abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16457754
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika. Waar komen de indianen dan vandaan? De continenten waren volgens mij al lang afgesplitst (Amerika van Afrika).
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:24:43 #2
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16457804
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:23 schreef AIRmichael het volgende:
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika.
Waar baseer je dat op? Bron?

Volgens de bijbel komt de mens oorspronkelijk uit Irak.

pi_16457842
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:24 schreef Christine het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Bron?

Volgens de bijbel komt de mens oorspronkelijk uit Irak.

volgens mij was de bijbel oorspronkelijk uit een sprookje. . .
Religion : Mankind's worst invention !
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:28:22 #4
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_16457926
bijbel = fabel
darwin = meest weteschappelijkbewijs dus benaderd het best hoe de evolutie in elkaar zit (en hoe dat in het echt is gegaan)
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:29:54 #5
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_16457981
mens begon in afrika... werd te druk ging naar azie.. werd het ook te druk stak over naar het huidige alaska.. en hoppa indianen...

land tussen alaska en rusland lag toen droog.. laag peil

en dit kon je makkelijk vinden op internet.... beetje mij moeite laten doen door dit te tiepen

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:30:29 #6
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16457999
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:25 schreef Flierp het volgende:

[..]

volgens mij was de bijbel oorspronkelijk uit een sprookje. . .

Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet per sé als feit gezien kan worden dat de mens uit Afrika afkomstig is. En indien dat wel zo is, wat is dan de bron daarvan, geef bewijs, etc.
pi_16458012
Thx
pi_16458025
quote:
De mens komt oorspronkelijk uit Afrika. Waar komen de indianen dan vandaan? De continenten waren volgens mij al lang afgesplitst (Amerika van Afrika).
Amerika
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:32:48 #9
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_16458083
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:30 schreef Christine het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet per sé als feit gezien kan worden dat de mens uit Afrika afkomstig is. En indien dat wel zo is, wat is dan de bron daarvan, geef bewijs, etc.

tot nu toe zijn de oudste mensen gevonden in afrika.. alhoewel dat dus geen totaal uitsluitsel bied is het wel een redelijke indicatie dat het in afrika begonnen is.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:36:42 #10
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16458225
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:32 schreef werkeend het volgende:
tot nu toe zijn de oudste mensen gevonden in afrika.. alhoewel dat dus geen totaal uitsluitsel bied is het wel een redelijke indicatie dat het in afrika begonnen is.
Ik vind zoiets niet per sé een reden om ervan uit te gaan dat de mens dus uit Afrika afkomstig zou zijn, en al helemaal niet de manier om een theorie van mensenspreiding over de wereld aan op te hangen.

Mijn opmerking ging ook meer over het referentiekader waarin het geplaatst wordt. Zoals ik al zei, vanuit de bijbel gezien stamt de mens uit Irak. En er zullen nog wel andere "stromingen" zijn waarin de mens weer ergens anders vandaan komt. Misschien komen we volgens de moslims wel uit Mekka, ik noem maar wat.

pi_16458827
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:36 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik vind zoiets niet per sé een reden om ervan uit te gaan dat de mens dus uit Afrika afkomstig zou zijn, en al helemaal niet de manier om een theorie van mensenspreiding over de wereld aan op te hangen.

Mijn opmerking ging ook meer over het referentiekader waarin het geplaatst wordt. Zoals ik al zei, vanuit de bijbel gezien stamt de mens uit Irak. En er zullen nog wel andere "stromingen" zijn waarin de mens weer ergens anders vandaan komt. Misschien komen we volgens de moslims wel uit Mekka, ik noem maar wat.

De bijbel heeft geen DNA-bewijs om zn beweringen te staven. Dat bewijs is er dus wel voor de 'out of Africa' theorie.
Ceci n'est pas une signature.
pi_16465055
quote:
Vrij recente studies geven aan dat de bron van de mensheid niet in Afrika ligt, maar in Eurazië. Zal hieromtrend mijn bronnen nog eens opzoeken.
Verder moet ge ook rekening houden met uw rassen hé. er zijn grofweg 4 soorten (denkik, moet het nog eens opzoeken): Indoeuropeanen (europa + india), negers, geel- en roodhuiden, en bosjesmannen.
Ik zal tegen mijn volgende post dit allemaal nog eens opzoeken
pi_16465402
Maar we zijn het er dus over eens dat volgens de huidig beschikbare kennis indianen gewoon uit azie zijn komen lopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')