat ik in Zoetermeer was kon ik dat goed merken ook, eerder was ik wat wankel en had ik moeite met steile stukken, nu is het een kwestie van gaan. Duur vond ik het wel, maar omdat zo'n mat een slechte techniek direct afstraft (door je loeihard onderuit te halen ) ga je daar wel exta op letten en is het op sneeuw gewoon veel makkelijker. Het voordeel van die rollenbaan is, dat je dat gewoon kunt doen vóór je op wintersport gaat, en je dus maar een paar uurtjes hoeft te wennen en geen hele middagen kwijt bent

[ Bericht 1% gewijzigd door SadKingBilly op 06-12-2004 12:22:52 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_23799910
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Persoonlijk heb ik 6 lessen (ze zeggen een uur maar daarvan sta je een half uur op de baan ) op een rollenbaan gehad, hier in Zwolle bij Downhill. En de laatste keer dat ik in Zoetermeer was kon ik dat goed merken ook, eerder was ik wat wankel en had ik moeite met steile stukken, nu is het een kwestie van gaan. Duur vond ik het wel, maar omdat zo'n mat een slechte techniek direct afstraft (door je loeihard onderuit te halen ) ga je daar wel exta op letten en is het op sneeuw gewoon veel makkelijker. Het voordeel van die rollenbaan is, dat je dat gewoon kunt doen vóór je op wintersport gaat, en je dus maar een paar uurtjes hoeft te wennen en geen hele middagen kwijt bent
Zoetermeer stelt echt geen f*ck voor in vergelijking met een echt skigebied, dat kun je zo ontzettend niet vergelijken. Ik heb aardig vaak op die baan gestaan, maar het is gewoon troep...

@ TS: Neem les, alsjeblieft. Ik word zo gruwelijk moe van al die idiote boarders die met een air van " kijk mij eens" de piste op gaan en het eerste het beste kinderklasje ondersteboven skien. Ik heb het te vaak zien gebeuren, ben zelf ook te vaak bijna ondersteboven gehaald door boarders die de regels van de piste niet kennen (zoals degene die het laagste is gaat voor, je kijkt naar beneden, dus kun je van boven beter rekening houden met de mensen die lager zijn dan andersom) en die denken dat zij de baas van de sneeuw zijn. Om de haverklap kom je idioten tegen die nul controle hebben over datgene waar ze op staan. Overschat jezelf niet en breng anderen niet in gevaar.
  maandag 6 december 2004 @ 15:25:54 #22
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_23800183
Heb nooit boardles gehad, en zal ik ook nooit nemen... (/nee heb geen 'air van' en board ook geen kinderklasjes omver )

Je moet voor jezelf inschatten hoe je board, en wel fair zijn daarin. Toen ik vorig jr. voor 't eerst op wintersport ging, heb ik het niét gemist (nooit niet overigens); ging het boarden goed, en heb ik zelfs zwarte piste gedaan.
:: my weblog ::
pi_24400100
TS heeft er inmiddels alweer 14 dagen opzitten sinds topicstart..

Nu voor dit jaar nog een leuke goedkope reis zien te vinden voor eind janurie.. Iemand tips?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:00:36 #24
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_24462482
*kuck* bijna een jaar bedoel je *kuch*
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_24485553
Hey TS, krijgen we dan ook het verhaal over hoe het geweest is? Daar hebben we namelijk ook nog wat aan En kijk eens op www.gogo.nl voor aanbiedingen, zo rond de 200 tot 300 euro ben je wel kwijt maar dan zit je weer 10 dagen in Frankrijk
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')