quote:Waar baseer je dat op? Bron?
Op woensdag 21 januari 2004 14:23 schreef AIRmichael het volgende:
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika.
Volgens de bijbel komt de mens oorspronkelijk uit Irak.
quote:volgens mij was de bijbel oorspronkelijk uit een sprookje. . .
Op woensdag 21 januari 2004 14:24 schreef Christine het volgende:[..]
Waar baseer je dat op? Bron?
Volgens de bijbel komt de mens oorspronkelijk uit Irak.
land tussen alaska en rusland lag toen droog.. laag peil
en dit kon je makkelijk vinden op internet.... beetje mij moeite laten doen door dit te tiepen
quote:Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet per sé als feit gezien kan worden dat de mens uit Afrika afkomstig is. En indien dat wel zo is, wat is dan de bron daarvan, geef bewijs, etc.
Op woensdag 21 januari 2004 14:25 schreef Flierp het volgende:[..]
volgens mij was de bijbel oorspronkelijk uit een sprookje. . .
quote:Amerika
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika. Waar komen de indianen dan vandaan? De continenten waren volgens mij al lang afgesplitst (Amerika van Afrika).
quote:tot nu toe zijn de oudste mensen gevonden in afrika.. alhoewel dat dus geen totaal uitsluitsel bied is het wel een redelijke indicatie dat het in afrika begonnen is.
Op woensdag 21 januari 2004 14:30 schreef Christine het volgende:[..]
Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet per sé als feit gezien kan worden dat de mens uit Afrika afkomstig is. En indien dat wel zo is, wat is dan de bron daarvan, geef bewijs, etc.
quote:Ik vind zoiets niet per sé een reden om ervan uit te gaan dat de mens dus uit Afrika afkomstig zou zijn, en al helemaal niet de manier om een theorie van mensenspreiding over de wereld aan op te hangen.
Op woensdag 21 januari 2004 14:32 schreef werkeend het volgende:
tot nu toe zijn de oudste mensen gevonden in afrika.. alhoewel dat dus geen totaal uitsluitsel bied is het wel een redelijke indicatie dat het in afrika begonnen is.
Mijn opmerking ging ook meer over het referentiekader waarin het geplaatst wordt. Zoals ik al zei, vanuit de bijbel gezien stamt de mens uit Irak. En er zullen nog wel andere "stromingen" zijn waarin de mens weer ergens anders vandaan komt. Misschien komen we volgens de moslims wel uit Mekka, ik noem maar wat.
quote:De bijbel heeft geen DNA-bewijs om zn beweringen te staven. Dat bewijs is er dus wel voor de 'out of Africa' theorie.
Op woensdag 21 januari 2004 14:36 schreef Christine het volgende:[..]
Ik vind zoiets niet per sé een reden om ervan uit te gaan dat de mens dus uit Afrika afkomstig zou zijn, en al helemaal niet de manier om een theorie van mensenspreiding over de wereld aan op te hangen.
Mijn opmerking ging ook meer over het referentiekader waarin het geplaatst wordt. Zoals ik al zei, vanuit de bijbel gezien stamt de mens uit Irak. En er zullen nog wel andere "stromingen" zijn waarin de mens weer ergens anders vandaan komt. Misschien komen we volgens de moslims wel uit Mekka, ik noem maar wat.
quote:Vrij recente studies geven aan dat de bron van de mensheid niet in Afrika ligt, maar in Eurazië. Zal hieromtrend mijn bronnen nog eens opzoeken.
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika. Waar komen de indianen dan vandaan? De continenten waren volgens mij al lang afgesplitst (Amerika van Afrika).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |