Even een vraagje..
Ik heb 10 dagen board ervaring in Oostenrijk (2 Jaar terug), daarna ben ik nog 2 keer in snowplanet geweest. Is het echt aan te raden om les te nemen als ik in Kirchberg ben? Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Wat ik me van 2 jaar terug herinner is dat ik van die lessen weinig leerde, en die instructeur niet eens verstond..
O ja, hoe sneeuw zeker is Kirchberg in die periode?
Maar je moet wel les nemen, wordt het alleen maar leuker van!
Edit: helemaal omdat je toch 8 dagen gaat. Neem 2 of 3 dagen les, 5 dagen om zelf te boarden is meer dan zat. Anders ben je de blauwe en rode pistes na 6 dagen zat en dan heb je twee shitty days to go.
je verleert zoiets niet zomaar
als je dan weer op je oude nivo bent zou ik prive les nemen, dan leer je heel veel
Als ik jou was zou ik eerst les nemen van 3 ochtenden, kijken hoe het gaat ! Als je goed de bochtjes kan dan is les niet meer nodig !
Veel plezier
(Ik ben net terug van wintersport, maar ga weer in de krokus )
Neem priveles en ga niet in zo'n clubje de berg af want daar heb ik helemaal een hekel aan
En met mij zullen er velen anderen zijn
in Kirchberg zijn genoeg blauwe pistes om rustig te beginnen. je kan ook wel meteen helemaal naar boven, want ik dacht dat je overal met een blauwe naar beneden kan.
quote:Blauw is en blijft voor mietjes.
Op woensdag 21 januari 2004 14:50 schreef wjschreuder het volgende:
als je al een keer 10 dagen gesnowboard hebt + die 2 x snowplanet dan kan je het echt al wel behoorlijk
(of je bent heeeeeeel slecht)
in Kirchberg zijn genoeg blauwe pistes om rustig te beginnen. je kan ook wel meteen helemaal naar boven, want ik dacht dat je overal met een blauwe naar beneden kan.
Maar wat ik mij opvalt aan "boardvolk" is dat iedereen zich aan elkaar loopt te irriteren, en veel mensen zichzelf erg goed vinden. De één board lomp, de ander is een gevaar op de pisté, piet heeft hekel aan xxxboarders, en klaas board al veel langer dan joop dus joop moet maar opzij..
Even een beetje off topic..
Beetje jammer..
quote:Zoiets verleer je niet en ja, oefening baart kunst. (of je moet wel heel onhandig zijn) De eerste keer dat je je schoenen op je board klikt, wankel je misschien even maar als je dan glijdt zit je er zo weer in.
Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Nooit lessen gehad, maar ik heb vroegah een skateboard gehad en het gaat vooral om de balans. Het kostte me de eerste keer een half uurtje op een klein heuveltje om het door te krijgen en het belang van remmen ondervond ik halverwege de eerste afdaling... Tering wat ging dat snel zeg! Gewoon m'n board op naar beneden gezet en gaan maar... Niet slim, maar niemand heeft er schade van ondervonden en dat is het belangrijkste!
Snowboarden is trouwens vele malen makkelijker dan skaten, ook omdat je meestal op een berg staat!
*Individual loves gravity!*
quote:3 halve dagen les. heb ik ook gedaan toen ik twijfelde
Op woensdag 21 januari 2004 14:28 schreef poiuy het volgende:
Ik ga in de voorjaarsvakanitie naar Kirchberg voor 10 dagen (8 dagen boarden)Even een vraagje..
Ik heb 10 dagen board ervaring in Oostenrijk (2 Jaar terug), daarna ben ik nog 2 keer in snowplanet geweest. Is het echt aan te raden om les te nemen als ik in Kirchberg ben? Of verleer je zoiets niet zo snel en kan je door zelf te oefenen ook beter worden?
Wat ik me van 2 jaar terug herinner is dat ik van die lessen weinig leerde, en die instructeur niet eens verstond..O ja, hoe sneeuw zeker is Kirchberg in die periode?
kan een halve dag zelf wat aankloten net als de over gebleven dagen
quote:Niet als je er een 540 melongrab over een heuveltje maakt
Op woensdag 21 januari 2004 15:06 schreef JeOma het volgende:[..]
Blauw is en blijft voor mietjes.
Ik ga overigens over twee weekjes sandboarden in de outback, kan iemand mij vertellen hoeveel dat op snowboarden lijkt? Enne ik had ook gehoord dat wakeboarden behoorlijk veel op snowboarden lijkt... kan iemand mij vertellen of dat waar is.
Zoetermeer stelt echt geen f*ck voor in vergelijking met een echt skigebied, dat kun je zo ontzettend niet vergelijken. Ik heb aardig vaak op die baan gestaan, maar het is gewoon troep...quote:Op maandag 6 december 2004 11:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Persoonlijk heb ik 6 lessen (ze zeggen een uur maar daarvan sta je een half uur op de baan) op een rollenbaan gehad, hier in Zwolle bij Downhill. En de laatste keer dat ik in Zoetermeer was kon ik dat goed merken ook, eerder was ik wat wankel en had ik moeite met steile stukken, nu is het een kwestie van gaan. Duur vond ik het wel, maar omdat zo'n mat een slechte techniek direct afstraft (door je loeihard onderuit te halen
) ga je daar wel exta op letten en is het op sneeuw gewoon veel makkelijker. Het voordeel van die rollenbaan is, dat je dat gewoon kunt doen vóór je op wintersport gaat, en je dus maar een paar uurtjes hoeft te wennen en geen hele middagen kwijt bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |